LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongevraagde NRC Handelsblad in de bus

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
faestro

Ongevraagde NRC Handelsblad in de bus

Ongelezen bericht door faestro »

Afgelopen zomer ben ik telefonisch benaderd door (een telefonist van ) NRC Handelsblad met een aanbieding voor een tijdelijk abonnement van 3 weken op 't NRC, met de opmerking dat het abonnement op elk door mij gewenst moment in kon gaan én dat de acceptgirokaart halverwege die periode bij mij zou aankomen.
Zo gezegd, zo gedaan. Geen problemen!

Na afloop van de besproken periode ben ik wederom gebeld en gevraagd of ik tevreden was en of ik mij wilde abonneren. Tevreden was ik, maar abonneren wilde ik niet vanwege het feit dat ik al een ochtendkrant heb.

Na afloop van dat tijdelijke abonnement is de levering van de krant doorgegaan, zonder dat er over verlenging van het abonnement of omzetting naar een volledig abonnement gesproken is. Daar heb ik verder niets mee gedaan. Pas nadat ik na een aantal weken een acceptagiro thuis heb gekregen, heb ik telefonisch contact opgezocht met de krant. De persoon in kwestie die ik gesproken heb, wist mij te vertellen dat ik eerder had moeten reageren op de ongewenste levering van de krant en dat ik dus abonnementsgeld verschuldigd ben.

Ik heb eerst de levering van de krant laten stopzetten en over de betaling niets gezegd.

Na de tweede aanmaning is de krant overgestapt op het inschakelen van een incasso-bureau.

Mijn vragen zijn nu:
- is de handelswijze van de krant juridisch correct?
- ben ik verplicht om te betalen voor ongewenste/ongevraagde leveringen?
- ben ik gehouden om te reageren om ongewenste leveringen te stoppen?
- zijn er meer van deze klachten rondom de handelswijze van de krant binnengekomen dan wel bekend?

Met vriendelijke groet,

Frans

edmoor

Re: Ongevraagde NRC Handelsblad in de bus

Ongelezen bericht door edmoor »

Datzelfde geintje heb ik meegemaakt met het Algemeen Dagblad.
Ik kreeg te horen dat ik eerder had moeten reageren dat de krant na de proefperiode nog steeds werd bezorgd.
Dit had ik echter al 2x doorgegeven en daarna geloofde ik het wel.

Daarna nog 1x gebeld met de betreffende afdeling die mij op een onvriendelijke manier te verstaan gaven dat ik toch echt aan het abonnement vast zat en gewoon moest betalen.

Hierop heb ik gezegd deze misleidende wijze van abonnees werven absoluut af te keuren en er ook niet aan mee te werken en ze daarom geen cent van me zullen krijgen.
Tevens heb ik te kennen gegeven deze actie van hun kant door te geven aan de Consumentenbond en de Reclame code commissie.

Hierna heb ik nooit meer iets van ze vernomen en de bezorging was ook gestaakt.

Een kleine 3 jaar later belde er iemand die vroeg of ze mij konden interesseren voor een proef abonnement op het Algemeen Dagblad.

Ik dacht het niet!

movieman

Re: Ongevraagde NRC Handelsblad in de bus

Ongelezen bericht door movieman »

Volgens mij kunnen ze onmogelijk aantonen dat jij zogenaamd een abonnement hebt. Feit is dat je niks ondertekend hebt. Dus laat ze maar gewoon lekker gek doen met incassobureaus, het gaat ze alleen maar een hoop geld kosten. Uiteindelijk zullen ze wel aan het kortste eind trekken. Als ze echt zo arrogant zijn en naar de rechter willen stappen, dan wens ik ze veel succes! Mijns inziens zal een rechter om bewijzen vragen... Dan vraag ik me af waar ze die hebben...

Je begrijpt wat ik bedoel. Succes!

P.S.: ik heb zo'n vaag vermoeden dat je volgende week het NRC-Next in de bus hebt liggen... Agressieve marketing zullen we maar zeggen! LOL

Groetjes :wink:

Gesloten