LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] MediaMarkt je bent gek!!!
Re: MediaMarkt je bent gek!!!
ikbenik uw leven gaat niet over rozen
Ach ja zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten
Dat zegt dus iets over die ene klant.
Ik heb het zelf meegemaakt, dus het is totaal géén onzin!Een klant die korting gaat eisen heb ik nog nooit van gehoord, je zou maar op een dag 100 van zulke klante krijgen
Bij Albert Hein aan de kassa "Ik eis nu 10 euro korting anders ga ik naar de Edah", nog nooit meegemaakt Unbelievable
Ik had een klant die 35% eiste en gaf aan dat ik niet met die prijs weg kon komen!
Ik ben er niet op ingegaan en de deal is niet doorgegaan.
Hij EISTE 35% korting.
Hij vroeg het niet!
En als je dat niet wilt geloven is jouw probleem.
Wat jij doet is de rotte appels onder de consumenten een hand boven het hoofd houden.
Sommige consumenten zijn echt heel bot, a-sociaal en maar eisen.
Sorry Vanish, maar sommige consumenten zijn echt niet van die lievertjes.
Tegenwoordig wordt ons de wereld voorgehouden dat bijna alle winkeliers de boel belazeren en dat alle consumenten van die lievertjes zijn.
Wordt wakker!
Er zijn goede winkeliers die hart voor de klanten en de producten hebben. Er zijn echter helaas ook winkeliers die over de ruggen van de klanten beter willen worden.
Veel consumenten zijn goed van aard en doen normaal.
Er zijn echter helaas ook consumenten die over de ruggen van de winkelier beter willen worden.
Dus er zijn goede winkeliers en consumenten.
Maar bij beide groepen zitten rotte appels tussen.
Dat moet jij niet negeren.
Ik heb inderdaad moeite met de rotte appels onder de consumenten.ikbenik uw leven gaat niet over rozen
Maar ook onder de winkeliers.
Ik krijg de indruk dat eerlijkheid bij een heel veel mensen niet gewaardeerd worden.
Ik heb inderdaad moeite met onrechtvaardigheid.
Het feit is dat de winkels die de boel bedriegen en de klant voor de gek houden dat die gouden tijden beleven.
Omdat hier nu eenmaal de meeste vraag naar is.
De tij is aan het keren.
Oke, ik ben misschien iets duurder, maar ik lever wel kwaliteit en ik weiger om troep te leveren.
Als een klant een product vraag, vraag ik wel waarvoor de klant het wilt gebruiken, zodat de klant een product krijgt wat voor hem het meeste geschikt is.
Dus ik denk met de mensen mee en ik luister heel goed naar wat de klant wilt.
De klanten mogen altijd bij reparaties aanwezig zijn, ik zal nooit de deur voor de klant sluiten. De klant mag altijd zien wat ik doe.
Veel klanten vinden dit prettig.
Ik stel me hierbij wel kwetsbaar op, maar ik vind dat eerlijkheid het langste duurt en de klant mag ten aller tijden zien wat ik doe.
Ik speel altijd open kaart.
-
Pffff, sommige mensen hebben nog minder te doen op hun vrije zondag dan ik ...
Doe je er 2 maanden over om 1 processor te verkopen? Kon je niet beter een wat courantere processor inkopen?Dus als ik een processor bestel en die kost inkoopsprijs bijvoorbeeld €150,- en 2 maanden later is de inkoopsprijs €75,-
In jouw tijd kon je misschien leven van de STUFI, maar nu echt niet meer hoor.Een student die een webwinkeltje heeft en niet ervan hoeft te leven kan een lagere winstmarge rekenen.
Heb je nou nog steeds een trauma van die ene klant die korting bij je eiste? Get over it man, focus je op je echte klanten! Ook beter voor je hart!Hij EISTE 35% korting.
Ach ja zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten
Een klant die korting gaat eisen heb ik nog nooit van gehoord, je zou maar op een dag 100 van zulke klante krijgen
Bij Albert Hein aan de kassa "Ik eis nu 10 euro korting anders ga ik naar de Edah", nog nooit meegemaakt Unbelievable
Heb je nou nog steeds een trauma van die ene klant die korting bij je eiste? Get over it man, focus je op je echte klanten! Ook beter voor je hart!Quote:
Hij EISTE 35% korting.
Ik geef alleen aan dat het WEL gebeurd.
Ik heb er heus geen trauma aan overgehouden, alleen sommige mensen moeten niet zeggen dat er géén consumenten zijn die over de ruggen van de winkelier beter willen worden, ook niet dat er consumenten zijn die de winkelier wel degelijk chanteren.
Wat er bij veel mensen maar niet in wilt gaan is dat er ook consumenten zijn die totaal géén lievertjes zijn.
-
Je hebt het er anders wel heel vaak over ...Ik heb er heus geen trauma aan overgehouden
Lievertje of niet, de klant blijft koning.Wat er bij veel mensen maar niet in wilt gaan is dat er ook consumenten zijn die totaal géén lievertjes zijn.
Een klant is pas koning als hij zich als een koning gedraagd.Lievertje of niet, de klant blijft koning.Quote:
Wat er bij veel mensen maar niet in wilt gaan is dat er ook consumenten zijn die totaal géén lievertjes zijn.
Mensen die denken dat als een klant zich misdraagt en zich verre van een koning gedraagd, behandel ik dus niet als een koning.
Een klant die zich niet als een koning gedraagd is geen koning.
En als je denkt dat een winkelier een klant altijd als koning moet behandelen ook al misdraagt hij, dan heb je het goed mis.
-
Beste Magel725,
Alle stellingen die ik heb geplaatst heb ik onderbouwd. Lees mijn bijdragen nog maar een keer , en nu wel goed, door.
Ik heb nooit gezegd dat ik precies weet hoe je een winkel kunt openen die van alles het beste heeft en ook nog het goedkoopste is.
Mijn stelling is iedere keer dat het geen zin heeft om de klant de schuld te geven van de ellende. Dat is wat jij en ikbenik steeds doen. De klant is een oplichter, chanteert of is op zijn minst een drammer of oneerlijk.
Ik probeer je aan te geven dat jullie methode van klantbehandeling een doodlopende weg is. Je verspeelt gewoon de gunst van klant, en er is gelukkig meer dan genoeg aanbod, naast dat van jouw, waar hij op in kan gaan.
Misschien dat je je beter thuis voelt in een centraal geleid economie zoals in Noord Korea. Daar is bijna geen aanbod en kan je de klant gerust schofferen, deze heeft immers toch geen keus.
Alle stellingen die ik heb geplaatst heb ik onderbouwd. Lees mijn bijdragen nog maar een keer , en nu wel goed, door.
Ik heb nooit gezegd dat ik precies weet hoe je een winkel kunt openen die van alles het beste heeft en ook nog het goedkoopste is.
Mijn stelling is iedere keer dat het geen zin heeft om de klant de schuld te geven van de ellende. Dat is wat jij en ikbenik steeds doen. De klant is een oplichter, chanteert of is op zijn minst een drammer of oneerlijk.
Ik probeer je aan te geven dat jullie methode van klantbehandeling een doodlopende weg is. Je verspeelt gewoon de gunst van klant, en er is gelukkig meer dan genoeg aanbod, naast dat van jouw, waar hij op in kan gaan.
Misschien dat je je beter thuis voelt in een centraal geleid economie zoals in Noord Korea. Daar is bijna geen aanbod en kan je de klant gerust schofferen, deze heeft immers toch geen keus.
Ik ben het weer met je eens, beiden overtuigen mij niet dat het succesvolle zakenmensen zijn, indien dit wel geweest zou zijn hadden ze respect getoont voor hun klanten/consumenten. Arrogantie ten top en dat pikt de consument niet. Megapool ging failliet en gaf de schuld aan de Aldi, wie is de volgende BCCMijn stelling is iedere keer dat het geen zin heeft om de klant de schuld te geven van de ellende. Dat is wat jij en ikbenik steeds doen. De klant is een oplichter, chanteert of is op zijn minst een drammer of oneerlijk.
Dus ik moet ervan uitgaan dat de klant opdringerig is en geen advies wilt hebben. Dus ik moet de klant de goedkoopste printer leveren, terwijl hij er niets mee kan doen. Ik moet dus de klant geen informatie geven en hem van de domme houden.
Ik moet dus niet naar de klant luisteren als hij iets wilt maar ik moet dus gelijk de duurste of goedkoopste leveren.
Dus ik mag niet met de klant meedenken.
Als de garantie verstreken is moet ik dus nog een aantal jaren de producten gratis repareren of vervangen.
Ik moet de klant als koning behandelen als hij mij een oor aannaaid.
Ik mag dus niet eerlijk tegenover de klant zijn.
Als ik weet dat het product waarom de klant vraagt niet voor hem geschikt is moet ik dus mijn mond houden.
Jaja, ik moet me dus als dozenschuiver gaan gedragen.
Ja Doei! Echt niet!
De klant heeft recht op eerlijke en goede advies.
De klant heeft recht op een waarschuwing als hij iets wilt kopen wat voor hem niet geschikt is.
Voorbeeld:
Een klant vraagt aan mij de goedkoopste printer. Ik vraag aan hem of hij veel wilt printen. Antwoord is ja. Stel voor dat hij dus heel veel tekst moet afdrukken. Dan zal ik hem dus niet het goedkoopste printer leveren maar hem dan een laserprinter adviseren.
Of:
Een klant vraagt om een harde schijf van 80Gb en ik weet dat het moederbord van hem deze HD dus niet ondersteund.
Moet ik dan mijn mond houden en hem van de domme houden?
Dat doe ik dus niet. Ik geef aan dat hij niets aan de harde schijf heeft of hij moet een losse controller nemen die de harde schijf dan wel aankan. Of een externe harde schijf.
Dus:
Als het mis dreigd te gaan dan zal ik altijd de klant daarop wijzen.
Als de klant daar niet van gediend is, is zijn probleem.
Wat mij opvalt is dat steeds meer klanten mij hierom advies vragen. Zij vragen dus wat het beste is. Als ik het niet weet (ik kan niet alles weten) dan zoek ik dat op en informeer de klanten later over mijn bevindingen.
Service noem ik dat.
Dat kunnen er toch niet veel zijn(klanten) want als ik zie hoe veel jij hier op deze site neer kalkt en je zaak zou goed draaien, dan heb je daar geen tijd voor en zou meer tijd besteden aan je partner bijvoorbeeldWat mij opvalt is dat steeds meer klanten mij hierom advies vragen
Je hebt wel beweerd dat dat de bedoeling van winkels moet zijn. En inderdaad heb je er zelf nooit antwoord op gegeven.Beste Magel725,
Het leuke is dat je nu gewoon weer dingen aan het verzinnen bent. Ik heb namelijk vrijwel niets met klanten van doen. En wanneer ik al klanten spreek dan spreek ik die precies hetzelfde aan als de buurman, de kassiere bij de supermarkt, de medewerker bij de Media Markt en de medewerker bij de service balie. Gewoon beleefd en normaal. Zo ben ik opgevoed. Ik behandel niemand als voetveeg en ik behandel niemand (schijnheilig) als koning. Dat jij jezelf een koning vind en zo behandeld wilt worden is jouw probleem, maar ik leef niet meer in het jaar 1600.Mijn stelling is iedere keer dat het geen zin heeft om de klant de schuld te geven van de ellende. Dat is wat jij en ikbenik steeds doen. De klant is een oplichter, chanteert of is op zijn minst een drammer of oneerlijk.
Laatst gewijzigd door magel725 op 19 nov 2006 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb vandaag een nieuwe notebook gekocht bij een internetwinkel krijg hem woensdag een Asus en als hij het goed doet hoor je mij niet klagen
Wat heb jij voor werk?Ik ben het weer met je eens, beiden overtuigen mij niet dat het succesvolle zakenmensen zijn, indien dit wel geweest zou zijn hadden ze respect getoont voor hun klanten/consumenten. Arrogantie ten top en dat pikt de consument niet. Megapool ging failliet en gaf de schuld aan de Aldi, wie is de volgende BCC
Als je denkt dat het arrogant is om mensen als gelijken aan te spreken dan heb je een wel erg verwrongen beeld van de wereld. Is je troon al gepoetst en ben je al druiven gevoed vandaag?
ps. Asus is een zeer goede keuze.
o dank je wel op advies van mijn kickbokserps. Asus is een zeer goede keuze.
Nee hoor, ik zit op een troon 2e hands gekocht op de marktplaats voor 25 euro en kreeg bkool met worst, helaas geen druiven dat geld isIs je troon al gepoetst en ben je al druiven gevoed vandaag?
geinvesteerd in de Asus
Laatst gewijzigd door vanish op 19 nov 2006 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik had het over Van Dijk.
Dat was een electronicagigant.
Hadden een centrale reparatieafdeling en zat steeds onder de prijzen.
Resultaat:
De fabrikanten haalden de producten uit de winkel omdat ze onder de minimale prijzen gingen zitten en zijn ook failliet gegaan.
Megapool is over de kop gegaan.
Horn bestaat niet meer.
Zo zijn er nog meer bedrijven.
Wat ze gemeen hadden?
Alles zo goedkoop mogelijk leveren.
Tja, sommige mensen kunnen nog wat van de geschiedenis leren.
Dat was een electronicagigant.
Hadden een centrale reparatieafdeling en zat steeds onder de prijzen.
Resultaat:
De fabrikanten haalden de producten uit de winkel omdat ze onder de minimale prijzen gingen zitten en zijn ook failliet gegaan.
Megapool is over de kop gegaan.
Horn bestaat niet meer.
Zo zijn er nog meer bedrijven.
Wat ze gemeen hadden?
Alles zo goedkoop mogelijk leveren.
Tja, sommige mensen kunnen nog wat van de geschiedenis leren.
Jij beweerd dus dat ik dit doe?Misschien dat je je beter thuis voelt in een centraal geleid economie zoals in Noord Korea. Daar is bijna geen aanbod en kan je de klant gerust schofferen, deze heeft immers toch geen keus.
Ik heb een bedrijf in huis en ik ben bijna altijd online. Dus dat ik tussen de werkzaamheden een keer reageer is toch niets mis mee.Dat kunnen er toch niet veel zijn(klanten) want als ik zie hoe veel jij hier op deze site neer kalkt en je zaak zou goed draaien, dan heb je daar geen tijd voor en zou meer tijd besteden aan je partner bijvoorbeeld
Ik heb geen reistijd en op deze notebook zit ik altijd.
En ik mag reageren wanneer ik wil.
En woesdag naar de Aldi een tvtje kopen met 3 jaar garantie, ach zo komen we de winter wel weer door 70cm kijkgenot
En jij moet dadelijk niet gaan zeuren als ik maandverband en fruit ga verkopen.
Een computerbedrijf die maandverband en fruit gaat verkopen.
Als ik dit ga doen en er zijn consumenten die hierover gaan klagen die krijgen van mij een pak slaag!
Een computerbedrijf die maandverband en fruit gaat verkopen.
Als ik dit ga doen en er zijn consumenten die hierover gaan klagen die krijgen van mij een pak slaag!