LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleidende folder Formido

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Pjotr1958
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2012 19:28

Misleidende folder Formido

Ongelezen bericht door Pjotr1958 »

In de folder van Formido week 31-2012 (30-7 t/m 12-8) stond een aanbieding voor CanDo deuren. Er werd vermeld: 20% korting op alle CanDo deuren inclusief bijpassende glassets.

Afbeelding

Bij de deuren stond ook een voorbeeldprijs voor de kleinste maat. In dit geval ging het om de ML 650. Bij navraag in de winkel bleek dit echter te gaan om de deur zonder glas! De daadwerkelijke prijs inclusief glas ligt dus een stuk hoger (€ 504 ipv € 364)! Slechte zaak van Formido en erg misleidend!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Misleidende folder Formido

Ongelezen bericht door tenormin »

Het is dat je er tekst bij zet, ander leek het een mooie, gratis reclame voor Formido.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Misleidende folder Formido

Ongelezen bericht door nevermind »

Wat zegt Formido?
Drukfout of wat?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Misleidende folder Formido

Ongelezen bericht door sephora30 »

En wat is dan de uitleg van de verkoper? Drukfoutje?

witte angora
Berichten: 31207
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Misleidende folder Formido

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij is het zo dat je bij de deuren uit meerdere glassets kunt kiezen, met verschillende prijzen? Dan is de totaalprijs afhankelijk van wat voor glas je kiest. In dat geval kan Formido alleen maar de prijzen van de deuren zonder glas vermelden, anders wordt het wel zo'n heel rijtje aan prijzen.

De aanbieding lijkt dan ook te zijn: 20% korting op zowel de deuren als het glas. Dat is het enige wat in dat kader staat.

Ik zie er niks misleidends aan, het is alleen even goed lezen wat er staat.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Misleidende folder Formido

Ongelezen bericht door nevermind »

Ik heb er nog even naar gekeken.
Het klein geschreven tekst zegt:

De aangegeven prijzen zijn vanaf prijzen voor afmetingen 83 x 201,5 cm

Nog eens duidelijk uitgelegd door WA:
De aanbieding lijkt dan ook te zijn: 20% korting op zowel de deuren als het glas.

16again
Berichten: 16210
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Misleidende folder Formido

Ongelezen bericht door 16again »

Kun je op de plaatjes duidelijk zien of er glas in de deuren zit?
Dan kan je stellen dat de getoonde prijs ernaast geldt voor deur met glas.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Misleidende folder Formido

Ongelezen bericht door nevermind »

16again schreef:Kun je op de plaatjes duidelijk zien of er glas in de deuren zit?
Dan kan je stellen dat de getoonde prijs ernaast geldt voor deur met glas.
Geweldig! :lol:

SHS_Inc
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 jun 2012 19:20

Re: Misleidende folder Formido

Ongelezen bericht door SHS_Inc »

Blijft lastig reklame folders juist lezen :twisted:

alfatrion
Berichten: 21962
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Misleidende folder Formido

Ongelezen bericht door alfatrion »

De folder is hier te downloaden (pagina 11):
http://www.formido.nl/dformido/up1/Zwqe ... 012_LR.pdf

In de folder lees ik dat de bovenste blauwe deur, inclusief het glas, in de aangegeven afmeting 83 x 201,5 cm wordt aangeboden voor 364 euro. Nergens staat het exclusief het glas is. De verkoper zal dit voor die prijs moeten leveren.

john duelieux
Berichten: 104
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:39

Re: Misleidende folder Formido

Ongelezen bericht door john duelieux »

alfatrion schreef:De folder is hier te downloaden (pagina 11):
http://www.formido.nl/dformido/up1/Zwqe ... 012_LR.pdf
In de folder lees ik dat de bovenste blauwe deur, inclusief het glas, in de aangegeven afmeting 83 x 201,5 cm wordt aangeboden voor 364 euro. Nergens staat het exclusief het glas is. De verkoper zal dit voor die prijs moeten leveren.
Zo kun je het inderdaad lezen. Maar het is ook te beredeneren dat dit niet voor het glas geldt. In de rechtspraak wordt in zo'n case altijd gekozen voor de zwakste partij, de consument.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Misleidende folder Formido

Ongelezen bericht door bprosman »

In de folder
lees ik dat de bovenste blauwe deur, inclusief het glas
Waar lees je dat het INCLUSIEF glas is ?
Nergens staat het exclusief het glas is.
Staat ook nergens dat het INCLUSIEF is.
Cando zelf gebruikt de term "glasopties", dat geeft voor mij aan dat glas exclusief is.

http://www.cando.eu/nl-nl/deuren/buiten ... os/ml-650/

Dus precies zoals WA aangeeft.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Misleidende folder Formido

Ongelezen bericht door tenormin »

Er staat toch: inclusief de bijpassende glassets? Of niet.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Misleidende folder Formido

Ongelezen bericht door bprosman »

Er staat toch: inclusief de bijpassende glassets? Of niet.
Ja en dat slaat op de 20% korting die je OOK op de glassets krijgt. Dit om te voorkomen dat mensen gaan zeveren dat ze alleen op het basisproduct (de deur) 20% korting krijgen en op de OPTIONELE glasset niet.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Misleidende folder Formido

Ongelezen bericht door tenormin »

bprosman schreef:
Er staat toch: inclusief de bijpassende glassets? Of niet.
Ja en dat slaat op de 20% korting die je OOK op de glassets krijgt. Dit om te voorkomen dat mensen gaan zeveren dat ze alleen op het basisproduct (de deur) 20% korting krijgen en op de OPTIONELE glasset niet.
Mijn opmerking "of niet" was enigszins sarci bedoelt. Nou ja, al staat het er: mensen zeveren immers veelvuldig.

16again
Berichten: 16210
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Misleidende folder Formido

Ongelezen bericht door 16again »

In de folder zie ik in de bovenste deur duidelijk dat er al glas met diverse tinten in zit..
Overige deuren zie je volgens mij bij sommige ook duidelijk het lood van "glas in lood", ook dat betekent volgens mij dat glas erin zit.

Het voorbehoud "De aangegeven prijzen zijn de vanaf prijzen voor afmetingen van...." toont niet aan dat getoonde prijzen exclusief getoond glas is.
Cando zelf gebruikt de term "glasopties", dat geeft voor mij aan dat glas exclusief is.

De cando website staat hier niet ter discussie.

SHS_Inc
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 jun 2012 19:20

Re: Misleidende folder Formido

Ongelezen bericht door SHS_Inc »

***** mina discussie om niks leer lezen allemaal

20% korting op deuren en inclusief (dus OOK) de bijhorende glassets doen mee met de 20% staat er zo helder als wat maarja NLanders he willen alles voor niks het liefst :twisted:

niks mis met folder maar met de mensen die ze krijgen :lol:

alfatrion
Berichten: 21962
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Misleidende folder Formido

Ongelezen bericht door alfatrion »

bprosman schreef:Waar lees je dat het INCLUSIEF glas is ?
Ik zie deuren met glas en een prijs. Verder staat nergens dat het exclusief het glas is. Overigens lees ik het ook zo dat de verf en postbus inbegrepen zijn. De verkoper moet de deur inclussief het glas, verf en postbus voor de geadverteerde prijs meegeven omdat de aspirant koper het aanbod redelijkerwijs mocht opvatten als een prijs voor het hout, glas en overige toebehoren. De verkoper kan dan geen beroep doen op het feit dat dit niet in overeenstemming is met zijn wil. Zie art. 3:35 BW. De verkoper is verantwoordelijk dat hij helder communiceert over wat hij wil. Op het moment dat hij onduidelijk kan hij zijn verantwoordelijk niet afschuiven op de koper.
bprosman schreef:Cando zelf gebruikt de term "glasopties", dat geeft voor mij aan dat glas exclusief is.
Ik zie daar de relevantie niet van in.Het gaat hier om deze folder van Formido.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Misleidende folder Formido

Ongelezen bericht door tenormin »

16again schreef:In de folder zie ik in de bovenste deur duidelijk dat er al glas met diverse tinten in zit..
Overige deuren zie je volgens mij bij sommige ook duidelijk het lood van "glas in lood", ook dat betekent volgens mij dat glas erin zit.

Het voorbehoud "De aangegeven prijzen zijn de vanaf prijzen voor afmetingen van...." toont niet aan dat getoonde prijzen exclusief getoond glas is.
Cando zelf gebruikt de term "glasopties", dat geeft voor mij aan dat glas exclusief is.

De cando website staat hier niet ter discussie.
Nee, de cando website staat zeker niet ter discussie, het is Formido die de aanbieding heeft. Dus heb je klachten moet je bij Formido zijn en niet bij Cando. Dat moeten die twee partijen maar lekker samen uitvechten. In de Formido folder staat dat het inclusief glas is. Punto!

john duelieux
Berichten: 104
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:39

Re: Misleidende folder Formido

Ongelezen bericht door john duelieux »

SHS_Inc schreef:***** mina discussie om niks leer lezen allemaal
20% korting op deuren en inclusief (dus OOK) de bijhorende glassets doen mee met de 20% staat er zo helder als wat maarja NLanders he willen alles voor niks het liefst :twisted:
niks mis met folder maar met de mensen die ze krijgen :lol:
De deur met glas erin staat afgebeeld met een prijs erbij.
Nergens staat erbij dat de prijs exclusief het glas is.
Formido moet maar gewoon leveren voor de geadverteerde prijzen.

PUNTO

Gesloten