LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reclame bij de uitvaart

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Quisquid
Berichten: 299
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:17

reclame bij de uitvaart

Ongelezen bericht door Quisquid »

Toen mijn vader zaliger stervende was, liet hij weten dat hij niet wenste dat op zijn bidprentje de naam van de drukkerij zou staan. Reclame daarbij vond hij ongepast.

Gisteren ontving ik een rouwbrief. Toen ik de envelop openmaakte, verscheen meteen de naam "DELA". Nog vóórdat ik de rouwbrief zelf kon lezen, prijkte daar dus de reclame van de DELA voor zichzelf. Ik vond dat niet prettig. Hoe "bescheiden" het wellicht ook is, ik vind het niet gepast rouwdrukwerk e.d. als reclamedrager te gebruiken. En al helemaal als dat ongevraagd gebeurt.

Hoezeer ook de organisaties die bij een uitvaart betrokken zijn (begraafplaats, crematorium, kistenbouwer, steenhouwer, uitvaartverzekeraars, taxibedrijven, drukkerijen, uitvaartondernemers, catering) aan henzelf naamsbekendheid willen geven, pleit ik er toch voor hier terughoudend te zijn en een uitvaart niet als reclameforum te ge-/misbruiken.

Nog even en we kunnen opschriften op de kist verwachten als "Deze kist is mede mogelijk gemaakt door..." en andere in deze context misplaatste uitingen.

Toolboy

Re: reclame bij de uitvaart

Ongelezen bericht door Toolboy »

Geachte Ik ben het helemaal met u eens.
Sterkte gewenst de komende tijd.
Groet T

Prikker
Berichten: 142
Lid geworden op: 14 jul 2005 17:19

Re: reclame bij de uitvaart

Ongelezen bericht door Prikker »

Ja, ook ik werd hiermee geconfronteerd toen ik de begrafenis van oom regelde. Gelukkig zag ik 't nog net op tijd op de proefdruk van de rouwbrief waar onderaan de pagina ook de naam en reclametekst met een websitelink van de begrafenisondernemer stond. De begrafenisondernemer was zich van geen kwaad bewust...

Héél erg ongepast... maar ja, zo gaat dat tegenwoordig.

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: reclame bij de uitvaart

Ongelezen bericht door Henk25 »

Wat onsmakelijk die reclame...
Doe er wat mee want straks gaan ze nog verder.

U kunt bellen met de Radarlijn: 0800-1343. De Radarlijn is een meldpunt voor consumentenklachten. De Radarlijn is tijdens het seizoen geopend op maandag van 19.30 tot 22.00 uur.

TROS Radar
Postbus 28555
1202 LP Hilversum

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: reclame bij de uitvaart

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Hoe begrijpelijk ik het ook vind, een begrafenis-ondernemer is nou eenmaal een commercieel bedrijf (en er is de kille maar zeer ware uitdrukking ´de een zijn dood is de ander zijn brood´), toch vind ik de klachten van de nabestaanden hier volkomen op zijn plaats.

Waarom? Bij het regelen van de begrafenis IS men al in gesprek met de nabestaanden, en die zullen heus niet gaan ´shoppen´, in de veronderstelling dat de overledene elders tegen betere voorwaarden (klinkt cru, maar zo bedoel ik het niet), ter aarde besteld, dan wel gecremeerd kan worden.

Daarom ben ook ik van mening, dat reclame op rouw-drukwerk volstrekt misplaatst en overbodig is.

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: reclame bij de uitvaart

Ongelezen bericht door Henk25 »

Een goed verzorgde uitvaart is de beste reclame.
Eigenlijk zouden we er meer over moeten praten, ook over de kosten en of je tevreden bent over de uitvaartverzorger.

Gesloten