LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reader's Digest

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
hildaB

Reader's Digest

Ongelezen bericht door hildaB »

Helaas niet nieuw, maar wel weer actueel: Reader's Digest die ongevraagd boeken toestuurt. Klantenservice die e-mailed het te hebben geregeld. En vervolgens rekeningen en nu het Incassobureau. Hoe komt een mens er van af en hoe krijgen we een dergelijke organisatie de mond gesnoerd?

zusjej21

Re: Reader's Digest

Ongelezen bericht door zusjej21 »

Even per mail vermelden dat je de hele handel terug gaat sturen, zonder porto, met copietjes van de mail correspondentie. :evil:

bosse bol

Ongelezen bericht door bosse bol »

Niet op reageren en al helemaal geen mail versturen want dan hebben
ze bewijs dat je dat boek ontvangen heb.
Als je niks besteld heb dan heb je ook niks ontvangen en hebben hun geen bewijs dat je het wel heb. laat de incasso maar komen dan.
Heb ik ook eens gehad van die zaak.Kreeg eerst een gele aanmaning toen
een witte toen een rode en toen een zwarte waar met witte leters op geschreven was dat ik een wanbetaler was.Heb daarna niks meer gehoord.
Is 20 jaar geleden

jansiefkes

Ongelezen bericht door jansiefkes »

jans. Op 22 december 2011 ontvangen van INKASSO UNIE vorderingen van Readers Digest van € 391,80 (75637.03226) en € 145,80 (75637.02087). Onmiddellijke betaling vereist. Volgens de website van RD is het saldo 0. Niet te geloven zo'n vordering. Ze gaan zeker failliet. 1/2 jaar niets meer gehoord. Ze zoeken het maar uit.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

hildaB/jansiefkes

Het is niet altijd verstandig om niet te reageren op een incassobrief. Tenzij je vermoedt dat de brief een vervalsing is (ook dat komt voor).

Stuur dit ******** incassobureautje een briefje dat je aan hun opdrachtgever niets verschuldigd bent en dat je de dagvaarding met vertrouwen tegemoet ziet en de eventuele kosten in en buiten rechte op hen zult verhalen.

(sluit de brief af met:)

Onder voorbehoud van alle rechten en weren,

(en daarna je naam en adres)
(maar zet GEEN handtekening)
-----------------------------------------------------------------------------------

Een vriendelijker model is:

(naam en adres van incassobureau)
(datum)

Geachte meneer/mevrouw,

Met verbazing heb ik kennis genomen van uw brief gedateerd ...... waarin u mij maant een door u gesuggereerde schuld ad € …….. voor (datum) aan u te voldoen.
Mij is niets bekend van een schuld die ik bij u of het door u genoemde (naam firma) zou hebben.
Ik zou u dan ook vriendelijk willen verzoeken om de door u gesuggereerde schuld met overleg van schriftelijk bescheiden afdoende te bewijzen.

Uw antwoord tegemoet ziende, teken ik,

Hoogachtend,
(naam en adres, maar GEEN handtekening)

Sukses, Maxiem.

angelina53

Ongelezen bericht door angelina53 »

hierbij wil ik ook me beklacht doen over readers digest 05-01-2012
ik zelf heb wat besteld bij readers digest waarbij ze me een vrienden prijs beloven van 30.000 euro , en nu krijg ik van een incassobureau berichten dat er bedragen open staan die ik trouw betaald in termijnen , krijg nu van het incassobureau dreigementen incasso-unie binnen 2 dagen over een bedrag van 25,95 euro moet ik nu 62,00 euro incasso kosten betalen en daarbij nog een brief van het incasso bureau met nog een openstaand bedrag van 49,06 euro waarover ik weer 62,00 euro moet betalen dus totaal een bedrag van 199,00 euro wat ze van mij willen hebben , daar ik een bijstandsuitkering heb zou ik niet weten hoe ik dit ga ophoesten en dan daarbij dreigementen van binnen 2 dagen het bedrag voldoen of een eventuele betalingsregeling , readers waar blijven jullie met die mooie beloftes met je vrienden prijsje van 30.000 euro eerst die ontvangen dan wil ik die schuld die jullie verzinnen wel betalen :evil: :evil: :evil: groetjes Angelina

tompiek

Ongelezen bericht door tompiek »

Ze hebben ook vandaag weer een slachtoffer gevonden! Namelijk ikke! :shock:
Een mooie envelop met daarop de tekst: persoonlijk en vertrouwelijk.
Met daarin een brief van 1 van de 2 miljoen Joost Martens en de
1,8 miljoen Susannes de Groot. Daarin staat dat ik € 100,000 kan winnen als ik een mooi gekleurde envelop openmaak met wat gekrabbel. Deze praktijken moeten echt verboden worden! Deze 'mensen' zijn ziek in hun hoofd en hebben niks anders te doen dan de normale Burger naar de *** te helpen!
Heb contact gehad met de politie over deze zaak en de politie geeft aan om zoveel mogelijk klachten via www.radar.nl en/of andere consumentenprogramma's te plaatsen. Alleen zo kunnen ze deze zieke mensen oppakken! Wie weet is de brief wel geld waard doormiddel van hem tijdelijk te bewaren en als de politie erom gaat vragen, je deze als bewijs kan afgeven!

tompiek

Ongelezen bericht door tompiek »

angelina53 schreef:hierbij wil ik ook me beklacht doen over readers digest 05-01-2012
ik zelf heb wat besteld bij readers digest waarbij ze me een vrienden prijs beloven van 30.000 euro , en nu krijg ik van een incassobureau berichten dat er bedragen open staan die ik trouw betaald in termijnen , krijg nu van het incassobureau dreigementen incasso-unie binnen 2 dagen over een bedrag van 25,95 euro moet ik nu 62,00 euro incasso kosten betalen en daarbij nog een brief van het incasso bureau met nog een openstaand bedrag van 49,06 euro waarover ik weer 62,00 euro moet betalen dus totaal een bedrag van 199,00 euro wat ze van mij willen hebben , daar ik een bijstandsuitkering heb zou ik niet weten hoe ik dit ga ophoesten en dan daarbij dreigementen van binnen 2 dagen het bedrag voldoen of een eventuele betalingsregeling , readers waar blijven jullie met die mooie beloftes met je vrienden prijsje van 30.000 euro eerst die ontvangen dan wil ik die schuld die jullie verzinnen wel betalen :evil: :evil: :evil: groetjes Angelina
Neem van mij aan: Incassobureaus mogen nooit maar 2 dagen geven en administratiekosten ben je volgens de wet niet verplicht te betalen tenzij je een zaak verliest. En kijk ook even op internet of het een incassobureau is die erkend is. Is dat niet het geval dan heb je geen enkel probleem, behalve die brievenbus die steeds vol ligt met rommel! Groet Tim (Tompiek)

mirella-v

Ongelezen bericht door mirella-v »

Ik heb vandaag een brief ontvangen met schreeuwerige aanhef 'u heeft het gered'. Huhhh? Heb echt niet geprobeerd het Kanaal over te zwemmen....... Als ik win (eur 100.000,00) komen ze me met een limousine ophalen........ :lol:. Ik zie die auto al 27x steken om te keren bij mij in de straat (doodlopend, 3 haakse bochten, etc.). Pieker er niet over om mijn 'lot' terug te gaan sturen in de 'speciale envelop die ik binnenkort ga ontvangen'. Het hele zootje ligt al in snippers in de vuilnisbak. Niet eens tussen het oud papier. Ben benieuwd hoeveel mensen erin zullen trappen...... :roll:

hubersjanssen

Ongelezen bericht door hubersjanssen »

Ja hoor! Ook ik heb het gered!!!!!!
Pffff wat een opluchting. maarre... wat heb ik gered? wat een belachelijke aanhef van een "brief". :evil:
Readers Digest is wat mij betreft rijp voor een Loden Envelop of zo.
Kunnen jullie van Radar niet iemand met een verborgen camera inzetten of zo?
kijken of dat je echt een grote prijs wint ha,ha! :shock:
Het is zonde van al het papier/inkt e.d wat hieraan verspild wordt,
De enige die hier blij van worden zijn de oudpapier handelaren.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Val maar dood?

Nee, ik gun U een lang leven maar de enige manier om van deze R D reclame af te komen is de reclame retour te zenden onder vermelding;

Geadresseerde Overleden.

Dan stoppen ze gelijk want na 1x contact zullen ze jarenlang reclame blijven sturen want zo dom zijn ze blijkbaar.
Ze blijven met loterijen proberen en U is geselecteerde.... en zo.

dlh

Ongelezen bericht door dlh »

Het jaar begon goed in ons studentenhuis want ik had zowaar 100.000 gewonnen. Alle huisgenoten lazen de brief en wij vertrouwde het zaakje niet helemaal. Op internet gezocht naar mensen die zogenaamd uitverkoren waren en gezien dat het oplichters zijn. Nadat ik niet had gereageerd heb ik zojuist mijn vierde brief ontvangen met de boodschap dat ik een auto heb gewonnen.
Hoe komen ze aan mijn gegevens? En hoe zijn ze te stoppen? Want als je terug stuurt blijven ze ook doorgaan.
Ik hoop dat ze aangepakt gaan worden want wij worden er echt gek van.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

dlh

Wat denk je er van om die post ongeopend de kliko in te donderen?

Maxiem.

IneL

Ongelezen bericht door IneL »

Ik heb net een brief ontvangen van Reader's Digest dat ik kans maak op 40 000 euro als ik persoonlijke toegangsdocumenten terugstuur.
Ze komen mij halen met een limousine om naar Brussel te gaan voor een Winnaarslunch.

mise070

Ongelezen bericht door mise070 »

Ook al stuurt u niks terug moet de wederpartij (verkopende partij in dit geval) aantonen dat zij een overeenkomst heeft met u. U bent zelfs niet verplicht tot het retourzenden en ook dit zal niet resulteren in een plicht tot betalen. Laat hun maar namelijk eerst aantonen dat zij gevraagd en met uw goedkeuring, middels een overeenkomst materiaal aan u toesturen. Kunnen zij dit niet aantonen dan zal een incassobureau een dergelijke zaak nog wel opnemen, maar een deurwaarder zal altijd eerst vragen naar onderliggende stukken alvorens deze gaat procederen. Wanneer deze stukken er niet zijn steekt een deurwaarder er niet eens tijd in! , omdat het dan al een verloren zaak is voor de verkopende partij.

OVEREENKOMST + UW TOESTEMMING TOT VERZENDING = BETALEN
STUREN ZONDER AANLEIDING = GEEN VERBINTENIS!!!

Niet geheel onbelangrijk, een incassobureau beoordeelt in veel gevallen de correctheid van een vordering niet. Dit doet een deurwaarder wel. Een incassobureau heeft geen gerechtelijke bevoegdheid, anders dan u en ik. Incassobureaus schreeuwen dan ook vaak nogal hoog van de toren met ferme en sterke taal, laat u niet gek maken hierdoor als u weet dat u geen verbintenis heeft.

laurajohan

Ongelezen bericht door laurajohan »

IneL schreef:Ik heb net een brief ontvangen van Reader's Digest dat ik kans maak op 40 000 euro als ik persoonlijke toegangsdocumenten terugstuur.
Ze komen mij halen met een limousine om naar Brussel te gaan voor een Winnaarslunch.
ik heb zo'n zelfde brief gehad, (vandaag) alleen ik zou 100.000 kunnen winnen en na amsterdam gaan voor zo'n lunch! ook staat er in de brief dat ik in deze dagen nog een envelop krijg.
wat moet ik met deze brief doen? heb nog nooit van hun gehoord en ben maar wezen googlen en kwam op deze site uit.
Laura

basse3

Ongelezen bericht door basse3 »

laurajohan schreef:
IneL schreef:Ik heb net een brief ontvangen van Reader's Digest dat ik kans maak op 40 000 euro als ik persoonlijke toegangsdocumenten terugstuur.
ik heb zo'n zelfde brief gehad, (vandaag) alleen ik zou 100.000 kunnen winnen en na amsterdam gaan voor zo'n lunch! ook staat er in de brief dat ik in deze dagen nog een envelop krijg.
wat moet ik met deze brief doen? heb nog nooit van hun gehoord en ben maar wezen googlen en kwam op deze site uit.
Laura

Ik heb dus ook zojuist zo'n brief gehad, met daarin het verhaal dat ik 100.000 kan winnen, en naar a'dam kan gaan voor n lunch. Mijn verhaal komt exact overheen met dat van Laura. Ik vraag mij ook af wat hier aan te doen is...

Bas

basse3

Ongelezen bericht door basse3 »

Daarbij ben ik ook helemaal geen lid of afnemer bij Reader's Digest. Jij wel Laura??

eazykevin

Ongelezen bericht door eazykevin »

Ik heb me nergens aangemeld, nergens me gegevens afgegeven en toch ineens heb ik vandaag de brief gehad dat ik kans maak op 100.000 euro. (Commissie Prijzenfestijnen Reader's Digest)
Uiteraard ga ik hier nooit op in want het is allemaal misleiding. Helaas zijn er altijd zwakke mensen in de maatschappij die dit interessant vinden.

HansieHansie

Ongelezen bericht door HansieHansie »

Hadden ze me toch bijna overtuigd dat ik de enige echte winnaar was haha.
Ik heb vandaag eenzelfde brief gekregen: €100.000 met een limo naar Amsterdam voor een bezoek aan het hoofdkantoor en daarna een lunch, blablabla.
Vind het nogal bijzonder omdat ik nog nooit van mijn leven iets met Readers Digest te maken heb gehad. Zelfs in een wachtkamer laat ik die boekjes van hun links liggen.
Heeft iemand een idee hoe ze aan je gegevens komen en vooral hoe je van deze onzin afkomt. Want naast irritante deur aan deur verkopers vind ik spam in de brievenbus ook ontzettend irritant.

Dikke doei,
Hans

Gesloten