LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Misleidende reclame AH
Misleidende reclame AH
Toen ik gisteren bij AH een reclame aanbieding zag voor de salades "Alle AH salades voor € 2,-" was ik al op mijn hoede i.v.m. andere misleidende reclames die ik al eens ervaren had. Er stond een voorbeeld bij voor de kip salade. Maar goed ik ben er weer bijna in getrapt, omdat ik ervan uit ga dat als er "Alle AH salades" staat en een voorbeeld, dat er dan geen AH salades uit gesloten worden voor deze actie. Mis dus, de salade die ik kocht was € 5,30 en kreeg € 1,- korting. Bij de balie heb ik aan gegeven dat dit misleidende reclame is en dat het opschrift uiteindelijk niet klopt met wat je moet betalen. Er werd omslachtig een uitleg gegeven, die ook niet klopte. Uiteindelijk heb ik mijn geld terug gevraagd, omdat op deze wijze de salade mij niet meer zou smaken.
Re: Misleidende reclame AH
AH is er zeer duidelijk over Bonus krantje van 13 tot 19 maart 2017:
"Alle AH maaltijdsalades 1 euro korting, bv kip caesar Schaal 450 gram van 3.99 voor euro 2.99"
De aanbiedingen op de site van AH zijn precies hetzelfde, de aanbieding "Alle salades voor Euro 2,00" is niet bekend.......
"Alle AH maaltijdsalades 1 euro korting, bv kip caesar Schaal 450 gram van 3.99 voor euro 2.99"
De aanbiedingen op de site van AH zijn precies hetzelfde, de aanbieding "Alle salades voor Euro 2,00" is niet bekend.......
Plaats eens een foto van de advertentie.
Overal staat "Alle AH Maaltijdsalades" en dan in een gekleurd blokje "BONUS, 1 euro korting". Tenminste zo zie ik het in de app en op de website? Waar zag jij bovenstaande? In de winkel op een schapkaart, of zo'n hangende kaart boven een verrijdbare koeling?Anna-de-B schreef:Toen ik gisteren bij AH een reclame aanbieding zag voor de salades "Alle AH salades voor € 2,-" was ik al op mijn hoede i.v.m. andere misleidende reclames die ik al eens ervaren had. Er stond een voorbeeld bij voor de kip salade. Maar goed ik ben er weer bijna in getrapt, omdat ik ervan uit ga dat als er "Alle AH salades" staat en een voorbeeld, dat er dan geen AH salades uit gesloten worden voor deze actie. Mis dus, de salade die ik kocht was € 5,30 en kreeg € 1,- korting. Bij de balie heb ik aan gegeven dat dit misleidende reclame is en dat het opschrift uiteindelijk niet klopt met wat je moet betalen. Er werd omslachtig een uitleg gegeven, die ook niet klopte. Uiteindelijk heb ik mijn geld terug gevraagd, omdat op deze wijze de salade mij niet meer zou smaken.
Naast het feit dat anderen al aangeven dat jouw citaat klaarblijkelijk onjuist is zijn "AH salades" salades die je op brood eet. Die kosten nooit €5, maar zijn tussen de €1 en €2 per stuk (zonder korting).Anna-de-B schreef:Toen ik gisteren bij AH een reclame aanbieding zag voor de salades "Alle AH salades voor € 2,-" was ik al op mijn hoede i.v.m. andere misleidende reclames die ik al eens ervaren had. Er stond een voorbeeld bij voor de kip salade. Maar goed ik ben er weer bijna in getrapt, omdat ik ervan uit ga dat als er "Alle AH salades" staat en een voorbeeld, dat er dan geen AH salades uit gesloten worden voor deze actie. Mis dus, de salade die ik kocht was € 5,30 en kreeg € 1,- korting. Bij de balie heb ik aan gegeven dat dit misleidende reclame is en dat het opschrift uiteindelijk niet klopt met wat je moet betalen. Er werd omslachtig een uitleg gegeven, die ook niet klopte. Uiteindelijk heb ik mijn geld terug gevraagd, omdat op deze wijze de salade mij niet meer zou smaken.
De reclame zag ik in de winkel bij de salades en heb verder niet in een krantje of op een app gekeken. Het kan zijn dat daar een betere informatie wordt gegeven. Verder is het een winkel waar ik normaal gesproken niet kom, dus een beetje lastig om nu een foto te gaan maken. De volgende keer zal ik dat zeker doen.
Heb je aan niet gewoon per ongeluk de voor de salades geldende aanbieding aangezien als zijnde geldig voor maaltijdsalades?Anna-de-B schreef:De reclame zag ik in de winkel bij de salades en heb verder niet in een krantje of op een app gekeken. Het kan zijn dat daar een betere informatie wordt gegeven. Verder is het een winkel waar ik normaal gesproken niet kom, dus een beetje lastig om nu een foto te gaan maken. De volgende keer zal ik dat zeker doen.
De aanbieding stond boven de maaltijd salades, die in een koelbak lagen.
-
Dan was dat kennelijk een foutje van het personeel. Dan had er ofwel een andere aanbieding boven moeten hangen, ofwel hadden er andere salades in die bak moeten liggen.Anna-de-B schreef:De aanbieding stond boven de maaltijd salades, die in een koelbak lagen.
Maar 'salades' en 'maaltijdsalades' zijn verschillende dingen. Ook al zijn het allebei 'salades'.
Maar je kan toch gewoon lezen?Anna-de-B schreef:De aanbieding stond boven de maaltijd salades, die in een koelbak lagen.
Kortom, we hebben nu een topic met een misleidende topictitel.........
-
Er had beter boven kunnen staan: "niet lezende klant bij de AH".BL2 schreef:Kortom, we hebben nu een topic met een misleidende topictitel.........
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Hoezo...?BL2 schreef:Kortom, we hebben nu een topic met een misleidende topictitel.........
De ts was in de veronderstelling dat zij misleid was. Door hulp/reacties van forumleden weet zij inmiddels dat de fout waarschijnlijk bij haar ligt.
Hier is helemaal NIETS misleidend aan. Hou toch eens op met allerlei mensen te beschuldigen van misleiding als ze het niet bij het rechte eind blijken te hebben. Misleiding zou zijn als de ts dat met opzet had gedaan. En daar lijkt het hier helemaal niet op! Reageer gewoon niet als u niets zinnigs te melden heeft!
Ehm, iets met potten en ketels...?
Er worden regelmatig topics geopend waarin de meest scherpe beschuldigingen staan, die achteraf helemaal onjuist zijn. En dat lijkt hier dus ook het geval. TS had een reclame verkeerd gelezen of geïnterpreteerd en is toen zelf met harde termen als 'misleidende reclame' begonnen. Terwijl je zulke beschuldigingen alleen zou moeten doen als je zeker van je zaak bent (wat jij blijkbaar ook vindt, gezien je kritiek).
Er worden regelmatig topics geopend waarin de meest scherpe beschuldigingen staan, die achteraf helemaal onjuist zijn. En dat lijkt hier dus ook het geval. TS had een reclame verkeerd gelezen of geïnterpreteerd en is toen zelf met harde termen als 'misleidende reclame' begonnen. Terwijl je zulke beschuldigingen alleen zou moeten doen als je zeker van je zaak bent (wat jij blijkbaar ook vindt, gezien je kritiek).
Dit is niet een van de meest scherpe beschuldiging. TS vind de reclame misleidend en mag dat vinden. Discussie hierover is hier verder off-topic.
De titel van het onderwerp is geschreven als een feit, niet als een mening.alfatrion schreef:Dit is niet een van de meest scherpe beschuldiging. TS vind de reclame misleidend en mag dat vinden. Discussie hierover is hier verder off-topic.
-
Ik denk dat iedereen wel eens een keertje iets scherper heeft benoemd dan nodig was. De topicstarter heeft naar mijn mening alleen haar gevoel geventileerd: het gevoel misleid te zijn. Een gevoel ventileren is nog altijd iets anders dan een objectief en vaststaand feit onder de aandacht brengen.
Maar eigenlijk snap ik niet waar de discussie nu heen gaat. De topicstarter heeft het antwoord op de vraag, al het andere is overbodig.
Maar eigenlijk snap ik niet waar de discussie nu heen gaat. De topicstarter heeft het antwoord op de vraag, al het andere is overbodig.
Zo te lezen is TS al eerder misleid voor haar gevoel, ik lees in de OP nl "was ik al op mijn hoede i.v.m. andere misleidende reclames die ik al eens ervaren had". Dan is er in mijn ogen ook wel een keerpunt dat het kwartje mag vallen. Deze actie-uiting is namelijk identiek aan alle andere acties, dus de samenvatting in het groot, en de uitleg er in kleinere letters bij. Zowel online, in de app, als op de schapkaartjes. Toen ik er 8 jaar lang elke maandagmorgen alle schapkaartjes moest vervangen, is het me niet meer dan ~10x opgevallen dat er écht een fout opstonden. En sindsdien doen wij er ook alle boodschappen, en ik heb geen significante wijzigingen in dat beleid opgemerkt. Als er al evidente fouten opstaan, dan wordt dit in de winkel, met een extra papiertje wel duidelijk gemaakt als de klant dit aangeeft bij de SM. Ze maken bij het drukken van die materialen incidenteel wel eens een drukfout.witte angora schreef:Ik denk dat iedereen wel eens een keertje iets scherper heeft benoemd dan nodig was. De topicstarter heeft naar mijn mening alleen haar gevoel geventileerd: het gevoel misleid te zijn. Een gevoel ventileren is nog altijd iets anders dan een objectief en vaststaand feit onder de aandacht brengen.
Ik kan dat "misleid" dan ook niet helemaal plaatsen. Als dat keer-op-keer gebeurd zou TS eens kunnen gaan praten met een arts, mogelijk dat er iets van dyslexie speelt ofzo?
-
Gezien de gegeven informatie vermoed ik dat het verkeerde actiekaartje bij het schap hing. Of dat de verkeerde salades in het schap waren gezet. Dat zie ik althans hier in het dorp wel bij meer winkels gebeuren. Ook bij de Appie. Misschien dat de 'juiste' salades uitverkocht waren of iets dergelijks, en dat een medewerker een aantal maaltijdsalades in deze vitrine heeft gelegd zodat het in ieder geval gevuld is? Of dat een medewerker bij het vullen de instructies niet goed heeft begrepen?sjohie schreef:
Ik kan dat "misleid" dan ook niet helemaal plaatsen. Als dat keer-op-keer gebeurd zou TS eens kunnen gaan praten met een arts, mogelijk dat er iets van dyslexie speelt ofzo?
Er zijn zoveel mogelijkheden, de fout hoeft niet bij de topicstarter te liggen.