LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] reclame folders - uitverkochte items
reclame folders - uitverkochte items
Aan:
Radar
Consumentenbond
Nationale ombudsman
Kassa
Betreft: Reclame folders van Schoenenreus, Trekpleister, Marca, Wibra ed.
Spijkenisse, 5 juni 2003
Geachte heer/mevrouw,
Bij deze wil ik een klacht indienen tegen de reclame folders van bijvoorbeeld Schoenenreus, Trekpleister, Marca en Wibra.
Als voorbeeld wil ik mijn recente ervaring met de Schoenenreus nemen. (Met de overige winkels heb ik echter dezelfde negatieve ervaring). De folder van de Schoenenreus valt bij ons op altijd op maandagavond (deze keer: 02-06-2003) in de brievenbus. De afgebeelde reclame-items gelden van zondag (01-06-2003) t/m 14 dagen later (14-06-2003)! [geen op=op actie!] Omdat ik belangstelling had voor de afgebeelde kindersandalen ben ik op dinsdagochtend (03-06-2003) om 9.00 uur naar de betreffende winkel getogen. Helaas!!!! De sandalen waren geheel uitverkocht!! Niet 1 paar of 1 maat, nee de gehele collectie was uitverkocht en werd ook niet meer geleverd! De verkoopster zei nog heel leuk: “ja mevrouw we waren ook op zondag en maandag j.l. geopend en toen golden de reclames ook al!” Hoe kan dit? Of de folders vallen te laat in de brievenbus of de reclame-collectie ligt te vroeg in de winkel. Maar het kan toch niet zo zijn dat de reclamefolders voor niets gedrukt en verspreid worden. Deze folders hebben totaal geen nut zo. Bovendien zijn de reclames 14 dagen geldig. Het is toch te gek dat de items al uitverkocht zijn voordat deze in de folder bekend gemaakt zijn. De ingekochte hoeveelheid reclame-items wordt bovendien dus totaal verkeerd ingeschat, er worden veel te weinig items in de winkel aangeboden.
Dit voorbeeld was van de Schoenenreus. Echter deze ervaring heb ik bij meerdere winkels.
Wat is hiertegen te doen?
De reclamefolders van bijvoorbeeld de Trekpleister lees ik al niet meer. Het heeft toch geen nut. Als je de volgende dag naar de winkel gaat, blijkt het toch al uitverkocht. Zinloze bezigheid dus.
Een tegengesteld positief voorbeeld is de reclame van Super de Boer. Als bij deze winkel een item (in de reclame) is uitverkocht, krijg je een bonnetje. Hiermee is het produkt later, na aanvulling door de winkel, voor dezelfde reclame-prijs te verkrijgen. Zo kan het dus ook!
Hoogachtend
Radar
Consumentenbond
Nationale ombudsman
Kassa
Betreft: Reclame folders van Schoenenreus, Trekpleister, Marca, Wibra ed.
Spijkenisse, 5 juni 2003
Geachte heer/mevrouw,
Bij deze wil ik een klacht indienen tegen de reclame folders van bijvoorbeeld Schoenenreus, Trekpleister, Marca en Wibra.
Als voorbeeld wil ik mijn recente ervaring met de Schoenenreus nemen. (Met de overige winkels heb ik echter dezelfde negatieve ervaring). De folder van de Schoenenreus valt bij ons op altijd op maandagavond (deze keer: 02-06-2003) in de brievenbus. De afgebeelde reclame-items gelden van zondag (01-06-2003) t/m 14 dagen later (14-06-2003)! [geen op=op actie!] Omdat ik belangstelling had voor de afgebeelde kindersandalen ben ik op dinsdagochtend (03-06-2003) om 9.00 uur naar de betreffende winkel getogen. Helaas!!!! De sandalen waren geheel uitverkocht!! Niet 1 paar of 1 maat, nee de gehele collectie was uitverkocht en werd ook niet meer geleverd! De verkoopster zei nog heel leuk: “ja mevrouw we waren ook op zondag en maandag j.l. geopend en toen golden de reclames ook al!” Hoe kan dit? Of de folders vallen te laat in de brievenbus of de reclame-collectie ligt te vroeg in de winkel. Maar het kan toch niet zo zijn dat de reclamefolders voor niets gedrukt en verspreid worden. Deze folders hebben totaal geen nut zo. Bovendien zijn de reclames 14 dagen geldig. Het is toch te gek dat de items al uitverkocht zijn voordat deze in de folder bekend gemaakt zijn. De ingekochte hoeveelheid reclame-items wordt bovendien dus totaal verkeerd ingeschat, er worden veel te weinig items in de winkel aangeboden.
Dit voorbeeld was van de Schoenenreus. Echter deze ervaring heb ik bij meerdere winkels.
Wat is hiertegen te doen?
De reclamefolders van bijvoorbeeld de Trekpleister lees ik al niet meer. Het heeft toch geen nut. Als je de volgende dag naar de winkel gaat, blijkt het toch al uitverkocht. Zinloze bezigheid dus.
Een tegengesteld positief voorbeeld is de reclame van Super de Boer. Als bij deze winkel een item (in de reclame) is uitverkocht, krijg je een bonnetje. Hiermee is het produkt later, na aanvulling door de winkel, voor dezelfde reclame-prijs te verkrijgen. Zo kan het dus ook!
Hoogachtend
Re: reclame folders - uitverkochte items
Helaas is inkopen niet zo gemakkelijk als het lijkt. Van te voren kan schoenenreus moeilijk inschatten hoeveel van de kindersandaaltjes er verkocht zullen worden. Bovendien is het vrij logisch dat Schoenenreus ten tijde dat de sandaaltjes ingekocht werden niet kon voorzien dat het toevallig tijdens de eerste dagen van de actie erg zomers weer zou zijn. Als men laarzen in de aanbieding had, zouden ze waarschijnlijk nog wel verkrijgbaar zijn.
Kledingzaken e.d. hebben vaak wisselende producten. Het assortiment is wisselend en soms eenmalig. Vooraal met acties gebeurd het vaak dat producten slechts eenmalig worden ingekocht.
Supermartken hebben bijna altijd hetzelfde assortiment. Bovendien zal men zelden een eenmalige voorraad hebben. Het is daarom logisch dat Super de Boer wél een tegoedbonnetje uit kan geven, en Schoenenreus niet.
Kledingzaken e.d. hebben vaak wisselende producten. Het assortiment is wisselend en soms eenmalig. Vooraal met acties gebeurd het vaak dat producten slechts eenmalig worden ingekocht.
Supermartken hebben bijna altijd hetzelfde assortiment. Bovendien zal men zelden een eenmalige voorraad hebben. Het is daarom logisch dat Super de Boer wél een tegoedbonnetje uit kan geven, en Schoenenreus niet.
Ik herken het verhaal van de sandalen. Ook bij de Schoenenreus in Tiel waren ze uitverkocht (en die waren niet op zondag open geweest). Bij het tweede filiaal van de Schoenenreus liet een chagrijnige verkoopster (die had die vraag de hele dag al gehad)zich ontvallen dat de sandalen nooit zijn geleverd en ook niet meer zouden komen.
Over lokkertjes gesproken....
Over lokkertjes gesproken....
reclamefolders zijn niet gemaakt ten behoeve van de klant, maar ter verrijking van de winkel. Ze hopen namelijk dat ze je naar de winkel lokken. Als je daar dan bent hopen ze dat je meer koopt dan je van plan was, of dan maar iets anders (lees duurders) aanschaft. Zo van: ik ga voor sandalen, dan ga ik ook weg met sandalen...... en die andere zijn allemaal duurder. Of bij een supermarkt.... als ik er dan toch ben kan ik net zo goed hier de melk en ...(vul maar in) meenemen.
De simpelste oplossing is gewoon bij de gemeente een NEE/NEE of JA/NEE-sticker halen en deze op je brievenbus plakken. Dan krijg je al die overbodige reclamezooi gewoon niet meer in je bus. Dan ga je ook niet meer naar winkel X om product Y te kopen die je toch eigenlijk niet nodig hebt....
In aanvulling op het bericht van Franklin: je kunt ook de website
www.e-folders.nl bezoeken voor alle reclamefolders en aanbiedingen. Scheelt een hoop papier...!
www.e-folders.nl bezoeken voor alle reclamefolders en aanbiedingen. Scheelt een hoop papier...!
doe kruidvat er ook maar bij, staat er in de folders ; met ingang van dinsdag, zijn ze de maandag ervoor al vrolijk te koop in de winkels !
dus ik kom dinsdag zegt verkoopster; daar hebben we er heel weinig van gehad, is uitverkocht en komt niet meer !
ben je dinsdag vroeg op pad voor de sinterklaas inkopen voor je kleinkinderen !
dus mensen wees er op maandag als de kippen bij, ondanks dat er in de folder staat verkoop vanaf dinsdag !!
tot ziens kruidvat, ik hoop dat jullie dit lezen.
dus ik kom dinsdag zegt verkoopster; daar hebben we er heel weinig van gehad, is uitverkocht en komt niet meer !
ben je dinsdag vroeg op pad voor de sinterklaas inkopen voor je kleinkinderen !
dus mensen wees er op maandag als de kippen bij, ondanks dat er in de folder staat verkoop vanaf dinsdag !!
tot ziens kruidvat, ik hoop dat jullie dit lezen.
nog even met oma, wat ook gezegd wordt door verkoopsters bij kruidvat is; u kunt het op onze site van zondag al allemaal bekijken, dus ze gaan er bij kruidvat vanuit dat alle oma,s een computer hebben!
Ligt aan de Kruidvat. Bij ons zijn de artikelen echt pas vanaf dinsdag te koop. Misschien kunt u deze klacht gewoon bij Kruidvat zelf voorleggen.
Zelf ben ik al 1,5 jaar werkzaam bij de Kruidvat.
Wij hebben geen koopzondag.
Maandag zetten wij alle spullen in de winkel, voorheen deden wij dat met rood/wit lint afzetten omdat de mensen er anders doorheenliepen en dan kon niet want de actie ging pas op DINSDAG in!
Nu doen wij het niet meer omdat het veel rustiger is geworden door een wegopbreking.
Wat heel jammer is, maar het kan niet anders.
Ik hoor ook heel vaak van klanten dat een product/artikel heel snel is uitverkocht en/of haast nergens te krijgen is.
Daar kunnen wij als verkoopsters NIKS aandoen!
Dat ligt echt aan het bedrijf, en sommige dingen zijn niet leverbaar.
Ik snap dat je dat als klant niet wilt horen, maar dat is nou eenmaal zo.
En mensen worden ook kwaad dat zij de krantjes niet krijgen en dus niet weten wat er voor actie is, daar kunnen wij als kruidvat OOK niks aandoen, daarvoor moet je echt bij de bezorger zijn......
Ik snap dat het allemaal heel vervelend is, maar als verkoopster is het ook niet altijd leuk om die klachten aan te horen.
'Mijn' winkel probeert het altijd zo goed mogelijk op te lossen, niet elke kruidvat is hetzelfde........
Wij hebben geen koopzondag.
Maandag zetten wij alle spullen in de winkel, voorheen deden wij dat met rood/wit lint afzetten omdat de mensen er anders doorheenliepen en dan kon niet want de actie ging pas op DINSDAG in!
Nu doen wij het niet meer omdat het veel rustiger is geworden door een wegopbreking.
Wat heel jammer is, maar het kan niet anders.
Ik hoor ook heel vaak van klanten dat een product/artikel heel snel is uitverkocht en/of haast nergens te krijgen is.
Daar kunnen wij als verkoopsters NIKS aandoen!
Dat ligt echt aan het bedrijf, en sommige dingen zijn niet leverbaar.
Ik snap dat je dat als klant niet wilt horen, maar dat is nou eenmaal zo.
En mensen worden ook kwaad dat zij de krantjes niet krijgen en dus niet weten wat er voor actie is, daar kunnen wij als kruidvat OOK niks aandoen, daarvoor moet je echt bij de bezorger zijn......
Ik snap dat het allemaal heel vervelend is, maar als verkoopster is het ook niet altijd leuk om die klachten aan te horen.
'Mijn' winkel probeert het altijd zo goed mogelijk op te lossen, niet elke kruidvat is hetzelfde........
We zijn toch Nederlanders!! Een ieder weet dat de stunt aanbiedingen bedoeld zijn om je naar de winkel te lokken. In het algemeen is de voorraad stuntartikelen zeer klein. Daar kan het winkelpersoneel niets aan doen
Dat betekent dus dat je naar de LIDL, het Kruidvat, de schoenenreus etc moet sprinten om zo'n aanbieding te bemachtigen.
We willen tenslotte allemaal voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.
Ga maar eens op donderagochtend om 9:30 naar de LIDL. Daar staan de mensen gewoon de pallet met stunt aanbiedingen op te wachten.
De TIP is dus, ga zo snel mogelijk naar de winkel als je de aanbieding wil hebben. Als je niet kan stuur dan je moeder ofzo. Een oud nederlands spreekwoord zegt tioch "Wie het eerst komt het eerst maalt".
De klachten mbt. trekpleister zijn zeer herkenbaar. Heel vaak hebben ze de aanbiedingen helemaal niet. Het excuus is dan "ze zijn niet binnen gekomen". Er lijkt erop dat trekpleister moet willig nep stunts in zijn reclame folder opneemt om klanten te trekken.
Op de trekpleister reclames reageren we daarom maar niet meer. Voor de andere geldt zorg dat je er snel bij bent.
Dat betekent dus dat je naar de LIDL, het Kruidvat, de schoenenreus etc moet sprinten om zo'n aanbieding te bemachtigen.
We willen tenslotte allemaal voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.
Ga maar eens op donderagochtend om 9:30 naar de LIDL. Daar staan de mensen gewoon de pallet met stunt aanbiedingen op te wachten.
De TIP is dus, ga zo snel mogelijk naar de winkel als je de aanbieding wil hebben. Als je niet kan stuur dan je moeder ofzo. Een oud nederlands spreekwoord zegt tioch "Wie het eerst komt het eerst maalt".
De klachten mbt. trekpleister zijn zeer herkenbaar. Heel vaak hebben ze de aanbiedingen helemaal niet. Het excuus is dan "ze zijn niet binnen gekomen". Er lijkt erop dat trekpleister moet willig nep stunts in zijn reclame folder opneemt om klanten te trekken.
Op de trekpleister reclames reageren we daarom maar niet meer. Voor de andere geldt zorg dat je er snel bij bent.
Toch moet dit ooit averechts gaan werken, in de winkels die mij het meest irriteren kom ik gewoon helmaal niet meer, niet voor de aanbiedingen maar ook niet voor gewone aankopen.
En als je snel wilt weten waar de aanbiedingen zijn, kijk je op www.e-folders.nl! Daar staan namelijk de aanbiedingen zodra ze actueel zijn.
Daarom heten ze ook trekpleister denk ik![...]Er lijkt erop dat trekpleister moet willig nep stunts in zijn reclame folder opneemt om klanten te trekken.[...]
meestal is er een kleine voorraad van de aanbiedingen.
op dinsdagochtend ga ik daar echt niet staan (kruidvat)je wordt onder de voet gelopen.
en hamsteren dat de dames kunnen,niet normaal.
het zou beter zijn met 1 per klant.
pas geleden bij de aldi naaimachines,ik er naar toe voor een tante die slecht te been is.
er stond al een horde mannen en vrouwen buiten te wachten.
de bedrijfsleider opent de deur en word gewoon onderste boven gelopen.
en vervolgens laden de dames niet 1 maar wel 6 naaimachines in voor de familie in het buitenland.
het is een schande,het zou eerlijker zijn met max. 1 per klant zodat andere er ook wat aan hebben.
op dinsdagochtend ga ik daar echt niet staan (kruidvat)je wordt onder de voet gelopen.
en hamsteren dat de dames kunnen,niet normaal.
het zou beter zijn met 1 per klant.
pas geleden bij de aldi naaimachines,ik er naar toe voor een tante die slecht te been is.
er stond al een horde mannen en vrouwen buiten te wachten.
de bedrijfsleider opent de deur en word gewoon onderste boven gelopen.
en vervolgens laden de dames niet 1 maar wel 6 naaimachines in voor de familie in het buitenland.
het is een schande,het zou eerlijker zijn met max. 1 per klant zodat andere er ook wat aan hebben.
[...]Er lijkt erop dat trekpleister moet willig nep stunts in zijn reclame folder opneemt om klanten te trekken.[...]
=moedwillig
=moedwillig
Laten we dan gelijk het hele rijtje maar doorlopen:[...]Er lijkt erop dat trekpleister moet willig nep stunts in zijn reclame folder opneemt om klanten te trekken.[...]
=moedwillig
Er lijkt = Het lijkt
reclame folder = reclamefolder
Ik vind het zelf nogal kinderachtig om te gaan zitten corrigeren, maar als je het dan toch doet, doe het dan goed Oliedom!
Maar wat nu in het volgende geval???????????
Ik koop 's middags schoentjes voor mijn dochtertje.
's Avonds valt de reclamefolder op de deurmat en ik zie dat deze schoentjes de komende week voor €10,- minder te koop zijn .
Kan ik dan mijn geld nog terug gaan helen of sta ik dan niet in mijn recht?
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Lianne.
Ik koop 's middags schoentjes voor mijn dochtertje.
's Avonds valt de reclamefolder op de deurmat en ik zie dat deze schoentjes de komende week voor €10,- minder te koop zijn .
Kan ik dan mijn geld nog terug gaan helen of sta ik dan niet in mijn recht?
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Lianne.