Naar aanleiding van diverse reclameadvertenties bij het media tv, wil ik hier even op reageren naar u toe, (als dit mogelijk is). Lijkt mij een leuk stukje voor in uw programma radar. Tekst b.v.: mediamarkt is medelijmarkt
Ik ben deze week met een product, welk ik had gekregen op sinterklaas-avond en niet naar behoren werkt, ook niet naar enige mailen op -en neer naar de producent van het product, welke mij adviseerde met het product terug te gaan naar de winkel waar het gekocht is, en het geld terug te vragen. Ik had dus al nagevraagd waar het gekocht was, en wat de prijs was, daar men de kassabon al vernietigd had.
Ik dus met goede moed naar mediamarkt in Breda (waar het vandaan kwam), in de winkel werd ik doorverwezen naar de klantenservice. Deze bevindt zich naast de winkel, met een aparte ingang. Dit was een kleine ruimte waar hoogstens 10 man kon staan, om op zijn beurt te wachten.
Intussen hoorde ik van wachtende mensen dat het ruilen nogal wat problemen met zich meebracht, en wenste mij dus ook maar succes, ook al hing er een groot vignet met de tekst: ruilen geen probleem !
Er zijn drie balies voor medewerkers, echter deze hingen (met der drieën) gebogen over een HP-printer van een klant welke, naar achteraf bleek) al voor de vijfde keer terugkwam. Hieruit blijkt dus dat men echt geen verstand heeft van de hard- en software welke men verkoopt.
In XP moet je niet proberen om na een foutieve installatie een product goed draaiende te krijgen. Maar ja, we wenste de goede man maar succes.
Ook een mevrouw met een digicam voor op de pc kwam terug met de klacht dat de kamera maar aan het voetstuk bengelde, (was ook duidelijk te zien) deze mevrouw werd echter afgescheept met de opmerking van “dit is normaal bij dit merk”, en moest het er dus maar mee doen !
Een andere klant stond met een speelgoedje van zijn zoontje voor de tweede maal bij de klantenservice, daar hij de eerste keer de gebruiksaanwijzing was vergeten mee terug te nemen, en moest deze eerst maar gaan halen. (bij een nieuwe zit toch ook een gebruiksaanwijzing welke je kunt omruilen voor bij het teruggebrachte product?).
Toen ik, na een dit uur wachten aan de beurt was, heb ik het product en de e-mails van de leverancier afgegeven, maar er was geen mogelijkheid van ruilen, want de verpakking (welke je moet kapot knippen om het product er uit te krijgen), en de kassabon welke de koper reeds had weggegooid was er niet bij. Het enige wat ik had was het product, welk was voorzien van een barcode, en de installatie cd-rom en gebruiksaanwijzing, had ik bij me.
Het antwoord was neem alles maar mee terug, want dit kunnen we niet terug nemen.

Als ik nu naar de reclames van mediamarkt op tv kijk, gaan deze mensen (volgens mij) allemaal naar de afdeling klantenservice.
Mijn advies is dus: denk goed na, voordat je daar een product koopt, want als je er mee terug moet is het al duurder, als dat je het bij een zaak in de buurt koopt. Hier heb je normaal gesproken nooit een probleem van ruilen of het geld retour, ik vind dit echt droevig en koop dus nooit meer bij mediamarkt ! (je zal er toevallig een grootbeeld tv hebben gekocht)!

Hopende U hiermede voldoende te hebben geïnformeerd over een winkel met grote reclames en slechte service.
Hoogachtend,
W.v.Poppel
Slagveld 72
4871 ND Etten-Leur