LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Unox Olympische handschoenen (oplichting)

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
TonH
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2006 12:28

Unox Olympische handschoenen (oplichting)

Ongelezen bericht door TonH »

Hallo

Op www.unox.nl kun je elke dag een paar zgn Olympische handschoenen winnen. Elke dag geeft (zo zegt unox) er 50 paar weg.

Je meld je aan op de site van Unox om een bepaalde tijd die dag, en je kunt dan klikken op de knop "zit ik erbij" en als je dan geluk hebt heb je een paar lekkere warme handschoenen gewonnen.

NIET DUS !!!!!!

Precies exact 1,5 seconden na 12 uur smiddags die dag, ( de actie begon om 12 uur die dag smiddags, elke dag een andere tijd) klik ik op de check knop "zit ik erbij" op unox.nl en dan kwam er een melding, nee helaas u bent te laat, de 50 handschoenen voor vandaag zijn al weg. Probeer het morgen nog eens..dan om 13 uur.

De computerklok van mij loopt op een atoomsignaal van internet, dus daar ligt het niet aan verder.

Het was op maandagmiddag 16-1-2006 dat ik het probeerde, en ik kan me niet voorstellen dat terwijl half nederland aan het werk is, dat ik juist dan al te laat ben.

IN 1,5 seconde dus !

Unox of zogezegd Unilever ligt de boel stevig op vind ik..

DIT KAN ECHT NIET..!

Ook na meteen bellen met de consumentenservice bracht geen soelaas. Ja jammer meneer, u hebt pech werd er gezegd....

Danku voor niets meneer Unilver Rotterdam....!! :oops:

Het enig wat stevig is aan de soep van Unox is de oplichting.

Stevige oplichting in plaats van Stevige Soep :cry:

kwarkje
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jan 2006 12:59

Re: Unox Olympische handschoenen (oplichting)

Ongelezen bericht door kwarkje »

Ik denk dat je gelijk hebt. Ik klikte vanmiddag 1 seconde voor 1 uur en kreeg het bericht dat ik te vroeg was. Ik klikte gelijk weer en toen was ik te laat en waren er al 50 voorgegaan?????? er zaten geen 10 seconden tussen mijn eerste en tweede klik
Morgen kun je het rond 4 uur weer proberen nou ik denk niet dat ik daar ooit nog eens ga klikken. Maar als andere dat wel van plan zijn ben ik heel benieuwd naar ervaringen.

williamvdh
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jan 2006 14:11

Re: Unox Olympische handschoenen (oplichting)

Ongelezen bericht door williamvdh »

Jeetje mensen!!!

Oplichting??? Hoeveel heb jij Unox al betaald dan?

Je zou ook handschoenen in een winkel kunnen kopen, dan heb je ze zeker.

Als het gratis is moeten ze zelf weten of ze je het wel of niet willen geven. Oh wat zijn we weer sloeberig bezig.

Gegroet.

Peter Boumann
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jan 2006 10:57

Re: Unox Olympische handschoenen (oplichting)

Ongelezen bericht door Peter Boumann »

Ik snap jullie frustratie en ik moet zeggen dat ik de actie van Unox ook zeer ongelukkig vind. Maar ....... jullie zijn al met z'n 2-en die precies op het moment dat de klok 12.00 uur slaat drukken... en met jullie waarschijnlijk nog een paar duizend anderen. Want dat is wel de hoeveelheid response die een dergelijke actie kan oproepen. En als er een paar duizend mensen tegelijkertijd om 12.00 drukken, is het inderdaad lastig om precies aan te geven wie wel en wie niet gewonnen heeft .....

Maar wat ik al zei: een ongelukkige actie opet van Unox. De markerteer loopt waarschijnlijk trots door de gangen van Unliver, te pochen met de prachtige response. Maar in werkelijkheid betekent die hoge response dus waarschijnlijk een heel groot aantal ontevreden klanten die het gevoel hebben belazerd te worden.... iets wat ze van te voren bij Unox hadden kunnen (en moeten) bedenken. En heeft de marketeer dus gefaald.

TonH
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2006 12:28

Re: Unox Olympische handschoenen (oplichting)

Ongelezen bericht door TonH »

Waarom geven ze die handschoenen niet bij een paar blikken soep?

Veel eerlijker komt dat over......

Ik heb ook gehoord dat ze eind janauari dat gaan doen ook, bij appie hein enz

En ben ik sloeberig bezig????

Nee een echte hollander, zoals zo veel zo blijkt ook uit de enorme repsonse, en ongelukkig gekozen is die actie wel van unox ja..!

TonH
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2006 12:28

Re: Unox Olympische handschoenen (oplichting)

Ongelezen bericht door TonH »

Jeetje mensen!!!

Oplichting??? Hoeveel heb jij Unox al betaald dan?

Je zou ook handschoenen in een winkel kunnen kopen, dan heb je ze zeker.

Als het gratis is moeten ze zelf weten of ze je het wel of niet willen geven. Oh wat zijn we weer sloeberig bezig.

Gegroet.

Dat is toch NONSENS?????

Of ze geven handschoenen wel weg of niet, ik vind het rieken naar zuivere oplichting zo..!

Ze moeten niet gaan gillen en schreeuwen, hier gratis handschoenen, en dan blijkt dat het gewone flessentrekkerij is om zoveel mogelijk namen en email adressen te verzamelen als maar kan.

Want op die site waar je ZIT IK ERBIJ kan klikken worden natuurlijk de IP adressen samen met voor en achternaam geregistreerd en ook het email adres, waarna ze je gewoon gratis kunnen spammen in je mail box, en ook op je gewone huisadres met allerlei reclame uitingen van Unox en gerelateerde bedrijven...!

Want dat is de bedoeling dus....normaal krijg je voor het geven van je naam en email adres dus eene paar handschoenen...

NEE DUS, pure naaierij.....!

Zoals ik al zei, het enige stevige aan de soepen van unox is de oplichting die erachter zit.....

Typisch UNILEVER.......zwaar nepperij.....

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: Unox Olympische handschoenen (oplichting)

Ongelezen bericht door Willem 4 »

waarna ze je gewoon gratis kunnen spammen in je mail box, en ook op je gewone huisadres met allerlei reclame uitingen van Unox en gerelateerde bedrijven...!
Dat doe je jezelf aan, dan moet je dat maar niet opgeven.

Advies, koop NOOIT meer Unox en ga gewoon verder met je leven.
Dan maar zonder die geweldig mooie handschoenen

Groeten

Chima
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:11

Re: Unox Olympische handschoenen (oplichting)

Ongelezen bericht door Chima »

Er staat dus wel probeer het om 04:00 uur nog een keer.........

Dat is dus wel 4 uur in de ochtend he........

TonH
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2006 12:28

Re: Unox Olympische handschoenen (oplichting)

Ongelezen bericht door TonH »

Dat doe je jezelf aan, dan moet je dat maar niet opgeven.

Advies, koop NOOIT meer Unox en ga gewoon verder met je leven.
Dan maar zonder die geweldig mooie handschoenen

Groeten
Da's wel een IJSBEER die Willem 4....!!

Zeker ijsklontjes voor ontbijt, en een diepvriesmilkshake om ze weg te spoelen.... :roll:

Het gaat hier om het principe dat je belazerd wordt door een zogenaamd gerenommeerd bedrijf als Unox, oftewel Unilever :x

TonH
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2006 12:28

Re: Unox Olympische handschoenen (oplichting)

Ongelezen bericht door TonH »

Er staat dus wel probeer het om 04:00 uur nog een keer.........

Dat is dus wel 4 uur in de ochtend he........
Gelukkig ben ik vaak vroeg wakker :lol:

Om 4 uur snachts zijn toch niet zo veel van die "ben ik erbij" klikkers????
:oops:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Unox Olympische handschoenen (oplichting)

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Reken maar dat je ook dan te laat bent, of te vroeg, net wat je wil.

Kort gezegd: wanneer ze iets willen weggeven, moeten ze niet net doen alsof. Het is voor HUN reclame, dus daar mag best iets tegenover staan.

Een andere campagne kost misschien meer geld.

TonH
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2006 12:28

Re: Unox Olympische handschoenen (oplichting)

Ongelezen bericht door TonH »

Ik werd vroeg wakker om naar het toilet te gaan vannacht, net even voor 4 uur, ik denk eens proberen of ik er door heen kom.

Exact om 4 uur vanmorgen geprobeerd.

Je raadt het al, geen handschoenen, was ik weer "te laat"

Dit is je reinste oplichting, ik vind dit niet kunnen hoor.

Allicht er zijn belangrijkere dingen, maar niet gillen en schreeuwen op een website als een toch gerenomeerd bedrijf, u kunt hier gratis handschoenen bemachtigen.

OM 4 UUR, ik neem aan dat een hoop mensen toch echt slapen dan, en zelfs dan ben je zogenaamd "te laat" probeer het nog een keer, nu morgen om 10:45 smorgens.

Dit mag niet mogen van een groot bedrijf....!

Wat kunnen mij op een geven moment die handschoenen schelen, dalijk is het niet eens koud meer buiten, maar het idee dat je gewoon in de maling wordt genomen vind ik vervelend..

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Unox Olympische handschoenen (oplichting)

Ongelezen bericht door gerland »

@TonH

U schreeuwt moord en brand, maar kunt u voor mij nog 1 keer uitleggen waarom hier sprake zou zijn van oplichting?

Een nogal zware beschuldiging, lijkt me.

Van enig bewijs hiervoor is mij nog niets gebleken...

Gerland

Hatsikidee
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2004 23:39

Re: Unox Olympische handschoenen (oplichting)

Ongelezen bericht door Hatsikidee »

Het is gewoon een loterijtje of je een paar van die afschuwelijke dingen wint. Wat een triest gedoe om een paar van die lullige handschoenen met levensgroot UNOX erop.

fuiduif
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jun 2005 22:19

Re: Unox Olympische handschoenen (oplichting)

Ongelezen bericht door fuiduif »

Ik ken zoveel mensen die het precies op het tijdstip proberen, dus in heel Nederland zullen het er wel duizenden zijn :shock:
En ik ken ook mensen die ze wel hebben gekregen, dus van misleiding is geen sprake.

co_2808
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2006 16:45

Re: Unox Olympische handschoenen (oplichting)

Ongelezen bericht door co_2808 »

Beste mensen,

Er is hier helemaal geen sprake van oplichterij in het geval van de handschoenen.
Ik heb zelf drie keer er aan mee gedaan en drie keer stond er gefeliciteerd je krijgt ze zo snel mogelijk opgestuurd naar het adres wat je eerder hebt opgegeven. Ik heb inmiddels drie paar binnen dus denk voortaan ff na, als je iemand wilt beschuldigen.

Headroom
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2006 10:32

Re: Unox Olympische handschoenen (oplichting)

Ongelezen bericht door Headroom »

Ik ben te raden gegaan bij de makers van de actie. Ze lieten me wat cijfers horen en die liegen er niet om. Er zijn soms rond de 15000 mensen ingelogd om die handschoenen te bemachtigen. En dan is het snel op. 's nachts maak je wat meer kans maar zelfs dan is het druk. Je kunt ze nu geloof ik ook bij Albert Heijn krijgen. En de die game spelen werkt ook gewoon goed. Ik heb zelf al vier paar voor mijn gezin gewonnen dus...

En het werkt niet op atoomtijd. Maar op servers en die hebben altijd net een andere tijd. Kan echt een paar seconden schelen. En aangezien op sommige dagen die handschoenen binnen 4 seconden weg waren is het dus gewoon wie het eerst komt die het eerst maalt. En oplichting. Kom op zeg. Je hebt er niets voor betaald. Je hoeft er niets voor te tekenen en je bent nergens toe verplicht. Dus van oplichting is geen spraken. Eerst nadenken voor je zoiets schrijft. Smaad en laster zijn nog altijd strafbaar in nederland. Je moet het wel hard kunnen maken.

RoelCa
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2006 19:49

Re: Unox Olympische handschoenen (oplichting)

Ongelezen bericht door RoelCa »

ik heb dus wel die handschoenen kunnen bemachtigen vorige week!

Is dus echt geen oplichting, ik drukte precies om 13.00 en ik had ze!

Ik denk gewoon dat het puur geluk is dat ik ze had, maar ze geven ze dus wel weg!

kritisch consument
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:57

Re: Unox Olympische handschoenen (oplichting)

Ongelezen bericht door kritisch consument »

Heb je nog geen handschoenen ? Ren dan nu met je bonuskaart naar Albert Heijn; daar krijg je ze kado bij drie unox-rookworsten. Bij 3 blikjes Knaks krijg je unox-kinderwantjes kado.

Dat is pas een aktie waar ik het lekker warm bij krijg ! 8)

gabi
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 dec 2005 23:21

Re: Unox Olympische handschoenen (oplichting)

Ongelezen bericht door gabi »

Zou iemand mij kunnen uitleggen wat er zo bijzonder is aan deze handschoenen, dat er zelfs mensen 's nachts voor uit hun warme bed gaan. Of is het gewoon omdat het gratis is???

Gesloten