LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantieveilingen.nl checkt geen bedrijven

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
CarMaud
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2014 19:40

Vakantieveilingen.nl checkt geen bedrijven

Ongelezen bericht door CarMaud »

Hallo,

Onlangs op wat veilingen geboden en natuurlijk de veilers gecontroleerd (wat ik niet kende) en alles zag er professioneel uit volgens de website en niks te vinden op google erover.

Een paar maanden later wil ik de bon inleveren en het bedrijf was niet te bereiken ook een dag later niet, toch maar weer is op google gekeken en toen kwamen de klachten tervoorschijn van de laatste weken.

Niet berijkbaar, geen afgesproken VIP behandeling, geen professionele behandelaar, niet hygienisch enz. enz.
Ik een keurige e-mail gestuurd naar vakantieveilingen.nl en na 1 maand een reactie en dit krijg ik terug.
Wij begrijpen dat negatieve recensies u aan het twijfelen kunnen brengen maar ze zijn voor ons geen reden een veiling te annuleren. Wij gaan uit van de ervaringen die onze klanten met onze aanbieders hebben. Als zij geen tot weinig klachten bij ons melden kunnen wij enkel aannemen dat het aangeboden arrangement goed is geweest. Als het nodig is, gaan wij in gesprek met een aanbieder om te zorgen dat u de kwaliteit krijgt die u mag verwachten.
Wij raden u daarom van harte aan om deze aanbieder een kans te geven. Heeft u daarna onverhoopt toch klachten of opmerkingen dan horen wij dat graag van u.
Dus als ze klachten krijgen gaan ze eens met meneer de aanbieder praten en in een vervolg mail durven ze ook nog te zeggen dat ik de negatieve recensies maar met een flinke korel zout moet nemen.

Ik heb ze ook gevraagd als het fout gaat of ik dan vakantieveilingen.nl aansprakelijk kan stellen, maar daar krijg ik geen reactie op. Ook heb ik duidelijk verteld dat ik geen geld retour wil maar een bon die ik kan besteden voor een andere veiling zou ook goed zijn - de 5euro admin. kosten.

Mensen kijk goed uit waar je op bied bij hun, want ze gaan pas kijken als ze klachten krijgen....
Ik beschouw het betaalde geld als verloren.

grt, CarMaud.

Moustache64
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 mar 2013 19:54

Re: Vakantieveilingen.nl checkt geen bedrijven

Ongelezen bericht door Moustache64 »

Weet je wat het ook is Maud? Ik heb het gevoel dat ze zelf ook meebieden om de prijs op te drijven en je staat inderdaad versteld van wat ze aanbieden. Als je contact opneemt met de aanbieder komen er plots allerlei kosten bij...hoe bestaat het dat dit kan gebeuren..

eva2009
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 okt 2009 11:44

Re: Vakantieveilingen.nl checkt geen bedrijven

Ongelezen bericht door eva2009 »

Beste Forum lezers,

Ik heb zojuist een zeer vervelend telefonisch gesprek achter de rug met de klantenservice van vakantieveilingen ivm. een klacht.

Het is niet mijn gewoonte om snel te klagen of mijn ongenoegen te uiten, maar dit gaat voor mij zelfs te ver. Dit is de arrogantie eerste klasse.

Ik heb vorig jaar augustus een veiling gewonnen: twee overnachtongen in Berlijn Hotel Hoppegarten ****. Ik heb gereserveerd voor eind mei 2014 en ik kreeg een bevestiging via email.

Bij aankomst bleek de hotel failliet te zijn en een nieuwe eigenaar was inmiddels bezig om een herstart te maken. De hotel was in renovatiestaat, zonder restaurant, zonder wifi, zonder airco ezv. en de kamers waren niet echt schoon, gelukkig de badkamer wel, maar deze had een geur van .... laat maar niet zeggen van wat!
Wij kwamen dus na een lange en vermoeide autorit aan laat in de avond bij het hotel.
Er was dus geen hotel, maar de naam van Hoppegarten stond nog op de gevel. De nieuwe eigenaar probeerde voor ons een andere locatie te vinden, maar zo laat in de avond was het niet meer mogelijk. Wij bleven daar overnachten tegen een vriendelijke prijsje uit coullance van de nieuwe eigenaar. na deze nare ervaring hebben wij onze reis doorgezet richting Oost-Europa.

Na terugkeer in Nederland heb ik contact met vakantieveilingen opgenomen.
Cassandra van de klantenservice had ik aan de lijn. Ze weigerde haar achternaam te geven. Na mijn klacht heeft zij haar standpunt kort en krachtig neergezet. Ik krijg geen cent terug wat ik eerder aan vakantieveilingen betaald hebt en krijg eveneens geen vergoeding voor mijn kosten die door de faillissement van het hotel betaald heb.
Haar argumenten waren als volg:

- vakantieveilingen heeft een email gestuurd aan mij en in dat email hebben ze een alternatief hotel aangeboden. ze hebben hiermee kosten gemaakt, dus ik heb geen recht op vergoeding.

- ze gaf toe dat deze email m.b.v. zogenaamd "service-email" naar meerdere klanten zijn verstuurd, niet iedereen heeft de email kunnen lezen, want volgens de verschillende providers kwam deze email vaak in de spam terecht en wordt direct verwijderd. Maar dat is NIET hun probleem. De email is wel verstuurd, dat kunnen ze bewijzen en dat ik het niet heb gehad en niet heb kunnen lezen, is mijn probleem.

Ik heb haar gevraagd waarom hebben ze andere email gebruikt dan de reguliere email, waarmee ik de bevestiging van de veiling heb gehad? Namelijk dat email komt gewoon aan zonder inschakelen van de spam filter. Dat wist zij niet, maar dat was volgens haar ook niet van belang, want vakantieveilingen heeft alles aan gedaan (email gestuurd) om de klanten te helpen. Wat een arrogantie!

Ik ben niet de domste, maar dit gaat bij mij moeilijk in. Volgens mij mijn rechten en hun verplichtingen zijn anders dat wat volgens vakantieveilingen wordt voorgespiegeld. Ik voel me belazerd en dit neigt naar oplichting. Het is heel frustrerend. En lijkt niet dat ik de enige ben. Ik heb geen idee wat ik verder nog kan doen. Heeft iemand een goede tip?

Eva
Laatst gewijzigd door eva2009 op 17 jun 2014 10:54, 2 keer totaal gewijzigd.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Vakantieveilingen.nl checkt geen bedrijven

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Moustache64 schreef:Weet je wat het ook is Maud? Ik heb het gevoel dat ze zelf ook meebieden om de prijs op te drijven en je staat inderdaad versteld van wat ze aanbieden. Als je contact opneemt met de aanbieder komen er plots allerlei kosten bij...hoe bestaat het dat dit kan gebeuren..
Is toch niet erg als ze de prijs opdrijven? Als het te duur wordt stop je met bieden en verkopen ze niks.

Moustache64
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 mar 2013 19:54

Re: Vakantieveilingen.nl checkt geen bedrijven

Ongelezen bericht door Moustache64 »

Akkoord, daar heb je gelijk in maar als je dan wel wat gewonnen hebt, een overnachting met ontbijt, komt er later bij reservering uit dat je wel wat je drinkt bij het ontbijt bijvoorbeeld koffie of melk of wat dan ook, apart moet bijbetalen...te gek voor woorden toch..>?!

Gesloten