LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
RoPaJa
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2013 08:44

vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Ongelezen bericht door RoPaJa »

Kunnen jullie de consumentenbond niet eens doorlichten want volgens mij worden ze daar geregeld omgekocht door bedrijven die hun "rommel" aan de man willen brengen. Heb het nu al een paar keer meegemaakt wat troep was en volgens Consumentenbond de beste keus....

bv wat nu elke keer op tv is met de LIDL vaatwastabletten. Wat een troep. We hebben verscheidene soorten geprobeerd maar die W5 tabletten kwamen hier het slechtste uit de bus. Kalkaanslag, strepen en erge stroefheid. Ik zou zeggen, gaan jullie eens zelf zo'n proef doen op tv en dan eens voorleggen aan de Consumentebond.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Ongelezen bericht door olaf79 »

Hoe objectief het allemaal is met die consumentenbond heb ik ook zo mijn twijfels over. Of ze echt worden omgekocht weet ik ook niet. Testen zijn nooit 100% objectief. Misschien reageert de ene vaatwasser wel beter op bepaalde tabletten dan de andere. Bovendien is het maar net hoe je de prioriteiten stelt. Bijvoorbeeld, wat weegt zwaarder, goed schoon of goed droog.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Ongelezen bericht door grun »

Ik heb vaak de indruk dat de CB vooral naar de prijs kijkt en dat die prijs heel erg meeweegt in het oordeel. Wat zij de beste noemen is niet altijd de beste in kwaliteit, meestal wel de beste in prijs/kwaliteit verhouding.

angel1978
Berichten: 10972
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Ongelezen bericht door angel1978 »

olaf79 schreef:Hoe objectief het allemaal is met die consumentenbond heb ik ook zo mijn twijfels over. Of ze echt worden omgekocht weet ik ook niet. Testen zijn nooit 100% objectief. Misschien reageert de ene vaatwasser wel beter op bepaalde tabletten dan de andere. Bovendien is het maar net hoe je de prioriteiten stelt. Bijvoorbeeld, wat weegt zwaarder, goed schoon of goed droog.
Wellicht dat het idd per vaatwasser verschilt. Hierdoor die van de lidl het namelijk geweldig. Voor het eerst geen vlekken en alles goed schoon!

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Ongelezen bericht door nevermind »

Kunnen jullie de consumentenbond niet eens doorlichten want volgens mij worden ze daar geregeld omgekocht door bedrijven die hun "rommel" aan de man willen brengen.
Dit moet je niet hier op het forum schrijven, maar aan de redactie van de TROS.
Hier is niemand, die er iets kan aan doen.
Gebruik al jaren een goed merk, en nooit problemen.
Wat de CB schrijft moet je niet allemaal geloven.
Olaf heeft het al duidelijk geformuleerd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Ongelezen bericht door sjohie »

RoPaJa schreef:Kunnen jullie de consumentenbond niet eens doorlichten want volgens mij worden ze daar geregeld omgekocht door bedrijven die hun "rommel" aan de man willen brengen. Heb het nu al een paar keer meegemaakt wat troep was en volgens Consumentenbond de beste keus....

bv wat nu elke keer op tv is met de LIDL vaatwastabletten. Wat een troep. We hebben verscheidene soorten geprobeerd maar die W5 tabletten kwamen hier het slechtste uit de bus. Kalkaanslag, strepen en erge stroefheid. Ik zou zeggen, gaan jullie eens zelf zo'n proef doen op tv en dan eens voorleggen aan de Consumentebond.
Tsja, ik heb ze een keer DVD spelers zien testen, waarbij de kwaliteit van de handleiding voor 20% meetelde in de uiteindelijke score, sindsdien neem ik al hun testen met een korreltje zout. Dat gezegd hebbende, is er wel wat te zeggen voor hun systematische test-aanpak, maar meer dan als handvat zou ik het niet gebruiken.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Ongelezen bericht door bprosman »

Hier de zelfde ervaring, met de tabletten van Lidl wordt de vaat brandschoon, beter als met Sun of andere merken.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Ongelezen bericht door Chocomelk »

bprosman schreef:Hier de zelfde ervaring, met de tabletten van Lidl wordt de vaat brandschoon, beter als met Sun of andere merken.
Zal mischien aan de vaatwasser liggen, hier word de vaat niet schoon met die van de Lidl.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Ongelezen bericht door sjohie »

We gaan ze binnenkort wel es proberen, met onze Sun tabletten hebben we soms wel eens een streep(je) op een glas.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Ongelezen bericht door nevermind »

sjohie schreef:We gaan ze binnenkort wel es proberen, met onze Sun tabletten hebben we soms wel eens een streep(je) op een glas.
Gebruik Calgonit, en de strepen zijn verleden tijd.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Jumbo...
Heeft bij ons een veel beter resultaat dan al die dure merken...

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Volgens mij is het resultaat ook afhankelijk welk machine je hebt en welk programma en temperatuur wast.

Ik ben tot conclusie gekomen dat poeder het beste werkt aangemaakt met soda doe je jaar mee voor nog geen tientje en machine van binnen ook brandschoon :o

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Ongelezen bericht door nevermind »

Miepje1 schreef:Jumbo...
Heeft bij ons een veel beter resultaat dan al die dure merken...
Alle berichten zo te lezen, is deze redenatie dan vermoedelijk van toepassing.
Chocomelk schreef:
Zal mischien aan de vaatwasser liggen,

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik denk het ook!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik heb die dure dreft dingen,13.99 een zak werd ff onwel toen ik de reklame zag :lol:
Ga het wel proberen....anders ...vind ik wel liefhebber...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Ongelezen bericht door bprosman »

Hier heb ik ook Calgonit, Sun, en Dreft geprobeerd, in 2 verschillende machines Miele en Siemens.
Mijn Top4 is :

Lidl
Calgonit
Sun
Dreft

Ik draai meestal het 70 Graden (>2,5 uur) programma
Dus de stelling dat het "troep" is ondersteun ik zeker niet.
Ben eerder teleurgesteld in "Sun en Dreft" .

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Heb nog zat dreft ,hamsterweken.....maar ga toch lidl halen,ben nieuwsgierig...morgen meenemen...

Als het niet werkt ,nou ja voor de eenden .......GRAPJE!!!!!
Nee geef ik ze weg,wie weet ander wel tevreden,als je niet probeert?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Afbeelding

Superschoon vaatwastabletten. Super kwaliteit. Nog geen 7 eurocent per tablet (€3,99 voor 60 stuks). O.a. bij Dirk en Plus.

"Merk" tabletten zijn nooit zo goedkoop, ook niet wanneer ze in de aanbieding zijn.

Daarom koop ik nooit andere. Zelfs de Aldi is duurder.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Slobberbone schreef:Volgens mij is het resultaat ook afhankelijk welk machine je hebt en welk programma en temperatuur wast.

Ik ben tot conclusie gekomen dat poeder het beste werkt aangemaakt met soda doe je jaar mee voor nog geen tientje en machine van binnen ook brandschoon :o
Mag ik vragen wat voor poeder je dan gebruikt?? Ik weet voor de vaatwasser toch enkel blokjes.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Sun ( geloof ik) staat meestal onderaan,heeft grote blauwe bus poeder!

Ooit zei een monteur is het beste wat je kan gebruiken,was ooit op tv...
Toen gedaan,maar vind dit makkelijker...

Gesloten