LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postcodeloterij en cadeau beatrix

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: Postcodeloterij en cadeau beatrix

Ongelezen bericht door Gast »

Zul JIJ even opkijken van je telefoonrekening, Spaarne. Wat JIJ niet weet, is dat de verbinding met je mobiele nummer jou weldegelijk geld kost.

Kijk maar eens op je eerstvolgende nota.

Heb ik namelijk vaker gehad toen ik ''mobiel'' met de postbank belde.

Gast

Ik kan alleen maar hopen dat deze miskleun de drie loterijen HEEL erg zwaar op de maag komt te liggen, dat het ze veel meer kost dan dat de loterij hen opbrengt.

rotterdam

Ongelezen bericht door rotterdam »

Het is werkelijk van de zotte dat er zomaar geld van je rekening afgehaald kan worden zonder dat je daar toestemming voor geeft.
En nog erger dat je zelf af moet melden als je niet mee wilt doen.
je zal toevallig rond deze tijd op vakantie zijn en geen kans hebben om af te melden . Belachelijk gewoon dat dit kan gebeuren.zou het niet beter zijn als ze zoiets willen ,om dit vooraf te vragen en dat een ieder zelf beslist of ze mee willen doen

Gast

Rotterdam, ik ben het volledig met je eens: het zou ook andersom moeten werken.

Het zou echter ontzettend weinig deelnemers opleveren, omdat verreweg de meesten NEE zullen zeggen.

Het wordt eens tijd dat Justitie die loterijen eens echt aan banden gaan leggen. Met het geld dat ze in kas hebben, kunnen ze heel Nederland een maand gratis mee laten spelen.

Maar wat gebeurt er: het verdwijnt in de ruim bemeten jaszakken van Caroiline Tense en haar collega's.

F.J.Muijen

Ongelezen bericht door F.J.Muijen »

Ook ik vind het meer dan schandalig dat de postcodelotery dit zomaar kan doen.
Bovendien heeft hare majesteit geld genoeg om dit feestje zelf te bekostigen.
Er zijn in nederland wel andere gezinnen die dat geld beter kunnen gebruiken.
Maar dat zal wel teveel moeite kosten om hier wat aan te doen.

Met vr.gr.

F.J.Muijen

Danny Berkelie

Ongelezen bericht door Danny Berkelie »

Beste redactie,

Natuurlijk kan ik me voorstellen dat mensen, waaronder ikzelf, die meedoen aan de postcodeloterij boos en verontwaardigt zijn.
Het is ook ongehoord dat in eerste instantie minister Donner hiervoor zijn toestemming heeft gegeven.
Hoe zou hij het vinden als er ongevraagd geld wordt afgeschreven van zijn bankrekening.
Door deze actie zullen er veel mensen zijn die de postcodeloterij opzeggen.
Terecht zou ik zeggen.
Ik ga ook niet meebetalen voor een cadeau voor iemand waar ik niets mee heb.
Het eerste wat ik morgen ga doen is het nummer 0800-1155 bellen.
En als de postcodeloterij met zulke streken door gaat, dan zit er voor mij niets anders op om mijn deelname op te zeggen.

wim-sandra@hetnet.nl

Ongelezen bericht door wim-sandra@hetnet.nl »

Hallo Radar,
Nu wil ik ook eens reageren in jullie forum. Ik heb de nodige mailtjes over de postcode loterij al gelezen en kan het er mee eens zijn dat dit te gek voor worden is. Ik doe vrijwillig mee voor het goede doel met 2 loten en betaal hier elke maand voor. Het bedrag is zins de invoering van de euro al flink gestegen en nu willen ze ook nog eens ongevraagd 5,25 per lot van je rekening afhalen voor een kado voor Beatrix. Dit doe ik beslist niet!!!!! Zijn ze helemaal gek.!! Mijn vraag aan jullie is, kan dit jurudisch wel? Is dit op deze manier wel toegestaan zoals ze dit doen?
Groetjes een zeer boze postcode loterij speler.

Rebecca Veenstra-Jonker

Ongelezen bericht door Rebecca Veenstra-Jonker »

Heb een mailtje gestuur een 5 dagen gelden. Uiteraard geen reactie.
Op elke mail die ik van hun terug heb ontvangen heb ik weer duidelijk gemaakt dat ik bij afschrijvong € 5,25 extra het bedrag meteen terug boek en mijn lidmaatschap opzeg. Dit dan voor de 2de X.
Heb in het verleden al eerder geintjes uitgehaald. Zonder enkel overleg
hoger afschrijven. Er zou een gratis nummer in omloop komen......
WAAAAAAAAR :x ???????
Ik weet niet of het mij gelukt is om dit tegen te houden.
We hebben in ieder geval tot 27 april de tijd.
Het is gewoon van de ZOTTE dat we hierzelf achteraan moeten gaan.
RADAR DOE IETS

Gast

Bea heeft centen zat om zelf een cadeautje te kopen, dus ik zou het niet pikken. gelukkig doe ik niet mee aan die waardeloze postcodeloterij

hannekeriekje

Ongelezen bericht door hannekeriekje »

wat een drukte allemaal ,willen jullie wel wat winnen?
hm,ja graag ,maar niets delen ?nee natuurlijk niet .
iedereen is lid geworden om de heb ,
anders kan je ook rechtstreeks aan deze doelen doneren
en anoniem ,in stil zwijgen,dus zeur allemaal niet zo,
er is al een oplossing
,de media zit altijd al boven op dit soort grapjes,
we hebben toch een brief ontvangen van de pc lotery
en tijd genoeg om er op te reageren,
ik ben er mee eens dat het niet kan zomaar geld van iemands
rekening af halen waar deze niet toe gemachtigd is,maar de lage kosten van het afmelden mag geen bezwaar zijn ,eet een frietje minder,is gezonder en je hebt dan meer kans om van je gewonnen prijs bij de pc lotery langer te genieten,
trouwens ik heb het idee dat de koningin hier niet zoveel weet van heeft
dus speel het niet zo op de persoon,
die heeft wel wat anders tedoen,

met vr gr een pc lotery lid(gok je wagen altijd leuk)

hertz

Ongelezen bericht door hertz »

punt is natuurlijk dat ze je niet kunnen dwingen om mee te doen aan een actie en als je dit niet wilt JIJ moet bellen naar een bepaald nummer waar je voor moet betalen. Nogal onbehoorlijk. goed voorbeeld van een negatieve optie lijkt me. het gaat hier natuurlijk niet om die paar eurocenten maar om het principe. zou een commercieel bedrijf dit doen, dan zou de hel losbarsten. nu de PCL dit doet , voor het goede doel, zou het allemaal wel mogen. vreemd natuurlijk.

Gast

De pest is tegenwoordig dat iedereen eigenlijk wel van die postcode loterij afwil , maar ja hij zal net vallen in jouw straat en jij hebt net opgezegd (dat is eens gebeurd en deelnemers van de postcodeloterij is dit nog steeds HET schrikbeeld van wat er zou kunnen gebeuren als je opzegt.) IK met mijn buurvrouw maken er steeds geintjes over, zo van: 'als jij opzegt krijg ik meer, en weer eentje minder voor de auto'
Dus dat zit er achter bij de deelnemers want die goeie doelen kan je ook steunen zonder de postcodeloterij.
Ik vind dit ook geen stijl en zou ze het liefst opzeggen maarja...

P. Thiecke

Ongelezen bericht door P. Thiecke »

:twisted:

Beste Radar,

Wij spelen met 3 rekeningnummers mee in de Bank-giroloterij.
Toen bekend werd, dat er een bedrag van € 5.25 extra zou worden afgeschreven, heb ik dit per direkt afgemeld.(voor ons dus 3 x € 5.25)
Wij vinden dit geen manier van doen. SCHANDE!!!

Wij hebben dan ook besloten per direkt alle 3 de loterijen op te zeggen.

Een zeer boze (ex)-bank-giroloterijspeler

:x

Gast

:evil: Zeer verontwaardigd ben ik over de actie van de Postcodeloterij.
Het is ontzettend ongemanierd om ongevraagd geld van iemands rekening af te schrijven. Zoiets kan en mag niet gebeuren en al zeker niet met toestemming van de Minister! Zeker een Minister behoort de belangen van het "volk" te behartigen. Daarin heeft onze Minister nu dus verzaakt! Slechte zaak. Ik ben zéér boos over deze hele actie! :evil: :evil:

Wekaee

Ongelezen bericht door Wekaee »

Nee geen lid geworden voor de heb, maar voor de goede doelen die geld NODIG hebben.
Volgens mij is onze Koningin niet zo'n goed doel.
Groet Mies :?:

Gast

volgens mij blijft er ook een heleboel hangen aan hun eigen goede doelen
of zullen die bekende nederlanders die reisjes zelf betalen dacht het niet en
dan nog de verdienste van die mensen begrijp niet waarom dat zoveel moet zijn
voor zo`n baan ze verdienen goud geld bij de tv en allemaal van onze belasting
bij de zuilen dan he. nou ik heb zwaarder werk dan dat ze daar hebben en ik verdien het niet.

wil_hel

Ongelezen bericht door wil_hel »

Geachte Tros Radar,

Middels onderstaande mail heb ik de postcodeloterij laten weten niet akkoord te gaan betreffende het kado welke bestemd is voor Koningin Beatrix. Wat ik immers nog een slechter schandalig feit vind is dat de banken met deze aktie hebben ingestemd!!
Dat bewijst maar weer eens des te meer dat de banken wederom dat touwtjes in handen hebben. Jammer, dit schaadt wederom het vertrouwen van de klant, acccccccchhhh wat maakt hen dit waarschijnlijk ook uit!!

Geachte Postcode loterij,

Middels deze mail wil ik u op de hoogte stellen van het feit dat wij niet akkoord gaan met de afschrijving van het bedrag welke bestemd is voor het 25 jarig jubileum van koningin Beatrix.

Mocht u ondanks deze mail toch het bedrag afschrijven zullen wij de bank opdracht geven om het bedrag terug te vorderen.
Jammer van de op deze manier door jullie ingezette aktie, had graag een ander ludiek voorstel van jullie verwacht,
Wel slecht van de banken dat ze akkoord gaan hiermee!
Radar kan dit zomaar??

W.j. Westrik
Coba ritsemastraat 14
7312 VE Apeldoorn

Ruud van Os

Ongelezen bericht door Ruud van Os »

Ook ik ben het geheel niet eens met het zomaar afschrijven van 5.25 waarbij je moet afbellen om de afschrijving ongedaan te maken. Dit noem ik de omgekeerde wereld. Het gaat mij niet om die 5.25, maar om de manier van handelen van de Postcodeloterij.

Een aantal jaar geleden heb ik mij opgegeven voor de jaarlijkse 13e extra trekking. Omdat die Hartenwens een speciale trekking is ben ik er van overtuigd dat dit dus voor mij een 14e trekking is. En volgens het reglement mag dit helemaal niet. Ik heb een aantal boze e-mails gestuurd met als resultaat dat de Postcodeloterij GEEN geld bij mij afschrijft. Omdat de 13e trekking bij mij ook automatisch wordt afgeschreven vind ik het bijzonder vreemd dat er voor deze trekking die idiote afbel-praktijk geldt. Volgens mij hadden zij netjes aan mij moeten mededelen dat dit mijn jaarlijkse 13e trekking was en dat ik dus automatisch meedoe. Of een bonnetje om terug te sturen als je mee wilt doen met die extra trekking. Dat ongeoorloofd geld van mijn rekening afschrijven ging er bij mij niet in. En dat heeft de Postcodeloterij geweten ook!

Ruud van Os

Ongelezen bericht door Ruud van Os »

Ter info.

Ik heb absoluut NIET naar die (gratis) lijn gebeld om de afschrijving te annuleren. Natuurlijk heeft mijn 'e-mailerij' veel meer tijd gekost dan een belletje. Maar goed, het gaat om het principe. Ik was namelijk niet van plan te bellen en zag dus die afschrijving als diefstal van mijn bankrekening. Ik heb hiervan het Ministerie van Justitie ook op de hoogte gesteld en wacht nog steeds op een antwoord. De officiele brief van de Postcodeloterij heb ik onlangs in de bus gekregen...

Dus... zonder bellen toch geen afschrijving van die 5.25... De Postcodeloterij is dus wat dat betreft door de hoeven gegaan. Blijf ze bombarderen met wat boze e-mail. Het antwoord in de vorm van een officiele brief duurt even, maar kwam bij mij (en mijn ouders) echt aan.

Maar over de gevraagde uitleg over mijn mogelijke 14e trekking staat niets in die brief... Ze zijn daar dus nog een beetje slap.

Gast

Wat mij betreft is het elk jaar opnieuw nog altijd bestaan van het koningshuis al een cadeau van grote omvang. Ik zou niet weten waarom daar nog iets extra's aan toegevoegd zou moeten worden.

Gesloten