LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pinnen in het buitenland

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
theann
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mei 2009 10:05

pinnen in het buitenland

Ongelezen bericht door theann »

Wij zijn onlangs op vakantie geweest in Malaysia en Thailand. Mijn partner heeft tot 2 keer toe met haar ing-bankpas in Malaysia gepind bij een lokale bank. Bij de afrekening bleek dat de ing-bank een veel lagere koers had gehanteerd. Indien wij contant zouden hebben gewisseld zouden wij meer in handen hebben gekregen. In Thailand hebben wij weer gepind. Ook in dit geval bleek dat de ing-bank een veel lagere koers had gehanteerd. Indien wij contant zouden hebben gewisseld zouden wij ongeveer 700 baht meer in handen hebben gekregen. Daarnaast heeft de Thaise bank ons voor deze pintransactie ook nog eens 150 baht - ruim 3 euro - in rekening gebracht. Het lijkt er op dat pinnen in het buitenland niet meer voordelig is. De banken - die hun falen op de eigen klanten afwentelen - zijn volstrekt niet meer betrouwbaar. Neem voldoende contant geld mee en wissel ter plekke. U krijgt meer in handen dan bij het pinnen. Uw contant geld en overige belangrijke papieren kunt u veilig in de kluis opbergen, in welk hotel dan ook. U bent gewaarschuwd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: pinnen in het buitenland

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is altijd al zo geweest dat je voor pinnen buiten de Eurozone transactiekosten aan je bank moet betalen. Daarnaast moet je bij veel geldautomaten in het buitenland nog extra kosten betalen voor het gebruik van die geldautomaat.

De wisselkoersen zijn afhankelijk van het land waarin je zit. In sommige landen is pinnen voordeliger dan contant geld wisselen, maar in veel 'niet-westerse' landen zijn harde valuta erg gewild en kun je dus voordeliger contant geld wisselen dan geld opnemen.

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: pinnen in het buitenland

Ongelezen bericht door maybe »

Je had natuurlijk voordat je daar naar toe ging informatie in kunnen winnen hierover. Als je van te voren had gekeken had je het waarschijnlijk al geweten

M. Andreas
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mar 2009 16:26

Re: pinnen in het buitenland

Ongelezen bericht door M. Andreas »

Is er wellicht iemand die weet of er bij iedere bank in het buitenland extra betaald moet worden wanneer men pint?

Ik hoor het graag.

stevevai40
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2009 15:28

Re: pinnen in het buitenland

Ongelezen bericht door stevevai40 »

Ik ben ook net terug vanuit Thailand en inderdaad 150 Bath extra moeten betalen.
ik heb een betaalpakket van ING en dan behoort het niet zo te zijn.
Het grappige is dat ik in Nov/ Dec en net voor de Pasen er ook ben geweest en toen had ik dat NIET.

Ik heb ING gebeld en zij zeiden dat het inderdaad niet behoort te zijn en gaan alle kosten dus ook terug betalen.

Gr Peter. J

Gesloten