LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Misleidende reclame coupon C1000
-
Misleidende reclame coupon C1000
C1000 heeft van 7 december t/m 13 december 2011 een coupon aanbieding voor 2 pakken DE Aroma Rood voor € 4,89; snelfiltermaling en grove maling.
Ik kom bij de kassa met 2 pakken 500 gr en lever mijn coupon in voor 2 pakken voor 4,89. De kassa slaat aan 2 x 4,88 = 9, 76 en berekent dus geen korting. De cassiére belt intern met haar baas en vervolgens zegt ze dat de aanbieding alleen telt voor 2 kleine pakken koffie ( die van 250 gr dus). Ze zegt: "Stel dat dat € 6,-- zou kosten dan krijgt u ze nu mee voor € 4,89.. "
Ik voel me misleid.. nergens staat op de bon voor welke verpakking de coupon telt....
(ik wil een plaatje toevoegen, maar heb gelijk mijn quotum bereikt? 75kb is 't ie)
Ik kom bij de kassa met 2 pakken 500 gr en lever mijn coupon in voor 2 pakken voor 4,89. De kassa slaat aan 2 x 4,88 = 9, 76 en berekent dus geen korting. De cassiére belt intern met haar baas en vervolgens zegt ze dat de aanbieding alleen telt voor 2 kleine pakken koffie ( die van 250 gr dus). Ze zegt: "Stel dat dat € 6,-- zou kosten dan krijgt u ze nu mee voor € 4,89.. "
Ik voel me misleid.. nergens staat op de bon voor welke verpakking de coupon telt....
(ik wil een plaatje toevoegen, maar heb gelijk mijn quotum bereikt? 75kb is 't ie)
Re: Misleidende reclame coupon C1000
Plaatjes kun je hier plaatsen met oa plaatjesdump.
En wat is nu de bedoeling van dit bericht ?
C1000 staat niet bekend om de vele "misleidende" acties.
Kun je er niet overheen stappen?
consument_leek
Het uitgangspunt bij reklame is altijd de vraag: wordt ik niet genept? en daar schijnt C1000 een patent op te hebben.
Maxiem.
Het uitgangspunt bij reklame is altijd de vraag: wordt ik niet genept? en daar schijnt C1000 een patent op te hebben.
Maxiem.
Ach, vertel ?MAXIEM schreef: Het uitgangspunt bij reklame is altijd de vraag: wordt ik niet genept? en daar schijnt C1000 een patent op te hebben.
.
Waar komt die . vandaan. Die heb ik niet gezet!crazyme schreef:Ach, vertel ?MAXIEM schreef: Het uitgangspunt bij reklame is altijd de vraag: wordt ik niet genept? en daar schijnt C1000 een patent op te hebben.
.
Groetjes, Maxiem.
Is ie echt zo moeilijk?MAXIEM schreef:Waar komt die . vandaan. Die heb ik niet gezet!crazyme schreef:Ach, vertel ?MAXIEM schreef: Het uitgangspunt bij reklame is altijd de vraag: wordt ik niet genept? en daar schijnt C1000 een patent op te hebben.
.
Groetjes, Maxiem.
Crazyme heeft de rooie tekste weggeveegd en rara wat blijft er over....MAXIEM schreef:consument_leek
Maxiem.
ik hebt hem even uitvergroot.
Emmy75
Ik ben kleurenblind!
Groetjes, Maxiem.
note: wie haalt er nu het belangrijkste van mijn bericht weg? Zo valt er toch niet fatsoenlijk te communiceren. Zeg nou zelf!
Ik ben kleurenblind!
Groetjes, Maxiem.
note: wie haalt er nu het belangrijkste van mijn bericht weg? Zo valt er toch niet fatsoenlijk te communiceren. Zeg nou zelf!
En dat voor iemand die regelmatig kleurtjes gebruikt in de berichten.MAXIEM schreef:Emmy75
Ik ben kleurenblind!
Groetjes, Maxiem.
U doet uzelf echt tekort als u de aanhef en ondertekening belangrijker vindt dan de inhoud
-
Het gaat me niet eens om die 4,89...! Het gaat me om de misleidende reclame en de reactie van de winkel in Leek daarop, en om het principe. Hoe zou de reactie zijn als ik één pak koffie maar één keer onbetaald mee zou nemen? Nou dán...crazyme schreef:En wat is nu de bedoeling van dit bericht ?
Het doet er niet toe of het een kleinigheid is... Het gaat om handelswijze. Het vak van de koffie 500 gr was praktisch leeg..., bij mij viel de fout op omdat ik alleen maar koffie had en de coupon. Hoeveel mensen hebben niet gemerkt dat hun coupon niks waard was....?
Ze heeben misschien een foutje gemaakt door het gewicht van een pak er niet op te zetten. So what ?
Kan gebeuren. Oeps, zand erover.
Geen reden toch om er werk van te maken ?
Kan gebeuren. Oeps, zand erover.
Geen reden toch om er werk van te maken ?
Als het gewicht er niet opstond mocht je wat mij betreft gewoon de 500 grams pakken nemen.
@consument_leek,
Ik ben niet bekend met deze actie dus daar kan ik niet zoveel zinnigs over zeggen.
Indien u van mening bent dat de reclame misleidend is, kunt u ook een klacht indienen bij de Reclame Code Commissie.
http://www.reclamecode.nl/consument/def ... paginaID=0
Ik ben niet bekend met deze actie dus daar kan ik niet zoveel zinnigs over zeggen.
Indien u van mening bent dat de reclame misleidend is, kunt u ook een klacht indienen bij de Reclame Code Commissie.
-
Had ik gelijk al gedaan toen ik het hier postte..Emmy75 schreef:@consument_leek,
ik heb al een brief op de mat dat het in behandeling is
-
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.
consument_leek schreef:
Het gaat me niet eens om die 4,89...! Het gaat me om de misleidende reclame en de reactie van de winkel in Leek daarop, en om het principe. Hoe zou de reactie zijn als ik één pak koffie maar één keer onbetaald mee zou nemen? Nou dán...
Het doet er niet toe of het een kleinigheid is... Het gaat om handelswijze. Het vak van de koffie 500 gr was praktisch leeg..., bij mij viel de fout op omdat ik alleen maar koffie had en de coupon. Hoeveel mensen hebben niet gemerkt dat hun coupon niks waard was....?
Toevallig heb ik die reclame folder ook gezien en er staat duidelijk in ...pak van 250 gram.
Als 2 pakken van 250 gr. in de aanbieding 4.89 kosten en de normale prijs van een pak van 500 gr. 4.88 is, wie is er dan nog geinterresseerd in de aanbieding?
Wie koopt er dan uberhaupt nog een pak van 250 gr.?
pima schreef:Als 2 pakken van 250 gr. in de aanbieding 4.89 kosten en de normale prijs van een pak van 500 gr. 4.88 is, wie is er dan nog geinterresseerd in de aanbieding?
misschien een alleenstaande die weinig koffie drinkt?
Die komt niet voor de aanbieding toch?
pima schreef:Die komt niet voor de aanbieding toch?
Waarom niet? misschien om op te sparen?