LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediamarkt en ruil/retour p[roblemen

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: Mediamarkt en ruil/retour p[roblemen

Ongelezen bericht door maybe »

en volgens mij werkt Stanley bij/voor Mediamarkt kun je gewoon vooruit komen hoor
Hij neemt het in ieder geval wel altijd voor MM op. zie ook andere topics.

sjors79
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 apr 2005 13:22

Re: Mediamarkt en ruil/retour p[roblemen

Ongelezen bericht door sjors79 »

hoi,

Laatst wilde ik weten of ze een bepaald type koelkast in het assortiment hadden en wat daar dan de prijs van zou zijn. (Woonachtig in Bergen op Zoom, dus ik dacht ik bel ff voordat ik voor niets rijdt.) Zeggen ze; mevrouw u moet maar zelf komen kijken.
En bedankt voor de service.... :shock:

jantjen
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2006 14:55

Re: Mediamarkt en ruil/retour p[roblemen

Ongelezen bericht door jantjen »

wanneer je naar media markt belt, krijg je, voordat je wordt doorverbonden met de gewenste afdeling, de boodschap te horen "wij geven geen prijzen over de telefoon". dat is nu eenmaal een marketing policy waar men in deze wereld begrip moet kunnen voor op brengen. u moest eens weten hoe ergerlijk het is wanneer je als handelaar om de haverklap telefoontjes krijgt van mensen die via hun telefoon alle winkels gaan vergelijken ivm verkoopprijzen.
en hoewel de "case" waarrond dit topic is opgestart al een jaar oud is:iedere consument in deze moderne tijden weet toch dat iets wat niet meer in de oorspronkelijke verpakking zit niet kan worden omgeruild, zeker niet wanneer er geen aankoopbewijs van kan worden voorgelegd. bovendien komen de veronderstellingen over al de andere mensen die op dat ogenblik aan de klantenbalie stonden nogal "gefrustreerd" over.

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: Mediamarkt en ruil/retour p[roblemen

Ongelezen bericht door maybe »

en hoewel de "case" waarrond dit topic is opgestart al een jaar oud is:iedere consument in deze moderne tijden weet toch dat iets wat niet meer in de oorspronkelijke verpakking zit niet kan worden omgeruild, zeker niet wanneer er geen aankoopbewijs van kan worden voorgelegd.
Volgens mij had de persoon die dit ""probleem" ook alland door het compleet niet in zijn recht stond en de mediamarkt gelijk had aangezien hij nooit meer gereageerd heeft. Bang voor de reacties misschien??

stefan_downunder
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2006 21:15

Re: Mediamarkt en ruil/retour p[roblemen

Ongelezen bericht door stefan_downunder »

begin december een ps2 gekocht met een voet en een geheugenkaart
nu afgelopen weekend dus op 6 januari ermee terug gegaan met de voet omdat ik die toch niet gebruikte. geen probleem meteen geld terug 15 euro service toch van mediamarkt eindhoven

jandeman
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jan 2005 11:59

Re: Mediamarkt en ruil/retour p[roblemen

Ongelezen bericht door jandeman »

ook eigenlijk alleen maar positief,
weliswaar zijn ze niet met alles de goedkoopste vooral als het gaat om digitale camera's, maar wat betreft ruilen, geen probleem

Product teruggebracht, zonder verpakking, maar wel met bon, kreeg gelijk een nieuwe mee. Product was inmiddels 10 euro duurder geworden, maar je hoeft(terecht natuurlijk) niet bij te betalen.

Vond juist dat ze helemaal niet moelijk deden.
Issie stuk? Oh ok, hier heb je de bon pak maar een nieuwe.
Binnen 5 min stond ik weer buiten.

Let wel goed op wat je koopt, soms zijn ze echt duur bij de mediamarkt!!

lctberg
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2006 13:34

Re: Mediamarkt en ruil/retour p[roblemen

Ongelezen bericht door lctberg »

Op een dag heb ik een koptelefoon gekocht voor mijn MP3 speler. Een klein koptelefoontje voor 29,95, dus een erg dure (ze zijn ook voor 8 euro te koop). Helaas was na een maand of 3 de speaker aan 1 kant eruit gevallen en was de koptelefoon dus niet bruikbaar.

Ik ben met de koptelefoon én de bon op een rustig moment (want in de MM Utrecht is het inderdaad vaak belachelijk druk en zijn de medewerkers idioot langzaam) terug gegaan waarna ik werd afgescheept met de opmerking "gebruiks-schade kunnen we niet vergoeden". Toen heb ik uitgebreid uit proberen te leggen dat bij normaal gebruik een koptelefoon van zo'n prijs niet na 3 maanden kapot mag zijn en er dus iets anders aan de hand moet zijn....maar het "gebuirks-schade" argument werd vele malen herhaald en uiteindelijk heb ik besloten om maar weg te lopen en nooit meer naar de MM terug te gaan.

Cynneke
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 feb 2006 21:49

Re: Mediamarkt en ruil/retour p[roblemen

Ongelezen bericht door Cynneke »

Wij hadden voor 5 december van mijn schoonouders een nieuwe dvd speler gekregen, omdat de oude kapot gegaan was. Ook bij Mediamarkt gekocht.

Al vrij snel bleek dat de dvd speler problemen had met sommige dvd's. Zo hadden we de 4 dvdbox van Herbie gekocht (origineel van FRS) en als we er daar een van inlegden, bleef hij op laden staan en deed hij niets. Ook stoppen, laatje openen, dvd speler uitzetten.. niets meer. En hij had dan een harde reboot nodig, stekker er uit, om weer te werken.

Het werd echter steeds erger en na 3 weken waren het niet alleen de Herbie dvd's, maar nog veel meer dvd's waar hij problemen mee had. Dus terug naar Mediamarkt...

Wij hadden wel een bonnetje, maar ook geen verpakking meer. Maar dat was geen enkel probleem. De man bij de klantenservice haalde een niewe dvd speler uit de verpakking en stopte de onze daarin om op te sturen. Zo krijgen wij een nieuwe zonder verpakking mee :)

Dus zeer te spreken over Mediamarkt Middelburg!

dens
Berichten: 280
Lid geworden op: 23 jul 2004 11:37

Re: Mediamarkt en ruil/retour p[roblemen

Ongelezen bericht door dens »

wanneer je naar media markt belt, krijg je, voordat je wordt doorverbonden met de gewenste afdeling, de boodschap te horen "wij geven geen prijzen over de telefoon".
Wij hebben alle Media Markten hier in de buurt gebeld (binnen een straal van 30 km.) want we waren op zoek naar een DECT-telefoon die net op de markt was. Zonder uitzondering kregen we de voorraadinformatie EN de prijs. Die prijzen verschillen overigens tussen de winkels onderling. Heeft te maken met de plaatselijke concurrentie en is dus logisch.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Mediamarkt en ruil/retour p[roblemen

Ongelezen bericht door joopataa »

Helaas voor onze topicstarter is net als ik het grootste deel van de mensen die hebben greageerd toch echt van mening dat de bon onmisbaar is! En dat is ook normaal, Wie zegt anders dat het bij hun gekocht is.

Joopat :D

Hutch
Berichten: 35
Lid geworden op: 29 jul 2005 15:55

Re: Mediamarkt en ruil/retour p[roblemen

Ongelezen bericht door Hutch »

Inderdaad heb je bij zo'n (onpersoonlijk) megabedrijf als Mediamarkt altijd de kassabon nodig. Op zich is hier niets mis mee.

Maar zij houden ook altijd de stelling: eerst proberen af te wimpelen; zoek een reden om iets niet te hoeven accepteren.

Het is een bedrijf waar je meestal wat goedkoper uit bent als bij kleinere bedrijven. Maar bij die kleinere bedrijven krijg je meestal wel service.

En service staat absoluut niet in het woordenboek van Mediamarkt.

Hutch

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Mediamarkt en ruil/retour p[roblemen

Ongelezen bericht door joopataa »

Daar heb je gelijk in ! mediamarkt is lang niet altijd de goedkoopste en voor service moet je er niet zijn. Maar dat staat toch wel buiten het ruilen zonder bon, Dat kan vrijwel nergens meer,

Joopat :D

jeroen112
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2006 21:27

Re: Mediamarkt en ruil/retour p[roblemen

Ongelezen bericht door jeroen112 »

De mediamarkt Utrecht doet wel moeite voor je, tijdje terug laptop gekocht, hierbij 256mb extra geheugen genomen. Verkoper zei dat hij dat geheugen er wel in kon zetten, waarna hij dit ook gedaan heeft. Toch goede sercive

Lahan
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 sep 2005 14:30

Re: Mediamarkt en ruil/retour p[roblemen

Ongelezen bericht door Lahan »

ongelofelijk daar gaan we weer, het eeuwige gezeik over bonnetjes...

zonder bon niet ruilen, staat echt op iedere bon, begrijpend lezen is toch echt niet aan iedereen besteed...

corbollemeijer
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:45

Re: Mediamarkt en ruil/retour p[roblemen

Ongelezen bericht door corbollemeijer »

ik vind het jammer dat er mensen zijn die op internet bedrijven zo bekend zetten.
Prima dat je een bedrijf een slechte naam wilt geven, maar zorg teminste dat het terecht is.
ik heb namelijk een paar punten waarom ik uw klacht niet terecht vind of dat u uw klacht minder serieus maakt:

1. u heeft geen bon, dom dom

2. u zeikt overal over, de wachtkamer is te klein het duurt te lang en u moet helemaal door een andere duur naar binnen. enz.
vergeet je dat je voor jezelf terug komt en niet voor hun.Verwacht u een lounge dat u lekker kunt zitten en dat je een drankje en een bittergarnituur krijgt? En die lange wachtrij is mischien een moment opnamen..

3. in hun slogan zeggen ze dat ze goede service bieden, maar dat doen ze ook als je maar niet als een mogool een verpakking open scheurd en gewoon de bon bewaard.

4. heeft u wel normaal gecommuniceerd?, mischien dat een bankafschrijft ook wel goed was.

ik vind het makkelijk dat sommige mensen het leuk vinden personen en bedrijven via internet een slechte naam te geven. Daarom doe ik net zo zwak terug om zulke mensen een slechte naam te geven:
een service niet goed vinden oke! masaal verspreiden vind ik zielig! mischien is het wel eenmalig.

VG
cor

Gesloten