Ik kreeg in januari een email van Van Dijk studieboeken, dat als ik binnen 18 januari en en 19 maart boeken bestelde, ik een 512mb USB stick gratis zou krijgen, ik had omdat ik nog een her moest doen, en per ongeluk mijn boeken ingeleverd had, op 22 januari een bestelling gedaan, en de usb stick zou binnen twee weken na betaling geleverd worden.
op 26 Januari is het bedrag van de rekening af geschreven.
Maar geen USB stick.
Na vele telefoontjes en email 's gestuurd te hebben , waar steeds beloofd werd dat ik hem nog kreeg, maar wij zijn nu middels meer dan 6 maanden verder, en nog geen beloofde usb stick.
Ik heb nu weer boeken moeten bestellen, en meteen weer de vraag gesteld waar mijn beloofde USB stick bleef.
Nu kreeg ik een email met de reactie, dat er bij hun niets bekend zou zijn van een bestelling die 22 januari gedaan is.
Had de bevestiging van de bestelling naar hun terug gestuurd,had deze nog op mijn computer staan, maar geen reactie meer terug
Zijn gewoon een stelletje oplichters .
Ze sturen de mensen mailtjes met mooie aanbiedingen, maar als je besteld hebt, en betaald, laten ze niets meer van zich horen.
Wij voelen ons gewoon opgelicht door Van Dijk.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Van dijk studieboeken actie
-
Re: Van dijk studieboeken actie
Zo'n stick kost 12 euro voor 1 GB. 512mb bestaat al bijna niet meer, maar zou dan 5 euro kosten ofzo
-
Re: Van dijk studieboeken actie
Die schoolboekenuitgever staat al jaren bekend om zijn rare fratsen zoals stijf beweren dat ingeleverde boeken geen waarde meer hadden maar ze wel vernietigde en dus niet meer terug konden naar de rechtmatige eigenaars.
Ik heb lang gewacht om te reageren want ik heb ook de wijsheid niet in pacht en bovendien weet ik ook niet of je de bestelde (school)boeken nodig hebt en niet op een andere manier te krijgen zijn bij bijvoorbeeld een schoolboekenfonds of huur.
In ieder geval is het wel zo dat deze boekenleverancier zijn verplichtingen t.a.v. de door jou en hem gesloten overeenkomst niet is nagekomen hetgeen eigenlijk betekend dat er geen sprake is geweest vaneen geldige overeenkomst en dat je dus recht hebt om die overeenkomst als nietig te beschouwen.
Jij die boeken (op zijn kosten) terug mag sturen en jij recht heb op teruggave van het reeds aan hem betaalde geld.
Uiteraard lost dit jouw boekenprobleem niet op als er geen andere mogelijkheid is.
Toch zou een aangetekende brief met die inhoud zoals ik schreef weleens nut kunnen hebben want ook die schoolboekenboer heeft zich aan die consumentenwetgeving te houden.
Grootvader.
Ik heb lang gewacht om te reageren want ik heb ook de wijsheid niet in pacht en bovendien weet ik ook niet of je de bestelde (school)boeken nodig hebt en niet op een andere manier te krijgen zijn bij bijvoorbeeld een schoolboekenfonds of huur.
In ieder geval is het wel zo dat deze boekenleverancier zijn verplichtingen t.a.v. de door jou en hem gesloten overeenkomst niet is nagekomen hetgeen eigenlijk betekend dat er geen sprake is geweest vaneen geldige overeenkomst en dat je dus recht hebt om die overeenkomst als nietig te beschouwen.
Jij die boeken (op zijn kosten) terug mag sturen en jij recht heb op teruggave van het reeds aan hem betaalde geld.
Uiteraard lost dit jouw boekenprobleem niet op als er geen andere mogelijkheid is.
Toch zou een aangetekende brief met die inhoud zoals ik schreef weleens nut kunnen hebben want ook die schoolboekenboer heeft zich aan die consumentenwetgeving te houden.
Grootvader.