LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onduidelijkheid Samsung Eco Bubble actie (is opgelost)

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
SJ27

Onduidelijkheid Samsung Eco Bubble actie (is opgelost)

Ongelezen bericht door SJ27 »

Wij hebben onlangs een Samsung Eco Bubble wasdroog machine gekocht via wasmachine.nl. De WD0804Y8E.

Momenteel is er een Samsung marketing campagne met de slogan; binnen 30 dagen niet goed geld terug. Met dat in het achterhoofd hebben we deze machine gekocht.

Al naar 2 wasbeurten waren we ontzettend teleurgesteld in de was- en droog resultaten.
- Kleding was ontzettend pluizerig (witte pluisjes)
- machine droogde zeer slecht, 3-4 uur drogen is normaal (ook volgens Samsung klantenservice)
- rubberen ring bij opening trekt heel veel vuil aan en is moeilijk schoon te maken.

kortom binnen 10 dagen waren we overtuigd, de WD0804Y8E was onze eerste Samsung miskoop. We hebben altijd goede ervaringen met dat merk gehad. Maar niet getreurd, want we hadden altijd nog de sympathieke niet goed - geld terug actie.

Dus mijn gegevens opgestuurd;
- bleek dat er 1 Eco Bubble machine type is die niet onder de kleine letters valt. Inderdaad, de onze. Dus onze claim was niet gegrond is. De reden dat mijn aanvraag niet accepteert is; geen geldig model.

Ik checken, ik dacht nog; dat kan niet kloppen. Ik wist namelijk zeker, wij hadden een Eco Bubble machine. Maar inderdaad in de kleine letters stond als enige Eco Bubble machine niet de WD0804Y8E.

Het mag zo zijn dat mijn model niet in de kleine letters wordt genoemd. De advertentie uitingen die Samsung heeft ingezet op TV en in print is duidelijk; http://youtu.be/ey_bVwV4OiY daarin spreekt men enkel over Eco Bubble.

Geen specifieke modellen worden in de pay off genoemd.
Onze machine is een Bubble wasmachine!
De reclame uitingen zijn wat mij betreft erg misleidend geweest.

Bedrijven als Samsung doen grote beloftes. Maar als puntje bij paaltje komt, dan is men niet thuis. Ook door de klanten service wordt je met een kluitje in het riet gestuurd.
“De belofte is dood”. Als consument prik ik nog wel door de mooie reclame heen. Bij een degelijk grote belofte denk je dat een partij als Samsung je klacht serieus neemt en zonder vragen/morren de wasmachine terug zal nemen wanneer je niet tevreden bent.

Samsung is een vrij nieuwe partij in het wasmachine segment, maar op deze manier bouw je geen vertrouwen op.

SJ.
Laatst gewijzigd door SJ27 op 18 jul 2012 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Brainless

Re: Onduidelijkheid Samsung Eco Bubble actie (is opgelost)

Ongelezen bericht door Brainless »

Er staat ook bij de reclame:
"Zie actievoorwaarden op www.samsung.com/promotion"
Het wordt altijd aangeraden de voorwaarden te lezen voordat men tot aankoop overgaat.
SJ27 schreef:Wij hebben onlangs een Samsung Eco Bubble wasdroog machine gekocht via wasmachine.nl. De WD0804Y8E.

Momenteel is er een Samsung marketing campagne met de slogan; binnen 30 dagen niet goed geld terug. Met dat in het achterhoofd hebben we deze machine gekocht.

Al naar 2 wasbeurten waren we ontzettend teleurgesteld in de was- en droog resultaten.
- Kleding was ontzettend pluizerig (witte pluisjes)
- machine droogde zeer slecht, 3-4 uur drogen is normaal (ook volgens Samsung klantenservice)
- rubberen ring bij opening trekt heel veel vuil aan en is moeilijk schoon te maken.

kortom binnen 10 dagen waren we overtuigd, de WD0804Y8E was onze eerste Samsung miskoop. We hebben altijd goede ervaringen met dat merk gehad. Maar niet getreurd, want we hadden altijd nog de sympathieke niet goed - geld terug actie.

Dus mijn gegevens opgestuurd;
- bleek dat er 1 Eco Bubble machine type is die niet onder de kleine letters valt. Inderdaad, de onze. Dus onze claim was niet gegrond is. De reden dat mijn aanvraag niet accepteert is; geen geldig model.

Ik checken, ik dacht nog; dat kan niet kloppen. Ik wist namelijk zeker, wij hadden een Eco Bubble machine. Maar inderdaad in de kleine letters stond als enige Eco Bubble machine niet de WD0804Y8E.

Het mag zo zijn dat mijn model niet in de kleine letters wordt genoemd. De advertentie uitingen die Samsung heeft ingezet op TV en in print is duidelijk; http://youtu.be/ey_bVwV4OiY daarin spreekt men enkel over Eco Bubble.

Geen specifieke modellen worden in de pay off genoemd.
Onze machine is een Bubble wasmachine!
De reclame uitingen zijn wat mij betreft erg misleidend geweest.

Bedrijven als Samsung doen grote beloftes. Maar als puntje bij paaltje komt, dan is men niet thuis. Ook door de klanten service wordt je met een kluitje in het riet gestuurd.
“De belofte is dood”. Als consument prik ik nog wel door de mooie reclame heen. Bij een degelijk grote belofte denk je dat een partij als Samsung je klacht serieus neemt en zonder vragen/morren de wasmachine terug zal nemen wanneer je niet tevreden bent.

Samsung is een vrij nieuwe partij in het wasmachine segment, maar op deze manier bouw je geen vertrouwen op.

SJ.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja ik vind het heel rot maar de voorwaardes staat het duidelijk in...

Brainless

U heeft een WD-type (was/droog combinatie) gekocht en de actie geldt alleen voor de WF-type (wasmachine).

SJ27

Ongelezen bericht door SJ27 »

De reclame boodschap van de Samsung EcoBubble luidt letterlijk;
ontdek nu zelf de Samsung EcoBubble, met de niet goed geld terug actie.

Vond ik helder en eenduidig klinken.
-Koop je de Samsung EcoBubble; dan heb je een maand de tijd om in te ruilen als de machine niet bevalt, ongeacht de reden. Er wordt overigens niet gesproken over de term wasmachine of combi wasmachine, slechts over de EcoBubble.

Er zijn totaal 18 EcoBubble machines; 17 machines staan in de voorwaarden van deze actie.
Eentje niet.

Geen enkele andere machine met deze functie is uitgesloten. Het gaat om de functie van het bubbelen (schuimen met koud water, het nieuwe wasvoorschrift)

Kreeg vanuit Samsung helaas geen verklaring waarom de combiwasmachine er niet bij stond. Dit type wordt ook niet expliciet vermeld als uitzondering in de voorwaarden. Wees dan sportief en zeg; we zijn 'm vergeten of zo.

Anyway, ik zal niet ontkennen dat het in de voorwaarden staat.

WF of WD, WF0804Y8E of WD0804Y8E. Feit blijft dat een combi wasmachine, voor 99% een wasmachine is, geen droger. Het is een wasmachine met als extra optie of functie de stand; 'drogen'. (lees soort van föhn, geen condens droger)

Gezien de nummering kun je ervan uitgaan dat ze in de basis dezelfde machine's zijn. Ik ga niet over 1 nacht ijs en had me wel verdiept in het uitzoeken van de machine. Ik beschouw mezelf wel als een kritische consument.
Maar wellicht is de term misleidend niet goed en zou het moeten zijn;

- Samsung EcoBubble actie is onduidelijk voor sommige mensen...

Er zijn ergere dingen, maar ik vond het wel het vermelden waard.

Wellicht helpt het anderen.

Brainless

De reclame begint met: Samsung wasmachines.....
En niet met Samsung was/droogmachines...

Daarnaast geldt de actie alleen voor de WF en voor geen enkele WD.
Waarom moet dat die van u expliciet genoemd worden als uitzondering?
Er wordt juist vermeldt voor welke types de actiewel geldt, en helaas dus niet voor die van u; net zoals deze niet geldt voor alle ander WD nummers.

rozemarijntje

Even veranderd,
Maar als de wasmachine niet deugd,dan daar klacht over indienen?

Wat frantic zegt klacht indiene,4 uur drogen!! Erg lang hoor...lekker ecologisch :oops: trekt nogal wat stroom...

Dus idd daar mee aamn de slag.
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 13 jul 2012 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Desondanks heeft ts een machine gekocht die niet goed functioneerd, vooral dat drogen is natuurlijk een lachtertje.

Ze kan dus altijd nog doorgaan op consumenten recht.... Vraag eens aan samsung of de consumentenbond of radar ze mag testen. ?.....kijken of ze dat een strak plan gaan vinden.

Ted Hulsman

Ongelezen bericht door Ted Hulsman »

Beste SJ27,

Als werknemer van Samsung wil ik graag reageren op deze kwestie.

Allereerst natuurlijk vervelend dat de machine niet voldeed aan uw verwachtingen.

Op de actievoorwaarden staat de betreffende was-droog combinatie inderdaad niet vermeld, maar nadien is deze tóch toegevoegd. U kunt dus alsnog gebruik maken van de 30 dagen niet goed, geld terug actie.

U kunt zich online aanmelden en de benodigde gegevens aan ons versturen. De omruil zal dan alsnog (en dus volgens de spelregels) in behandeling worden genomen.

Ik hoop hiermee de klacht naar tevredenheid te hebben afgehandeld.

Met vriendelijke groet,

Ted Hulsman
Key Accountmanager Huishoudelijke Apparaten
Samsung Electronics

rozemarijntje

nu maar hopen dat je net niet buiten die 30 dg valt!!

Mondria

Ongelezen bericht door Mondria »

Ik zou maar niet te hard juichen!
Onze samsung eco bubble wasmachine is opgehaald door een koerier, (op 25 september)
en tot op heden geen geld terug ontvangen!
Herhaaldelijk gebeld en gemaild! :?
Sta je dus nog met lege handen! Ondertussen wel weer een andere wasmachine moeten aanschaffen.

Gesloten