LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Robbie Williams Actie op Yorin FM

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
melomaantje

Robbie Williams Actie op Yorin FM

Ongelezen bericht door melomaantje »

Deze prijsvraag/actie klopt voor geen meter.

Gebleken is dat winnaars (geruimte tijd!) tevoren worden gebeld. Ze doen het op de radio overkomen alsof ze zo iemand gaan bellen. Als gevolg hiervan gaat iedereen natuurlijk nog even snel sms'en. Kosten van die sms'jes : 90 eurocent per ontvangen bericht (als ik het goed heb). Maar je sms't dan dus "voor niks" omdat de winnaar al gebeld is.

Ik vind dit ronduit schandalig en vraag me af of dit zo wel mag? Yorin verdient zo wel makkelijk geld. Ik neem aan dat zij de opbrengsten van die sms'jes (grotendeels) opstrijken.

Kortom: een misleidende actie, die riekt naar oplichterij!

Gast

Re: Robbie Williams Actie op Yorin FM

Ongelezen bericht door Gast »

Dat zijn toch al die achterlijke bel- en sms programma's? Dat er voldoende mensen stom genoeg zijn om elk nummer dat ze op tv zien te bellen of sms-en, dat is nou juist de markt van zulke zenders. Je hoeft er geen last van te hebben, door gewoon niet te bellen. De mensen die wel bellen hebben nog wel wat grotere problemen om zich zorgen over te maken dan het verlies van die 90 cent. Hiervan is niet het minste probleem dat zij zich niet realiseren dat ze een probleem hebben. En zolang dit niet het geval is staan er dit soort vunzige bedrijfjes klaar om aan elke idioot een halve euro te verdienen, daar kan je namelijk rijk mee worden. Kwestie van survival of the fittest, natuurlijke selectie.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Het is geen achterlijk bel/sms programma. Het gaat over een actie om kaarten te winnen voor een exclusief optreden van Robbie Williams in Pulse (RTL4,Reinout Oerlemans). Deze kaarten worden via YorinFM verloot.

Om hier kans op te maken moet je sms-en en naar het codewoord luisteren op de radio. Zoals je begrijpt zijn er duizenden Robbie Williams fans die hun bankrekening kaal sms-en om deze unieke kans te krijgen.

De Dj's van Yorin zijn echter zeer misleidend bezig... ze zeggen regelmatig dat ze zo kaartjes weg gaan geven, waardoor er natuurlijk weer een stroom smsjes binnen komt (a € 0,90 per bericht). Vervolgens komen ze die belofte niet na (worden er geen kaartjes weggegeven) of geven ze zogenaamd "live in het radioprogramma"kaartjes weg, maar achteraf blijkt dat dat helemaal niet live was, maar al 4 uur van tevoren opgenomen!

De kaartjes worden echter ook verloot aan mensen die het codewoord verkeerd zeggen. Soms wordt er niet eens een codewoord gevraagd en moeten mensen een liedje herkennen. Ze houden zich dus niet aan de regels.

Yorin grijpt deze actie aan om het geld met bakken te laten binnenstromen, terwijl zij zich totaal niet aan de spelregels houden.

Groetjes,
Saskia

poesje

Ongelezen bericht door poesje »

De enige mogelijkheid om bij de uitzending met RW van Pulse aanwezig te zijn is door deze smsactie, daar deze actie redelijk riekt geeft melomaantje een voorzet om het misschien uit te laten zoeken door RADAR, er zijn ontzettend veel RW fans die een moord doen voor een kaartje voor Pulse, veroordeel dat niet met je bovenstaande reactie.

melomaantje

Ongelezen bericht door melomaantje »

Dat zijn toch al die achterlijke bel- en sms programma's? Dat er voldoende mensen stom genoeg zijn om elk nummer dat ze op tv zien te bellen of sms-en, dat is nou juist de markt van zulke zenders. Je hoeft er geen last van te hebben, door gewoon niet te bellen. De mensen die wel bellen hebben nog wel wat grotere problemen om zich zorgen over te maken dan het verlies van die 90 cent.
Rustigaan ajb!!! Dit betreft een zogenoemde "prijsvraag". Dus er is wel redelijk aanleiding om te sms'en. Waarschijlijk zag Yorin er wel brood in om het zo te doen. Er worden duizenden sms'jes ontvangen, maar slechts een 50-tal kaarten weggegeven.

Dat ze een prijsvraag houden om bij Pulse aanwezig te kunnen zijn is nog daaraantoe, maar dan hadden ze een andersoortige prijsvraag moeten bedenken (dat doen andere (radio en tv-)programma's ook), maar nee, zij willen er geld uit halen.

Op zich niet zo erg, maar je wordt dus bedonderd waar je bijstaat. Op het moment dat ze zeggen we gaan zo iemand bellen, dan hebben ze al iemand gebeld. Dat is hetgeen mij vooral steekt en ik vroeg me af of dat toegestaan is! Het is in mijn ogen misleidend en pure flessentrekkerij.

Mariet_RW

Ongelezen bericht door Mariet_RW »

het is een misleidende actie, er worden ook mensen terug gebeld die een hele smeekbede gesmst hebben i.p.v. RW, of een zielig verhaal hebben gemaild. Ze gaan dan mensen bellen die gesmst hebben, maar dan weten ze d'r naam, woonplaats en alles al! Klopt helemaal niks van!

Ducky

Ongelezen bericht door Ducky »

Ze veranderen ook aan de lopende band de regels. In eerste instantie was het de bedoeling dat je je telefoon opnam met het codewoord. Tot nu toe is dat welgeteld twee keer gebeurd. Alle andere keren moest de DJ in het gesprekje wat hij had met de winnares vragen of ze het codewoord aub wilde geven. Inderdaad heb ik het idee dat mensen met een zielig verhaal c.q. smeekbede sowieso worden teruggebeld. Bij Stenders Vroeg geven ze nu zelfs de kaarten weg zonder dat het codewoord er aan te pas komt. Dan moet er een of ander liedje geraden worden. Kortom Yorin FM bedonderd haar luisteraars niet alleen met de reclamespot maar ook met de spelregels!

Deejee

Ongelezen bericht door Deejee »

[
Ook ik voel me zeer misleid!!!!!!!!!Hier word ernstig misbruik gemaakt van de fans [/quote]

christel

Ongelezen bericht door christel »

Tuurlijk weet iedereen dat het sms-en geld kost.
Maar dat is reden te meer om het zo eerlijk mogelijk te laten verlopen.
Ze hebben zelf van te voren regels op gesteld waar bij ieder telefoontje van af wordt geweken.
En een sussend mailtje van de een of andere DJ maakt dit niet goed.
Zelfs na dit mailtje worden hun eigen regels met grote voeten plat gewalst
Hoi Mariet,
De opdracht is heel eenvoudig. Je smst RW naar 3131. Als wij je terug
bellen
en je weet het codewoord, dan heb je gewonnen. Dat deze kandidaat er
toevallig een heel verhaal bij had is puur toeval, daar selecteren we
niet
op! We krijgen heel veel smeekbedes binnen maar dat heeft geen enkele
zin,
we willen juist iedereen een eerlijke kans geven.
Succes!
Groeten,
Maurice

WendyMirella

Ongelezen bericht door WendyMirella »

Ik vind het ook echt BELACHELIJK en pure MISLEIDING hoe Yorin FM met deze actie is omgegaan......
Vooral vanwegen de al genoemde punten van
* minimaal een half uur na terugbellen van luistereraar (winnares) het pas op de radio laten horen, waardoor het Live LIJKT!!
*het constant wijzigen van de spelregels
*mensen kaartjes geven terwijl ze de zin niet hoeven zeggen of het niet helemaal goed zeggen

Maar er is nog wat anders, en dat ligt dan weer aan de TopTicketLine, ook die komen er wat mij betreft niet zomaar mee weg.
TTL is namelijk bij normale uitzendingen van Pulse, degene die de kaartjes verkoopt. In eerste instantie was dat met deze show dus ook zo. Ik was de eerste die TTL er in oktober over belden, met de vraag of er al kaartjes gereserveerd konden worden. Nee, was het antwoord, ze hadden nog geen info van Eyeworks (productiebedrijf wat Pulse maakt) binnengekregen. Dus ook nog geen kaartjes. Ik zou op de onder de fans inmiddels al beruchte lijst komen te staan en zodra ze de kaartjes binnen hadden kreeg ik ze.

Hoe de kaarten precies bji Yorin terecht gekomen zijn weet ik niet, maar als ze eerst aan TTL zijn aangeboden, vind ik dat hun noooooit hadden mogen zeggen dat ze ze aan mij zouden gaan verkopen zodra ze ze binnen hadden.

Toen ik dus hoorde dat ze bij Yorin FM 'verloot" werden, was ik dus ook behoorlijk boos, maar ik heb gewoon meegedaan aan de sms acctie, tot ik geen geld meer had om nieuw beltegoed te halen.
Van dat geld had ik wel zowat alle kaartjes kunne opkopen bij de TTL!!!! En nu heb ik niks gehad!!!

Ik zou het fijn vinden als het gemeld werd in Radar!!
Met deze actie zat het absoluut niet pluis!!!

Shareena

Ongelezen bericht door Shareena »

Vooral de zin in voorgaand bericht : "maar ik heb gewoon meegedaan aan de sms acctie, tot ik geen geld meer had om nieuw beltegoed te halen"

Allemaal een beetje je eigen schuld! Je bepaalt je eigen grens en jij dus niet! Ik heb ook een aantal keren meegedaan bij Yorin FM en zelfs een meet en greet gewonnen met een artiest! Niet je ongunst omdat je niet geweest bent hier gaan spuwen... Waar denk jij nou dat zenders als Yorin en 538 hun winst vandaan halen? Uit de sms en bel kosten natuurlijk!

Gesloten