LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mycom Laptop 20% korting

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
JPnod

Mycom Laptop 20% korting

Ongelezen bericht door JPnod »

Beste mensen,

Omdat ik binnenkort een laptop nodig heb voor mijn ICT studie dacht ik wat een mooie aanbieding (Wij hebben het best wel krap en de laptop van het project is zwaar overpriced.). Dus ik gisteren anderhalf uur op Internet lopen zoeken naar ervaringen met deze laptop. Wat blijkt is, dat er maar weinig van te vinden is. Hoe dan ook ik vanmorgen gelijk bellen naar Mycom Amersfoort, maar nee hoor hij was uitverkocht en het personeel van de winkel zei dat de prijs niet 639,20 was, maar 719,20. Verdere artikelen op die pagina kloppen wel. Dus dit was gewoon een lokkertje...
Iemand hier meer ervaringen of iemand die ook graag deze laptop wou
Ik voel me wel beduveld, want ik heb wel 5 systemen bij de Mycom samengesteld en het is vaak ook niet op voorraad als je iets wilt hebben!! :roll:

Het gaat trouwens om het volgende product.
ASUS pro60R-Q065H
Adviesprijs 899euro
Mycomprijs 799euro
Aktieprijs 639,20

:cry:

tjoektjoek

Re: Mycom Laptop 20% korting

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

het is vaak ook niet op voorraad als je iets wilt hebben!!
Dus dat de laptop die je wilde kopen uitverkocht is is niet zo gek.

Tja en een winkel kan zich beroepen op een drukfout. Staat dat niet ergens in kleine lettertjes? Het is natuurlijk wel lullig, maar het komt wel eens voor. Ik heb ook ooit een drukfout in een folder van een bedrijf waar ik werkte gevonden. Te laat natuurlijk, want de folder was al uit. Alles stond goed, behalve de prijs van 1 artikel. Mocht van mijn baas niet de vermeldde prijs hanteren en dat is dan geen pretje :?

Misschien een tip voor je zoektocht: bij Norrod hebben ze een actie. Een Acer Laptop met printer/scanner/copier en een webcam, een muis, een tas en 512 MB USB stick.

Suc6 met je studie straks!

JPnod

Ongelezen bericht door JPnod »

Ja, inderdaad.. maargoed zelfs voor die prijs is het nog niet duur hoor. Je kan zo'n laptop met zulke specificaties niet krijgen voor dié prijs. Ik heb achteraf wel spijt dat ik hem niet alsnog heb besteld. (het kwam ook mede doordat ik verward was door de drukfout en ik dacht er zal dan wel nog meer achter zitten, maar na een zoektocht op internet is m'n kijk wel veranderd. Alsnog schande voor de Mycom. Ieder geval nog bedankt voor de tip.

henkie.nl

Ongelezen bericht door henkie.nl »

Ik vind dat je wel zielig bezig bent. Je zegt eerst dat je het niet zo breed hebt, maar later zeg je ook weer dat je 5 systemen daar gekocht hebt. Wat klopt er dan niet?

Ik vind dat je meer die winkel zit af te kraken om een drukfout waar hun niks aan kunnen doen. Als je ook goed rekend is het met 20% korting geen 639 maar 721 euro!!!

Bij asus zelf op de site is het een ander model. 1 telefoontje met het service center van mycom en je weet welk model je hebt.

Verder een prima laptop voor een scherpe prijs!! (721) ik was gewoon optijd naar de winkel gegaan en heb dus ook de laptop kunnen bemachtigen. Volgende keer beter reageren dus en niet zo zielig doen ;)

Fiore

Ongelezen bericht door Fiore »

samengesteld, dus gewoon verschillende combinaties uitproberen om te zien hoe duur ze worden, niet gekocht, da's iets heel anders
Jeetje, lezen is ook een vak he

henkie.nl

Ongelezen bericht door henkie.nl »

pc samenstellen... dan kopen.... zo noemen ze dat ook, ligt er maar net aan hoe je het wil zien.

DennisThePennis

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Nou, de MyCom is wel vaker aan het blunderen met de prijzen: zo stond er een keer een TFT voor 0 euro op hun website. Toen heb ik 'm besteld en kreeg netjes een offerte van 9 euro (alleen de rembourskosten dus). Wat gebeurde er? MyCom Direct stuurde mij een TFT voor 238 euro (229 + 9 euro), iets wat niet klopte met de offerte van 9 euro! Dus gewoon de rembourszending geweigerd en MyCom draaide dus volledig op voor de kosten van verzending ... :wink:

magel725

Ongelezen bericht door magel725 »

Stoer hoor, winkels op kosten jagen.

DennisThePennis

Stoer hoor, winkels op kosten jagen.
Tuurlijk, het zal ze wat leren. De nette manier was geweest om mij even een e-mailtje te sturen met bijv.:

"Sorry, de prijs op de website klopt niet, het moet 229 euro zijn en we zullen het zo snel mogelijk aanpassen. Vanwege onze fout kunnen wij u echter vanwege het ongemak nog een korting bieden van 10% op de factuurprijs .... Graag horen wij van u of u de order nog accepteert of niet."

Dan had ik de TFT monitor ook gewoon geaccepteerd, ik heb er toch nog eentje nodig. 8)

tjoektjoek

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Ja, ik denk dat ze er echt wakker van liggen.

Ik zag een paar maanden geleden op een site van een uitgever een aantal gebundelde uitgaves van strips staan. Per ongeluk stonden deze voor 0 euro op de site.
Ik ben niet gaan bestellen, maar bedacht me dat zij wellicht een foutje hadden gemaakt. En wat bleek!? Dat hadden ze inderdaad. Dat kreeg ik te horen naar aanleiding van een mailtje dat ik had gestuurd. Ik werd vriendelijk bedankt voor het opmerken van de fout en ze zouden het aanpassen.

Dat heet: elkaar helpen. Leuk principe joh! :shock:

magel725

Dat bedoel ik. Een mailtje is zo gestuurd. Een nette manier om te helpen.

Als je iets voor 0,- ziet staan en je gaat het dan bestellen... En als ze dan een mailtje sturen moeten ze korting geven vanwege het ongemak? Wat voor ongemak? Dat je op bestellen hebt geklikt? Dat is zeker wel 10% korting waard ja... Natuurlijk!

DennisThePennis

Wat voor ongemak?
Dat je de juiste prijs niet kunt zien op hun website. MyCom Direct is immers een webwinkel, dus moet men daar goed opletten wat men daar "etaleert". En in de supermarkt is het toch ook irritant als de prijs op het bordje niet overeen komt met de prijs in het kassasysteem?

En dat er nota bene nog een offerte per e-mail gestuurd wordt van 0 + 9 euro laat gewoon zien dat er geen simpele controles in hun systeem gebouwd zijn. En het is niet de eerste keer, ik heb ook wel eens een videokaart besteld voor een fractie van de gangbare prijs, maar toen hadden ze wel netjes gebeld dat de prijs niet klopte. Dus ze kunnen het wel!
Dat is zeker wel 10% korting waard ja...
Dat percentage was maar een voorbeeld, maar de marges bij MyCom zijn vrij ruim, dus 10% is niet eens zo gek. Dat heet service (ik ben redelijk vaste klant bij de MyCom Veiling, dus ze kennen me wel).
Dat heet: elkaar helpen. Leuk principe joh!
Ik heb ze juist proberen te helpen door te bestellen, zodat ze hun fout onder ogen kunnen zien. Maar wat doen ze? Ze gaan nogmaals de fout in door iets te leveren met een prijs die niet de prijs op de verstuurde offerte is! Hardleerse lui ... :lol:

tienepien

Ongelezen bericht door tienepien »

En zo, dames en heren, l*l je dus recht wat krom is :)

DennisThePennis

En zo, dames en heren, l*l je dus recht wat krom is
Ik ga maar voor Woutertje (Kabouter) Bos werken ... :lol:

magel725

Grappig hoor.

Dus je probeerde ze te helpen door iets te bestellen waarvan je wist dat dat niet kan? En dat heb je al eerder gedaan ook?
ik ben redelijk vaste klant bij de MyCom Veiling, dus ze kennen me wel
Ik denk inderdaad dat ze je wel kennen, maar of dat positief is?

DennisThePennis

Dus je probeerde ze te helpen door iets te bestellen waarvan je wist dat dat niet kan?
Wat mij betreft kon het allemaal wel, alleen werkte MyCom niet mee door een verkeerd remboursbedrag door te berekenen, 238 euro i.p.v. 9 euro (zoals op de e-mail offerte staat).
En dat heb je al eerder gedaan ook?
Ja, dat betrof een videokaart van ca. 400 euro, die voor ca. 30 euro op de site stond. Maar die hebben ze dus niet opgestuurd, toen hadden ze me netjes gebeld dat het niet klopte.
Ik denk inderdaad dat ze je wel kennen, maar of dat positief is?
Da's heel positief, bij een veiling is het de bedoeling dat je biedt tot de prijs die je er maximaal voor wilt betalen, niet meer dus. Tot dusver klopte de factuur bij de veilingstukken ook altijd netjes, dus die rembourszendingen heb ik natuurlijk ook netjes geaccepteerd.

Snap je het verschil? Remboursbedrag is conform afgesproken prijs, rembourszending wordt geaccepteerd. Remboursbedrag is hoger dan de afgesproken prijs, rembourszending gaat retour afzender. Heel simpel.

magel725

Er is één ding simpel en dat is dat je een ENORM bord voor je hoofd hebt.

DennisThePennis

Er is één ding simpel en dat is dat je een ENORM bord voor je hoofd hebt
Yup, een verkeerd prijsbordje, geplaatst door de MyCom ...

Trouwens, als er in de binnenstad een bord met 120 km/h staat, dan blijf je toch ook niet 50 rijden? VROEMMM!!! :lol:

Gesloten