Beste forumleden,
Graag wil ik jullie advies over mijn rechten.
Ik ben mezelf aan het oriënteren geweest op een stoomdouche en ben uiteindelijk uitgekomen op de site badenmarkt.nl.
Hier heb ik een stoomdouche valencia gezien met thermostaatkraan voor de prijs van €1399.
Op de voorpagina stond een banner met een actie van badenmarkt.nl waarbij je als je naar de showroom zou komen je 25% korting zou krijgen over het gehele assortiment.
de algemene voorwaarden heb ik gelezen en hier stond expliciet bij dat de actie niet geldt voor een bestelling via het internet.
Ik ben vandaag naar de showroom gegaan waar ik de valencia goed bekeken heb. ook hier was de prijs €1399.-.
Toen we over de prijs gingen onderhandelen bleek dat de prijs van de showroom gelijk is aan de internetprijs en kan ik volgens de verkoper geen aanspraak maken op de korting van 25%.
Volgens de verkoper zijn alle prijzen op de site al actie prijzen. maar ook op de site is een knop aanbiedingen te vinden, waar de stoomdouche niet bij staat.
Ook ben ik in het bezit van de catalogus 2010 waar deze douche met de consumentenprijs €1395 staat.
Na contact te hebben gezocht met het hoofdkantoor hebben ze de actiebanner en voorwaarden binnen een half uur verwijdert.
Dit sterkt mij in het gevoel dat ik in mijn recht sta om de 25% korting te eisen.
Ik heb per mail een reactie naar de bedrijfsleiding gestuurd waar ik in aangeef aanspraak te willen maken op de 25% korting.
Kan iemand mij vertellen wat hier de uitkomst van zou kunnen zijn?
Zelf ben ik van mening dat ze de 25% korting moeten geven omdat ze nalatig zijn geweest in de advertentie en deze na mijn contact ook gelijk hebben verwijdert (de verkoper die ik aan de lijn kreeg 2e keer bevestigde dat dit is gebeurd naar aanleiding van mijn telefoontje). Gelukkig heb ik de actie voorwaarden gisteren al gekopieerd.
Graag jullie reactie.
Met vriendelijke groet,
Gert
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Stoomdouche.
Re: Stoomdouche.
Deze mail heb ik naar de bedrijfsleiding gestuurd:
Geachte Heer/Mevrouw,
Middels het internet heb ik mezelf georiënteerd op een stoomcabine.
Door deze oriëntatie ben ik bij u op uw site terecht gekomen.
Mijn belangstelling gaat uit naar de Valencia stoomcabine met het artikelnummer 210.021 met de internetprijs €1399.-.
Op uw homepagina stond een aanbieding van 25% korting op het gehele assortiment bij bestelling in uw showroom. Ik heb de actievoorwaarden gelezen (bijgevoegd in bijlage) en ben naar de showroom in Roosendaal gegaan.
Hier bleek de showroomprijs van de Valencia gelijk te zijn aan de internetprijs.
In uw voorwaarden staat dat de actie niet geldig is op internetbestellingen dus ik ga ervan uit dat de 25% over de showroomprijs gegeven wordt, en kom ik uit op het bedrag van €1049.25. De verkoper ging hier niet mee akkoord en thuis gekomen heb ik contact opgenomen met iemand van het hoofdkantoor die mij de toezegging heeft gedaan,dat de bedrijfsleider mij terug zou bellen.
Helaas is dit niet gebeurd en na een 2e keer bellen werd mij verzocht via email contact met u op te nemen.
Het bevreemdde mij zeer dat de actievoorwaarden + de advertentie na mijn telefonisch contact onmiddelijk verwijderd is (dit werd bevestigd door uw tweede medewerker).
Wel ben ik in het bezit van de actievoorwaarden en wil dus volgens het consumentenrecht aanspraak maken op de beloofde 25% korting op de bovengenoemde showroomprijs.
Ik hoop zo spoedig mogelijk iets van u te vernemen.
Met vriendelijke groet,
Laatst gewijzigd door Gert1980 op 23 okt 2010 00:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Stoomdouche.
Geachte heer .
Naar aanleiding van uw vraag het volgende.
Ik had besloten om ook internet bestellingen te kunnen doen via de site alle prijzen aan te passen met 25% korting er al af..sommige producten zijn nog scherper afgeprijsd en zijn ook afgerond zoals u op internet kan zien.Tijdens deze aanpassing is verzaakt de eerdere actie voorwaarden te verwijderen,dat zou verwarrend kunnen werken.Na uw telefoontje hebben wij deze fout ingezien en per direct verwijderd.
Ik begrijp uiteraard dat u 25% claimt echter er staat duidelijk korting geldt niet op artikelen die reeds in de aanbieding zijn zoals showroom modellen of in combinatie met andere acties. Hier kunnen wij concluderen dat art 210.021 reeds in een andere actie was verwerkt met een korting van 37.6% iets afgerond...dus van 2243,-- voor 1399. zo staat deze ook afgedrukt in de actie folder met een verschil van 4 euro ...zet en druk fouten zal deze onder vallen.
Ook onze verkoop voorwaarden sluiten dit soort claims uit.
Om kort te gaan..wij waren bezig met een nieuwe actie met de 25 % korting er reeds in verwerkt en u ging nog uit van de oude situatie terwijl zodra wij prijzen aanpassen volgens de spel regels de 25% niet meer van toepassing is op artikelen die reeds in de aanbieding zijn.Voor artikelen die wij nog hadden aangepast gold de 25% uiteraard nog wel.
Om u tegemoet te komen wil ik u best compenseren voor de moeite ..uiteindelijk rijd u naar de showroom.
Ik lever u de cabine 210.021 Almeria met thermostaat kraan voor 1299,-- incl btw en tevens bezorgen wij het product dan gratis ..dat scheelt ook 125 euro toch een bedrag van 225 euro
Ik ga ervan uit dat u het begrijpt en gebruik wil maken van dit voorstel.
Ik hoor graag van u.
Met vr gr
Bedrijfsleiding
Badenmarkt Nederland.
Note van mij: Ik blijf dit vreemd vinden want, ze hebben een apparte link op hun site staan met aanbiedingen, waarom staat deze cabine en alle andere daar dan niet bij? of wordt er niet appart vernoemd dat alle prijzen op de site al actie prijzen zijn.
Wel positief dat ze je tegemoet willen komen maar ligt mijn recht niet gewoon op 25%? dus €1050 excl bezorg kosten?
Naar aanleiding van uw vraag het volgende.
Ik had besloten om ook internet bestellingen te kunnen doen via de site alle prijzen aan te passen met 25% korting er al af..sommige producten zijn nog scherper afgeprijsd en zijn ook afgerond zoals u op internet kan zien.Tijdens deze aanpassing is verzaakt de eerdere actie voorwaarden te verwijderen,dat zou verwarrend kunnen werken.Na uw telefoontje hebben wij deze fout ingezien en per direct verwijderd.
Ik begrijp uiteraard dat u 25% claimt echter er staat duidelijk korting geldt niet op artikelen die reeds in de aanbieding zijn zoals showroom modellen of in combinatie met andere acties. Hier kunnen wij concluderen dat art 210.021 reeds in een andere actie was verwerkt met een korting van 37.6% iets afgerond...dus van 2243,-- voor 1399. zo staat deze ook afgedrukt in de actie folder met een verschil van 4 euro ...zet en druk fouten zal deze onder vallen.
Ook onze verkoop voorwaarden sluiten dit soort claims uit.
Om kort te gaan..wij waren bezig met een nieuwe actie met de 25 % korting er reeds in verwerkt en u ging nog uit van de oude situatie terwijl zodra wij prijzen aanpassen volgens de spel regels de 25% niet meer van toepassing is op artikelen die reeds in de aanbieding zijn.Voor artikelen die wij nog hadden aangepast gold de 25% uiteraard nog wel.
Om u tegemoet te komen wil ik u best compenseren voor de moeite ..uiteindelijk rijd u naar de showroom.
Ik lever u de cabine 210.021 Almeria met thermostaat kraan voor 1299,-- incl btw en tevens bezorgen wij het product dan gratis ..dat scheelt ook 125 euro toch een bedrag van 225 euro
Ik ga ervan uit dat u het begrijpt en gebruik wil maken van dit voorstel.
Ik hoor graag van u.
Met vr gr
Bedrijfsleiding
Badenmarkt Nederland.
Note van mij: Ik blijf dit vreemd vinden want, ze hebben een apparte link op hun site staan met aanbiedingen, waarom staat deze cabine en alle andere daar dan niet bij? of wordt er niet appart vernoemd dat alle prijzen op de site al actie prijzen zijn.
Wel positief dat ze je tegemoet willen komen maar ligt mijn recht niet gewoon op 25%? dus €1050 excl bezorg kosten?
Re: Stoomdouche.
Als ik u was zou ik dit aanbod maar accepteren. Ze komen je royaal tegemoet, terwijl je feitelijk nergens recht op hebt.
Je moet ook bedenken dat je de firma misschien in de toekomst nog eens nodig zult hebben, bijvoorbeeld in geval van garantie of iets dergelijks, dus doorzeuren lijkt me niet de beste oplossing.
Immers, voor een 'zeikende' klant zal men tot minder bereid zijn, dan voor een normale klant.
Je moet ook bedenken dat je de firma misschien in de toekomst nog eens nodig zult hebben, bijvoorbeeld in geval van garantie of iets dergelijks, dus doorzeuren lijkt me niet de beste oplossing.
Immers, voor een 'zeikende' klant zal men tot minder bereid zijn, dan voor een normale klant.
Re: Stoomdouche.
Bedankt voor uw reactie!riddert schreef:Als ik u was zou ik dit aanbod maar accepteren. Ze komen je royaal tegemoet, terwijl je feitelijk nergens recht op hebt.
Je moet ook bedenken dat je de firma misschien in de toekomst nog eens nodig zult hebben, bijvoorbeeld in geval van garantie of iets dergelijks, dus doorzeuren lijkt me niet de beste oplossing.
Immers, voor een 'zeikende' klant zal men tot minder bereid zijn, dan voor een normale klant.
Ik was hoe dan ook van plan om met dit bedrijf in zee te gaan, de verkoper in Roosendaal behandelde mij zeer correct en ik heb een goed gevoel bij de producten die verkocht worden (ogen degelijk).
Wel wilde ik even zeker weten wat de rechten zijn bij een vreemde aanbieding of actie.
Ik vind het heel vreemd dat de consument hier geen of weinig rechten heeft.
De verkopende partij is nalatig geweest in de informatie voorziening richting de klant en je zou verwachten dat je jezelf kan beroepen op een bepaald recht.
(Geef aan dat je site onder constructie is of benoem dat je prijzen actie prijzen zijn).
Al met al zeer netjes hoe dit voorval is opgepakt door de bedrijfsleiding van badenmarkt.nl en hopelijk voorkomt dit fouten in de toekomst.
Voor mij is is dit onderwerp voldoende behandeld, ik dank Riddert voor zijn duidelijke antwoord.
Ik laat nog wel even weten hoe de afhandeling is geweest en of het product bevalt.
Groetjes,
Gert