LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postcodeloterij en cadeau beatrix

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Postcodeloterij en cadeau beatrix

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo,
Ik kreeg vandaag een envelop van de postcodeloterij. Ik doe ongevraagd mee aan het cadeau voor kon. Beatrix. Als ik niet mee wil doen moet ik voor 22 april bellen (15 eurocent /min + kosten mobiele telefoon!!!!) Dit kan toch zo maar niet. Radar, doe hier alstublieft iets aan. Dit is toch van de gekke!!!

Vriendelijke groeten,
N. Wijnands

C M Beniest

Re: Postcodeloterij en cadeau beatrix

Ongelezen bericht door C M Beniest »

De Postcodeloterij wil mij mee laten doen a €5,25 met het cadeau voor koningin Beatrix. Dat wil ik niet!!!!
Maar om hier niet aan mee te doen moet ik een telefoontje plegen a €0,15 per min. dit wil ik ook niet!!!!!!
Kunt u hier aandacht aan besteden en tegen protesteren
Ik ga ok per direct mijn lidmaatschap aan de Postcode loterij opzeggen
vr. gr.
Charles Beniest
CD Tuinenburgstraat 152
3078 GG Rotterdam

Gast

En maar zeuren om een paar eurocent, en wanneer je op vakantie bent: het duurste gerecht op de menukaart pakken, want ''we zijn toch op vakantie?????"

Jawel hoor, ik snap jullie punt heus wel.

Ik heb me KOSTELOOS afgemeld: dat gaat ook. Ik heb ze gewoon een email gestuurd, waarin ik zeg dat ik het geld onmiddellijk laat terugstorten, wanneer ze het lef hebben die 5,25 van mijn rekening af te schrijven. Je moet er even voor naar hun internetsite, en naar je persoonlijke pagina. Wanneer je die niet hebt, registreer je dan, maar zorg ervoor dat je de meegestuurde rotzooi buiten de deur houdt.

Ze beweren dat je zelf ermee hebt ingestemd dat er ''eenmalig'' een bedrag wordt afgeschreven voor die trekking. Nou: ik heb niet eens de mogelijkheid gehad om daar NIET mee in te stemmen.

Dat heet met een deftige term: ''negatieve optie".

Maar de Postcodeloterij neemt kennelijk een aparte status in, binnen onze wetgeving. Ze doen maar raak, en storten het afgeschreven geld pas terug, wanneer half Nederland over ze heen valt.

Dat laatste vind ik een slechte zaak.

Edjuh

Ongelezen bericht door Edjuh »

Het gaat mij niet om die 5,25 maar als je met meerdere loten bij meerdere loterijen meespeelt loopt het al snel op.

Mijn punt is dat het je gewoon door te strot wordt gedouwd en ze dan ook nog de arrogantie hebben om wat de minister erover zegt gewoon te negeren.
Dat de minister voor die extra afschrijving toestemming heeft gegeven vind ik zowieso al getuigen van een minster met lucht tussen de oren!

Het is pure diefstal en ik zal dan ook meteen mijn lidmaatschap opzeggen.
Als ze dan toch nog het lef hebben om dat geld van mijn rekening te incasseren ga ik aangifte doen van oplichterij en diefstal!

:twisted:

Gast

Ook wij hebben vernomen dat zonder dat aan ons gevraagd is er €5,25 van onze rekening wordt afgeschreven voor de Actie.
Erger nog is dat dit alleen ongedaan gemaakt kan worden door een duur 0900 nummer!
We hebben een mailtje aan de postcode loterij (info@postcodeloterij) gestuur met daarin dat we geen toestemming hiervoor verlenen om dit bedrag af te schrijven en dat als ze ht bedrag toch afschijven we het bedrag terug zullen laten vorderen. (dit kan binnen 30 dagen).

We zijn juist lid van de postcodeloterij geworden zodat verschijdene goede doelen geld krijgen, maar dan wel voor het bedrag waar we wel toestemming voor hebben gegeven!!
Wat is de volgende bijdrage, €200,-- voor het gat in de Ozonlaag?
We vinden dat dit in het Programma Radar aan de kaak gesteld moet worden en er iets aan gedaan moet worden.

wijten j.

Ongelezen bericht door wijten j. »

Ik vind het prima dat er een cadeau voor Hare Majesteit komt, maar dan wil ik wel zelf beslissen of ik daar aan mee doe.
Van de ban/giroloterij moet ik meedoen voor een bedrag van €5,25 of ik moet bellen tegen een tarief van €0,15 per minuut dat ik niet mee wil doen. Dat is toch echt de omgekeerde wereld.
Kan Radar hier iets tegen ondernemen? Het is immers reeds de tweede keer in een kort tijdsbestek dat de bank/giroloterij zoiets uithaald.

richard.schrijver

Ongelezen bericht door richard.schrijver »

Geacht pannel

Kan een postcodeloterij zomaar 5,25 euro van je rekening
af laten schrijven.
Wij hebben hier geen machtiging voor gegeven alleen voor de
prijs van het lot en meer niet.
Kan een bank dit ook zomaar doen hier hebben wij die machtiging niet
gegeven.
Of kunnen ze nu ook met zo'n machtiging je hele rekening leeg halen.

Vriendelijke groet R.Schrijver.

Karla

Ongelezen bericht door Karla »

Onvoorstel en onfatsoenlijk dat de BankGiroLoterij zonder mijn toestemming vooraf denkt te mogen beschikken over mijn saldo!
Omdat dit niet de eerste keer is dat ze deze aanpak gebruiken heb ik met onmiddelijke ingang mijn deelname gestopt.
Het gaat hier niet om het bedrag maar om het principe! :evil:

meryl

Ongelezen bericht door meryl »

hallo redactie van radar, zeer verontwaardigd ben ik over wat de postcodeloterij voor mij denkt te kunnen bepalen n.l een kado geven aan beatrix. als ik dat zou willen ben ik zeer goed in staat om dat zelf te regelen.verder vraag ik me af of dit juridisch gezien wel kan. ik denk van niet. ik heb de postcodeloterij n.l geen machtiging gegeven om anders dan de afspraak die we hebben geld van mijn rekening te halen.als minister donner denkt hierover te kunnen beslissen gaat ook hij ver buiten zijn boekje.verder wil ik aandacht voor de deelnemers van de postcodeloterij die dit ontgaat zij worden ongewild en onwetend bestolen van hun geld.ik ga er vanuit dat radar tegen dit onrecht in het geweer komt.ook ben ik het niet eens met de actie die ik zelf zou moeten ondernemen: bellen om aan te geven dat ik mijn geld daar niet aan wil geven.ook dat ben ik niet van plan.ik hoop dat radar actie gaat ondernemen tegen de postcodeloterij.alvast bedankt voor uw medewerking.met vriendelijke groet marie-louise leijtens-verdonk.

J. Buwalda

Ongelezen bericht door J. Buwalda »

Wij vinden het schandalig dat de postcodeloterij zomaar denkt te kunnen beslissen wat er van onze girorekening wordt geschreven en dat dan ook nog met toestemming van minister Donner. Wie denken ze wel niet dat ze zijn??? Wij hebben geen bericht over deze trekking gehad of het moet in een van hun reclamebrieven hebben gestaan waarmee ze proberen om je steeds meer loten te laten kopen.
Wij hebben via de site van de Postcodeloterij een e-mail gestuurd dat we absoluut geen toestemming geven voor de afschrijving van 5,25 en hier geen telefoonkosten aan uit willen geven. We zijn benieuwd of hier op gereageerd wordt.

Je hebt een overeenkomst voor het afschrijven van een vast bedrag voor de maandelijkse trekking en anders niet.

Trosradar doe er wat aan.

Met vriendelijke groeten

Jeanette

Gast

Hallo,

Ik heb vandaag een brief in de bus gekregen dat ik automatisch mee speel met een extra loterij voor de koningin. Als ik dit niet wil moet ik voor 27 april een 0909 nummer bellen er is alleen 1 probleem ik kan vanaf mijn huis telefoon GEEN 0909 nummers bellen want die hebben wij laten blokkeren!! Ik heb ze nu een mail gestuurd dat ik het schandalig vind dat iedereen automatisch mee speelt het moet juist andersom zijn dat niet iedereen automatisch mee speelt maar de personen die mee willen doen moeten dit zelf kunnen aangeven. Ik ben denk ik heus niet de enige die geen 0909 nummers kan bellen maar ik heb wel het geluk dat ik thuis internet heb als ik dit niet zou hebben zou ik op geen enkele manier mezelf af kunnen melden. Sorry dat ik het zeg maar de koningin krijgt al genoeg er zijn zat andere mensen die wat nodig hebben daar geen ik liever die paar centen aan uit.

mvg,

Cindy

hebikniet

Ongelezen bericht door hebikniet »

Wanneer je 0900-0011 wilt bellen moet wel de nummerblokkering voor dit soort nummers uitstaan. Dus moest het wel met een mailtje. Normaal gooi je die reclame meteen weg, want je doet toch al mee, zodat er bedoeld een helehoop mensen toch ongevraagd meedoen.

Gast

ernstig brutaal van de Loterij
en dan moet je nog actie ondernemen om het ongedaan te maken, schandalig gewoon !
Ik wil de Postcodeloterij VERBIEDEN iets van mijn rekening te halen,
dar ze daar geen recht toe hebben.

Gast

ik heb nog geen bericht daarover ontvangen, maar gezien het feit dat er zoveel nieuwsberichten hierover verschenen zijn krijgen ze van mij wel alvast een brief toegestuurd , waarin ik uiteraard zal vermelden dat ze geen 5,25 van mijn bankrekening af mogen schrijven , tevens zal ik erin zetten dat als ze dat wel doen ik al onze inleg van de afgelopen jaren terug zal eisen . als we dit nu eens massaal doen dan zijn de onkosten voor hun hoger , dit kost ons 39 eurocent voor een postzegel , hun moeten om al die brieven te verwerken veel meer onkosten maken . dus bij deze . :evil:

bollie

Ongelezen bericht door bollie »

de postcodeloterij heb ik een mailtje gestuurd, info@postcodeloterij, heb ze gemeld dat ik het belachelijk vind dat ze geen antwoordnummer of iets dergelijks bijsluiten en dat ik niet akkoord ga. Wordt het bedrag toch afgeschreven dan boek ik het (electronisch) meteen terug, je kan dan nl. niet akkoord gaan met de opdracht.

Iedereen veel succes er mee!!

Carli

Ongelezen bericht door Carli »

Geachte medewerkers van Radar,

Hierbij laat ik u weten dat ik het totaal niet eens ben met de extra afschrijvingen door de Postcode- en Sponsorloterij.
Ik heb hen dan ook medegedeeld dat ik overweeg mijn lidmaatschap van beide loterijen op te zeggen. Ik heb beide organisaties alleen gemachtigd voor de reguliere trekkingen en daar wil ik het bij houden, zonder dat ik daarvoor actie hoef te ondernemen. Verder vind ik het diep triest dat door hun toedoen de goede doelen (en daar doen we het ten slotte voor) ernstig zullen worden benadeeld.

Ik heb hen nog een tweede mailtje gestuurd (n.a.v. uw pagina) waarin ik ze verbied geld van mijn rekening af te schrijven, anders dan voor de reguliere trekkingen. Doen ze dat wel, dan doe ik ook aangifte van diefstal.

Het kan toch niet zo zijn, dat organisaties uitgaan van "wie zwijgt stemt toe". Zelf hebben we de koopnummers laten blokkeren en kunnen dus niet telefonisch afmelden. Het afmelden zou dus moeten gebeuren via de GSM. Daarbij komen dus ook nog eens de extra kosten van de mobiele telefoon.

Met vriendelijke groet,
Carli

db-fire

Ongelezen bericht door db-fire »

ik speel zelf mee met 2 van de loterijen en heb een hekel aan het koningshuis. Dan betaal €10,50 voor een kado voor iemand die ik niet wil kennen. Ik heb al gemaild dat ik stappen ga ondernemen.
Ik stel voor om massaal aangifte te doen van diefstal.

Moet toch niet ongevraagd kunnen zeker :evil:

superwoman1969

Ongelezen bericht door superwoman1969 »

Bel gewoon 020-6640978 en Faxen mag natuurlijk ook op 020-6797506.
Mailen kan ook:
info@postcodeloterij.nl
info@bankgiroloterij.nl
info@sponsorloterij.nl

superwoman1969

Ongelezen bericht door superwoman1969 »

dit vondt ik ook nog het gratis nummer 0800-1101 en
Nationale Postcode Loterij Antwoordnummer 19503 1100 VM Amsterdam

suc6

Jean-Paul

Ongelezen bericht door Jean-Paul »

Het is toch ongehoord dat een Loterij zomaar geld van je rekening kan afschrijven!!!
Echter, indien hiervoor geen machtiging is gegeven, is dit dus ongeoorloofd en zelfs nog erger, DIEFSTAL.
Iedereen waarbij de beruchte 5,25 Euro wordt afgeschreven MOET bij de politie dus AANGIFTE doen van DIEFSTAL.

Hoe is het mogelijk dat de overheid WEL toestemming geeft aan het illegaal afschrijven van de rekening van de burger en GEEN toestemming geeft voor het DONOR-CODICIEL wat voor veel mensen hulp en toekomst zou betekenen en NIETS extra kost.
GEWOONWEG ONGELOOFLIJK, wat een politiek......BAH

Groeten,
Jean-Paul

Gesloten