Op 2410-2004, ben ik boodschappen gaan doen bij Jumbo te K. Na enkele boodschappen, ging ik nog naar de afdeling waar zij verpakte maatjesharing hebben. Pal hierboven hing een bord, met de mededeling
wat U vindt met afgelopen datum 23 of 24 Oct. kunt U gratis meenemen
Er lag nog een pakje maatjes met daarop Houdbaar tot 24 oct. dit nam ik natuurlijk mee. Bij de kassa zei ik ik tegen de juffrouw dat ik dit gratis
mee kon nemen, volgens het bord, zij belde, daarop komt een andere verkoopster en die durfde tegen mij te vertellen, dat dit niet voor vis gelde. Vis kan men toch werkelijk niet langer houden, dat heb ik haar ook verteld, maar kreeg geen gelijk.(Volgens mij hebben ze Fam. of kennissen die ze inseinen). Thuis heb ik het hoofdkant. Consumenten
servie een mail gestuurd hierover. Dus nu maar afwachten wat zij van die Misleidende reclame zeggen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Misleidende reclame Supermarkt Jumbo te K.
Re: Misleidende reclame Supermarkt Jumbo te K.
Er zijn uitzonderingen en vis valt daar idd ook onder.. je zou even op www.jumbosupermarkten.nl kunnen kijken naar de uitzonderingen
Bron Jumbo: http://www.jumbosupermarkten.nl/faq/faq ... 5&FaqId=50Mag je bij Jumbo een pak melk gratis meenemen dat maar tot morgen houdbaar is?
Ja. Producten met een houdbaarheidsdatum van vandaag of morgen mag u gratis mee naar huis nemen.
Ook op het gebied van vers wil Jumbo tot de beste supermarkten behoren. U moet immers zorgeloos uw boodschappen kunnen doen, zonder dat u zich druk hoeft te maken over de verkrijgbaarheid, de kwaliteit of de houdbaarheidsdatum.
Uitgezonderd van deze regel zijn brood en gebak, vis en vlees en vers gegrilde vleeswaren en filetproducten uit eigen slagerij, zoals filet americain. Voor deze producten geldt vaak maar een heel korte houdbaarheid of wordt de verpakkingsdatum aangegeven.
en
http://www.jumbosupermarkten.nl/texts/t ... jlCode=TXT
als je het even heel zwart/wit bekijkt (dus vanuit de consument) heb je recht op gratis meenemen het staat immers op dat bord, en de consument kan niet weten dat er op internet uitzonderingen staan, dus het is de taak van jumbo om dat in de winkels aan te passen, zolang dat niet gebeurdheb je recht op het gratis meenemen... staat er toch duidelijk aangegeven lijkt me.
-
Dat is niet waar, in een winkel zijn altijd de algemene voorwaarden van toepassing en deze gelden voor iedere klant zolang ze maar aangeboden worden. De Jumbo biedt deze aan op de website en volgens mij ook bij se servicebalie.
Dus wanneer een winkel algemene voorwaarden heeft en deze opvraagbaar maakt voor de consument, is deze daar al snel aan gebonden.
Dus wanneer een winkel algemene voorwaarden heeft en deze opvraagbaar maakt voor de consument, is deze daar al snel aan gebonden.