LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nuon naar oxxio met de ipad actie

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.

er voor gaan ????

ja
1
33%
nee
1
33%
zelf weten
1
33%
 
Totaal aantal stemmen: 3

tomz0rz
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jul 2012 16:22

nuon naar oxxio met de ipad actie

Ongelezen bericht door tomz0rz »

Beste mensen,

Er wordt veel geklaagd over de ipad actie, maar er zijn ook mensen die er positief over zijn. niemand kan pressies uitleggen of het nou voordeliger is of niet, omdat ze geen voorbeeld hebben en als ze er een hebben, geld dit niet voor iedereen.
Ik zit er over na te denken alleen ben niet zo goed in rekenen. ik heb alle gegevens opgezocht en vroeg me af of iemand mij kan helpen bij mijn besluit.

btw mijn verbruik van dit jaar is:
stroom 3000 kwh
gas 1000 kwh

graag hoor ik wat jullie er van vinden.

avb

mvg Tommy

tomz0rz
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jul 2012 16:22

Re: nuon naar oxxio met de ipad actie

Ongelezen bericht door tomz0rz »

nou me foto zet hij er niet bij (De bijlagequota is bereikt) dus dan maar zo:

Mijn online jaar- of eindafrekening
Totaaloverzicht


Dit is de specificatie van uw Jaarafrekening over de afgelopen verbruiksperiode. U ziet hier de belangrijkste gegevens van uw factuur. Heeft u een vraag over deze afrekening? Ga naar Mijn jaar- en eindafrekening en bekijk de veelgestelde vragen.

Uw energieverbruik
Omschrijving Verbruik CO2-uitstoot
Elektriciteit continu 1.941 kWh 0 kg CO2
Elektriciteit hoog -
Elektriciteit laag -
Gas 895 m3 2 kg CO2
Kostenoverzicht

Door u te ontvangen (incl. BTW)
Energielevering door Nuon (incl. EUR 50,14 energiebelasting) € 545,98
Administratiekosten € 11,34
Totaal exclusief BTW € 557,32
Totaal van deze afrekening € 663,22
In rekening gebrachte termijnbedragen (incl. BTW) € 1.093,50
Door u te ontvangen (incl. BTW) € 430,28
Wij maken dit bedrag binnenkort over op rekeningnummer 0479116458. Als er nog een bedrag openstaat dat al betaald had moeten zijn, verrekenen wij dit met het terug te ontvangen bedrag. U ontvangt daarvan dan een aparte specificatie.
€ 56,09Nieuw termijnbedrag
Meterstanden
Elektriciteit
30 september 2010
050253X
23 september 2011
052194X
Gas
30 september 2010
005093X
23 september 2011
005988X

--------------------------------------------------------------------------------------

Mijn online jaar- of eindafrekening
Verbruikskosten


Bij de berekening van uw Jaarafrekening, houden wij rekening met de verschillende tarieven die gelden voor de periode van de Jaarafrekening.

Mijn verbruik vergeleken met vorige jaren

Energielevering door Nuon
omschrijving verbruik gemiddelde prijs bedrag ex. BTW
Elektriciteit
Nuon CO2OK VastePrijs Stroom continu 1.941 kWh € 0,0785 € 152,37
Nuon CO2OK VastePrijs Stroom vastrecht 359 dagen € 0,0549 € 19,71
€ 172,08
Gas
Nuon CO2 OK VastePrijsGas 895 m3 € 0,3257 € 291,50
Nuon CO2 OK VastePrijsGas vastrecht 359 dagen € 0,0687 € 24,67
Regiotoeslag gaslevering 895 m3 € 0,0085 € 7,59
€ 323,76
Belastingen en Heffingen
Energiebelasting Elektriciteit 1.941 kWh € 0,1119 € 217,20
Teruggave Energiebelasting 359 dagen € 0,8729- € 313,38-
Energiebelasting Gas 895 m3 € 0,1635 € 146,32
€ 50,14
Subtotaal € 545,98

--------------------------------------------------------------------------------------
tarieven nuon


Mijn producten

Hier vindt u een overzicht van de producten die u afneemt bij Nuon op onderstaande adres:

Venkelhof 4
5712 HZ SOMEREN

Op deze pagina vindt u alleen stroom en/of gas producten die u bij Nuon afneemt.


Bespaar op uw energiekosten

Stroom productNuon CO2 OK VastePrijsStroom
Tarief soortContinutarief
Contractduur stroom12 maanden
Einde contractdatum stroom30 september 2012
Totaal tarief stroom per kWh€ 0,2367
Vastrecht stroom per maand€ 2,25
Teruggave energiebelasting per maand€ 31,59

Bespaar op uw energiekosten

Gas productNuon CO2 OK VastePrijsGas
Contractduur gas12 maanden
Einde contractdatum gas30 september 2012
Totaal tarief gas per m3€ 0,6391
Vastrecht gas per maand€ 2,75

------------------------------------------------------------------------------------

tarieven oxxio


Leveringskosten
Tariefsoort Looptijd Enkel
per kWh Hoog
per kWh Laag
per kWh Vastrecht
per jaar Heffingskorting
per stroomaansluiting
per jaar
Vast t/m 30-06-2015 € 0,2275 € 0,2357 € 0,2165 € 77,89 € -379,16
Netwerkkosten Per Jaar
Periodieke aansluitvergoeding € 34,87
Vastrecht transport € 21,42
Systeemdiensten € 4,95
Capaciteitstarief stroom € 140,18
Meterkosten € 31,39
Totaal € 232,81
Kostenspecificatie
Leveringskosten
Tariefsoort Looptijd Enkel
per m3 Vastrecht
per jaar
Vast t/m 30-06-2015 € 0,6578 € 77,89
Netwerkkosten Per Jaar
Periodieke aansluitvergoeding € 23,56
Vastrecht transport € 21,42
Capaciteitstarief gas € 95,41
Meterkosten € 22,96
Totaal € 163,35

tomz0rz
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jul 2012 16:22

Re: nuon naar oxxio met de ipad actie

Ongelezen bericht door tomz0rz »

een foto printscreen zou duidelijker zijn maar krijg hem er niet op

http://speedy.sh/JuFnY/nuon-naar-oxxio.jpg

hier kun je hem wel zien.

kweet alleen niet of dat zo mag.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: nuon naar oxxio met de ipad actie

Ongelezen bericht door ciske »

Gewoon lekker blijven waar je zit. Die iPad is gewoon een lokkertje.

tomz0rz
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jul 2012 16:22

Re: nuon naar oxxio met de ipad actie

Ongelezen bericht door tomz0rz »

ja zou je zeggen maar er zijn toch veel mensen overgestapt vooral mensen met een redelijk laag verbruik dus dacht misschien is het ook voordelig voor mij.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: nuon naar oxxio met de ipad actie

Ongelezen bericht door ciske »

Ik ben 1 keer overgestapt, nou was binnen een paar maanden weer terug bij NUON, je betaalt overal evenveel.

maar goed de keus is aan jou.

WillemLW
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 apr 2012 00:09

Re: nuon naar oxxio met de ipad actie

Ongelezen bericht door WillemLW »

mijn verbruik van dit jaar is:
stroom 3000 kwh
gas 1000 kwh
Hoe weet u nou wat uw verbruik van DIT jaar is, terwijl het jaar nog niet om is !?

dave_e
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 okt 2009 14:12

Re: nuon naar oxxio met de ipad actie

Ongelezen bericht door dave_e »

Ook ik heb gebruik gemaakt van de actie en krijg mn ipad als het goed is deze week binnen. Of je goedkoper uit bent door over te stappen ligt voor een groot deel aan je verbruik. Ik had deze week iemand van energiedirect aan de deur, met een aanbieding. Tot 20 % goedkoper als oxxio. Heb hem gevraagd mee te rekenen.
Ik betaal per maand 60 euro, als je het vastrecht bedrag ( voor het gemak even 20 euro ) niet meerekend ( want daar kun je geen korting op geven ) scheelt het mij 8 euro per maand. Als ik dan 12 x 8 x 3 jaar reken kom ik op een besparing van 288 euro. Ik heb nu dus een ipad en ben minder kwijt aan energie.

Ik denk dat deze aanbieding vooral voor mensen die weinig verbruiken heel interessant is

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: nuon naar oxxio met de ipad actie

Ongelezen bericht door ciske »

Ik denk dat deze aanbieding vooral voor mensen die weinig verbruiken heel interessant is
Hoe wil je weinig verbruiken als er wel een zeer strenge winter aankomt?

Die iPad is gewoon een lokkertje. Maar goed dat is jouw keus.

WillemLW
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 apr 2012 00:09

Re: nuon naar oxxio met de ipad actie

Ongelezen bericht door WillemLW »

dave_e schreef:
Ik denk dat deze aanbieding vooral voor mensen die weinig verbruiken heel interessant is
In beginsel niet: mensen die weinig verbruiken zijn bijna zeker duurder uit. De reden hiervoor is dat de maandelijkse vaste lasten hoger liggen: het totale vastrecht is sowieso 100 euro duurder (dan bij aantal andere aanbieders). Dus wil je die 100 euro terugverdienen, dan kan dat alleen door te profiteren van lagere stroom/gastarieven (als die dat al zijn bij de ipad-actie). Dat betekent dus dat je juist wat meer zou moeten gaan verbruiken,om de druk van de 100 euro vastrecht te verzachten. Als je weinig verbruikt heb je er bovendien weinig aan je tarieven 3 jaar vast te laten zetten, aangezien prijsstijgingen dan toch weinig invloed hebben op je rekening (omdat je weinig verbruikt). Dan is het wsl. voordeliger gewoon ieder jaar over te stappen en telkens van welkomst-premies gebruik te maken.

Maar goed, ieder zń ding. Het blijft lastig en niets is zeker. Je moet het echt allemaal precies voor je eigen situatie goed berekenen. Alleen met de aankomende bezuinigingen hoef ik ff geen extra maandelijkse lasten erbij (zoals het hogere maandelijkse vastrecht bij de iPad-oxxio actie) en wil ook geen langertermijnsverplichtingen van 3 jaar.

dave_e
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 okt 2009 14:12

Re: nuon naar oxxio met de ipad actie

Ongelezen bericht door dave_e »

WillemLW schreef:
dave_e schreef:
Ik denk dat deze aanbieding vooral voor mensen die weinig verbruiken heel interessant is
In beginsel niet: mensen die weinig verbruiken zijn bijna zeker duurder uit. De reden hiervoor is dat de maandelijkse vaste lasten hoger liggen: het totale vastrecht is sowieso 100 euro duurder (dan bij aantal andere aanbieders). Dus wil je die 100 euro terugverdienen, dan kan dat alleen door te profiteren van lagere stroom/gastarieven (als die dat al zijn bij de ipad-actie). Dat betekent dus dat je juist wat meer zou moeten gaan verbruiken,om de druk van de 100 euro vastrecht te verzachten. Als je weinig verbruikt heb je er bovendien weinig aan je tarieven 3 jaar vast te laten zetten, aangezien prijsstijgingen dan toch weinig invloed hebben op je rekening (omdat je weinig verbruikt). Dan is het wsl. voordeliger gewoon ieder jaar over te stappen en telkens van welkomst-premies gebruik te maken.

Maar goed, ieder zń ding. Het blijft lastig en niets is zeker. Je moet het echt allemaal precies voor je eigen situatie goed berekenen. Alleen met de aankomende bezuinigingen hoef ik ff geen extra maandelijkse lasten erbij (zoals het hogere maandelijkse vastrecht bij de iPad-oxxio actie) en wil ook geen langertermijnsverplichtingen van 3 jaar.
Dat klinkt allemaal ook heel logisch, maar die 3 jaar is natuurlijk ook geen vast gegeven. Er zijn genoeg aanbieders die bereid zijn de boete van 125 euro te betalen. Mocht je je binnen een jaar het contract opzeggen moet je wel zelf 100 euro btw terug betalen voor de ipad. Maar als je kan besparen bij een andere aanbieder is die 100 euro niet veel

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: nuon naar oxxio met de ipad actie

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dit hele topic is gebaseerd op de veronderstelling dat je van Oxxio een eerlijke en correcte (eind)afrekening krijgt. Die krijg je waarschijnlijk niet. Maar goed: sommige mensen willen graag bedonderd worden. Is dat bij jou het geval, dan zou ik zéker een contract bij Oxxio afsluiten.

dave_e
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 okt 2009 14:12

Re: nuon naar oxxio met de ipad actie

Ongelezen bericht door dave_e »

Ik zuig het niet uit mijn duim ofzo, het staat gewoon in de voorwaarden.

Bij het voortijdig beëindigen van een leveringsovereenkomst voor bepaalde tijd kan Oxxio u, in lijn met de
Richtsnoeren Redelijke Opzegvergoedingen Vergunninghouders van de Nma, een opzegvergoeding van
maximaal € 125,- inclusief btw per product in rekening brengen. De specifieke hoogte van de
opzegvergoeding is afhankelijk van de duur van de leveringsovereenkomst(en) en van de resterende looptijd
op het moment van beëindigen. Kijk ook op www.oxxio.nl/voorwaarden.
9. Oxxio heeft, bij beëindiging van de leveringsovereenkomsten binnen een jaar na startdatum eerste
levering, het recht om maximaal € 100,- inclusief btw als vergoeding bij u terug te vorderen voor de
uitgedeelde iPad.

AnNnN
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2012 11:45

Re: nuon naar oxxio met de ipad actie

Ongelezen bericht door AnNnN »

Het is voordelig.
Vastrecht is 50 euro per jaar duurder dan bij een andere energiemaatschappij. Daarbij de tarieven voor een tweepersoonshuishouding 50 duurder pj dan bij een andere aanbieding van 3 jaar. Bij elkaar opgeteld kost je de iPad 150 + 150 . Is dus goedkoper dan in de winkel.
Wel moet je niet blijven plakken nadat de drie jaar voorbij zijn.

WillemLW
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 apr 2012 00:09

Re: nuon naar oxxio met de ipad actie

Ongelezen bericht door WillemLW »

In sommige gevallen is het vastrecht 50 euro duurder dan bij sommige andere aanbieders ja. 50 euro PER PRODUCT: dus 100 euro (voor gas + stroom)...dus geen 150 maar 300 euro al !!! domme fout van jou AnNnN.

gretha1957
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2012 16:21

Re: nuon naar oxxio met de ipad actie

Ongelezen bericht door gretha1957 »

tomz0rz schreef:ja zou je zeggen maar er zijn toch veel mensen overgestapt vooral mensen met een redelijk laag verbruik dus dacht misschien is het ook voordelig voor mij.
voor hoe lang geldt dat contract? volgens mij is het voor 3 jaar!

tomz0rz
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jul 2012 16:22

Re: nuon naar oxxio met de ipad actie

Ongelezen bericht door tomz0rz »

WillemLW schreef:
mijn verbruik van dit jaar is:
stroom 3000 kwh
gas 1000 kwh
Hoe weet u nou wat uw verbruik van DIT jaar is, terwijl het jaar nog niet om is !?
schatting en gewoon op de meter kijken. niet zo moeilijk
stel het scheelt 100 so what?!?!?

tomz0rz
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jul 2012 16:22

Re: nuon naar oxxio met de ipad actie

Ongelezen bericht door tomz0rz »

bedankt voor de reacties... en ik denk dat ik er toch vanaf zie.
een hoop gedoe en waarschijnlijk scheelt het net een 100 euro en ik zou er zelf niet het geld voor betalen. kheb hem ok niet nodig...!
nogmaals bedankt ;)

tripple T
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2012 12:54

Re: nuon naar oxxio met de ipad actie

Ongelezen bericht door tripple T »

@tomz0rz ik was klant bij nuon en heb voor de ipad de overstap gemaakt toen ik de ipad binnen had werd ik gebeld door nuon of ik terug wilde komen als klant hun betalen de 250 euro overstap boete van oxxio en het kost jou 100 euro straf boete voor de ipad van oxxio en daarbij kreeg ik van nuon 25 % korting op stroom en gas voor het eerste jaar dus heb ik de ipad echt voor niks gehad

groeten michel

SHS_Inc
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 jun 2012 19:20

Re: nuon naar oxxio met de ipad actie

Ongelezen bericht door SHS_Inc »

En toen werd je wakker ?

Gesloten