| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] MediaMarkt je bent gek!!!
Re: MediaMarkt je bent gek!!!
@Magel (en Tjoek)
Even een vergelijking van de TV die vanmiddag bij mij geleverd gaat worden:
Philips 37PF9731D/10
BCC-prijs: € 3499,00
MediaMarkt-prijs: € 3899,00
Internetbedrijf met echte shop (HardwareDiscount): € 2866,00
Eerder werd er gezegd: "Vertel eens wat het verschil is tussen MM en Makro"; dat is heel simpel; de Makro is alleen toegankelijk met bedrijfspas. Als dusdanig koop je daar goederen die niet onder de consumentenwetgeving vallen!
Tot slot:
MM weet zelf en dat is al zeer vaak uit onderzoeken gebleken dat ze alleen zeer goede aanbiedingen leveren! Hierdoor ontstaat het gevoel bij de consument dat het een goedkope winkel is. Dit is echter ab-so-luut niet het geval zodra het gaat om niet-aanbiedingen!
Even een vergelijking van de TV die vanmiddag bij mij geleverd gaat worden:
Philips 37PF9731D/10
BCC-prijs: € 3499,00
MediaMarkt-prijs: € 3899,00
Internetbedrijf met echte shop (HardwareDiscount): € 2866,00
Eerder werd er gezegd: "Vertel eens wat het verschil is tussen MM en Makro"; dat is heel simpel; de Makro is alleen toegankelijk met bedrijfspas. Als dusdanig koop je daar goederen die niet onder de consumentenwetgeving vallen!
Tot slot:
MM weet zelf en dat is al zeer vaak uit onderzoeken gebleken dat ze alleen zeer goede aanbiedingen leveren! Hierdoor ontstaat het gevoel bij de consument dat het een goedkope winkel is. Dit is echter ab-so-luut niet het geval zodra het gaat om niet-aanbiedingen!
En hoe denk je dat het bij andere winkels is? Jij bent als consument op zoek naar één type tv. dan kun je makkelijk even vergelijken wat deze bij andere zaken kost. Probeer dat maar eens voor ieder produkt als je 10.000 verschillende hebt. Kijken of jij dan alles als laagste kunt prijzen, ook al wil je het. Dat Media Markt niet 100% van de tijd de goedkoopste is, wil ook niet zeggen dat ze 100% van de tijd de duurste zijn. Net als dat kleine computerzaken ook niet altijd duur hoeven te zijn. Mensen denken gewoon niet meer na maar zien alleen maar geld, geld geld.MM weet zelf en dat is al zeer vaak uit onderzoeken gebleken dat ze alleen zeer goede aanbiedingen leveren! Hierdoor ontstaat het gevoel bij de consument dat het een goedkope winkel is. Dit is echter ab-so-luut niet het geval zodra het gaat om niet-aanbiedingen!
-
ikbenik
Sommige mensen willen het voor niets.Mensen denken gewoon niet meer na maar zien alleen maar geld, geld geld.
En schrikken niet terug om de winkelier te chanteren.
-
DennisThePennis
Inderdaad, is een marketing-concept dat je wel vaker ziet. Bijv. bij computerboer Alternate (toevallig ook een Duitser?).MM weet zelf en dat is al zeer vaak uit onderzoeken gebleken dat ze alleen zeer goede aanbiedingen leveren! Hierdoor ontstaat het gevoel bij de consument dat het een goedkope winkel is. Dit is echter ab-so-luut niet het geval zodra het gaat om niet-aanbiedingen!
De bewuste klant gaat overigens dus alleen voor die scherpe folder-aanbiedingen naar de MM en haalt de rest elders.
Je zou wel gek zijn als je ueberhaupt betaalde!Sommige mensen willen het voor niets.
Huh? Hoe doe je dat dan? Tips graag.En schrikken niet terug om de winkelier te chanteren.
Gek als je uberhaupt betaalt? Wat als we dat nou eens over jouw loon gaan zeggen? Of chanteertips om jou geld afhandig te maken?
Ga jij maar lekker alle winkels af om daar je gram te halen. Ik haal wel een kilo bij één winkel met wat meer gemak en minder gezeur.
Ga jij maar lekker alle winkels af om daar je gram te halen. Ik haal wel een kilo bij één winkel met wat meer gemak en minder gezeur.
-
DennisThePennis
Dat was dus cynisch bedoeld, maar blijkbaar had je dat niet door ondanks de emoticon aan het eind ...Gek als je uberhaupt betaalt?
Nou, gezien de hoogte (of beter gezegd laagte) van mijn loon zou ik niet eens de moeite doen mij te chanteren!Wat als we dat nou eens over jouw loon gaan zeggen?
Hoef ik niet te doen, want van de meeste consumentenelectronica kun je de scherpste prijzen gewoon online opzoeken ... hoe weet je anders tot hoe ver je kunt afdingen?Ga jij maar lekker alle winkels af om daar je gram te halen.
Ja Nederlanders, ook bij de MediaMarkt in NL kun je afdingen, niet alleen op de Bazaar in Turkije!
Huh, wat koop je per kilo bij de MediaMarkt?Ik haal wel een kilo bij één winkel met wat meer gemak en minder gezeur.
-
ikbenik
Hoef ik niet te doen, want van de meeste consumentenelectronica kun je de scherpste prijzen gewoon online opzoeken ... hoe weet je anders tot hoe ver je kunt afdingen? Ja Nederlanders, ook bij de MediaMarkt kun je afdingen!
Als winkelier ben ik daar niet blij mee.
Want de mensen gaan de scherpste prijs opzoeken en komen daarna bij mij zeuren of er 20% tot 30% van de prijs af kan.
Of:
Ik heb een vaste adres in ..... en die heeft 3 mensen in dienst.
Jij werkt alleen, dus jouw kosten zijn lager. Dus als jij goedkoper bent dan hem dan ben jij de man.
Vervolgens maak ik een offerte en je hoort er nooit meer iets van.
Hoezo worden wij niet gebruikt!
Moeten wij eens de klanten behandelen zoals zij ons behandelen! (doen wij niet, we zijn te netjes).
Dan is de wereld te klein!
Ik heb het ook wel eens meegemaakt dat iemand echt een korting eiste van 30%!
Want zei hij:
Of:Met deze prijs voor deze configuratie kom je echt niet mee weg. Dat je dit durft te vragen!
Zomaar een paar voorbeelden te noemen.Ik koop bij jouw nooit wat. Je bent te duur.
Ik heb ergens een adres waar ik een 19" TFT scherm kan krijgen voor €100,- en dat kan jij niet!
Dan moet je maar leren om de JUISTE emoticons te gebruiken wanneer je het met woorden niet redt.Dat was dus cynisch bedoeld, maar blijkbaar had je dat niet door ondanks de emoticon aan het eind ...
Sorry, maar ben je nou echt zo dom als je jezelf voordoet? Ooit wel eens gehoord van het feit dat GEEN ENKELE winkel DEZELFDE prijzen betaalt wanneer ze inkopen? dus als ik 100 appels koop voor 5 cent, en een ander koopt er 10 voor 6, dan moet die van 10 stuks ze ook maar voor 5 cent verkopen? Als dit nog uitgelegd moet worden... Ga maar lekker verder met bloedzuigen, ik neem de moeite niet meer om op je onzin te reageren.Hoef ik niet te doen, want van de meeste consumentenelectronica kun je de scherpste prijzen gewoon online opzoeken ... hoe weet je anders tot hoe ver je kunt afdingen?
Laatst gewijzigd door magel725 op 20 sep 2006 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ikbenik
Hoef ik niet te doen, want van de meeste consumentenelectronica kun je de scherpste prijzen gewoon online opzoeken ... hoe weet je anders tot hoe ver je kunt afdingen?
Klanten die dit bij mij doen, neem ik al niet meer serieus!
-
DennisThePennis
Da's jouw probleem, dan koop je gewoon te duur in. Ooit van een vrije marktwerking gehoord?Als winkelier ben ik daar niet blij mee. Want de mensen gaan de scherpste prijs opzoeken en komen daarna bij mij zeuren of er 20% tot 30% van de prijs af kan.
Wil je je hogere prijs t.o.v. andere aanbieders rechtvaardigen, dan moet je ook iets anders te bieden hebben, bijv. betere service. Mensen die de ballen verstand hebben van consumentenelectronica kunnen bij jou dan bijv. beter advies krijgen dan bij die schooljochies die bij de MediaMarkt staan. Kun je niks beters bieden voor die hogere prijs, dan kun je je toko beter opdoeken.
Wat is er nou dom aan om DEZELFDE 10 appels in DEZELFDE kwaliteit (lijkt D-Reizen welSorry, maar ben je nou echt zo dom als je jezelf voordoet? Ooit wel eens gehoord van het feit dat GEEN ENKELE winkel DEZELFDE prijzen betaalt wanneer ze inkopen? dus als ik 100 appels koop voor 5 cent per stuk, en een ander koopt er 10 voor 6, dan moet die van 10 stuks ze ook maar voor 5 cent verkopen?
Dus als er een klant bij je zou vragen of ie die 10 appels voor 90 eurocent kan krijgen (beetje onzinnig voorbeeld, maar ik had het niet verzonnen ...Klanten die dit bij mij doen, neem ik al niet meer serieus!
-
ikbenik
Er zijn winkels die zo weinig marge op hun producten hebben dat ze er bijna niets op verdienen.Da's jouw probleem, dan koop je gewoon te duur in. Ooit van een vrije marktwerking gehoord?
En daar zit het probleem. Want zulke gasten maken de boel wel kapot.
Daarnaast koop ik helemaal niet te duur in.
Maar ik wil ook wat verdienen (en dat mag tegenwoordig niet gezegd worden.)
Dus als er een klant bij je zou vragen of ie die 10 appels voor 90 eurocent kan krijgen (beetje onzinnig voorbeeld, maar ik had het niet verzonnen ... ) i.p.v. voor 1 euro, dan verkoop je ze niet?
Ik vind het heus niet erg als mensen over de prijs willen praten.
maar om nu een korting van 30% te krijgen, vind ik te ver gaan.
En er is een verschil met vragen en drammend eisen.
-
DennisThePennis
Nou, het klinkt hard, maar misschien moet het maar kapot. Ook in de wereldhandel zien we dat bepaalde bedrijfstakken, bijv. de EU-landbouw, geforceerd in leven gehouden worden, door er een forse EU-subsidie op die produkten zit, terwijl op de produkten uit de derde wereldlanden (die het al zo moeilijk hebben) een forse invoerheffing zit.En daar zit het probleem. Want zulke gasten maken de boel wel kapot.
Resultaat: de consument betaalt enerzijds teveel voor het produkt in de winkel en betaalt ook nog een veel te hoge EU-belasting. Het is bijv. toch absurd dat wij in de supermarkt bijna 2 euro moeten betalen voor een kilootje inferieure bananen?
Dat ben ik met je eens, je moet natuurlijk wel redelijk zijn wat betreft de korting die je wilt hebben op basis van je prijsonderzoekje en als de winkelier weigert hierop in te gaan, kun je de zaak gewoon rustig verlaten en het elders proberen.En er is een verschil met vragen en drammend eisen.
kuchl...kuch...arrogant...kortzichtig...kuch...kuch
Zoveel onzin in zo'n stukje tekst. Ik moet er wel op reageren...
Ooit wel eens van investering gehoord? Dan weet je dat winst nodig is voor produktinnovatie. Zonder winst -> geen nieuwe produkten. Dat zou zelfs jij moeten begrijpen.
Ja, jij ook?
Zoveel onzin in zo'n stukje tekst. Ik moet er wel op reageren...
En waar ga je dan winkelen? Online? Nadat de gewone winkels er niet meer zijn gaan de online winkels gigantisch in prijs naar boven omdat leveranciers nu de marges rechttrekken met de gewone winkels.Nou, het klinkt hard, maar misschien moet het maar kapot.
Ooit wel eens van investering gehoord? Dan weet je dat winst nodig is voor produktinnovatie. Zonder winst -> geen nieuwe produkten. Dat zou zelfs jij moeten begrijpen.
Volgens mij weet jij niet van de winkel welke marges die heeft en dus weet je niet wat redelijk is. Je bent dus zo kortzichtig als maar kan. Bovendien vergeet je voor het gemak dat je dus VEEL langer aan het onderhandelen/dwingen/drammen bent voor een paar euro korting. Benzine geld om van winkel naar winkel te rijden, parkeergeld, uurtijd, vergeet je allemaal. Bovendien heeft dan de hele stad een stronthekel aan je, maar dat zal je ongetwijfeld niet deren aangezien je naam Dennisnogwat is. En de zaak rustig verlaten... ooohhh, care-police!Dat ben ik met je eens, je moet natuurlijk wel redelijk zijn wat betreft de korting die je wilt hebben op basis van je prijsonderzoekje en als de winkelier weigert hierop in te gaan, kun je de zaak gewoon rustig verlaten en het elders proberen.
Da's jouw probleem, dan koop je gewoon te duur in. Ooit van een vrije marktwerking gehoord?
Ja, jij ook?
Als je kan begrijpend lezen dan had je begrepen dat dat voor de winkelier niet geldt. Die koopt appels bij zijn leverancier en kan niet bij tien verschillende gaan shoppen. Daarom kun je niet bij elke klant dezelfde prijzen eisen.Wat is er nou dom aan om DEZELFDE 10 appels in DEZELFDE kwaliteit (lijkt D-Reizen wel ) voor 90 eurocent te kopen i.p.v. voor 1 euro? Als het me maar niet meer dan 10 eurocent kost aan reiskosten, dan is het toch simpel? Plaats je eens in de schoenen van de prijsbewuste consument!
Het is pas dom als je als winkelier je prijzen laat bepalen door jou. Voor jou tien andere die wel betalen. Wil je niet betalen? Ok, dan heb je geen produkt. Zo'n klant als jou is nog te missen als kiespijn ook.Dus als er een klant bij je zou vragen of ie die 10 appels voor 90 eurocent kan krijgen (beetje onzinnig voorbeeld, maar ik had het niet verzonnen ... ) i.p.v. voor 1 euro, dan verkoop je ze niet? Laat je dan ze nog liever wegrotten en lijd je er maar verlies op dan dat je toch een iets lagere winstmarge pakt? Da's pas dom!
-
DennisThePennis
Denk aan je hart, even diep ademhalen ... en weer uitblazen ...kuchl...kuch...arrogant...kortzichtig...kuch...kuch
Bijvoorbeeld. Je staat versteld van de info die je kunt opgooglen: reviews, tests: wat betreft electronica hoef je echt de deur niet uit.En waar ga je dan winkelen? Online?
Enne, bij koop op afstand heb je een zichttermijn van 8 dagen, dus heb je toch spijt dan kun je zonder opgaaf van reden je aankoop weer retourneren.
Bullsh*t. Als alle prijzen online staan, dan is het vergelijken van prijzen nog veel gemakkelijker voor de consument: transparantie heet dat. En prijsafspraken maken is verboden bij de wet, daar hebben we waakhond NMa voor (die steeds meer macht krijgt).Nadat de gewone winkels er niet meer zijn gaan de online winkels gigantisch in prijs naar boven omdat leveranciers nu de marges rechttrekken met de gewone winkels.
Fabrikanten berekenen R&D kosten gewoon door in het produkt en dat zullen ze ook blijven doen. Winkeliers hebben daar niets over te zeggen.Ooit wel eens van investering gehoord? Dan weet je dat winst nodig is voor produktinnovatie. Zonder winst -> geen nieuwe produkten.
Klopt, dat weet je niet. Maar op basis van de prijzen online kun je daar wel een redelijke schatting van maken. En als zo'n winkelier niet hapt, dan koop je het produkt toch online voor die lagere prijs?Volgens mij weet jij niet van de winkel welke marges die heeft en dus weet je niet wat redelijk is.
Ja duhhh. Voor 10 appels rijd ik niet de hele stad rond, maar voor een HD-TV van een paar duizend euro wel.Bovendien vergeet je voor het gemak dat je dus VEEL langer aan het onderhandelen/dwingen/drammen bent voor een paar euro korting.
Boeit mij dat? Ik ga gewoon naar de goedkoopste. Ali Salami bij mij op de hoek verkoopt z'n groente en fruit veel goedkoper dan menig "speciaalzaak" en heeft vaak nog versere produkten ook (hogere omzetsnelheid). Waarom kan die Turk het wel voor die prijs en die Hollander niet? Betaalt ie geen belasting of zo?Als je kan begrijpend lezen dan had je begrepen dat dat voor de winkelier niet geldt.
Dan heeft niemand toch een probleem? Jij maakt er alleen een probleem van dat ik alleen bij de goedkoopste m'n produkten koop (Ali dus).Voor jou tien andere die wel betalen. Wil je niet betalen? Ok, dan heb je geen produkt.
Zou het toch ook eens bij Mohamed Cervelaat
proberen is nog goedkoper dan Ali Salami.
proberen is nog goedkoper dan Ali Salami.
Mij maakt het niet uit dat je je spullen bij de goedkoopste haalt, dat moet je zelf weten. Wat mij stoort is dat jij op zoek gaat naar het goedkoopste van het goedkoopste bij winkel A, dan naar een duurdere winkel B gaat (omdat dat dichtbij is of iets) en daar gaat lopen zeuren om het voor de prijs van winkel A te krijgen. Verder niet kijkend naar het feit dat een online winkel veel minder onkosten heeft als een gewone winkel en tevens TOTAAL andere inkoopsprijzen krijgen van de leveranciers. En ondanks dat jij vindt van niet, er is een wisselwerking tussen leverancier en winkel. Als jij hun produkten afknalt merken zij dat ook in hun marge´s omdat ze dan met inkoopsprijzen naar beneden moeten. En dat gaat wel degelijk ten koste van innovatie.
Helaas wil jij tot de laatste cent je korting krijgen en probeer je het met een aantal onzinargumenten recht te praten. Jammer dat je zo bent.
Helaas wil jij tot de laatste cent je korting krijgen en probeer je het met een aantal onzinargumenten recht te praten. Jammer dat je zo bent.
-
ikbenik
Sterker nog: De distributeur gaat echt niet lager met de prijs zitten.En ondanks dat jij vindt van niet, er is een wisselwerking tussen leverancier en winkel. Als jij hun produkten afknalt merken zij dat ook in hun marge´s omdat ze dan met inkoopsprijzen naar beneden moeten. En dat gaat wel degelijk ten koste van innovatie.
Het verschil dat de ene heel goedkoop is en de andere wat duurder, zit hem ook in de winstmarge.
Wat een echte feit is dat in de stad hier vlakbij de winkels een winstmarge hebben van 8% tot 15%!
Dus om een beetje te verdienen moet je zo ontzettend veel omzetten!
Deze winstmarges zijn echt niet gezond zo laag!
Soms wordt er op een product maar een paar euro verdient!
Sommige webwinkeltjes maken het wel heel bont!
Die hebben een winstmarge van 1 tot 2%. Puur om een zakcentje mee te verdienen!
En dan hoor ik hier op het forum zeggen dat ik een extra marge op de prijs moet zetten om de garantieafwikkelingen te bekostigen!
Mensen! Dit gaat fout! Ook voor jullie!
De degene met de grootste bek en het kleinste hartje en daarbij geen reet kan schelen of hij zich aan de regel houdt of niet, zulke gasten brengen die winstmarge dermate omlaag, waardoor de kleine jongens die de markt overeind moeten houden kapot gemaakt worden.
Die gasten zijn vaak groot geworden door oplichting van klanten en omdat ze schijt aan de wet hebben.
Als het zo doorgaat blijven alleen die grote jongens over die alleen geïnsteresseerd zijn in hun eigen knip en als ze de monopolypositie hebben bereikt dan gaan de prijzen omhoog en de service omlaag!
Ik hoor het vaak zat bij die grote ketens, ze hebben er vaak totaal geen verstand van.
Voor hun is het pure handel.
En de degene die het ook voor zijn hobby doet en de mensen echt uit de brand kan helpen, die bestaat dadelijk niet meer.
De mensen willen zelf opgelicht worden!
De distributeur gaat wel lager zitten met zijn prijs. Dat gebeurt genoeg bij de grote jongens als MC Dos en Quote. Die leveren tegen heel andere prijzen aan webwinkels. Prijzen fluctueren voor iedereen, ook voor winkels.
-
DennisThePennis
Wat voor jou onzinnig lijkt, is voor de prijsbewuste consument de gewoonste zaak van de wereld. Ik denk dat dat ook je grootste probleem is: een winkelier moet zich kunnen verplaatsen in de schoenen van de consument, maar de consument hoeft zich dus echt niet te verplaatsen in de schoenen van de winkelier.Helaas wil jij tot de laatste cent je korting krijgen en probeer je het met een aantal onzinargumenten recht te praten.
Een goed voorbeeld is de supermarkt-oorlog: Bij Laurus dachten ze dus dat de klant wel bereid zou zijn meer te betalen voor zgn. kwaliteit (Konmar-formule). Dit is finaal mislukt, omdat de klant helemaal niet extra wil betalen, maar gewoon dezelfde merkprodukten zo goedkoop mogelijk in wil kopen (en liefst in één supermarkt met een groot assortiment).
Ahold zag dat op tijd en boekt de laatste tijd dan ook prima winsten met z'n vernieuwde AH-formule (lagere prijzen, beperking van de servicegraad). Zo zie je maar dat lagere winstmarges niet hoeven te leiden tot verliezen, als je omzet maar hoog genoeg is (hamsteren!).
Supermarktconcerns kunnen trouwens in tegenstelling tot de eindconsumenten wel enige druk uitoefenen om de inkoopprijzen bij de leveranciers omlaag te krijgen (anders gaat het gewoon niet in het assortiment). Maar ik zie Unilever, Sara Lee of Procter & Gamble nou echt niet snel verlies lijden en op weer een nieuwe shampoo zitten we denk ik ook niet te wachten.
Als we kijken naar electronica (dit topic dus), dan is er toch duidelijk wat anders aan de hand, omdat het budget voor innovatie daar meer bepaald wordt door echt nieuwe technologieën die ontwikkeld worden, zoals SED HD-TV's of Intel Core 2 Duo processoren.
Winkeliers gaan echt niet moeilijk doen over hogere winstmarges die fabrikanten doorberekenen in de introductieperiode (de beste terugverdientijd voor de fabrikant) van die produkten, omdat de early adopters toch bereid zijn ook meer te betalen . Winkeliers willen die primeurs ook gewoon zo snel mogelijk in hun showroom hebben staan. Qua innovatie hoef je je dus echt niet druk te maken.
Nogmaals jammer dat je zo bent.
Ik had een heel stuk getypt maar ik besef dat het geen zin heeft. Met zoveel arrogantie wens ik je veel sterkte toe. Wees jij maar jezelf met je mening. Ik deel hem niet en daar zul je het mee moeten doen.
Ik had een heel stuk getypt maar ik besef dat het geen zin heeft. Met zoveel arrogantie wens ik je veel sterkte toe. Wees jij maar jezelf met je mening. Ik deel hem niet en daar zul je het mee moeten doen.