LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleidende reclame-actie Coca Cola?

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Jury

Misleidende reclame-actie Coca Cola?

Ongelezen bericht door Jury »

Ik zag vandaag een actie-spotje van Coca Cola, waar in gezegd wordt dat je bij aankoop van een 4-flessenpak (nieuwe flessen) 1 fles 'gratis' krijgt.
Of dit echt 'misleidende reclame' is weet ik niet, maar als consument vind ik er toch een luchtje aan zitten.
Sinds enkele weken geleden wordt die cola, maar ook andere frisdranken als Fanta, verkocht in nieuwe flessen, waarvan de fabrikanten zeggen dat het beter materiaal is. Hierbij is de prijs van deze frisdranken per 1,5 liter wel met zo'n kleine 30 eurocent verhoogd. Koste een (oude) fles eerder rond de 0,95 eurocent, nu is dat ruim 1,25 eurocent geworden.
Eigenlijk betaal je die 4e fles dus gewoon zelf, of zoals we zeggen is die fles gewoon een 'sigaar uit eigen doos'.

Dus laten we maar snel terug gaan naar de oude flessen en de oude prijs, en dan de 4e gratis geven. Dat is pas een 'eerlijke reclame-actie'!

Gaat de redactie van Radar hier nog iets mee doen?

karr-2

Re: Misleidende reclame-actie Coca Cola?

Ongelezen bericht door karr-2 »

Nee want het hele doel van reclame is nou net om je iets aan te smeren, waardoor jij denkt een koopje te hebben terwijl je in werkelijkheid hetzelfde betaald.

Het onderwerp over de cola flessen heeft al een ander topic, dus nog een topic beginnen is echt zinloos.

Gesloten