LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MediaMarkt je bent gek!!!

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Ik zie alweer zoveel bijdrages in een week tijd, maar ben gewoon niet in staat om iedere keer in te loggen en te reageren. er moet tenslotte ook nog gewerkt worden :lol:

Wat ikbenik zegt over zijn adviezen betreffende printers en harde schijven is heel netjes. Dat is ook de manier zoals het hoort. Als de klant dan een andere keuze maakt, is dat ook goed, het zijn volwassen mensen en iedereen moet de consequenties van zijn eigen keuze dragen. (overigens kan een harde schijf nog een destroke behandeling ondergaan zodat deze wel ondersteund wordt, maar dit terzijde). 8)

Echter daarna begint het gezeur weer over klanten die van 2 walletjes willen eten en daarom niet worden bediend. Laat deze klanten toch in hun waarde en help ze waar je kunt. :lol:

Ik heb nergens gezegd dat iemand beweerd heeft dat hij in Noord Korea wil gaan leven. Het is puur het feit dat sommigen de klant niet als koning zien maar dat ze deze kunnen schofferen als hij iets vraagt wat ze niet kunnen of wilen leveren ( bijv 35 % korting, of garantie op apparaten die ze niet verkocht hebben ). :shock:

Dan de discussie over marges. De marges tussen fabrikant en consument zijn ruwweg tussen de 200% en 400%. Dat wil zeggen dat de prijs 2 tot 4 keer over de kop gaat. Ik heb hier de BTW al vanaf gehaald. Waar deze percentages gehaald worden in de totale supply chain kan wel heel verschillend zijn :)

Als voorbeeld geef ik de Senseo koffiezetmachine. De kostprijs van het goedkoopste apparaat is Euro 17 en de goedkoopste winkelprijs is Euro 49 (ex btw). De duurdere apparaten hebben een kostprijs tot Euro 35 en worden voor werkelijk astronomische bedragen in de winkel gezet.

Voor computers of video-audio kan een soortgelijke redenering worden opgezet. Als de winkel dus maar 2 tot 5 % marge heeft koopt deze echt veel en veel te duur in. daar zit dan de mogelijkheid om je zaak te verbeteren.
:idea: :lol:

Gesloten