LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misselijke reclame actie Renault Nederland

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Bosjesman
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:09

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door Bosjesman »

Gelukkig geen brief gehad (5 jaar geleden wel een lease-Megane...),mijn advies: kopie brief naar reclame Code Comissie (tip van Grootvader!) en een brief met ieders persoonlijke verhaal naar Renault Nederland, metde eis om schriftelijke excuses.

Zo'n actie streeft z'n doel voorbij, niet aandacht krijgen, maar walging en zelfs mensen die het merk alleen nog maar associseren met die walgelijke actie en zelfs verbannen.

Rosje
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2007 10:33

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door Rosje »

Ik kan me voorstellen dat mensen die geen brief ontvangen hebben zoiets hebben van gooi weg en lach erom. Beetje naief. Je staat toch raar te kijken als je die brief leest.

Nadat wij erachter kwamen dat het een reclamestunt was had ik zoiets van "in de prullenbak ermee". Dat heb ik toch maar niet gedaan. Ik heb een brief naar de Reclame Code commissie gestuurd met c.c. Renault Nederland.
Ben van mening dat er op zijn minst een excuusbrief naar gedupeerden verzonden moet worden. Denk dat er een hoop mensen geschrokken zijn.

Ik hoop dat Renault Nederland snel met een oplossing komt zodat dit onderwerp afgesloten kan worden.

Ellen80
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2007 16:40

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door Ellen80 »

Ik vind het zeer primitief bedacht, ik snap echt heus dat je schrikt! Maar deze reacties..waar is de humor/ diepgang gebleven van sommige mensen hier?

Ik vind het SCHANDALIG dat er zo gereageerd wordt en van zeer LAAG denk NIVEAU! Alles kan en alles mag tegenwoordig, alle grenzen worden overschreden op ieder vlak en over een mailing gaat men klagen en is men geschokt! Onbegrijpelijk..

Einde discussie, jullie hebben een geweldige bijdrage geleverd aan Rumour arount the Brand! Iedereen heeft het erover helemaal geweldig! Zonder jullie was dit niet mogelijk geweest!
Proficiat Renault!

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door gravedigger »

@Ellen80

Heb je eigenlijk de openingspost wel goed gelezen? Dat noem ik pas schandalig van Renault, zoals in dat beschreven geval jouw reactie net zo schandelijk is. Ga jij bij het sterfbed bij een van je ouders net zo hard staan lachen? Dan heb je pas humor.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door aussienl »

gravedigger
Geplaatst op: 29 Aug 2007 09:01 Onderwerp:



@Ellen80

Heb je eigenlijk de openingspost wel goed gelezen? Dat noem ik pas schandalig van Renault, zoals in dat beschreven geval jouw reactie net zo schandelijk is. Ga jij bij het sterfbed bij een van je ouders net zo hard staan lachen? Dan heb je pas humor.
met zo'n nick (gravedigger) praten over sterfbed. DAT is pas humor

Chatjana
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2007 10:41

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door Chatjana »

Reclame is al op zoveel manieren gepresenteerd dat er weinig originele en vooral opvallende manieren overblijven om je merk te tonen. Ik vind dit wel een goed idee van Renault en zou om zo'n brief wel moeten lachen. Helaas heb ik altijd volkswagen gereden en dus niks ontvangen. Het is spijtig dat die meneer zijn vrouw is overleden en hij dan toch zo'n brief krijgt, maar toen mijn opa net was overleden vond ik elke reclame met een leuk kleinkind met zijn opa ook erg pijnlijk. Dit hoort erbij.
En vergeet niet, voor renault is dit ook allemaal reclame, want negatieve aandacht is ook aandacht!

PUURRUUD
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 aug 2007 23:29

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door PUURRUUD »

als ik zie dat alle letters het zelfde zijn, dan kan je er wel van uit gaan dat het getypt is, en daarmee concluderen dat het een mailing is.

Ik denk dat de wat oudere generatie wat meer moeite heeft met dit soort reclame. ik zelf vind renault zichzelf hiermee creatief, innovatief en persoonlijk profileren. Het getuigd van lef. Het is beter uitgewerkt als die slappe postcode loterij mailings met persoonlijke elementen erin verwerkt. Wen er maar aan, want dit is de toekomst van reclame, persoonlijker en shockerender...

Amanda82
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:38

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door Amanda82 »

Puurruud: ik ben 25, dus ik val nog niet echt onder de oudere generatie denk ik.

Maar na een minder fijne jeugd door een stalker die dit soort brieven stuurde kan ik dit echt niet waarderen.

Isabelle3
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2007 12:45

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door Isabelle3 »

Haha wat een overspannen reacties zeg om dan direct naar Renault te bellen of mailen. Ik ontving de brief ook en vond 'm juist erg grappig. Goed gedaan door de marketeers van Renault. Heb er zelfs over verteld aan andere marketing- en communicatiecollega's die het ook een goeie actie vonden. Een beetje humor en spanning mag toch juist wel? Naar mijn idee staat er overigens absoluut niets schunnigs in de brief wat aanstootgevend kon zijn. Hebben de betreffende 400 dames soms iets te verbergen????!!!
Wat mij betreft een geslaagde actie van Renault; ik zag direct dat het om een DM ging waar een vervolg op komt; jammer dat andere misschien wat naieve types dat niet zagen en boos moesten worden. Enfin, de actie heeft nu extra publiciteit gekregen...Bravo voor Renault!
Groet,
Isabelle
PS: Overigens wel erg jammer dat Renault met deze nieuwe Twingo afwijkt van het door velen geliefde karakteristieke Twingomodel: ik ruil mijn oude 'muisjes' hier zeker noooit voor in!

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door cybertomaat »

@ iedereen die er de humor WEL van inziet,
dus niet voor al die anderen die hier niet om lachen .
Kijk eens naar mijn antwoord naar renault :
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... 5&start=30

8)

PUURRUUD
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 aug 2007 23:29

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door PUURRUUD »

Over de ernst van je stalking kan ik niets zinnigs zeggen, maar om paralellen te trekken tussen deze brief en die van je stalker gaat me te ver.

Stalking is het opzettelijk en willens en wetens, herhaaldelijk achtervolgen en lastigvallen van een persoon, zodanig dat deze persoon vreest voor zijn eigen veiligheid.
Stalkers proberen, vaak met succes, om macht en controle uit te oefenen op een ander persoon. Stalkers hebben een emotionele obsessie die zij richten op het slachtoffer en nemen hun toevlucht tot Stalking als een manier om met het slachtoffer in contact te blijven.


Terug naar het onderwerp....

Polly Parker
Berichten: 52
Lid geworden op: 08 feb 2007 15:58

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door Polly Parker »

Renault biedt zijn excuses aan.

Einde discussie lijkt me.

Consument_81
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2007 16:24

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door Consument_81 »

Of je nu wel of niet makkelijk kan herkennen dat het een geprintte (reclame)brief is; of het nu wel of niet leidt tot ruzies of echtelijke problemen... deze reclame van Renault kan kwetsend overkomen en is echt een slecht staaltje 'humor'.

Ook wij kregen een brief, geadresseerd aan mijn anderhalf jaar geleden overleden moeder. Zeer pijnlijk dus.
Maar ookal leefde mijn moeder nog; een vrouw van in de vijftig spreek je niet aan met 'hey lieffie'. Je hebt respect, of je hebt het niet.

Ik ben erg ontsteld over deze brief en Renault kan zeker een klacht verwachten!

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door hharteman »

De reacties zijn wat mij betreft sterk overdreven.
Het enige wat renault bereikt heeft is dat de reclamebrief 10 minuten later in de prullenbak lag dan de gangbare reclame, en dat is lang hier.
Als hier relaties op stuk lopen, dan zijn die relaties ook niet erg sterk geweest.
Dit kan bij mij wel door de beugel.
Goede stunt van Renault, en ieder geval spraakmakend.
Doel bereikt, er wordt over je gepraat.

Just my 2 cents

JESSB
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mar 2007 22:37

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door JESSB »

Excuus brief ontvangen maar Renault maakt onderaan de brief toch nog maar even van de gelegenheid gebruik om in de zelfde excuus brief alsnog/wéér reclame te maken voor de nieuwe Twingo en een uitnodiging voor de introductie. Smakeloos!!!!
Al wie er komt: IK NIET!!!

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door magel725 »

Het gebeurt regelmatig dat je post krijgt die aan overleden personen is gericht. Dat is uiteraard niet leuk, maar het gebeurt nu eenmaal. Mensen maken fouten en als mensen in 1000 databases staan dan blijft er altijd wel iets (per ongeluk) staan. Om er dan nu hele dramas van te gaan maken gaat me toch echt iets te ver.

Door zo'n briefje zouden ineens allerlei relaties stuk gaan, stalkers doemen weer op en het scheelt niet veel of we gaan twijfelen of de overledene wel echt dood is.

Is dit het niveau van de gemiddelde Renault rijder? Zoja, dan voorspelt dat niet veel goeds. Kom op mensen/drama queens!

el8
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 aug 2007 20:59

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door el8 »

IIsabelle3,

Volgens mij ben jij zelf marketeer of hoe je dat ook wil noemen. Ik vind het wel logisch dat je de brief dan wel grappig vind. Echter, de opmerking dat die 400 vrouwen een slecht geweten zouden hebben vind ik dan net weer een beetje jammer. Nooit van jaloerse mannen gehoord?

voor cybertomaat:
Vond de brief zelf geen humor, maar de brief die jij hierop hebt verstuurd naar de locale dealer vind ik dan wel weer errug komisch!

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door aussienl »

Als mannen meteen jaloers reageren op zo'n "brief" zonder verder te kijken of vragen heb je een geweldige relatie. Toch maar eens naar een relatie therapeut?

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Renault"reclame".

Inmiddels wel op mijn 2-e dringende verzoek het antwoord en het excuus gekregen van Renault.
Een standaard-bericht dus kennelijk mijn vraag aan hun niet gelezen.
Vond overigens het antwoord van Renault nogal onbevredigend alsof ze niet echt begrijpen wat fatsoensregels zijn.

Grootvader

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Hmmm ......

Ik heb nog niks gehoord van de (lokale) renault.
Zouden ze misschien mijn schrijven TE PERSONELIJK
en/of ONGEPAST vinden ???

>cybertje<

Gesloten