LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misselijke reclame actie Renault Nederland

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door aussienl »

Je zult ook niets horen Cyber. Renault heeft een landelijke veronschuldiging uitgebracht. Maar daar meteen weer een marketing van gemaakt.
Slimme jongens die Fransozen

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Renault. Hun reklame en hun gebrek.

Slim??
Ze hebben een van de grootste fouten gemaakt die maar te maken is!
Maar ja, daarvoor moet men natuurlijk wel wat weten van Marketing en Reklame.

Dit zal ze nog jaren nagedragen worden!

Grootvader

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door magel725 »

Maar ja, daarvoor moet men natuurlijk wel wat weten van Marketing en Reklame.

Dit zal ze nog jaren nagedragen worden!
Schijnbaar weten ze het dan perfect, als het nog jaren nagedragen wordt. Slechte reclame bestaat namelijk niet.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door kanovaarder »

aan Magel (slechte reklame bestaat niet?)

Leg dit nu eens uit!
Of is dit een van je loze kreten?

Ik heb zowel het ene = Marketing gedaan bij het ISW en een genoeg aantal Marka-pockets gelezen over reclametechnieken en het effect dat reklame kan hebben.

Dus meid, kom maar op met jouw stellingen en onderbouwing daarvan.
Ik wacht met spanning.

En slechts 1 vraag: "wie was Samuelson?


Grootvader

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door caruso »

Nou, denk niet dat Renault er op welke manier dan ook last van zal hebben. Nu boeh en bah roepen en de volgende keer bij inruil van je auto toch maar weer naar Renault gaan. Je weet maar nooit.
Morgen zijn we alles weer vergeten. Zoals ze in politiek Den Haag zeggen: "we nemen kennis van de feiten en gaan over tot de orde van de dag!

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door magel725 »

aan Magel (slechte reklame bestaat niet?)

Leg dit nu eens uit!
Of is dit een van je loze kreten?

Ik heb zowel het ene = Marketing gedaan bij het ISW en een genoeg aantal Marka-pockets gelezen over reclametechnieken en het effect dat reklame kan hebben.

Dus meid, kom maar op met jouw stellingen en onderbouwing daarvan.
Ik wacht met spanning.

En slechts 1 vraag: "wie was Samuelson?
Beste oma/ mevr. Kanovaardster,

Als je bij marketing goed hebt opgelet dan weet je dat het maar om 1 ding draait: naamsbekendheid. Dat je vandaag slecht bekend staat is jammer, maar volgende week zijn de mensen dat al weer vergeten, maar je naam kennen ze nog.

Wat zal het percentage zijn die de brief niet kan waarderen? <1%? Veel meer zal het niet zijn. Dan heb je bij 99% van de klanten een positieve naamsbekendheid en bij 1% een negatieve. Echter is de mond vaak groter dan het hartje en de portemonnee. Wanneer ze volgende keer een nieuwe auto moeten kopen dan kiezen ze eerder voor het merk dat ze kennen, ook als de prijs beter is. Die negatieve ervaring zijn ze dan al lang weer vergeten, maar hun merk niet.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door MLF »

Ik zie het probleem niet hoor, niks mis met de reclame

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Als je bij marketing goed hebt opgelet dan weet je dat het maar om 1 ding draait: naamsbekendheid. Dat je vandaag slecht bekend staat is jammer, maar volgende week zijn de mensen dat al weer vergeten, maar je naam kennen ze nog.
Oooooo ... zit dat zo ???

( ik hoop dat dat dan ook voor de politiek geld :wink: )

Vandaar dat ik hier zoveel vrienden heb :lol:...
ik vroeg het me al af.

>cybertje<

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Naamsbekendheid = Marketing ????

Tsjonge wat een kunde!!
Je had beter maar geen antwoord kunnen geven want zelfs van reklame blijk je geen kaas te hebben gegeten.

De marketing is toch een stuk moeilijker al was de uitleg van die basisprincipes erg duidelijk uitgelegd als de 4 P's.
Prijs, Plaats, Product, Promotie.

Nogmaals Magel; Wie was nou die Samuelson?

Grootvader

P.s. Beter niet geschreven dan dom overkomend.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door magel725 »

Naamsbekendheid = Marketing ????

Tsjonge wat een kunde!!
Je had beter maar geen antwoord kunnen geven want zelfs van reklame blijk je geen kaas te hebben gegeten.

De marketing is toch een stuk moeilijker al was de uitleg van die basisprincipes erg duidelijk uitgelegd als de 4 P's.
Prijs, Plaats, Product, Promotie.

Nogmaals Magel; Wie was nou die Samuelson?

Grootvader

P.s. Beter niet geschreven dan dom overkomend.
Kuch ad hominem kuch...

kan0vaarder
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 sep 2007 19:30

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door kan0vaarder »

Van huurwoning tot medicatie
Van camping tot constipatie
Van huisdieren tot marketing
Geen nood ik heb altijd mijn mening



Groeten;

Grootvader

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door kanovaarder »

iemand die gestoord is geworden op dit forum.

En die zonder argumenten is en daarom dit forum maar gaat vervuilen door mijn naam te veranderen in kanOvaarder.
en tekent met mijn nickname

grootvader
De redactie is al gewaarschuwd

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door magel725 »

Je kunt niet goed tegen een grapje, grootvader. Ik moet zeggen dat het mij niet opgevallen was dat jij het niet was, en ik zie de humor er wél van in.

Er zijn hier een aantal mensen die menen interessant te zijn door hun hele tekst altijd cursief te zetten of aan het einde van een bericht af te sluiten met een naam o.i.d.. Doen je dat in het dagelijks leven ook? Na elke zin zeg je "groet, grootvader". Op een forum heeft dat geen zin omdat je naam al bij je bericht staat. Het is alleen maar irritant, maar nu is het des te leuker aangezien we een clone in ons midden hebben.

demolenaar
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 aug 2007 07:14

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door demolenaar »

magel725,

Ik kan wel merken dat goed fatsoen jou nooit is bijgebracht.
Het is vrij normaal dat je onder een epistel iets plaatst van groet oid.

Het was mij direct opgevallen dat het onze echte grootvader niet was.
Het is nl WEL irritant als iemand je naam misbruikt.

[/quote]Er zijn hier een aantal mensen die menen interessant te zijn[quote]
Jij bent hier het lichtend voorbeeld van in je ijver koste wat het kost om maar gelijk te krijgen.


De bijdragen van Grootvader worden in hoge mate gewardeerd, met name zijn inzet bij de advertentiefraudeurs.
Wij zijn hier meer mee geholpen dan bijdragen als:
Kuch ad hominem kuch...

Verder zet hij niet onder elke zin zijn naam, maar onder elk bericht.

Maar ja, van iemand die heilig gelooft dat je bij belspelletjes niet belazerd wordt, al heeft de grootste televisiebaas dit zelf toegegeven, verwacht ik eigenlijk ook niets anders.

Ik wens je veel sterkte.

Met vriendelijke groet

de molenaar


PS: ga toch krassen, dan win je nog eens wat.
:D

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door magel725 »

magel725,

Ik kan wel merken dat goed fatsoen jou nooit is bijgebracht.
Is me wel bijgebracht. Alleen wordt hier tegengas als aso gezien.
Het is vrij normaal dat je onder een epistel iets plaatst van groet oid.
Op een forum is het idioot om onder elke post je naam te zetten, of je tekst cursief te maken om op te vallen. Dit is geen kleuterklas.

Het was mij direct opgevallen dat het onze echte grootvader niet was.
Het is nl WEL irritant als iemand je naam misbruikt.
Irritant, of grappig. Dat ligt aan de persoon.

"Er zijn hier een aantal mensen die menen interessant te zijn"
Jij bent hier het lichtend voorbeeld van in je ijver koste wat het kost om maar gelijk te krijgen.
Zolang ik gelijk HEB zal ik daar voor strijden ja. Sorry dat je daar niet tegen kunt, o.i.d..


De bijdragen van Grootvader worden in hoge mate gewardeerd, met name zijn inzet bij de advertentiefraudeurs.
Wij zijn hier meer mee geholpen dan bijdragen als:
Kuch ad hominem kuch...
Een ad hominem opmerking baat helemaal NOOIT. Dat is nu juist de clou.

Verder zet hij niet onder elke zin zijn naam, maar onder elk bericht.
Oehhh, zinnig.

Maar ja, van iemand die heilig gelooft dat je bij belspelletjes niet belazerd wordt, al heeft de grootste televisiebaas dit zelf toegegeven, verwacht ik eigenlijk ook niets anders.
Ik geloof inderdaad niet dat je belazerd wordt. Ik geloof wél dat je hééééééééééél erg weinig kans hebt om iets te winnen.

Ik wens je veel sterkte.

Met vriendelijke groet

de molenaar
Stoer! Nu sluit jij ook af. Oeh, zo rebels...(als we jonger dan 6 waren)

PS: ga toch krassen, dan win je nog eens wat. Oh, wordt je daar niet belazerd dan??

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Reclame-actie's en goede omgangsvormen.

Duidelijk is in ieder geval dat die reclame-actie van deze Renaultdealer zeer onfatsoenlijk was maar dat er hier ook reageerders zijn die het zelfs wel leuk vonden.
Palen uit de grond trekken en op auto's leggen, papierbakken omgooien en bushokjes kapot slaan, planten uit plantenbakken trekken?
Jongens, dat is pas lol!!

Bovendien, na een doodgewone vraag: "Wie was die Samuelson?Magel?" reagerend op haar manier?
Lol hoor! Maar beslist niet eens inhoudelijk reagerend!

Nee, na de sneer die ik gaf toch wel reagerend en opmerkingen plaatsend als de afsluiting ondertekend wordt is dan weer niet goed.

Welnu, ik had in mijn jeugd een ander soort lol.
Een fontein met waspoeder waarna grote vlokken over het Leidseplein waaiden.
Geen schade maar wel effect! en toch eigenlijk niemand boos!
Nu draait u, Magel, de zaak om!
Er moet dus wel iemand boos worden! Dan is het pas lollig.
Zoals diegene die meende mij te moeten pesten door de inlognaam te veranderen kennelijk erg boos is omdat ik scherp reageer op bewezen domheid.
Wie kennelijk niets weet wat reklame is en negatieve reklame als ook positief omschrijft kan die scherpte van mij nu eenmaal verwachten.
Een verstandig mens zou verder niet gereageerd hebben.

Nee, mijn lol is zeker niet dezelfde als uw lol.
Bovendien ben ik gewend om WEL te ondertekenen.

Dat u dit aanvalt maar niet inhoudelijk op mijn vraag reageerde geeft al heel duidelijk onze verschillen weer.

Grootvader (en dit keer de echte).

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door magel725 »

Inhoudelijk? Laten we daar maar even niet over beginnen.

kanovaarder schreef:
Dus....... ik wil een verklaring van dat prijsverschil, in warme bakkers ben ik minder geinteresseerd. Daar ben ik te oud voor.
(nou ja, als het een leuke bakkerin is.........)
magel725 schreef:
Sexueel getinte opmerkingen gaan je goed af opa, maar daar ga ik niet in mee.
Dat is DE reden dat jij je sindsdien ineens genoodzaakt voelt om zoveel mogelijk "inhoudelijk"" tegen mij te reageren. Ik bedoelde er niet meer mee dan dat er staat, maar voor jou was het ineens een goede reden om compleet op de persoon te gaan spelen met allerlei verwijten en noem allemaal maar op. Ik ben een man, maar sindsdien MOET je me ineens telkens "vrouw" of "vrouwtje" of "haar" noemen. Zo kleinerend mogelijk. Echt te TRIEST voor woorden en ZEKER voor iemand die zich grootvader noemt en door de tand des tijds wat wijzer zou moeten zijn. Ik vind het verder allemaal prima, maar houd het wel reeel en ga alsjeblieft niet enorm interessant lopen doen over Samuelson en hoe leuk het wel niet is om zeep in een fontein te pleuren en dat ik daar niet op reageer zoals jij wilt. Allemaal enorm interessant en leuk, maar zolang je als een gekrenkte kleuter door blijft gaan met "haar", "vrouwtje" en dat soort dingen meer, dan kun je je borst nat maken (niet sexueel bedoeld, want ik zie je al weer reageren) en hoef je van mij NIET te verwachten dat ik dan wel normaal op jou ga reageren.

Als jij denkt dat je indruk op me maakt door telkens ad hominem te reageren en vervolgens mij ervan te verwijten dat ik datzelfde gedrag vertoon dan heb je het mis en heb je nog een HEEL lange weg te gaan. Ik begin nog maar net en aangezien ik nog jong ben zal ik je voorspellen dat mijn adem langer zal zijn dan die van jou. Als je je verdere forumtijd op deze manier door wilt brengen, prima, ik doe mee en zal ook mijn grenzen iets verschuiven richting jou, maar bedenk ook dat deze vete ook NU op kan houden als jij daar in mee gaat.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door kanovaarder »

LOL

Sorry, maar als er een antwoord wordt gegeven als:
[quote] Beste oma/ mevr. Kanovaardster,

Als je bij marketing goed hebt opgelet dan weet je dat het maar om 1 ding draait: naamsbekendheid. Dat je vandaag slecht bekend staat is jammer, maar volgende week zijn de mensen dat al weer vergeten, maar je naam kennen ze nog. [quote]
---------------------------------------------------------- Je doet dus hier net alsof je ook iets weet van Marketing en dan komt er dus nog de zin:
[quote] Schijnbaar weten ze het dan perfect, als het nog jaren nagedragen wordt. Slechte reclame bestaat namelijk niet. [quote]
----------------------------------------------------------
En dan die opmerkingen over seksisme!
Kom nou!
Laten andere lezers maar zelf beoordelen of ik een seksist ben!
Jij bent alleen maar heel erg in je wiek geschoten als je hier op dit forum geen gelijk hebt/krijgt en toont dat je soms erg stomme antwoorden geeft.

Tenslotte;
Ben je laf genoeg om je eerst voor een vrouw uit te geven (en gezien die opmerkingen lijkt mij dit zeer waarschijnlijk) dan weer voor een man.dan weer vrouw en nu weer als een man.

Kijk, ik kom er voor uit dat ik een man ben van 64,
Dat ik woon in Amsterdam.
Als vak (nu ex) taxichauffeur heb.
Kortom, bij mij is er geen enkele noodzaak om een rookgordijn neer te leggen.
Bovendien heb ik meer positieve meldingen gekregen van medelezers dan negatieve.
En zie dat nog maar eens te halen.

Ik zal je verder negeren; behalve als je weer stomme en soms ook gevaarlijke of totaal verkeerde antwoorden geeft.

grootvader.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door magel725 »

En dan die opmerkingen over seksisme!
Kom nou!
Laten andere lezers maar zelf beoordelen of ik een seksist ben!
Voor iemand die zo hoog van de toren blaast over domheid snap ik niet dat je het verschil tussen een sexuele opmerking en sexisme niet snapt. Komt daar je ware IQ naar boven, omatje?
Tenslotte;
Ben je laf genoeg om je eerst voor een vrouw uit te geven (en gezien die opmerkingen lijkt mij dit zeer waarschijnlijk) dan weer voor een man.dan weer vrouw en nu weer als een man.
Ik weet niet waar je dit vandaan tovert, maar ik heb me altijd nog voor een man uitgegeven omdat ik dat ben. Graag zie ik van je de post waar ik me als vrouw uitgeef. 1 is genoeg, maar waarschijnlijk kom je met een excuus dat je die niet op gaat zoeken, op kunt zoeken, of wat ook. Wellicht dat een psychologisch onderzoek uitkomst biedt in je zoektocht naar de vrouw? Die schijn je namelijk overal te zien, omatje.
Als vak (nu ex) taxichauffeur heb.
En ik maar denken dat je hoofd marketing ergens was, omdat je daar nogal verstand van hebt (zeg je zelf). Valt me dan toch tegen, of heb je ook dit enkel en alleen in je hoofd zitten en mag de enge buitenwereld niet weten dat je stiekem de volgende Einstein bent? Taxi chauffeur wordt je natuurlijk alleen maar als je IQ hoger is dan 140? Je weet wat ze zeggen oma: "vrouwen achter het stuur..."
Ik zal je verder negeren; behalve als je weer stomme en soms ook gevaarlijke of totaal verkeerde antwoorden geeft.
Laat maar eens 1 gevaarlijk of verkeerd antwoord zien, ouwe. Als je dat kunt dan praten we verder. Wel eerst je leesbril opzetten en je medicijnen nemen, anders kun je je niet meer lang genoeg concentreren met al die stemmen in je hoofd, oma.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door bot321 »

Nou magel725. Als je echt nog zo'n broekie bent vergeleken
bij grootvader toon je wel behoorlijk veel respect.
Als je de berichten van grootvader goedleest dan
zie je dat hij niet over een nacht ijs gaat en zich goed laat
informeren.
Nee magel725 jij komt er best wel jongen. :wink:

Gesloten