LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] misleidende reclame mediamarkt

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Jlensink
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 okt 2009 14:07

misleidende reclame mediamarkt

Ongelezen bericht door Jlensink »

Hoi,

Ik heb een vraag en weet niet in hoeverre ik in mijn recht sta.
Vorige week maandag kreeg ik de Mediamarkt folder in mijn brievenbus en daarin stond een uuraanbieding voor Dinsdag 27 september van 21:00-22:00 uur.
Aanbieding:
Canon EOS 1000D + 18-55 IS III kit + Tamron 70-300 VC Lens erbij voor 444,00.

Leuke aanbieding dacht ik. Nog specifiek alles doorgekeken, specificaties van de camera en lens etc. Alles goed, dus ik wilde die aanbieding wel. Ruim optijd sta ik in de Mediamarkt, eindelijk 21:00 uur, blijkt het een 70-300 lens zonder VC te zijn. Opeens is de aanbieding een stuk minder aantrekkelijk.
In de folder stond duidelijk de lens MET VC afgebeeld. Ik een medewerker erbij gehaald, en die zei mij dat het een drukfout was en dat de lens in de folder niet klopt.
Hoop stennis lopen schoppen, maar t mocht niet baten. Uiteindelijk maar de 1100D +18-55 IS II kit aangeschaft omdat ik niet akkoord ging met de aanbieding die zij mij aanboden en daar de 1100D filmfunctie bevat.
Wel gekeken of er niet een compensatie mogelijk was dmv een leuk prijsje voor geheugenkaart, uv-filter, tas en accu, maar dat kon niet zei de verkoper mij, dus dan maar een geheugenkaart en uv-filter tegen winkelprijs gekocht.

Nu kwam ik thuis en ben ik gaan zoeken en kwam ik op de mediamarkt site op het volgende onder het kopje service-->cunsumentenkooprecht:
op hun website staat letterlijk bij consumentenrechten:

4 Reclame en toezeggingen
Aan reclame-uitingen kunt u rechten ontlenen. Evenals in het geval dat onze verkoper bepaalde kwaliteiten van een product heeft toegezegd.
Hij kan zichdaaraan dan niet onttrekken. Vraag de verkoper eventuele toezeggingen schriftelijk op een factuur vast te leggen.

Ik voelde mij behoorlijk misleid. Sta ik op mijn vrije dinsdagavond in de winkel voor een misleidende aanbieding en in de winkel vertelden zij mij dat ze niets konden betekenen.

Ik gemaild met de klantenservice van de Mediamarkt. Als compensatie boden zij mij een geheugenkaart, uv-filter, tas en accu aan tegen inkoopprijs. En toen kon het dus opeens wel.
Ik mailde terug dat ik toen al een geheugenkaart en uv-filter tegen winkelprijs gekocht had omdat de verkoper mij vertelde niets voor mij te kunnen doen en een tas had ik ondertussen ook al gekocht.
Ik baalde dat ik nu geen zoomlens erbij had en vroeg of er niet iets mogelijk was alsnog een zoomlens erbij te krijgen.
De winkelprijs van de 1000D is 329,00 en voor 115,00 extra zou ik (volgens de folder) de 70-300 VC erbij krijgen.
De medewerker vertelde mij over de mail dat dat niet te realiseren was, maar dat ik langs moest komen, en dat hij dan met mij zou kijken wat er mogelijk was.

Vandaag ben ik bij de Mediamarkt langs geweest. Omdat de 70-300 VC vrij duur is (349,00) heb ik aangegeven ook akkoord te gaan met de Canon 55-250 IS II lens (249,00).
Nu bood hij mij het volgende aan:
Canon 55-250 IS II lens voor 199,00 + een mediamarkt waardebon van 20,00

Nu weet ik niet goed wat ik moet doen. Wie heeft advies voor mij????

witte angora
Berichten: 30864
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: misleidende reclame mediamarkt

Ongelezen bericht door witte angora »

Is er niet ergens een fotografenforum waar je deze vraag kunt stellen? Daar heeft men wat specifiekere kennis in huis dan hier denk ik.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: misleidende reclame mediamarkt

Ongelezen bericht door newmikey »

Jlensink schreef: Vandaag ben ik bij de Mediamarkt langs geweest. Omdat de 70-300 VC vrij duur is (349,00) heb ik aangegeven ook akkoord te gaan met de Canon 55-250 IS II lens (249,00).
Nu bood hij mij het volgende aan:
Canon 55-250 IS II lens voor 199,00 + een mediamarkt waardebon van 20,00

Nu weet ik niet goed wat ik moet doen. Wie heeft advies voor mij????
Een ander zoomrange. De Tamron lijkt er in de tests ietsje beter uit te komen dan de Canon, maar niet veel.

De Canon staat voor zo €207.50 op Tweakers, de Tamron heeft €317.50 als laagste prijs.
http://tweakers.net/pricewatch/169777/c ... 56-is.html
http://tweakers.net/pricewatch/271570/t ... on%29.html

Standaard taktiek dus, het opwaarderen van de lens die ze kwijt willen tegenover de lens die ze niet willen/kunnen leveren. Je krijgt dus eigenlijk een fooi van een €8.50 + een waardebon. Ik zou er géén cent meer spenderen, je had sowieso rechtsomkeert moeten maken.

MAXIEM

Re: misleidende reclame mediamarkt

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Jlensink

Het is 100% zeker, dat hier helemaal geen sprake is van een drukfout. Het is gewoon een lokkertje. Het beste wat je kunt doen is naar mijn mening: niets kopen bij MM.

Maxiem.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: misleidende reclame mediamarkt

Ongelezen bericht door dhc »

MAXIEM schreef:Jlensink

Het is 100% zeker, dat hier helemaal geen sprake is van een drukfout. Het is gewoon een lokkertje. Maxiem.
Graag zie ik wederom het bewijs van je posting!
Het is 100 % zeker dat je hier niet op ingaat en voor de zoveelste keer je eigen mening dumpt als heilige waarheid.....

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: misleidende reclame mediamarkt

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Het gebeurd bij sommige winkels wel heel vaak, die "drukfouten" en dan de domme klant gewoon een andere lens verkopen dan dat in de folder staat.
Sommigen zullen hebben "doe ma die maar" wie gewoon denken een leuke camera + lens te hebben voor dat geld en totaal geen idee hebben dat ze bedonderd worden.

Nee, in drukfouten geloof ik ook niet!

MAXIEM

Re: misleidende reclame mediamarkt

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Daan_1978
Nee, in drukfouten geloof ik ook niet!
Dan ben je in elk geval niet de enige!

Maxiem.

witte angora
Berichten: 30864
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: misleidende reclame mediamarkt

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik geloof wel in drukfouten (heb zelf bij een juridische uitgeverij gewerkt) maar ik geloof ook in check, nog eens check en dubbelcheck, en dan blijven er niet zo heel veel meer over. Het zetduiveltje is vermaard in die kringen, dat wel.

Maar de kans op drukfouten in advertenties met grote koeienletters die zo'n bedrijf klauwen met geld kunnen gaan kosten ligt volgens mij niet zo heel hoog.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: misleidende reclame mediamarkt

Ongelezen bericht door dhc »

MAXIEM schreef:Daan_1978
Nee, in drukfouten geloof ik ook niet!
Dan ben je in elk geval niet de enige!

Maxiem.
Kun je nog even het bewijs leveren van onderstaandekreet van jouw hand:
"Het is 100% zeker, dat hier helemaal geen sprake is van een drukfout. Het is gewoon een lokkertje. Maxiem."

jammer toch dat je je frustratie steeds weer met derden wil delen, zonder enig greintje van bewijs.
Je zal toch je leven zo willen leiden..of is het lijden?

Ik geef deze bijdrage ongeveer één dag, want Read gaat weer huilie huilie doen bij vriendje moderator.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: misleidende reclame mediamarkt

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

@Dhc,

Drukfouten komen opvallend veel voor. Met dit soort drukfouten zie ik het inderdaad als een lokkertje, omdat het prijsverschil ook te hoog is van die "fout" en klanten wie er wat minder verstand van hebben misschien geen flauw idee hebben dat ze een iets mindere lens erbij hebben.
Ze hebben geen idee dat ze in feite niet zo goedkoop uit zijn als het leek en zijn wel tevreden gezien ze het verschil niet direct zullen merken.

Ik noem dat de boel belazeren. Dit soort drukfouten zouden simpelweg niet voor moeten komen.
Daarnaast, als het echt een drukfout was, zou de winkelier gewoon coulant moeten zijn en alsnog die duurdere lens moeten leveren. Feit dat ze halsstarrig blijven in hun "drukfout" en vervolgens duurdere producten verkopen, zegt mij genoeg en ik sluit me daardoor ook aan bij Maxiem.

Je kunt natuurlijk op alles de man afvallen, maar een beetje logisch denkwerk en het gegeven dat dit soort drukfouten wel erg vaak voorkomen en je zou zelf ook wel een conclusie kunnen trekken.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: misleidende reclame mediamarkt

Ongelezen bericht door dhc »

Kan ik, alleen betrap ik onze deskundige wel erg vaak op beweringen die alleen iets zeggen over zijn eigen perceptie. Bewijs van zijn eigen beleving zie ik echter nooit. Vandaar dat ik continu vraag om bewijs van zijn loze kreten.
Mijn eigen ervaring is echter dat ik maar weinig druk-of zetfouten tegenkom....
Heb ik ff mazzel?

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: misleidende reclame mediamarkt

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

dhc schreef:Mijn eigen ervaring is echter dat ik maar weinig druk-of zetfouten tegenkom....
Heb ik ff mazzel?
Maar jij controleert dan ook elke aanbieding uit alle folders in de winkel of hij wel klopt en datgene geleverd wordt wat ook is beloofd? :mrgreen:

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: misleidende reclame mediamarkt

Ongelezen bericht door Dirkie »

TS leest een reclame aktie voor een Canon EOS 1000D + 18-55 IS III kit + Tamron 70-300 VC Lens erbij voor 444,00 en gaat naar huis met de 1100D +18-55 IS II kit. En eigenlijk wilde TS die ook hebben omdat de 1100D filmfunctie bevat.
Nog afgezien van eventuele drukfout heeft de reclame wel gewerkt, om nog maar te zwijgen van de verkooptechnieken van de verkopers :mrgreen:

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: misleidende reclame mediamarkt

Ongelezen bericht door electomonteur »

nee hij heeft de tros radar tas als jas aan getrokken
momenteel over de herfst jas
dan durven ze niet te melden dat het een druk /zet fout is en geven ze het tegen de juiste prijs de beschreven producten mee :D :D :D

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: misleidende reclame mediamarkt

Ongelezen bericht door Dirkie »

electomonteur schreef:nee hij heeft de tros radar tas als jas aan getrokken
momenteel over de herfst jas
dan durven ze niet te melden dat het een druk /zet fout is en geven ze het tegen de juiste prijs de beschreven producten mee :D :D :D
Ik hoor de verkopers en de service afdeling van de MM al rillen bij de gedachte dat er weer een slecht stukje over hun service verschijnt op deze site :D :D :D

Jlensink
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 okt 2009 14:07

Re: misleidende reclame mediamarkt

Ongelezen bericht door Jlensink »

Hoi!
Leuk al die reacties haha. En ik wilde sowieso al een DSLR camera aanschaffen en zat al te twijfelen tussen de 1000D en 1100D dus sowieso hadden ze er wss een verkocht.
Nu gaat het mij alleen om die actie. Moet ik nou stug volhouden en zeggen dat ik die 70-300 VC lens voor 115,00 wil of akkoord gaan met hun aanbod voor de 50-250 IS II voor 199,00???
(Dat ik ook akkoord ga met de 55-250 IS II heb ik btw zelf aangeboden, maar had eigenlijk gehoopt die wel voor 115,00 te kunnen krijgen)

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: misleidende reclame mediamarkt

Ongelezen bericht door newmikey »

Jlensink schreef:Hoi!
Leuk al die reacties haha. En ik wilde sowieso al een DSLR camera aanschaffen en zat al te twijfelen tussen de 1000D en 1100D dus sowieso hadden ze er wss een verkocht.
Nu gaat het mij alleen om die actie. Moet ik nou stug volhouden en zeggen dat ik die 70-300 VC lens voor 115,00 wil of akkoord gaan met hun aanbod voor de 50-250 IS II voor 199,00???
(Dat ik ook akkoord ga met de 55-250 IS II heb ik btw zelf aangeboden, maar had eigenlijk gehoopt die wel voor 115,00 te kunnen krijgen)
Doe wat je niet laten kunt, je leest toch niet wat hier staat. Als je je persé wilt laten inpakken door MM moet je vooral je gang gaan!

Jlensink
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 okt 2009 14:07

Re: misleidende reclame mediamarkt

Ongelezen bericht door Jlensink »

newmikey schreef:
Jlensink schreef:Hoi!
Leuk al die reacties haha. En ik wilde sowieso al een DSLR camera aanschaffen en zat al te twijfelen tussen de 1000D en 1100D dus sowieso hadden ze er wss een verkocht.
Nu gaat het mij alleen om die actie. Moet ik nou stug volhouden en zeggen dat ik die 70-300 VC lens voor 115,00 wil of akkoord gaan met hun aanbod voor de 50-250 IS II voor 199,00???
(Dat ik ook akkoord ga met de 55-250 IS II heb ik btw zelf aangeboden, maar had eigenlijk gehoopt die wel voor 115,00 te kunnen krijgen)
Doe wat je niet laten kunt, je leest toch niet wat hier staat. Als je je persé wilt laten inpakken door MM moet je vooral je gang gaan!
Waar deze reactie nou weer op slaat, ik lees prima wat hier staat, miss moet jij dat eens doen, want jouw vorige reactie over de prijs klopt niet. Die gaat nl over de 55-250 IS zonder II. en ik heb het over de 55-250 IS met II en die is duurder!
En over de drukfouten, Hij heeft zelf toegegeven dat hij de verkeerde foto heeft meegestuurd naar de drukker maar daar te laat achter kwam.

MAXIEM

Re: misleidende reclame mediamarkt

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Jlensink

Juridisch gezien heb je recht op het produkt voor de prijs die er op of bij staat, ook al staat het beruchte zinnetje "zet- en drukfouten................." in de folder. Dit, tenzij het voor elk weldenkend mens volstrekt duidelijk is, dat de prijs niet kán kloppen (bijvoorbeeld 1 euro in plaats van 100 euro).

Maxiem.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: misleidende reclame mediamarkt

Ongelezen bericht door dhc »

Klopt ...en wat doe je als de winkelier het artikel toch niet wil verkopen?
Ga je dan naar de plesie?

Gesloten