LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongewenste reclame telefoontjes

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
pj66

Ongewenste reclame telefoontjes

Ongelezen bericht door pj66 »

U kent het wel, net een hap van je gehaktbal of daar gaat de telefoon. "Bent u de eigenaar van dit pand?" Doodziek word ik ervan. Nu las ik vandaag op tv dat de consumentebond hier wil tegen optreden. De regels worden duidelijk overtreden, maar wat zijn die regels nu precies? Wat mag wel wat mag niet. In ieder geval hebben wij Nederlanders behoorlijk veel last van dit soort telefoontjes......afijn ga nu verder met mijn gehaktbal......... :x

Gast

Re: Ongewenste reclame telefoontjes

Ongelezen bericht door Gast »

sjammer je balletje zal nu wel koud zijn

Gast

-Een nummermelder nemen en bij een afgeschermd nummer gewoon niet opnemen.
-De verbinding direct verbreken en de hoorn een tijdje van de haak leggen.

Gast

Ik zeg altijd dat ik niet de eigenaar ben en het huis alleen "maar" huur.

dirkie

Ongelezen bericht door dirkie »

niet opnemen is het beste anders na de eerste zin van de beller gelijk " geen interesse roepen" en ophangen niet wachten op een antwoord uiteraard en geen gesprek aangaan. punt is dat veel mensen of A. te bang zijn om op te hangen B. te nieuwsgierig zijn en het hele lulverhaal afluisteren van de beller C. denken dat ze tekst en uitleg moeten geven aan de beller waarom ze geen interesse hebben ( niet dus) . En als ze eenmaal weten dat jij die aardige persoon bent blijven ze je bellen dusss..
overigens goed dat de consumentenbond een onderzoek houdt, echter ik vraag me af of ze er wat aan kunnen doen.

PJ66

Ongelezen bericht door PJ66 »

Zo inmiddels heb ik voor een x aantal bedrijven mijn telefoonnummer geblokkeerd middels een filter (zie inzender).

Ik weet trouwens een regeltje. Men moet altijd de naam vermelden die je aan de telefoon hebt. Gebeurt heel vaak niet, afijn ik wil ze toch niet hebben....... :x

Gast

Waar las ik het toch?

ik heb eens een beller het hemd van het lijf gevraagd. Schoenmaat, gewicht, leeftijd,, opleiding. Terwijl HIJ het was, die MIJ die vragen moest stellen.

Er was ooit zoiets als TEGENSCRIPT, een vragenlijst die je kon aanvragen, en waarmee je de opbeller kon bestoken.

En de leukste: je neemt op, zegt: momentje, dan roep ik de hoofdbewoner even, die daarover gaat, en je laat de telefoonhoorn naast het toestel liggen. Kost HUN de tijd die ze beter in een ander hadden kunnen steken.

pj66

Ongelezen bericht door pj66 »

:lol: hahahaha die laatste is de beste, gewoon zeggen dat je de hoofdbewoner gaat halen .................... :idea:

topery

Ongelezen bericht door topery »

er wordt wel iets aan gedaan hoor, gewoon een e-mail sturen naar
[email protected]
als ze maar genoeg klachten krijgen gaan ze er iets mee doen.....

Mrs X

Ongelezen bericht door Mrs X »

Natuurlijk is het helemaal niet leuk om dergelijke telefoontjes - en vaak op een ongelegen tijdstip - te krijgen. Maar de bellers zijn ook maar gewone mensen die hun boterhammetje willen verdienen. Tenzij ze zelf opdringerig worden zal ik altijd beleefd blijven, ze -netjes- onderbreken en zeggen dat ik echt geen interesse heb.

Gast

dan hoop ik dat je een magnetron hebt MRS X ;-)

dirkie

Ongelezen bericht door dirkie »

natuurlijk zijn het gewoon mensen die geld willen verdienen, ik wil alleen niet worden lastig gevallen door hun en blijkbaar vinden een heleboel mensen dit, gezien de reacties.

Vrouwtje

Ongelezen bericht door Vrouwtje »

Sinds dat we geen vaste aansluiting meer hebben, maar gewoon 2x mobiel is de "terreur" aardig afgenomen. Maar daarvoor had ik (ondanks geheim nummer) ook wel eens bellers en dat was makkelijk zat: gewoon over laten gaan als geen nummer bij stond of (als ik een goede bui had) gewoon direct zeggen: "jij wilt mij wat verkopen zeker?Dan hoef je verder géén moeite te doen, als ik wat nodig heb, weet ik het zelf ook wel te vinden"en dan was het verhaal gelijk afgekapt en werd er al niet meer doorgezeurd.Gewoon zorgen dat als je d'r geen zin aan hebt ze een stap voor zijn! Oh ja, pas had m'n man d'r nog eentje i.v.m. een begrafenisverzekering, toen hebben we gezegd dat we nog nooit mee hadden gemaakt dat ze iemand "boven de grond" lieten dus dat dat met noodzaak van zo'n verzekering wel los zou lopen. Lachen hoor, die dame wist het toen helemaal niet meer & hing maar op!

Gast

Laatst kreeg ik een telefoontje van een financieel (onafhankelijk) adviesbureau. Ze zeiden me dat ze al contact hadden gehad met mijn man en dat ze nu terugbelden voor wat financiële gegevens. Kwam er toch een waslijst aanvragen: alléén mijn pin-code vroegen ze niet. Later bleek, dat mijn man nog nooit telefonisch contact had gehad met dit "bureau". En ze zouden ook nog terugbellen of we alles wel goed voor elkaar hadden met onze hypotheekrente, maar daar was ik heel gauw klaar mee; zei dat we een rente betalen van 2,2% op basis van 15 jaar vast, en ze zijn er nog ingetrapt ook, heb tot op heden nog géén telefoontje teruggehad. :lol:

RobertP

Ongelezen bericht door RobertP »

En de leukste: je neemt op, zegt: momentje, dan roep ik de hoofdbewoner even, die daarover gaat, en je laat de telefoonhoorn naast het toestel liggen. Kost HUN de tijd die ze beter in een ander hadden kunnen steken.

Daar doe je een agent alleen maar plezier mee, heeft ie even adempauze terwijl de computer gewoon gesprekstijd registreert. Na een minuut of twee, drie (afhankelijk van de regels van het callcenter) wordt het gesprek afgebroken en op "terugbellen" gezet. In de praktijk hebben dit soort wachttijden amper invloed op de effectiviteit, mede omdat het erg weinig voorkomt.

Gesloten