LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediamarkt en ruil/retour p[roblemen

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
W.van.Poppel[w.van.po

Mediamarkt en ruil/retour p[roblemen

Ongelezen bericht door W.van.Poppel[w.van.po »

Geachte redactie,

Naar aanleiding van diverse reclameadvertenties bij het media tv, wil ik hier even op reageren naar u toe, (als dit mogelijk is). Lijkt mij een leuk stukje voor in uw programma radar. Tekst b.v.: mediamarkt is medelijmarkt


Ik ben deze week met een product, welk ik had gekregen op sinterklaas-avond en niet naar behoren werkt, ook niet naar enige mailen op -en neer naar de producent van het product, welke mij adviseerde met het product terug te gaan naar de winkel waar het gekocht is, en het geld terug te vragen. Ik had dus al nagevraagd waar het gekocht was, en wat de prijs was, daar men de kassabon al vernietigd had.

Ik dus met goede moed naar mediamarkt in Breda (waar het vandaan kwam), in de winkel werd ik doorverwezen naar de klantenservice. Deze bevindt zich naast de winkel, met een aparte ingang. Dit was een kleine ruimte waar hoogstens 10 man kon staan, om op zijn beurt te wachten.

Intussen hoorde ik van wachtende mensen dat het ruilen nogal wat problemen met zich meebracht, en wenste mij dus ook maar succes, ook al hing er een groot vignet met de tekst: ruilen geen probleem !

Er zijn drie balies voor medewerkers, echter deze hingen (met der drieën) gebogen over een HP-printer van een klant welke, naar achteraf bleek) al voor de vijfde keer terugkwam. Hieruit blijkt dus dat men echt geen verstand heeft van de hard- en software welke men verkoopt.

In XP moet je niet proberen om na een foutieve installatie een product goed draaiende te krijgen. Maar ja, we wenste de goede man maar succes.

Ook een mevrouw met een digicam voor op de pc kwam terug met de klacht dat de kamera maar aan het voetstuk bengelde, (was ook duidelijk te zien) deze mevrouw werd echter afgescheept met de opmerking van “dit is normaal bij dit merk”, en moest het er dus maar mee doen !

Een andere klant stond met een speelgoedje van zijn zoontje voor de tweede maal bij de klantenservice, daar hij de eerste keer de gebruiksaanwijzing was vergeten mee terug te nemen, en moest deze eerst maar gaan halen. (bij een nieuwe zit toch ook een gebruiksaanwijzing welke je kunt omruilen voor bij het teruggebrachte product?).

Toen ik, na een dit uur wachten aan de beurt was, heb ik het product en de e-mails van de leverancier afgegeven, maar er was geen mogelijkheid van ruilen, want de verpakking (welke je moet kapot knippen om het product er uit te krijgen), en de kassabon welke de koper reeds had weggegooid was er niet bij. Het enige wat ik had was het product, welk was voorzien van een barcode, en de installatie cd-rom en gebruiksaanwijzing, had ik bij me.

Het antwoord was neem alles maar mee terug, want dit kunnen we niet terug nemen. :oops:

Als ik nu naar de reclames van mediamarkt op tv kijk, gaan deze mensen (volgens mij) allemaal naar de afdeling klantenservice.

Mijn advies is dus: denk goed na, voordat je daar een product koopt, want als je er mee terug moet is het al duurder, als dat je het bij een zaak in de buurt koopt. Hier heb je normaal gesproken nooit een probleem van ruilen of het geld retour, ik vind dit echt droevig en koop dus nooit meer bij mediamarkt ! (je zal er toevallig een grootbeeld tv hebben gekocht)! :cry: :cry:

Hopende U hiermede voldoende te hebben geïnformeerd over een winkel met grote reclames en slechte service.

Hoogachtend,

W.v.Poppel
Slagveld 72
4871 ND Etten-Leur

Gast

Re: Mediamarkt en ruil/retour p[roblemen

Ongelezen bericht door Gast »

Hoewel ik geen fan ben van de Mediamarkt is dit terecht.
- geen bon;
- geen verpakking, of restant daarvan waarbij het produkt er zo zorgvuldig mogelijk is uitgehaald; dus met minimale schade.

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: Mediamarkt en ruil/retour p[roblemen

Ongelezen bericht door berendjan »

Slimme, verstandige en nadenkende mensen die een cadeautje voor iemand kopen bewaren altijd de kassabon. Want je weet maar nooit of de ontvanger niet twee keer hetzelfde krijgt of het geschenk misschien defect of incompleet is. Alleen kleine kinderen trekken de verpakking kapot in de haast het geschenk zo snel mogelijk in handen te krijgen, nadenkende mensen proberen het zo voorzichtig mogelijk open te maken. Als je behoort tot de familie oetl*l en dat allemaal niet doet, moet je naderhand niet lopen te z**k*en.

Gast

Re: Mediamarkt en ruil/retour p[roblemen

Ongelezen bericht door Gast »

Helemaal mee eens.

Dutchie1

Re: Mediamarkt en ruil/retour p[roblemen

Ongelezen bericht door Dutchie1 »

Wel eens gerealiseerd hoe vaak een artikel uit de winkel wordt meegenomen zonder te betalen, waarna deze persoon teruggaat en zegt "het werkt niet en ik wil mijn geld terug, maar ik heb helaas geen bon meer"?

Geef ze groot gelijk bij de Media Markt.

Tip: als je de bon kwijt bent en je hebt via pin/creditcard betaald, neem een afschrift mee van de bank!

Gast

Re: Mediamarkt en ruil/retour p[roblemen

Ongelezen bericht door Gast »

Dat van die bon kan ik inkomen maar een artikel retourneren in onbeschadigde verpakking is soms ONMOGELIJK.

Ik had bijvoorbeeld laatst een mp3 spelertje. Zat helemaal in plastic gesealed. De enige manier om het eruit te krijgen was de verpakking opensnijden. Toen bleek dat plastic bij minimaal buigen af te breken. Oftewel met zeer voorzichtig uitpakken toch heel de verpakking naar de kl0ten.

Maar als ik de klacht goed doorlees dan is het een en al klantonvriendelijkheid bij die Mediamarkt. Wegblijven dus.

Gast

Re: Mediamarkt en ruil/retour p[roblemen

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn ervaring bij Media Markt is juist heel positief.

Bovendien snap ik niet dat degene die dit topic heeft geopend, niet gewoon naar de winkel is teruggegaan, hij heeft het artikel toch gekocht bij de mediamarkt, en niet bij de fabrikant?

Gast

Re: Mediamarkt en ruil/retour p[roblemen

Ongelezen bericht door Gast »

Ik lees wel goed, hoor, het gaat dus om degene die het artikel gekregen heeft van degene die het bij MM gekocht heeft.

Soprana

Re: Mediamarkt en ruil/retour p[roblemen

Ongelezen bericht door Soprana »

Ik ben het helemaal eens met de klager. Ik heb een zelfde ervaring en werd nog en publiek voor joker gezet door de dame van de klachtenservice van MediaMarkt in Breda. Ik had wel een bon etc.
Voor een ieder die bij MediaMarkt koopt . De service is gewoon weg slecht!!!! :( [/b]

Gast

Re: Mediamarkt en ruil/retour p[roblemen

Ongelezen bericht door Gast »

A: de ene mediamarkt is de andere niet. Breda is een filiaal dat net geopend is en waar natuurlijk wat minder kennis en kunde aanwezig is als in filialen die al langer geopend zijn.

B: waar kunt u wel een product ruilen zonder aankoopbewijs? Hoe weet zelfs U zeker dat het product niet ergens anders gekocht is?

C: ik ken geen winkel met ruimere ruil- en garantiebepalingen dan Mediamarkt, vind het dan ook zeer onterecht dat er altijd meteen mensen zijn die roepen "daar moet je wegblijven!". Ik vraag me dan ook altijd af waar deze mensen hun spullen kopen, en of ze dan ook de zelfde prijzen betalen als bij Mediamarkt. Zo ja, zou ik dit graag willen weten en vraag ik me af waarom Mediamarkt dan toch nog steeds 80% van de markt bezit in de steden waarin ze geopend zijn, terwijl ze maar een kleine speler zijn op het gebied van Consumentenelectronica.


De klant is koning, maar als ik met een kapotte verpakking ergens terugga zonder bon zou ik als klant niet haatdragend zijn als ik nul op het rekest kreeg.

ernie

Re: Mediamarkt en ruil/retour p[roblemen

Ongelezen bericht door ernie »

Bij Mediamarkt Den haag nog nooit problemen gehad met ruilen.
Zelfs verkeerd gekochte DVD-r kon ik gewoon omruilen voor DVD+r ondanks dat de verpakking kapot geknipt was en ik zelf de foute keus had gemaakt.
Later ook nog eens een batterijlader tot 3x geruild voor ander apparaat wat mij makkelijk in de bediening lag.
Kreeg zelfs geld terug en kon in de winkel gewoon nieuw gaan kopen.

Wat nou geen service????

Gast

Re: Mediamarkt en ruil/retour p[roblemen

Ongelezen bericht door Gast »

Dat de Mediamarkt 80% van de markt bezit is niet zo gek.....
De eerste jaren dat mediamarkt in een bepaald gebied zit mag het wat kosten bij hun.......................... Aktiie artikelen die ver onder de inkoopsprijs weggaan e.d. vaak zijn de aktie artikelen niet op voorraad waardoor ze een ander merk gaan verkopen waar wel winst op gemaakt wordt. Het feit is dat Mediamarkt zich aggressief in de markt plaatst door klanten te kopen. De tijd zal het leren of de mediamarkt het vol kan houden als supermarkt onder de electronicazaken.

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: Mediamarkt en ruil/retour p[roblemen

Ongelezen bericht door berendjan »

Mediamarkt is van oorsprong een Duits bedrijf en bestaat daar al 25 jaar. Mediamarkt is bovendien onderdeel van de Metro Gruppe (sinds een aantal jaren bijvoorbeeld ook eigenaar van de Makro) en dit behoort tot de grootsten ter wereld. Ook Saturn, Kaufhof etc. zijn onderdeel van Metro. Achter de Nederlandse Mediamarkt steekt dus heel wat meer en sterkers dan achter de Nederlandse detailhandelsconcerns.

karr-1
Berichten: 368
Lid geworden op: 17 jan 2005 16:54

Re: Mediamarkt en ruil/retour p[roblemen

Ongelezen bericht door karr-1 »

ik kom al verscheidene jaren bij de Mediamarkt, heb er al van alles gekocht maar nog nooit problemen ondervonden. De enkele keer dat ik moest ruilen was het geen enkel probleem en heb ik altijd geld terug gehad of een ander product uit mogen zoeken.

Helaas heb je altijd mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, de verpakking openrukken en meteen in de prullenbak gooien en zonder de gebruiksaanwijzing te lezen meteen alles beginnen in te pluggen en te installeren. Ja dan vraag je om problemen helaas.

Dus ik kan de Mediamarkt alleen maar volledig gelijk geven, zonder bon en verpakking geen ruilen. Zou in elke winkel zo moeten gaan.

HansUitAmsterdam

Re: Mediamarkt en ruil/retour p[roblemen

Ongelezen bericht door HansUitAmsterdam »

Nou sorry ik koop er regelmatig en ze doen geen probleem met ruilen in de Media Markt met BONNETJE .
Dat is overal zo,dus het is gewoonweg DOM van u .
IEDEREEN WEET HET GEEN BONNETJE DAN NIET RUILEN DAT DOET ELKE ZAAK BIJNA .
Dat u dat allemaal nog weet wat er fout werd gezegd , wauw of is het gewoonweg dat u de pest erin hebt dat u het niet kon ruilen voor GELD .
Nou succes ermee en niet vergeten BONNETJE ALTIJD BEWAREN !!!

666

Re: Mediamarkt en ruil/retour p[roblemen

Ongelezen bericht door 666 »

Wat een lariekoek allemaal. Waar kun je nu zonder bon en met kapotte verpakking je aankoop ruilen? Volgens mij nergens.

Media Markt heeft volgens mij een groot assortiment tegen lage prijzen. In welke winkel vind je meer dan 70 verschillende MP3 spelers?

Natuurlijk zul je als je goed zoekt wel eens ergens anders een artikel goedkoper vinden, maar dat vind ik niet zo'n probleem.
Met de service is naar mijn mening ook niet veel mis. Ik heb het dan wel over Enschede.

Ga eens bij ITS of Scheer en Foppen naar binnen en daar lijkt het wel een electonica museum zulke oude modellen staan er. De enige die de ontwikkelingen nog een beetje bijhoudt is BCC als je het over winkelketens hebt.

Je kunt overal wel over klagen, maar of je het nu leuk vindt of niet: Media Markt gaat Nederland veroveren.

Wat ik verder nog wil zeggen: Nee, ik werk niet voor Media Markt!

inge83

Re: Mediamarkt en ruil/retour p[roblemen

Ongelezen bericht door inge83 »

wat een kul allemaal over mediamarkt.het is weleens druk bij de service,maar je wordt altijd netjes geholpen.al moeten ze 20 keer terug naar de winkel om een nieuw product te halen.die het wel doet.je kan niet alles verwachten van een goedkoop product.hun kunnen er ook niks aan.als de producten slecht zijn.in elke winkel moet je een bonnetje meenemen en de regel van de verpakking komt van de leverancier.en als je producten terug brengt die smerig zijn en al meerdere keren gebruikt dan is het toch logisch dat ze het niet omruilen.mediamarkt doet alles om de klanten naar hun zin te maken,maar dat kan niet altijd.iemand die ik heel goed ken die werkt bij servicebalie van mm breda,maar als het terecht was dan zou ik het ook zeggen,want ik heb niks met mediamarkt te maken op dat gebied,maar deze beschuldigingen zijn gewoon onterecht.ze zijn pas open,maar ze hebben wel kennis van de apparaten.ze helpen met alle problemen.ook software problemen,terwijl dat eigenlijk niet hoeft,want dat is voor rekening van de softwaremaker.

Stanley
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 dec 2005 20:07

Re: Mediamarkt en ruil/retour p[roblemen

Ongelezen bericht door Stanley »

helemaal eens !!!

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: Mediamarkt en ruil/retour p[roblemen

Ongelezen bericht door kazana »

en volgens mij werkt Stanley bij/voor Mediamarkt :wink: kun je gewoon vooruit komen hoor

Bromsnor
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jun 2005 14:29

Re: Mediamarkt en ruil/retour p[roblemen

Ongelezen bericht door Bromsnor »

Nog nooit problemen bij de media markt klantenservice gehad eigenlijk andersom: altijd perfect geholpen.... een tijdje terug kocht ik een pc met alles erop en eraan met een totaal prijs van € 1625.00. Thuis gekomen werkte de pc slecht en het was duidelijk dat er iets goed mis was. Zonder te bellen het hele spul ingeladen en terug naar de media markt en geloof het of niet maar binnen 15 minuten had ik mijn geld terug. Dit betreft de media markt in Groningen Westerhaven. Ik vond deze service zo goed dat wij hebben besloten om alles bij de media markt te kopen. Want probeer maar is bij een andere winkel je geld terug te halen als het produkt je niet bevalt.... vergeet het maar rustig(behalve bij Aldi en Lidl daar is het ook perfect geregeld).

Allen een gezond en voorspoedig 2006 gewenst.

Bromsnor :)

Gesloten