In maart werd ik gebeld door de uitgeverij Sanoma, of ik voor 10 weken de flair wilde ontvangen voor maar 15 euro. Ik dacht dat doe ik een keertje. De mevrouw vroeg of het automatisch van mijn rekening af gehaald kon worden, ja zei ik doe dat maar. Maar ik wil na 10 weken geen flair meer ontvangen, ik wil daarna geen half jaar of jaar abonnement. Nee zei de mevrouw dit abonnement looptna 10 weken af, je hoeft niets op te zeggen. Nou das helemaal mooi dacht ik.30 maart werd er 15 euro van mijn rekening gehaald door de uitgeverij.
Na 10 weken dacht ik wat raar de flair komt nog steeds, nou zal wel nog geen 10 weken geweest zijn. Van de week dacht ik laat ik eens op mijn bankrekening kijken of dat wel goed gaat. En nee op 30 mei is er dus ineens 45 euro van mijn rekening gehaald!Zonder een brief te sturen of een belletje dat het er af gehaald zou worden!Ik heb nergens voor getelend voor dat half jaar wat er nu af is gehaald. Helemaal niets ontvangen of ik toch nog een half jaar door wilde gaan.
Vandaag belde ik de flair zelf maar eens op om te vragen wat dit soort praktijken zijn zomaar geldvan mijn rekening af halen. De flair antwoordde dat ik een brief had gekregen waar de leveringsvoorwaarden in stonden. Ik heb helemala niets gekregen zei ik!Ja zei de mevrouw die moet ik gekregen hebben want anders zou ik hem opgezet moeten hebben, die 45 euro kan er niet meer vanaf. Ik bleef volhouden dat ik de broef niet heb gekregen, en geen half jaar abonnement wil hebben! De mevrouw wilde niet in discussie en ik moest maar een broef sturen naar de flair.
Ik heb de bank op gebeld en die hebben de transactie onjuist laten verklaren, en die klachtenbrief naar de flair die komt er zeker aan!Pas dus op met abonnementen afsluiten door de telefoon. Heel raar van Sanoma uitgeverij om zo maar, zonder iets getekend te hebben, geld van mijn rekening af te halen!BELACHELIJK
Groetjes Marlies
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] sanoma uitgeverij
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 24 aug 2006 22:08
Re: sanoma uitgeverij
Hoe is het afgelopen met die klachtenbrief? Nog antwoord gekregen? Zie mijn net geplaatste onderwerp mbt Sanoma
-
- Berichten: 410
- Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24
Re: sanoma uitgeverij
Ik heb zelf ook 2 abonnementen lopen bij Sanoma en dat gaat goed. Bedenk ook dat die medewerker die je belde door dit trucje weer een streepje kon zetten: verkocht. Natuurlijk ben je opgelicht, maar ik neem aan (of eigenlijk: hoop) dat Sanoma dit niet als beleid heeft.
Suc6 in ieder geval.
Suc6 in ieder geval.
-
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16
Re: sanoma uitgeverij
ALLE abonnementen bij Sanoma worden stilzwijgend verlengd, tenzij je binnen de in de voorwaarden (of je ze nu in bezit hebt of niet, want opvragen kun je ze altijd) gestelde termijn SCHRIFTELIJK opzegt.
http://www.zester.nl/abonneerservice/kl ... em?item=15
Opzegging van het abonnement
Om een abonnement te beëindigen, moet minimaal zes weken voor afloop van de periode waarvoor betaald is, schriftelijk worden opgezegd bij Sanoma Uitgevers.
http://www.zester.nl/abonneerservice/kl ... em?item=15
Opzegging van het abonnement
Om een abonnement te beëindigen, moet minimaal zes weken voor afloop van de periode waarvoor betaald is, schriftelijk worden opgezegd bij Sanoma Uitgevers.
Re: sanoma uitgeverij
Ik had een kwartaalabonnement genomen, dat volgens het kaartje automatisch zou stoppen na 7 nummers. Het stopte echter niet en er werd zomaar, zonder enig bericht, het geld voor een jaarabonnement afgeschreven. Als je dus een keer een machtiging hebt afgegeven kan de Sanoma zomaar nog een keer geld van je rekening afschrijven. Ik vind het raar, dat dat zomaar kan. Dus mensen controleer van te voren op de bijgaande brief of het abonnement wel automatisch stopt, want een kaartje, waar het wel 3x op staat geldt dus niet. Ik kon gelukkig nog op tijd mijn geld terugboeken.