LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] MediaMarkt je bent gek!!!
Re: MediaMarkt je bent gek!!!
De goedkoopste: pak WEHKAMP bijv. die zijn en beweren ook niet de goedkoopste te zijn, draait mede dankzij internet gigantische omzetten een echte internetwinkel dus, een voorbeeld dat je niet goedkoop hoeft te zijn en toch lekker draait Ik ben er best een beetje jaloers op
Het spijt me verschrikkelijk, maar waar jij je informatie vandaan haalt durf ik echt bijna niet te vragen, maar ik doe het toch. Hoe kom je aan deze cijfers?Weet trouwens ook dat op tv en pc en audio
bruto winsten van 50% wordt gemaakt.
TV en Audio zit rond de 6 tot 12% en PC zit rond de 2 tot 5%. De prijzen die je bij de goedkoopste webshops ziet zijn de inkoopsprijzen van winkeliers. Tel daar deze percentages bij op plus de extra leveranciersmarge en je zit op de normale verkoopsprijzen in de winkel. Dan kom je echt nooit aan 50%.
Nogmaals: ik weet niet wat je bronnen zijn, maar ze kloppen voor geen meter. Welke distri heb je gebruikt als voorbeeld?
Ik vind Wehkamp wel eerlijk of niet danikbenik Er is geen winkelier die eerlijke informatie geeft.
Het zit tussen de 30 en 50 procent heb ik uit betrouwbare bron vernomen.TV en Audio zit rond de 6 tot 12%
Wat is dan die betrouwbare bron? Ik weet namelijk van de distri's en de eindprijzen dat het niet zo is, en ook niet zo kan zijn.Quote:
TV en Audio zit rond de 6 tot 12%
Het zit tussen de 30 en 50 procent heb ik uit betrouwbare bron vernomen.
Pak dan zomaar een willekeurig pc scherm, want daar zit meer marge op dan op pc's. Pak de Samsung 215TW breedbeeld. Inkoop is 488,75. Wordt op internet voor 495,- verkocht (50% bruto winst? Ga nog maar eens terug naar school dan) en staat in de meeste winkels voor 599,-. Dat is 10% distri en 10% winkel winst.
Nogmaals, wat is die "betrouwbare bron"?
ikzelf!Nogmaals, wat is die "betrouwbare bron"?
Hahaha, dit is te belachelijk voor woorden. Je verzint zelf zomaar cijfers en dan claim je een betrouwbare bron te hebben. Die bron ben je vervolgens zelf? Hahaha. Sorry hoor, maar als je je eigen fantasie als feiten gaat aandragen ben je echt ver heen.
Hahaha prachtig!! Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat je goud kunt maken uit lood. Die bron ben ik zelf. Hahaha.Quote:
Nogmaals, wat is die "betrouwbare bron"?
ikzelf!
Laatst gewijzigd door magel725 op 19 nov 2006 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
jij bent ook zo grappig
Ik snap niet dat je er nog om kunt lachen, want het is wel heel erg triest...
Humor heHahaha prachtig!! Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat je goud kunt maken uit lood. Die bron ben ik zelf. Hahaha.
Ik snap niet dat je er nog om kunt lachen, want het is wel heel erg triest...
Ja zeker, alleen jammer dat je het serieus bedoelde. Je geloofwaardigheid ben je hiermee volledig kwijt en dat is jammer. Discussies zijn leuk, zolang er normaal met de ander te discussieren valt.
Ik ben geen politicus hehehe, ach humor hoort bij het leven en dan ben ik na 1 lolletje meteen al mijn geloofwaardigheid kwijt, doe effe normaal jijJa zeker, alleen jammer dat je het serieus bedoelde. Je geloofwaardigheid ben je hiermee volledig kwijt en dat is jammer. Discussies zijn leuk, zolang er normaal met de ander te discussieren valt.
Jij bent zeker altijd serieus
Nee ik ben niet altijd serieus, maar als ik wel serieus ben en ik zeg iets stoms dan ga ik niet doen alsof ik het als humor had bedoeld. Dan ben je niet alleen je geloofwaardigheid kwijt, maar ook nog eens je eer.
jeetje dat is wel heel ergNee ik ben niet altijd serieus, maar als ik wel serieus ben en ik zeg iets stoms dan ga ik niet doen alsof ik het als humor had bedoeld. Dan ben je niet alleen je geloofwaardigheid kwijt, maar ook nog eens je eer.
In een stad hier vlakbij wordt een winstmarge gehanteerd tussen de 8% en de 15%.PC zit rond de 2 tot 5%.
Een gezonde winstmarge zit tussen de 30% en de 45%.
Als een winkelier een winstmarge hanteert van bijvoorbeeld 35% is en goede producten levert en hart voor de zaak en de klanten heeft, dan is er niets mis mee. Veel consumenten zijn hier ook mee eens.
Een winkelier die 5% rekent en maling aan de klanten en de producten heeft, dan is 5% nog teveel.
En nogmaals: Waarom mag een winkelier géén geld verdienen?
Wat is daar mis mee?
Als hij eerlijk en betrouwbaar is, dan mag een winkelier toch geld verdienen?
Het valt me wel op dat bij de consumentenproducten gezeurd wordt over de hoogte van de winstmarges.
In de industriemarkt worden winstmarges gerekend tussen de 40% en de 60% en daar wordt niet over gezeurd.
Een collegaondernemer heeft wel eens tegen mij gezegd dat hij nooit onder de 40% winstmarge gaat zitten.
De inkoopprijs is altijd zonder btw. Deze moet dan nog verrekend worden.Pak dan zomaar een willekeurig pc scherm, want daar zit meer marge op dan op pc's. Pak de Samsung 215TW breedbeeld. Inkoop is 488,75. Wordt op internet voor 495,- verkocht (50% bruto winst? Ga nog maar eens terug naar school dan) en staat in de meeste winkels voor 599,-. Dat is 10% distri en 10% winkel winst.
Zelf hanteer ik een winstmarge van 35%.
Dus inkoopprijs x winstmarge x 19%btw = verkoopprijs.
Mijn winstmarge is wel hoger als de concurrentie, maar ik heb nog niet zo veel afzetmogelijkheden.
En economisch gezien is 35% een hele gewone winstmarge.
Daarnaast hanteer ik een uurloon van €35,-.
Ook om de drempel wat lager te houden.
-
Beste Magel,
Wat een stapel communicatie in een paar uur . We zijn al weer 2 pagina's verder.
De stelling van Magel dat een fabrikant minder winst maakt op zijn artikelen als hij deze aan een webwinkel verkoopt dan aan een traditionele winkel is onwaar.
Het is eerder het omgekeerde, dat de fabrikant een hogere prijs voor webwinkels hanteert om de verkoop bij de traditionele winkels te stimuleren. Er zijn inmiddels al enkele rechtzaken geweest waarbij webwinkels de gelijke prijs bedongen hebben als waarvoor de traditionele winkels kunnen inkopen.
De fabrikanten gaan dus ook niet failliet als er geen traditionele winkels meer zijn. Dit betekent dat internet winkels best kunnen bestaan zonder dat er traditionele winkels zouden zijn.
Het vervolg dat ik dan maar de oplossing van de ideale winkel (zo die al zou bestaan ) moet genereren en op dit forum moet plaatsen is een beetje flauw.
De essentie van mijn betoog is immers dat je de klant geen verwijten moet maken over zijn koop en korting-eis-gedrag maar iets extra's moet bieden waardoor hij juist naar jouw winkel komt.
Als je daartoe niet in staat bent , heeft jouw winkel geen bestaansrecht
Het zou niet de eerste keer in de geschiedenis zijn dat op deze manier een soort winkels uit de steden verdwijnt. so be it.
Wat een stapel communicatie in een paar uur . We zijn al weer 2 pagina's verder.
De stelling van Magel dat een fabrikant minder winst maakt op zijn artikelen als hij deze aan een webwinkel verkoopt dan aan een traditionele winkel is onwaar.
Het is eerder het omgekeerde, dat de fabrikant een hogere prijs voor webwinkels hanteert om de verkoop bij de traditionele winkels te stimuleren. Er zijn inmiddels al enkele rechtzaken geweest waarbij webwinkels de gelijke prijs bedongen hebben als waarvoor de traditionele winkels kunnen inkopen.
De fabrikanten gaan dus ook niet failliet als er geen traditionele winkels meer zijn. Dit betekent dat internet winkels best kunnen bestaan zonder dat er traditionele winkels zouden zijn.
Het vervolg dat ik dan maar de oplossing van de ideale winkel (zo die al zou bestaan ) moet genereren en op dit forum moet plaatsen is een beetje flauw.
De essentie van mijn betoog is immers dat je de klant geen verwijten moet maken over zijn koop en korting-eis-gedrag maar iets extra's moet bieden waardoor hij juist naar jouw winkel komt.
Als je daartoe niet in staat bent , heeft jouw winkel geen bestaansrecht
Het zou niet de eerste keer in de geschiedenis zijn dat op deze manier een soort winkels uit de steden verdwijnt. so be it.
Ben het weer met je eensDe essentie van mijn betoog is immers dat je de klant geen verwijten moet maken over zijn koop en korting-eis-gedrag maar iets extra's moet bieden waardoor hij juist naar jouw winkel komt.
Veel winkels zijn onpersoonlijk en je bent klant nummer 1000, vaak is ook irritant het lange kletsen met bekenden aan een kassa door het winkelpersoneel, heb je bij een internetwinkel ook niet En jij kan betalen en kunnen ze weer verder kletsen, brrrrrrrr
Bij de bakker is dat soms ook zo irritant.
Waar ik me zo aan stoor bij Magel dat hij of zij weet hoe een klant zich moet gedragen, hoe kun je dat nou weten
Net of de ideale klant bestaat...........
Net of de ideale klant bestaat...........