LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Memare gedenktekens

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
GPJR

Memare gedenktekens

Ongelezen bericht door GPJR »

Na het overlijden van mijn vader ontving ik reclamemateriaal voor gedenktekens van de firma Memare, met vestigingen in Den Haag, Leiden en Honselersdijk. Deze firma had kennis genomen van het overlijden door de rouwadvertentie te raadplegen. Het is voor dit bedrijf namelijk gebruikelijk om kranten uit te pluizen, op zoek naar nabestaanden om hun producten aan te bieden. Hierbij heeft de firma Memare de blokkade op reclamemateriaal via de stichting postfilter genegeerd of niet geraadpleegd. Ik heb dan ook onmiddellijk een klacht ingediend tegen genoemde firma bij de Stichting Reclame Code. Onlangs ontving ik een schriftelijke reactie van de firma Memare d.t.v. de stichting reclame code, die totaal voorbij ging aan de aard van mijn klacht.
De opsteller van de brief, [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator], ging op geen enkele wijze in op de redenen van mijn klacht, namelijk:

a) het overlijden van iemand uitbuiten met uitsluitend een commercieel oogmerk;
b) daarbij gebruik maken van onethische en onoirbare methoden (het doorzoeken van kranten op zoek naar potentiële klanten in het bijzonder binnen de context van een overlijden) en vervolgens
c) het agressief opjagen van consumenten (in dit geval mijn persoon) met ongewenst reclamemateriaal
d) het niet respecteren van de wensen van de consument, daar waar het gaat om het aanbieden van reclamemateriaal, tot uitdrukking komend in een registratie bij de stichting postfilter

Hierop nam ik contact op met genoemde firma en sprak met [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]. Hij bevestigde dat hij wist van het overlijden door kennisneming van de rouwadvertentie. Hij kon zich niet meer herinneren of de stichting postfilter geraadpleegd was.

Het is werkelijk onvoorstelbaar hoever bedrijven gaan in hun nietsafziende jacht op potentiële klanten. De firma Memare gaat wat dat betreft niet alleen in letterlijke zin, maar ook in figuurlijke zin over lijken! Doe hier geen zaken mee!!

Tis weer bijzonder

Re: Memare gedenktekens

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

@stichting dasav
Misschien zouden jullie wat meer in kunnen gaan op de vragen van de starter van dit topic, i.p.v. opnieuw een reclamefolder open te vouwen.
Ik heb het bericht van stichting dasav gemeld als spam.

GPJR

Ongelezen bericht door GPJR »

Inderdaad, de opsteller van het bericht van de stichting DASAV leidt heel handig de aandacht van de klacht af door een mooi, maar binnen de context van de klacht, totaal niet ter zake doend verhaal op de hangen over een kennelijk positieve bijdrage door de stichting Memare (Memare is hier overigens zelf ook heel goed in). En dat die bijdrage geheel belangeloos zou zijn is zeer onwaarschijnlijk. De firma Memare is gewoon een ondernemer met winstbejag. Niets mis mee, maar doe alsjeblieft niet voorkomen dat Memare het altruïsme hoog in het vaandel heeft staan. Ze hebben drie filialen en die komen natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen (het doorspitten van kranten naar overlijdensadvertenties en het op een onoirbare wijze jagen op klanten draagt er kennelijk toe bij dat het de firma voor de wind gaat). En als ondernemer iets zogenaamd 'pro deo' doet, dan zit daar natuurlijk een commerciële bijbedoeling achter (het zou een beetje dom zijn als dat niet zo was). Dat dat in dit geval niet anders is bewijst mijns inziens de advertentie van de firma Memare die prijkt op de site van de stichting DASAV! Waarschijnlijk een wederdienst of DASAV krijgt hier gewoon voor betaald!

Tis weer bijzonder

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Tis weer bijzonder schreef: Ik heb het bericht van stichting dasav gemeld als spam.
Ik snap van moderatie kennelijk niet zo veel.
Mijn melding is gereset.
Misschien wil GPJR zelf nog eens op het uitroepteken drukken, want ik ben kennelijk toch niet de enige die zo tegen de inzending van stichting dasav aan kijkt.

OhOh

Ongelezen bericht door OhOh »

Met verbazing heb ik uw klacht zitten lezen.
Maar als je deze post niet wil dan gooi je het toch gewoon weg?
Dit noem ik pas spam! Alsnog sterkte met uw verlies

Gesloten