LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] scheerenfoppen geen laagste prijsgarantie

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
jerome1
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2007 21:41

scheerenfoppen geen laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door jerome1 »

kom net bij scheer en foppen vandaan voor de aanschaf van een sony camcorder. Bij BCC kost deze 265 euro. Bij Scheer en Foppen stond deze voor 349. Op zich al een enorm verschil. Maar toen ik de verkoper confronteerde met hun slogan "laagste prijsgarantie", kreeg ik een heel scala aan 'ja maar' te horen.
Uiteindelijk kon de prijs zakken naar 281 euro. Dit zou dan tevens de personeelsprijs zijn. Aangezien ik hier niet mee akkoord ging, vroeg de verkoper zich verontwaardigd af, waarom ik minder zou moeten betalen voor dit produkt, als hij zelf zou moeten. Want hij werkte er immers hard voor!?
Allemaal leuk en aardig; maar adventeer dan niet met een laagste prijsgarantie.

Doe dan net als Dixons. Hier informeerde ik tevens naar een laagste prijsgarantie. Aangezien deze ook nog duurder was als BCC (299 euro). Die hebben ze niet. Jammer voor Dixons, maar wel zo eerlijk.

jiping

Re: scheerenfoppen geen laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door jiping »

Zelfde bij Harense Smit,
als je de voorwaarden leest stelt die laagste prijsgarantie niks voor.

Zo mag het bijv. geen aanbieding of een afgesprijst artikel zijn,
en dat terwijl bijna alles vanaf dag 1 in elke winkel voor een "speciale"prijs ligt omdat uit wordt gegaan van de adviesprijs wat het artikel nog nooit ook ergens gekost heeft.

de winkel moet openbaar zijn, wehkamp en otto enzo vallen dus af evenals internet.

Er stond zelfs iets dat de winkel waar het goedkoper is binnen een bepaalde afstand moet liggen
en je moest bewijs van de prijs meenemen

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: scheerenfoppen geen laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door tinne »

Ik durf het BIJNA niet te zeggen, maar doe het lekker toch, Is nu het enige wat jullie interesseert de "laagste prijsgrantie"? Ik heb liever kwaliteit en service, en een punt om op terug te kunnen vallen.

Dan maar niet de laagste prijs, maar wel service.

Mvrgr. Tinne

puerto38
Berichten: 79
Lid geworden op: 01 jun 2006 14:50

Re: scheerenfoppen geen laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door puerto38 »

Nou Tinne, prijs maakt toch veel uit hoor.

Laat staan je koopt een wasmachine of ander huishoudelijk apparaat en deze is defect onder garantietijd, dan belt zowel de "duurdere" als de "goedkopere" winkel met de leveracier en deze komt dan langs bij je thuis.

Uiteindelijk kunnen beiden winkels niet veel meer aan service doen........

Koop ik toch liever bij de goedkopere als er veel prijsverschil is.

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: scheerenfoppen geen laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door tinne »

nee sorry, dat werkt hier dus iets anders, ik bel de plaatselijke elektraboer, (waar ik het ding ook gekocht heb voor ca. 75 euro meer) staan ze hier de volgende dag, en repareren het ding, kunnen ze niet repareren, nemen ze het ding (wasmachine) mee en zetten een leen machine neer.

nu jij weer!

mvrgr. tinne

puerto38
Berichten: 79
Lid geworden op: 01 jun 2006 14:50

Re: scheerenfoppen geen laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door puerto38 »

Oke is goede service dan.

Maar werkt als een "verzekering", kans dat het kapot gaat is niet zo groot op heel veel artikelen gezien.
Verzekering is in veel gevallen nodig maar toch hou ik die 75 euro dan liever in mijn tas.

En als men leverancier inschakelt, deze zijn heden ten dage ook snel ter plaatse.

Het is een afweging voor iedereen, maar jouw voorbeeld 75 euro is toch veel geld verschil.

puerto38
Berichten: 79
Lid geworden op: 01 jun 2006 14:50

Re: scheerenfoppen geen laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door puerto38 »

Even aanvulling. werkt dus als soort verzekering zei ik net.

Laat staan je koopt in 5 jaar 10 verschillende apparaten en je betaalt zogenaamd steeds 75 euro teveel.

Een appararaat gaat dan kapot binnen de levensduur, tjaa daar heb je dan misschien beetje ellende mee ja.

Dan heb ik toch 750 euro bespaard op al die apparaten zoals tv, wasmachine etc.

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: scheerenfoppen geen laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door tinne »

maar ik kan wel gewoon wassen en hoef mijn wasmachine niet in de kliko te donderen. tis maar net wat je wil. ik doe dus wel ongeveer 8 - 10 jaar met mijn wasmachine................ voor 75 euri meer als waar jij de jouwe voor hebt gekocht. die je inmiddels in de kliko of recycling hebt gegooid, ga DAT nou eens doorrekenen, dan weet je misschien waarom ik er zo over denk.

mvrgr. tinne

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: scheerenfoppen geen laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door tinne »

puerto38


Geplaatst op 07 Jul 2007 18:40 door puerto38


--------------------------------------------------------------------------------

Even aanvulling. werkt dus als soort verzekering zei ik net.

Laat staan je koopt in 5 jaar 10 verschillende apparaten en je betaalt zogenaamd steeds 75 euro teveel.

Een appararaat gaat dan kapot binnen de levensduur, tjaa daar heb je dan misschien beetje ellende mee ja.

Dan heb ik toch 750 euro bespaard op al die apparaten zoals tv, wasmachine etc.

Je snapt er dus helemaal niets van, jij bent de dickhead die zonder wasmachine, vaatwasser, droger zit. jij hebt helemaal NIETS bespaard, ik koop namelijk in 5 jaar geen 10 apparaten......... oh enneh, mijn TV? die hebben we al 15 jaar.

veel succes met je laagste prijs, maar leer nu eens ECHT rekenen, en wordt een grote vent, want voorlopig ben je een mannetje met een grote mond en een errug klein hartje.

desalniettemin, mvrgr. tinne

puerto38
Berichten: 79
Lid geworden op: 01 jun 2006 14:50

Re: scheerenfoppen geen laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door puerto38 »

Waar haal jij uit dan ik bijv wasmachine in kliko heb gedaan???
Ik laat hem ook gewoon repareren als die kapot zou zijn.

We praten hier wel over prijsverschil van het zelfde type en merk apparaat., dan is het in het voorbeeld 75 euro best veel.

Kijk en je moet het zien op meerdere aankopen op lange termijn, niet ieder apparaat zal kapotgaan binnen levensduur.

Enigste punt waar ik je gelijk in geef is leenapparaat, maar oke dan zit maar even zonder.

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: scheerenfoppen geen laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door tinne »

nou, dan heb je dus overduidelijk geen gezin, en zeker geen kinders, ik kan niet zonder wasmachine.

en ik woon inmiddels al sinds een jaar of 22 niet meer in A'dam, dus geen wasserettes om de hoek, buiten dat, ben je een mannetje of vrouwtje? want ook DAT maakt een hoop verschil.

gr. tinne

puerto38
Berichten: 79
Lid geworden op: 01 jun 2006 14:50

Re: scheerenfoppen geen laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door puerto38 »

Zeg je kan ook normaal reageren hoor, die 10 verschillende apparaten is misschien iets teveel maar was ook een voorbeeld.

Je geeft al zelf aan dat je je tv al 15 jaar hebt, nou ik heb ook TV al meer als 10 jaar.
Nooit iets aan gehad en zo is met meer apparaten, het gaat niet allemaal stuk.

Dan heb je toch geld bespaard als je goedkoper hebt gekocht, zelfde type apparaat en merk???

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: scheerenfoppen geen laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door tinne »

puerto38


Geplaatst op 07 Jul 2007 18:40 door puerto38


--------------------------------------------------------------------------------

Even aanvulling. werkt dus als soort verzekering zei ik net.

Laat staan je koopt in 5 jaar 10 verschillende apparaten en je betaalt zogenaamd steeds 75 euro teveel.

Een appararaat gaat dan kapot binnen de levensduur, tjaa daar heb je dan misschien beetje ellende mee ja.

Dan heb ik toch 750 euro bespaard op al die apparaten zoals tv, wasmachine etc.
beste puerto 38, dit is jouw quote, ik denk dat je duurder uitbent als ik, maar ja, als jij alleen maar kunt zeggen :
Zeg je kan ook normaal reageren hoor, die 10 verschillende apparaten is misschien iets teveel maar was ook een voorbeeld.

en weigert te rekenen, dan wens ik je: first of all, een goed leven, en leer daarna eens af dat goedkoop ook echt goedkoop is, waarom denk je dat het spreekwoord luidt: Goedkoop is Duurkoop? dat heeft een reden.

buiten dat, mvrgr. tinne

jiping

Re: scheerenfoppen geen laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door jiping »

Ik durf het BIJNA niet te zeggen, maar doe het lekker toch, Is nu het enige wat jullie interesseert de "laagste prijsgrantie"?
Ik vind het nogal kort door de bocht om te concluderen n.a.v. 1 post over ervaringen m.b.t. een onderwerp dat dát het enige is wat de poster interesseert en naar op zoek is.

Ik heb daar inderdaad niet naar gekeken en heb gewoon een tv uitgezocht die ik graag wilde hebben, en niet de goedkoopste bij de winkel waar ik altijd kocht vanwege de service.

Kwam hem de volgende dag bijna 100 euro goedkoper tegen.

Helemaal niet erg, had ik maar beter moeten zoeken.

Maar aangezien ik me nog herinnerde dat de verkoper zelf ongevraagd bij de verkoop aangaf dat ze een laagste prijs garantie hadden besloot ik maar eens hiernaar te informeren en werden toen de onmogelijke voorwaarden gepresenteerd.

Dus ik ben echt niet "op zoek " gegaan naar een winkel met de laagste prijs garantie of de laagste prijs en snap niet hoe die conclusie uit een paar zinnetjes over mijn ervaringen met het onderwerp getrokken kunnen worden.

Ik heb gewoon gekocht bij de winkel waar ik altijd kocht vanwege de service, nu niet meer aangezien ik van mening ben dat de invulling van voorwaarden voor een bepaalde service óók deel uitmaakt van die service en dat dus gewoon slecht is.

Als mijn post ergens over ging was het dus inderdaad dat het geen zin heeft artikelen uit te zoeken op laagste prijs of laagste prijs garantie aangezien dat naar mijn ervaring dus nergens over gaat.

Dat daar vervolgens uit geconcludeerd wordt dat de laagste prijs het enige is waar wij om geven is er 1 die te vroeg getrokken wordt naar mijn mening :wink:

djgerry
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2007 20:55

Re: scheerenfoppen geen laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door djgerry »

S&F Slogan "laagste prijsgarantie" heb ik nog nooit gezien of gehoord, BCC roept steeds de laagste te zijn met de beste service maar S&F heb ik dat nog niet horen/zien uitten. Ik ben met je eens dat het verschil groot is, gezien de normale marges op cams kan ik me voorstellen dat ze een keer niet mee kunnen. Het verhaal was anders geweest als je hem had gekocht bij S&F dan waren ze waarschijnlijk wel aan je tegemoet gekomen. Dat ze om een bewijs vragen lijkt me redelijk anders zou je aan de andere kant van het land nog prijsgarantie moeten geven. Tel dar je brandstof bij op en weg is de winst. Regiobeperking ben ik het dus ook wel deels mee eens.Het komt mij toch over alsof je bent gaan shoppen voor de laagste prijs en dan laat lang niet ieder bedrijf het achterste van zijn toong zien. Heb je trouwens weleens de laagsteprijsvoorwaarden van bcc gelezen, dat is echt een bijna onmogelijke taak. Ik kan het weten want heb er jaren gewerkt en maar een paar maal echt een verschil moeten terug betalen. De eisen zijn zo opgesteld (ook met bewijs en regiobeperking) dat je er bijna nooit aan kan voldoen. Ze vragen bv om een nederlands garantiebewijs, bij welk apparaat zit dat tegenwoordig nog???
Deze keer dus gewoon bij Bcc kopen en wie weet is S&F volgende keer met iets anders voordeliger.
Mooi voorbeeld ik kocht de rdrhx 725 bij S&F voor 329 Bij Bcc 369 en wilden niet met de prijs mee, zelfs niet voor ex-collega. Kon 2o eurootjes eraf krijgen.
Succes

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: scheerenfoppen geen laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Er worden nogal wat rekenfoutjes gemaakt want,

5 jaar garantie kopen betekend wel dat ook het jaar/2 jaar dat je wel die fabrieksgarantie hebt er dus eigenlijk maar 4 of 3 jaar extra garantie erbij hebt.

Garantie die vaak opschreven staat als arbeidsloon en onderdelen.
Maar het voor komen moet ook nog in vrijwel alle gevallen betaald worden.
En als dat ding nou eens meegenomen moet worden en teruggebracht?
Dat is twee keer voorrijkosten.

Maar goed, ga maar lekker naar een woonboulevard en sleep je wild.

En dan mijn ervaring maar dan wel in dat Zuid-Frankrijk.
Een garage met pompstation en wat verderop een supermarché waar de brandstof een beetje goedkoper is.

De moeder en nu de dochter van dit eerste pompstation kennen mij omdat ik daar altijd tank en die ene keer toen de pomp al gesloten was en ik toch dringend benzine nodig had hebben ze voor mij de pomp geopend terwijl ze dit niet eens voor inwoners doen.
Een stukgereden loopvlak van een caravanband? Ik werd gelijk geholpen! Geen arbeidsloon,alleen de prijs van die band terwijl je voor zo'n bandenreparatie daar normaal wel een dag voor moet uittrekken..

Waarom heten nederlanders Niënte Lire?
Voor dat dubbetje op de eerste rang willen zitten drinkt die nederlander wel Chateau Migraine (ach, weet hij veel) terwijl men mij de echte wijn van het huis geeft.

En 't gekke is; kom je dan eens met een advies om voor een PC naar een computerboer te gaan die zelf die PC's naar behoefte van de klant samenstelt en vaak goedkoper is dan (ja, noem maar namen hoor, je kent ze wel!) wordt je aangevallen en doodleuk beweert dat zo'n Medion, een HP, een Dell en zo goedkoop en goed zijn.
Tsja, dat lezen wij dan ook regelmatig hè.

Had ik die nederlandse mentaliteit gehad dan had ik al die jaren taxi moeten shoppen van de ene naar de andere garage/bandenboer /taximeter/elektra en electronica enzovoort.

Nee hoor, 25 jaar bij 1 garage (vd Pouw -Weesp; bestaat toch niet meer)heeft mij altijd veel gemak gegeven!
Geen Peugeot 305 meer te krijgen, in heel Europa niet vlak na zijn introductie maar toen ik ook de eerste was geweest die total-los ging op een overstekende ree, Wie reed binnen een week weer met een 305 ??
Juist ja!

'k Wil maar zeggen................... , maar ja, je hebt mensen en konijnen zeiden wij vaak bij de standplaats.

Grootvader

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: scheerenfoppen geen laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door D1RK »

@ beste allemaal....

Ik kijk meestal eerst op http://www.kieskeurig.nl en via de gebruikers van iets oudere modellen weet je ook of het betrouwbaar is, en wat de zwakke punten zijn!
Dus gewone consumenten, en geen bond die doet alsof ze alles beter weten!

Als je daarna op prijzen klikte, krijg je een lijst met online winkels die nog goedkoper zijn ook!
De meeste gegevens van het apparaat staan er ook, net als de garantie voorwaarden en zo..

Als ik een wasmachine van €460,- voor €280 kan afhalen, dus geen hele dag wachten, en zelf aansluiten...
Maar voor €49,- is bezorgen en aansluiten ook mogelijk!
Dus ook de oude word dan meegenomen...
Dus wat is het verschil, bij die winkel van €460,- met eigen werkplaats of 2 jaar fabrieks service binnen 24 uur!

Verder kon ik daar geen afhaal korting krijgen...
Mijn auto is ruim genoeg, en met verhuizen ging het toch ook!
Verder geen oude wasmachine, ik wilde een betere en verkocht de oude!
Dus dat kan ook nog!
Deze 7 Kg machine kan wel dekbedden wassen en centrifugeerde beter, onbalans controle dus geen lawaai als de was een keer niet goed zit..

Geen enkele winkel kon deze onder de €375,- leveren, en die goedkoopste was wel erg ver weg!
Voor enkele €uro's zal ik het niet doen, maar dit is teveel verschil..
Gezien de waterslang, een verse machine uit 04-2007!
Dus geen opruiming overjarige...

jiping

Re: scheerenfoppen geen laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door jiping »

.

Pas zocht ik iets en voerde dat in op kieskeurig,
dan krijg je een lijst met aanbieders en waar het product het goedkoopst is en de ervaringen van anderen met de aanbieder.

Daarna gewoon het product op google ingetypt en meteen 3 betrouwbare online winkels met thuiswinkel waarborg waar hetzelfde goedkoper werdt aangeboden dan wat als goedkoopste op kieskeurig stond.

De betreffende webwinkels werden ook nooit bij geen enkel product via kieskeurig vermeld,

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: scheerenfoppen geen laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door D1RK »

@ jipping,

Je hebt gelijk, niet alle online winkels maar wel veel!
Zij betalen voor het doorsturen, dus zo bestaat deze site!

Je bent het hopelijk wel eens met de gebruikers ervaringen!
Omdat ik het wilde ophalen, contant betalen, dus geen risico met winkels die niet leveren...
En niet elke winkel heeft dichtbij een afhaalpunt...
Mijn leverancier was niet de goedkoopste,
slechts €4,- duurder, maar wel erg dichtbij!
Brandstof kost ook geld.

Ook de bezorgkosten en garantie voorwaarden zijn verschillend, maar dat niet elke online winkel hiervoor wil betalen, klopt!
Met bezorgen maakt de plaats dus niets uit, maar ik wilde afhalen!
Ooit een TV gekocht met gratis bezorgen...
Hele dag thuis, even naar WC, en na die boodschap stond de TV gewoon voor de deur in de regen!
Dus ik durf niet te laten bezorgen, ook als je wel thuis bent, ze hadden blijkbaar haast, en ik heb nogsteeds een lelijk instruktie boekje!

De TV was wel in plastic, dus niets aan de hand, maar als het iets langer duurde?????

jiping

Re: scheerenfoppen geen laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door jiping »

Je bent het hopelijk wel eens met de gebruikers ervaringen!
Daarom kijk ik altijd daar, eerder voor ervaringen dan de prijzen.
Inderdaad heel handig.
Ik heb al van veel kopen afgezien na slechte gebruikerservaringen van anderen.

Gesloten