LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ola Magnum ijsjes per pak van 6 is 4 + 2 mini mini mini mini
Re: Ola Magnum ijsjes per pak van 6 is 4 + 2 mini mini mini mini
Er staat 1 gewicht niet het gewicht per ijsje.
Dat jij het dan deelt door 9 is jouw interpretatie.
Dat jij het dan deelt door 9 is jouw interpretatie.
Dat klopt het is ook slim gedaan door de fabrikant kan niet anders zeggen wel blijf ik het misleidend vinden.
De foto op de verpakking is misschien wel misleidend, het gewicht echter niet want dat klopt gewoon.
En dus kun je dat als klant niet weten. Misleidende reclame mag toch niet?
Of dat hier het geval is weet ik niet, dan zul je contact moeten opnemen met de reclame code commissie.
Heb ze vanmorgen een brief gestuurd, word vervolgd.
Er wordt nergens gesuggereerd dat de ijsjes gelijke grootte hebben. En is het niet juist handig dat je de keus hebt tussen klein en groot?
Op de voorkant wel Kweenie.
Dit antwoordt heb je ook al gehad bij Vara :PJ 66 schreef:Op de voorkant wel Kweenie.
Wat er op de voorkant van een verpakking staat afgebeeld, is niet per se hetzelfde als wat er in zit. Bij een fles fritessaus zitten de frietjes die ze op voorkant zetten er toch ook niet bij? Of dat frisse groene blaadje sla? Ben je daar ook al eens gaan klagen dat je "belazerd" bent?
-
je kunt ook op elk ijsje zout leggen
Gewoon principe. Dat ijsje kan me gestolen worden. De prijs ook. Opvallend hoe vaak daar hier op gereageerd wordt. Het gaat mij helemaal niet om die ijsjes of prijs. Misleiding naar de klant toe. Komt maar al te vaak voor en maar weinig dat er aan gedaan wordt. Die gelatenheid is zo typisch Nederlands. Komkommer jullie maar lekker door
Jij maakt een probleem om eigenlijk niets, gaat om het totaal gewicht wat er in de doos zit en niet per ijsje.PJ 66 schreef:Gewoon principe. Dat ijsje kan me gestolen worden. De prijs ook. Opvallend hoe vaak daar hier op gereageerd wordt. Het gaat mij helemaal niet om die ijsjes of prijs. Misleiding naar de klant toe. Komt maar al te vaak voor en maar weinig dat er aan gedaan wordt. Die gelatenheid is zo typisch Nederlands. Komkommer jullie maar lekker door
Is geen misleiding, staat zoveel op zulke produkten wat er helemaal niet in doos/fles/verpakking zit.
Net nog pannekoekenmix gekocht, tjee zeg op die fles zijn de pannekoeken al klaar, zitten geen kant en klare pannekoeken in die fles hoor.
Overigens ben je de persoon die dit topic heeft aangemaakt, dus ga nu niet schrijven : Gewoon principe. Dat ijsje kan me gestolen worden. De prijs ook.
Laatst gewijzigd door Chocomelk op 06 jun 2011 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Wordt hier serieus een topic voor geopend? Het valt mij op dat mensen tegenwoordig niet meer de moeite nemen om te lezen wat men koopt, maar alleen nog maar plaatjes kijkt. En wat ga je als fabrikant doen om niet-lezende mensen warm te maken voor bijvoorbeeld de ijsjes? Juist, mooie plaatjes op de verpakking zetten. Als ze er op de achterkant bij zouden zetten: "Afbeeldingen zijn niet op ware grootte", dan heeft dat geen zin als men dit toch niet leest. Maar het zou misschien wel een optie zijn voor de mensen die hier wel een punt van zouden maken.
Ik denk zelf dat deze teleurstelling niet gezocht moet worden in de uiteindelijke grootte van de ijsjes, maar eerder in de zelf gevormde verwachting ervan.
Ik denk zelf dat deze teleurstelling niet gezocht moet worden in de uiteindelijke grootte van de ijsjes, maar eerder in de zelf gevormde verwachting ervan.
Jij praat alleen maar na chocomelk.
De achterkant dat zijn van die kleine lettertjes waar je een leesbril of loep voor nodig hebt. En ook daar wordt niet vermeld dat het hier gaat om 7 + 2.
De achterkant dat zijn van die kleine lettertjes waar je een leesbril of loep voor nodig hebt. En ook daar wordt niet vermeld dat het hier gaat om 7 + 2.
Je reageert totaal niet op mensen die u hier een antwoordt geven.PJ 66 schreef:Jij praat alleen maar na chocomelk.
Dat negeer je voor het gemak maar even.
Heb je ook geklaagd dat het andere ijsje dus waarschijnlijk te zwaar is geweest want het gaat uiteindelijk om het totaal gewicht.
Denk dat ik de fabrikant van de pannekoekmix ook maar eens ga aanschrijven op de verpakking (fles) staat toch een afgebeelde pannekoek met kersen erop.....zit helemaal geen hele pannekoek met kersen in die fles joh.
Verschillende berichten zijn verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.
Ik zie eerlijk gezegd weinig chemicalieen in dit lijstje staan....Leo The Emperor schreef:Weet je wat pas schokkend is?
Dat er volgens de website van OLA de volgende ingredienten in de ijsjes zittenHoe krijgen ze zoveel chemicalien in een ijsje van 7 cm geperst ..Vanille-ijs omhuld met melkchocolade (34%): gerehydrateerde magere melk, suiker, cacaoboter, cacaomassa, plantaardig vet, volle melkpoeder, glucose-fructosestroop, lactose en melkeiwitten, boterconcentraat, emulgatoren (mono- en diglyceriden van vetzuren, sojalecithine, polyglycerol polyricinoleaat), stabilisatoren (johannesbroodpitmeel, guargom, carrageen), gemalen vanillestokjes, aroma's, kleurstof (beta-caroteen). IJs met vanille-smaak met caramelsaus (9%) omhuld met melkchocolade (28%), pinda’s (1%) en gepofte tarwe (1%): gerehydrateerde magere melk, suiker, glucose-fructosestroop, cacaoboter, plantaardig vet, boterconcentraat, cacaomassa, tarwebloem, lactose en melkeiwitten, pinda’s, stabilisatoren (johannesbroodpitmeel, guargom), emulgatoren (mono- en diglyceriden van vetzuren, ammoniumfosfatiden, polyglycerol polyricinoleaat), zout, rijsmiddel (ammoniumwaterstofcarbonaat), aroma's, kleurstof (beta-caroteen). Sporen van andere noten en aardnoten (pinda’s). Vanille-ijs omhuld met melkchocolade (30%) en amandelen (3.5%): gerehydrateerde magere melk, suiker, cacaoboter, magere melkpoeder, plantaardig vet, amandelen, glucose-fructosestroop, boterconcentraat, cacaomassa, lactose en melkeiwitten, emulgatoren (mono- en diglyceriden van vetzuren, ammoniumfosfatiden, polyglycerol polyricinoleaat), stabilisatoren (johannesbroodpitmeel, guargom, carrageen), gemalen vanillestokjes, aroma's, kleurstof (beta-caroteen). Sporen van andere noten en aardnoten (pinda’s). Vanille-ijs omhuld met witte chocolade (33%) : gerehydrateerde magere melk, suiker, cacaoboter, plantaardig vet, volle melkpoeder, glucose-fructosestroop, lactose en melkeiwitten, emulgatoren (E471, E442, E476), boterconcentraat, stabilisatoren (johannesbroodpitmeel, guargom, carrageen), gemalen vanillestokjes, aroma, kleurstof (caroteen). Chocolade-ijs in een wafel (19%) met cacaofantasie (18%) en mengeling van wafel en hazelnoot (6%): gerehydrateerde magere melk, plantaardig vet, suiker, tarwebloem, hazelnoten 5%), magere cacaopoeder (5%), glucose-fructosestroop, lactose en melkeiwitten, chocolade (1%), magere melkpoeder, emulgatoren (mono- en diglyceriden van vetzuren, zonnebloemlecithine, ammoniumfosfatiden), tarwevezels, zout, stabilisator (natriumalginaat), gekarameliseerde suiker, maltodextrine, natuurlijke aroma’s. Sporen van andere noten en aardnoten (pinda's). IJs met vanillesmaak in een wafel (19%) met cacaofantasie (18%) en mix van wafel en hazelnoot (6%): gerehydrateerde magere melk, suiker, plantaardig vet, tarwebloem, hazelnoten (5%), glucose-fructosestroop, boterconcentraat, room, magere melkpoeder, magere cacaopoeder, emulgatoren (mono- en diglyceriden van vetzuren, zonnebloemlecithine, ammoniumfosfatiden), zout, tarwevezels, stabilisator (natriumalginaat), gekarameliseerde suiker, aroma’s. Sporen van andere noten en aardnoten (pinda's)..
Dat is ook schokkend, maar daarvoor moet je een andere topic openen. Overigens kun je dan bijna niks meer eten. Alle E'tjes zijn ook slecht, maar ja zoek maar eens een vervangend produkt, dan moet je ijs zelf gaan maken, wat ook kan natuurlijk
-
Wat dacht je hiervan "Ik zie eerlijk gezegd weinig chemicalieen in dit lijstje staan....
Toch behoorlijk wat voor een ijsjeemulgatoren (mono- en diglyceriden van vetzuren, sojalecithine, polyglycerol polyricinoleaat), stabilisatoren (johannesbroodpitmeel, guargom, carrageen) kleurstof (beta-caroteen). (johannesbroodpitmeel, guargom), emulgatoren (mono- en diglyceriden van vetzuren, ammoniumfosfatiden, polyglycerol polyricinoleaat), rijsmiddel (ammoniumwaterstofcarbonaat), aroma's, kleurstof (beta-caroteen).emulgatoren (mono- en diglyceriden van vetzuren, ammoniumfosfatiden, polyglycerol polyricinoleaat), stabilisatoren (johannesbroodpitmeel, guargom, carrageen), aroma's, kleurstof (beta-caroteen). emulgatoren (E471, E442, E476), stabilisatoren (johannesbroodpitmeel, guargom, carrageen) aroma, kleurstof (caroteen). emulgatoren (mono- en diglyceriden van vetzuren, zonnebloemlecithine, ammoniumfosfatiden), stabilisator (natriumalginaat), maltodextrine. emulgatoren (mono- en diglyceriden van vetzuren, zonnebloemlecithine, ammoniumfosfatiden), stabilisator (natriumalginaat),
Ik moest net even terug lezen wat Chocomelk dan heeft geschreven om te kijken of dat van mij hetzelfde zou zijn. Het komt inderdaad overeen, dus schijnbaar zijn wij allebei eenzelfde mening toegediend. Ik ga sowieso niemand naar de mond praten als ik het niet met iemand eens ben. In dit geval ben ik het dus niet met jou eens, maar dan ben ik toch niet direct een na-prater?PJ 66 schreef:Jij praat alleen maar na chocomelk.
Je spreekt trouwens nu van 7+2, maar je opent het topic met 4+2. Die eerste (7+2) staat dan inderdaad niet op de achterkant vermeld.