| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Provision DVD speler Blokker regiovrij??
Re: Provision DVD speler Blokker regiovrij??
HElemaal mee eens, zo regiovrij is die dus niet. Ik hoop dan ook dat Radar hier wat aan gaat doen!
Het regiovrij of RCE vrij laten maken van uw dvd-speler is illegaal.
Het zijn protecties die door de movie wereld gemaakt zijn om content niet te kunnen bekijken voordat het in de bedoelde regio ook daadwerkelijk uitgebracht is.
Om deze speler nu af te kraken omdat ze een keer aan het boekje voldoen slaat natuurlijk nergens op.
Technisch is het apparaat ok en doet wat ie moet doen, dvd's uit uw regio af spelen.
Zelf heb ik de dvd/divX speler van de Blokker gekocht en als ik iets uit een andere regio afspeel, maak ik er wel een divX van met de volop beschikbare software die het regiovrij maken van content tot een fluiitje van een cent maakt.
Bovendien kun je dan 4-5 films in goede kwaliteit op een dvd/r branden.
Het zijn protecties die door de movie wereld gemaakt zijn om content niet te kunnen bekijken voordat het in de bedoelde regio ook daadwerkelijk uitgebracht is.
Om deze speler nu af te kraken omdat ze een keer aan het boekje voldoen slaat natuurlijk nergens op.
Technisch is het apparaat ok en doet wat ie moet doen, dvd's uit uw regio af spelen.
Zelf heb ik de dvd/divX speler van de Blokker gekocht en als ik iets uit een andere regio afspeel, maak ik er wel een divX van met de volop beschikbare software die het regiovrij maken van content tot een fluiitje van een cent maakt.
Bovendien kun je dan 4-5 films in goede kwaliteit op een dvd/r branden.
-
Dogie_Hogan
Regiovrij is helemaal niet illegaal
Integendeel.
Zie ook de site van de consumenten-bond.
Meer dan 80% van mijn DVD-collectie komt uit andere DVD-regio's dan regio-2, en dat is een hele verrijking van de filmhobby
Het is terecht zeer frustrerend, dat een DVD-speler als regiovrij wordt verkocht, en toch de meeste DVD's uit andere regio's NIET kan afspelen. Regiovrij lijkt de PROVISION, door z'n onnauwkeurigheid van aftasten, er glippen andere regio's soms gewoon door heen.
Een gokkast dus, die Blokker-PROVISION DVD-speler .
Echt regiovrij maken van de PROVISION DVD-spelers is hoogstwaar-schijnlijk mogelijk, wanneer u de richtlijnen van deze site volgt: http://tinyurl.com/jm4s9

Succes,
multi-region Dogie
PS
DVD's branden doe ik weer niet... dat vind ik weer illegaal.
Meer dan 80% van mijn DVD-collectie komt uit andere DVD-regio's dan regio-2, en dat is een hele verrijking van de filmhobby
Het is terecht zeer frustrerend, dat een DVD-speler als regiovrij wordt verkocht, en toch de meeste DVD's uit andere regio's NIET kan afspelen. Regiovrij lijkt de PROVISION, door z'n onnauwkeurigheid van aftasten, er glippen andere regio's soms gewoon door heen.
Een gokkast dus, die Blokker-PROVISION DVD-speler .
Echt regiovrij maken van de PROVISION DVD-spelers is hoogstwaar-schijnlijk mogelijk, wanneer u de richtlijnen van deze site volgt: http://tinyurl.com/jm4s9
Succes,
multi-region Dogie
PS
-----------------------------------------------------------
Regiovrij is helemaal niet illegaal Integendeel.
PS
-------------------------------------------------------------
Of regiovrij maken legaal of illegaal is, is een beetje onduidelijk en ga daar ook niet over strijden..
Als je er op gaat zoeken kom je verschillende meningen tegen.
Hoe het juridisch zit heb ik geen idee en kan per land verschillen.
DVD's branden van films is precies hetzelfde mee gesteld.
Als je het materiaal rechtmatig hebt aangeschaft (NB:is betaalde auteursrechten), is daar niets tegen, maar dat kan in een ander land weer anders zijn.
De juridische messen worden op deze punten nog geslepen.
Protecties van content worden steeds moeilijker te doorbreken en dat zal in de toekomst alleen maar toenemen.
-----------------------------------------------------------
Regiovrij is helemaal niet illegaal Integendeel.
PS
-------------------------------------------------------------
Of regiovrij maken legaal of illegaal is, is een beetje onduidelijk en ga daar ook niet over strijden..
Als je er op gaat zoeken kom je verschillende meningen tegen.
Hoe het juridisch zit heb ik geen idee en kan per land verschillen.
DVD's branden van films is precies hetzelfde mee gesteld.
Als je het materiaal rechtmatig hebt aangeschaft (NB:is betaalde auteursrechten), is daar niets tegen, maar dat kan in een ander land weer anders zijn.
De juridische messen worden op deze punten nog geslepen.
Protecties van content worden steeds moeilijker te doorbreken en dat zal in de toekomst alleen maar toenemen.
-
Dogie_Hogan
Hmmm...het schijnt, dat de nieuwe DVD-standaarden HD-DVD en BLUE-Ray helemaal geen regio-codes bevatten.
Is ook absurd: uiteindelijk toch producent en consument onvriendelijk...LP, MusiCassette en CD hadden en hebben ook geen code.
De meeste DVD's van 't high-end DVD merk Criterion zijn ook regiovrij/multi-region bijvoorbeeld
Is ook absurd: uiteindelijk toch producent en consument onvriendelijk...LP, MusiCassette en CD hadden en hebben ook geen code.
De meeste DVD's van 't high-end DVD merk Criterion zijn ook regiovrij/multi-region bijvoorbeeld
De blokker dvd speler aangeschaft - nergens in het boekje of in hun advertentie wordt een typenummer genoemd.
Ze adverteren met regiovrij en op het eerste gezicht lijkt dat ook zo te zijn - sommige usa dvd's spelen af, maar de zojuist binnengekomem I Love Lucy kan hij niet lezen. Ik krijg de volgende melding op m'n scherm:
This player is incompatible with the region marking of this disc.
Dat zou dan weer wijzen op NIET regiovrij. Echter andere USA dvd's spelen dus wel af. (ik bestel dvd's bij Amazon USA)
Ze adverteren met regiovrij en op het eerste gezicht lijkt dat ook zo te zijn - sommige usa dvd's spelen af, maar de zojuist binnengekomem I Love Lucy kan hij niet lezen. Ik krijg de volgende melding op m'n scherm:
This player is incompatible with the region marking of this disc.
Dat zou dan weer wijzen op NIET regiovrij. Echter andere USA dvd's spelen dus wel af. (ik bestel dvd's bij Amazon USA)
-
Dogie_Hogan
Deze Provision is niet regiovrij...eerder een gokkast....
Van de 50 R-1 DVD's speelt deze DVD-speler ca. 25% goed af; en dat zijn vooral de wat oudere DVD's met minder of geen extra's.
Naar mijn mening accepteert deze speler door zijn onnauwkeurige aftasting soms DVD's uit andere regio's.
Kennissen van mij hebben afgelopen week in de Blokkerwinkel te Heerlen gedemonstreerd en AL hun PROVISION DVD-spelers konden geen R-1 DVD's uitlezen. Inderdaad, dezelfde text die u ook opgeeft.
LET OP: Zij hebben hun geld teruggekregen.
(Bij MediaMarkt hebben zij daarna een A-merk (PHILIPS) DVD-speler gekocht en die werd meteen gratis regio-vrij gemaakt
. )
Het wordt tijd, dat Blokker de text REGIOVRIJ weghaalt bij hun Provisions...
Gewoon gaan voor een A-merk en deze al dan niet kostenloos regiovrij maken of laten maken. Zie link in mijn vorige post : http://tinyurl.com/jm4s9
PS
Ik werk trouwens met een regio-vrije (en RCE-proof) LOEWE DVD-speler uit 2001 en deze schakelt automatisch tussen de regio's en werkt perfect
Van de 50 R-1 DVD's speelt deze DVD-speler ca. 25% goed af; en dat zijn vooral de wat oudere DVD's met minder of geen extra's.
Naar mijn mening accepteert deze speler door zijn onnauwkeurige aftasting soms DVD's uit andere regio's.
Kennissen van mij hebben afgelopen week in de Blokkerwinkel te Heerlen gedemonstreerd en AL hun PROVISION DVD-spelers konden geen R-1 DVD's uitlezen. Inderdaad, dezelfde text die u ook opgeeft.
LET OP: Zij hebben hun geld teruggekregen.
(Bij MediaMarkt hebben zij daarna een A-merk (PHILIPS) DVD-speler gekocht en die werd meteen gratis regio-vrij gemaakt
Gewoon gaan voor een A-merk en deze al dan niet kostenloos regiovrij maken of laten maken. Zie link in mijn vorige post : http://tinyurl.com/jm4s9
PS
Ik werk trouwens met een regio-vrije (en RCE-proof) LOEWE DVD-speler uit 2001 en deze schakelt automatisch tussen de regio's en werkt perfect
Laatst gewijzigd door Dogie_Hogan op 26 apr 2006 08:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Zojuist een emailtje verstuurd naar [email protected] de dealer van de Provision in Nederland, kijken wat die antwoorden.
M'n vorige provision was wel ok, maar hij spoelde voor geen meter voor en/of achteruit, die heb ik weggegeven toen ik deze nieuwe aanschafte.
Ik heb ook nog een Cyberhome maar daarvan is de afstandsbediening stuk en Cyberhome kan die niet meer leveren, heb ik nog geld uitgegeven aan multifunctionele afstandsbediening maar dat werkte niet. Waarom dan toch weer Provision gekocht? Omdat de speler enorm compatable is en practisch alle soorten schijven kan lezen, dit in tegenstelling tot de duurdere merken. (nu doel ik niet op regio's maar op de verschillende "merken" blanco schijfjes)
M'n vorige provision was wel ok, maar hij spoelde voor geen meter voor en/of achteruit, die heb ik weggegeven toen ik deze nieuwe aanschafte.
Ik heb ook nog een Cyberhome maar daarvan is de afstandsbediening stuk en Cyberhome kan die niet meer leveren, heb ik nog geld uitgegeven aan multifunctionele afstandsbediening maar dat werkte niet. Waarom dan toch weer Provision gekocht? Omdat de speler enorm compatable is en practisch alle soorten schijven kan lezen, dit in tegenstelling tot de duurdere merken. (nu doel ik niet op regio's maar op de verschillende "merken" blanco schijfjes)
-
Dogie_Hogan
Ik hoop, dat u een positief antwoord terugkrijgt
Misschien kunt u de oplossing van "Provision" hier bekend maken
Ik gebruik mijn speler alleen voor voorbespeelde DVD's.
In de toekomst denk ik aan een DENON 1920; deze speler is ook HD-ready, komt zeer goed uit de tests en met firmware is ie simpel regiovrij te maken, hyperlink.

Misschien kunt u de oplossing van "Provision" hier bekend maken
Ik gebruik mijn speler alleen voor voorbespeelde DVD's.
In de toekomst denk ik aan een DENON 1920; deze speler is ook HD-ready, komt zeer goed uit de tests en met firmware is ie simpel regiovrij te maken, hyperlink.

Laatst gewijzigd door Dogie_Hogan op 26 apr 2006 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik denk dat het niet afspelen van sommige dvd's ook te maken heeft met de extra copy protecties die de laatste tijd door de film industrie worden toegepast.
Dit wordt gedaan om het rippen van films tegen te gaan.
Sommige spelers kunnen daar waarschijnlijk niet goed mee overweg.
Dit verklaart ook waarom oudere dvd's wel werken.
Mijn oude Cyberhome speelt ook sommige officiele schijfjes niet meer af en dat worden er steeds meer.
Ik vraag me af of deze dvd's nog aan de standaard voldoen.
In audioland is dit ook al vertoond.
Sommige cd's hebben kunstmatige errors en deze audio cd's mogen het officiele cd-logo van philips ook niet meer voeren.
Ze spelen ook in computers niet meer af waardoor rippen (bvb om een mp3 te maken), een extra moeilijkheidsfactor geeft.
Veel oudere apparatuur heeft hier ook problemen mee.
Veel van de goedkope apparatuur is gebaseerd op oudere ontwerpen en worden in China gemaakt.
Dit kan veel verklaren
Dit wordt gedaan om het rippen van films tegen te gaan.
Sommige spelers kunnen daar waarschijnlijk niet goed mee overweg.
Dit verklaart ook waarom oudere dvd's wel werken.
Mijn oude Cyberhome speelt ook sommige officiele schijfjes niet meer af en dat worden er steeds meer.
Ik vraag me af of deze dvd's nog aan de standaard voldoen.
In audioland is dit ook al vertoond.
Sommige cd's hebben kunstmatige errors en deze audio cd's mogen het officiele cd-logo van philips ook niet meer voeren.
Ze spelen ook in computers niet meer af waardoor rippen (bvb om een mp3 te maken), een extra moeilijkheidsfactor geeft.
Veel oudere apparatuur heeft hier ook problemen mee.
Veel van de goedkope apparatuur is gebaseerd op oudere ontwerpen en worden in China gemaakt.
Dit kan veel verklaren
-
Dogie_Hogan
Ter info:
Onderstaande R-1 DVD's zijn bij Blokker op hun Provision DVD-player getest:
**Regio-1 DVD, werkt wel
:
-This Gun for Hire (2004)
-Beaches
-Death wish 3
-Rawhide 2-1 (2003)
-Manhunt
-Buffalo Bill
-Edge of honor
-Gunsmoke, deel 1 t/m 3 (2005)
**Regio 1 DVD, doen het niet ("are not formatted in this regio")
:
-The hiding place
-Leave her to heaven
-Hush hush sweet charlotte
-The man with one red shoe
-Whirlpool
-House of bamboo
-Call northside 777
-An affair to remember
_The seven year itch
-The ghost and mrs. muir
-Panic in the streets
-The long hot summer
-Where the sidewalk ends
-Sorry wrong number
De meeste niet-geaccepteerde DVD's door die Provision zijn van "20Cent.Fox". Leeftijd varieert weer wel...
Niet elke DVD-firma heeft die RCE-code. Zie ook mijn eerdere posts mbt RCE-proof.
Bovenstaande R-1 DVD's zijn ook nog getest op de PC, met een standaard PC- inbouw DVD-player van € 21.00 uit 2005. Deze DVD's worden allemaal geaccepteerd, alleen moet je handmatig accoord gaan met de gevonden regio. Geen punt.
Kortom, die Provision blijft onbetrouwaar mbt andere regio's.
Onderstaande R-1 DVD's zijn bij Blokker op hun Provision DVD-player getest:
**Regio-1 DVD, werkt wel
-This Gun for Hire (2004)
-Beaches
-Death wish 3
-Rawhide 2-1 (2003)
-Manhunt
-Buffalo Bill
-Edge of honor
-Gunsmoke, deel 1 t/m 3 (2005)
**Regio 1 DVD, doen het niet ("are not formatted in this regio")
-The hiding place
-Leave her to heaven
-Hush hush sweet charlotte
-The man with one red shoe
-Whirlpool
-House of bamboo
-Call northside 777
-An affair to remember
_The seven year itch
-The ghost and mrs. muir
-Panic in the streets
-The long hot summer
-Where the sidewalk ends
-Sorry wrong number
De meeste niet-geaccepteerde DVD's door die Provision zijn van "20Cent.Fox". Leeftijd varieert weer wel...
Niet elke DVD-firma heeft die RCE-code. Zie ook mijn eerdere posts mbt RCE-proof.
Bovenstaande R-1 DVD's zijn ook nog getest op de PC, met een standaard PC- inbouw DVD-player van € 21.00 uit 2005. Deze DVD's worden allemaal geaccepteerd, alleen moet je handmatig accoord gaan met de gevonden regio. Geen punt.
Kortom, die Provision blijft onbetrouwaar mbt andere regio's.
Mijn correspondentie met de dealer van Provision leek in eerste instantie positief, maar toch ben ik er niet verder meegekomen.
Ik ontving van hun de code's om in het geheime menu te komen, MAAR m'n cursor wil maar niet op de regio setting komen. Ik kan de cursor alleen bewegen in de onderste 2 opties en kom niet bij de hoger gelegen optie "regio settings".
Ok hier volgt wat je moet doen: Bij mij werkt 5168 om in het menu te komen. Laat eens weten of jullie wel bij de optie kunnen komen, want volgens Provision zou dat gewoon moeten kunnen. Ze beweerd dat je hem op optie 1 moet zetten, hij staat standaard op 0. Voor zover ik weet is regio 1 USA, maar goed ik heb er niet mee kunnen testen dus ......
U dient als volgt de regiocode te wijzigen.
Zet de DVD speler aan
Druk op OPEN met de afstandsbediening
Druk 9735 op de afstandsbediening, als dit niet werkt
drukt u 5168
Kies regio 1 dit is regio vrij
Bevestig de instellingen en verlaat het menu.
Ik ontving van hun de code's om in het geheime menu te komen, MAAR m'n cursor wil maar niet op de regio setting komen. Ik kan de cursor alleen bewegen in de onderste 2 opties en kom niet bij de hoger gelegen optie "regio settings".
Ok hier volgt wat je moet doen: Bij mij werkt 5168 om in het menu te komen. Laat eens weten of jullie wel bij de optie kunnen komen, want volgens Provision zou dat gewoon moeten kunnen. Ze beweerd dat je hem op optie 1 moet zetten, hij staat standaard op 0. Voor zover ik weet is regio 1 USA, maar goed ik heb er niet mee kunnen testen dus ......
U dient als volgt de regiocode te wijzigen.
Zet de DVD speler aan
Druk op OPEN met de afstandsbediening
Druk 9735 op de afstandsbediening, als dit niet werkt
drukt u 5168
Kies regio 1 dit is regio vrij
Bevestig de instellingen en verlaat het menu.
-
Dogie_Hogan
Bedankt voor de update. Met uw info lijkt het wel, of ze er een regio-1 speler van willen maken. Mochten die handelingen wel lukken, dan ben ik wel benieuwd, of deze speler andere regio's pakt.
Volgens mij is regiovrij de instelling regio 0 en niet 1. Hier staat de Provision (DVX020x03), die ik net bij Blokker heb gekocht, al op.
Regio 1: USA en Canada
Regio 2: Europa, Japan, het Midden Oosten, gedeelte Zuid-Afrika en Groenland
Regio 3: Taiwan, Korea, de Filippijnen, Indonesië, Hong Kong
Regio 4: Mexico, Zuid-Amerika, Centraal Amerika, Australië, Nieuw Zeeland
Regio 5: Rusland, Oost-Europa, India, grootste gedeelte Afrika, Mongolië
Regio 6: China
Regio 1: USA en Canada
Regio 2: Europa, Japan, het Midden Oosten, gedeelte Zuid-Afrika en Groenland
Regio 3: Taiwan, Korea, de Filippijnen, Indonesië, Hong Kong
Regio 4: Mexico, Zuid-Amerika, Centraal Amerika, Australië, Nieuw Zeeland
Regio 5: Rusland, Oost-Europa, India, grootste gedeelte Afrika, Mongolië
Regio 6: China
Hallo,
Ik weet wel dat mijn vraag hier niet thuis maar ik wil het toch proberen aangezien de importeur mij niet kan helpen omdat deze geen reparateurs in dienst hebben en ik ook niet achter het e-mailadres van de fabriek kom.
Het betreft een PRDVD 3100.
Tijdens het kijken bleef ineens het beeld stilstaan en gaf de DVD speler aan : Incorrect Disc Format.
Dit doet hij nu steeds en ik kan niets meer afspelen, geen originele en ook geen zelfgebrande.
Cleaning disc gebruikt en disc's zijn ook niet vuil.
Ook duurt het lang voor dat de lade opent.
Iemand ervaring hiermee.
Alvast bedankt.
cvp
Ik weet wel dat mijn vraag hier niet thuis maar ik wil het toch proberen aangezien de importeur mij niet kan helpen omdat deze geen reparateurs in dienst hebben en ik ook niet achter het e-mailadres van de fabriek kom.
Het betreft een PRDVD 3100.
Tijdens het kijken bleef ineens het beeld stilstaan en gaf de DVD speler aan : Incorrect Disc Format.
Dit doet hij nu steeds en ik kan niets meer afspelen, geen originele en ook geen zelfgebrande.
Cleaning disc gebruikt en disc's zijn ook niet vuil.
Ook duurt het lang voor dat de lade opent.
Iemand ervaring hiermee.
Alvast bedankt.
cvp
Heb je de netstekker er al is uitgetrokken en na 30 sec weer terug ingestoken.
Kan zijn dat de software geblocked staat.
Netstroom even onderbreken waardoor de boel reset kan dit oplossen.
Kan zijn dat de software geblocked staat.
Netstroom even onderbreken waardoor de boel reset kan dit oplossen.
Ja, heb ik gedaan.
Heb ook het idee dat hij geblocked staat maar krijg hem niet meer goed.
Heb ook het idee dat hij geblocked staat maar krijg hem niet meer goed.
Hij doet 't weer.
Gewoon vanaf 30 cm naar beneden laten vallen.
cvp
Gewoon vanaf 30 cm naar beneden laten vallen.
cvp
Heb me suf gezocht
maar kan er nergens iets over vinden. Ik heb een Provision 1000. Ik heb de systeem instelling veranderd van PAL naar een ander.
Nu heb ik geen beeld meer. De dvd doet wel alles maar laat dit niet zien op de tv. Heb al enige tijd de stekker eruit gehad, werkt ook niet. Heeft iemand een idee of moet ik 'm ook maar laten vallen?
Alle hulp is welkom
knots
Alle hulp is welkom
knots
hallo , kan iemand mij asjeblieft vertellen of de Provision 3100 die ik 2 jaar geleden heb gekocht , divx zou kunnen afspelen ? ik zit al een paar dagen te surfen maar ik vind er niets over
regiovrij is ie al .
groetjes
regiovrij is ie al .
groetjes