LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] VITAEssent: ongevraagd vast aan abonnement
Misleiding VITAEssent en abonnementstruc
Bij VITAEssent-acties waar je slechts een gratis proefpakket besteld zit je automatisch vast aan een 3-maandelijks abonnement wat je NIET hebt aangevinkt maar wat het softwareprogramma automatisch doet. Je afmelden is niet mogelijk. Ze hebben geen adres, geen emailadres, ze hebben een no-reply-mailservice dus je kunt niets schriftelijk regelen. Daarnaast krijg je helemaal geen twee-wekenproefpakket. Voor bv de slaaphulp krijg je ZES capsules maar je moet er DRIE per avond innemen! Dus je betaalt vier euro (want voor de verzendkosten moet je dus wel degelijk betalen) en dan heb je TWEE nachten slaaphulp PLUS ongewild zit je daarna vast voor zestig euro per zending!!!! Trap er niet in mensen!!!
Laatst gewijzigd door IvdVMB op 19 nov 2012 14:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: VITAEssent: ongevraagd vast aan abonnement
Bij VITAEssent-acties waar je slechts een gratis proefpakket besteld zit je automatisch vast aan een 3-maandelijks abonnement wat je NIET hebt aangevinkt maar wat het softwareprogramma automatisch doet. Je afmelden is niet mogelijk. Ze hebben geen adres op hun site, geen emailadresvermelding, ze hebben een no-reply-mailservice dus je kunt niets schriftelijk regelen. Daarnaast krijg je helemaal geen twee-wekenproefpakket. Voor bv de slaaphulp (maar ze hebben nog tientallen andere supplementen) krijg je ZES capsules maar je moet er DRIE per avond innemen! En op de verpakking staat dat er DERTIG capsules inzittten, niet dus! Dus je betaalt vier euro (want voor de verzendkosten moet je dus wel degelijk betalen) en dan heb je TWEE nachten slaaphulp PLUS ongewild zit je daarna vast voor zestig euro per zending!!!! Trap er niet in mensen!!!
Laatst gewijzigd door IvdVMB op 19 nov 2012 14:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Als je via hun kvk nummer zoekt, vind je het adres.
Als je niet betaalt zit je nergens aan vast.
Er zijn toch ondertussen voorbeelden genoeg van dit soort "proefpakketjes met zonder dat je het weet/wilt een abbo", om te weten dat je niet voor dit soort gebluf moet zwichten.
Er zijn toch ondertussen voorbeelden genoeg van dit soort "proefpakketjes met zonder dat je het weet/wilt een abbo", om te weten dat je niet voor dit soort gebluf moet zwichten.
Uit het eerste kopje van de algemene voorwaarden:
Maar om zoals TS hier stelt meteen te gaan beschuldigen met oplichters en oplichting vind ik wel iets te ver gaan. Ik mag aannemen dat u hiervan aangifte heeft gedaan bij de politie? Vita Essent kan dit namelijk wel doen tegen u, namelijk een aangifte over laster en smaad, dit is een even strafbaar feit als oplichting, en mocht u de oplichting niet waar kunnen maken, kunnen zij dmv uw uitspraken hier, de aangifte tegen u wel hard maken.
Op zich vrij helder, en duidelijk.. Wilt u dus geen abonnement, kunt u tijdens de proefperiode bellen en het afzeggen. Helaas stelt de wet van dam dit anders, namelijk dat er na een proefperiode nooit een vast abonnement mag volgen als de consument daar niet zelf voor kiest. Een dergelijk beding in de algemene voorwaarden is dus al onwettig.Actievoorwaarden proefpakket: U kunt zich twee weken lang overtuigen van de kwaliteit van de Vitaessent producten. Hiervoor betaald u enkel de verzend- en verpakkingskosten van € 3,99. De leverdatum van uw proefpakket met daarin 6 capsules wordt per e-mail gecommuniceerd en is tevens de ingangsdatum van de proefperiode welke 14 dagen telt. Na het verstrijken van de proefperiode ontvangt u automatisch elk kwartaal een vervolgzending (90 capsules). Wanneer u heeft gekozen voor vitamine C of vitamine D betaald u 14,99 Euro per kwartaal. Heeft u gekozen voor Puur Fruit, Puur Groente, Omega 3 Kids, Omega 3 of Vitamine Totaal dan betaald u 39,99 Euro per kwartaal. Voor Acai Slank, Koraal Calcium, Darm Clean, Body Detox, Groene Thee, Jeugdige Huid, Q10 Formule, Resveratrol, Slaap Lekker, Stop Vet of Spijs Verteer Meer betaald u 59,99 Euro per kwartaal. Dit bedrag wordt, tot wederopzegging, middels automatische incasso van uw bankrekening afgeschreven. Wanneer u geen vervolgzending wenst te ontvangen kunt u onze klantenservice hiervan tijdens uw proefperiode op de hoogte stellen. Dit kan via onze website www.Vitaessent.com of tijdens kantooruren op telefoonnummer 085-4894408.
Maar om zoals TS hier stelt meteen te gaan beschuldigen met oplichters en oplichting vind ik wel iets te ver gaan. Ik mag aannemen dat u hiervan aangifte heeft gedaan bij de politie? Vita Essent kan dit namelijk wel doen tegen u, namelijk een aangifte over laster en smaad, dit is een even strafbaar feit als oplichting, en mocht u de oplichting niet waar kunnen maken, kunnen zij dmv uw uitspraken hier, de aangifte tegen u wel hard maken.
U snapt het kennelijk niet! Als je enkel een proefpakketje besteld, vragen ze verzendkosten voor. Dan geef je je gegevens door om die kosten te betalen. Al die tijd staat onderin het scherm, dus helemaal los van het betalingsgedeelte, een leeg vakje en daarachter een tekst dat je lid wilt worden van hun abonnement om elke drie maanden een zending te ontvangen. Als je dat vakje dus NIET aanvinkt dan gaat het vinkje TOCH aan op het moment dat je verzenden van je betalingsgegevens voor de verzendkosten van het proefpakket klikt. Je hebt dus zelf geen enkele actie ondernomen om lid te worden, dat doet het programma voor je. Je wordt er ook helemaal nergens voor gewaarschuwd. Die tekst over je kunnen afmelden staat helemaal onderaan je bevestiging van je proefpakket. Het is dus geen bevestiging van een abonnement! Het is toch absoluut abnormaal om iemand lid te maken waar hij niet om vraagt en dan ook nog eens slechts in kleine grijze lettertjes onderaan een proefpakketbevestiging gaan zetten dat je dus lid bent geworden van hun verzendingen?! Je begrijpt toch wel hoe krankzinnig dit is! Als je dan met open vizier wilt handelen, dan hoor je klip en klaar een bericht te sturen met al in de onderwerpregel dat je lid bent geworden van een abonnement. Niet stiekem onderaan. Vervolgens kun je het abonnement waar je niet om hebt gevraagd deactiveren op hun website maar verder dus niks! Ze kunnen het op elke moment weer gewoon activeren. Wie zegt mij, dat nu ze uit zichzelf in de eerste plaats al het abonnement hebben geactiviteerd, dat ze het gewoon achter je rug om als je hebt gedeactiveerd, het weer niet gewoon activeren? Je krijgt namelijk geen bevestiging dat je hebt geactiveerd! Dat staat alleen op die ene inlogpagina! Email kennen ze ook niet op de contact-pagina. En bellen, sorry hoor, maar afbellen voor een abonnement daar heb ik slechte ervaringen mee! Ik heb een krantenabo een keer telefonisch opgezegd. Vervolgens stopt de levering maar blijkt er wel een kwartaal te zijn afgeschreven! Daar kwam ik te laat ac hter. Ik zat daar dus mooi aan vast. De klantenservice zei dat ik had moeten klagen dat de krant niet was bezorgd. Terwijl ik had opgezegd! En dus geen krant verwachtte!
U leest schijnbaar alleen het eerste deel van mijn reactie. Of bedoeld u het deel waarin ik u gewoon gelijk geef en aangeef dat u in uw recht staat en dat vita Essent de regeling de wet overtreedt met hun voorwaarden. Ik krijg me hier een bak commentaar over me heen van u terwijl ik u vertel dat u in uw recht staat? Is dat uw idee om met advies om te gaan?IvdVMB schreef:U snapt het kennelijk niet! Als je enkel een proefpakketje besteld, vragen ze verzendkosten voor. Dan geef je je gegevens door om die kosten te betalen. Al die tijd staat onderin het scherm, dus helemaal los van het betalingsgedeelte, een leeg vakje en daarachter een tekst dat je lid wilt worden van hun abonnement om elke drie maanden een zending te ontvangen. Als je dat vakje dus NIET aanvinkt dan gaat het vinkje TOCH aan op het moment dat je verzenden van je betalingsgegevens voor de verzendkosten van het proefpakket klikt. Je hebt dus zelf geen enkele actie ondernomen om lid te worden, dat doet het programma voor je. Je wordt er ook helemaal nergens voor gewaarschuwd. Die tekst over je kunnen afmelden staat helemaal onderaan je bevestiging van je proefpakket. Het is dus geen bevestiging van een abonnement! Het is toch absoluut abnormaal om iemand lid te maken waar hij niet om vraagt en dan ook nog eens slechts in kleine grijze lettertjes onderaan een proefpakketbevestiging gaan zetten dat je dus lid bent geworden van hun verzendingen?! Je begrijpt toch wel hoe krankzinnig dit is! Als je dan met open vizier wilt handelen, dan hoor je klip en klaar een bericht te sturen met al in de onderwerpregel dat je lid bent geworden van een abonnement. Niet stiekem onderaan. Vervolgens kun je het abonnement waar je niet om hebt gevraagd deactiveren op hun website maar verder dus niks! Ze kunnen het op elke moment weer gewoon activeren. Wie zegt mij, dat nu ze uit zichzelf in de eerste plaats al het abonnement hebben geactiviteerd, dat ze het gewoon achter je rug om als je hebt gedeactiveerd, het weer niet gewoon activeren? Je krijgt namelijk geen bevestiging dat je hebt geactiveerd! Dat staat alleen op die ene inlogpagina! Email kennen ze ook niet op de contact-pagina. En bellen, sorry hoor, maar afbellen voor een abonnement daar heb ik slechte ervaringen mee! Ik heb een krantenabo een keer telefonisch opgezegd. Vervolgens stopt de levering maar blijkt er wel een kwartaal te zijn afgeschreven! Daar kwam ik te laat ac hter. Ik zat daar dus mooi aan vast. De klantenservice zei dat ik had moeten klagen dat de krant niet was bezorgd. Terwijl ik had opgezegd! En dus geen krant verwachtte!
Daarnaast vind ik uw beschuldiging ietwat ver gaan. Ik waarschuw u alleen voor eventuele mogelijke gevolgen van uw uitlatingen. Er zijn namelijk via dit forum al eens mensen aangeklaagd voor laster en smaad omdat ze de beschuldiging van oplichting niet waar konden maken. U beschuldigt namelijk een bedrijf van een strafbaar feit.
Nogmaals, u staat in uw recht.
O sorry dat het zo overkomt, dat is niet de bedoeling, neem me niet kwalijk, ik ben nogal overstuur geraakt hiervan. Wat ik bedoel is dat zij stiekem je aanmelden. Dat je jezelf wettelijk kan afmelden/de wet niet toestaat dat je op die manier vastzit is uiteraard wel relevant maar zij trekken zich er dus niks van aan. Zij doen dit dus standaard en dat is zo vals. Iedereen die argeloos wel iets wil uitproberen zit meteen vast en niet iedereen leest de kleine lettertjes na als men slechts een proefpakketje bestelt. Ik snap ook niet wat die mensen denken te bereiken. Als het namelijk goed spul was geweest (eerste nacht slecht geslapen dus het werkte niet eens) dan had ik zelf kunnen beslissen over een vervolg in alle rust. Nu hoeft het gelijk niet meer omdat ze zo agressief je ongewild vastleggen dat je maar 1 ding wilt: in paniek ervan af komen.
Maar ik ben wel benieuwd wat voor naam je dit dan kan geven? Je licht toch mensen op als je ze lokt met een proefpakket en nergens van te voren aangeeft dat als je een proefpakket neemt, je meteen vast zit aan een abonnement? Dat is dan toch geen proefpakket? Hoe noem je zoiets dan? Misleidende reclame?
Maar ik ben wel benieuwd wat voor naam je dit dan kan geven? Je licht toch mensen op als je ze lokt met een proefpakket en nergens van te voren aangeeft dat als je een proefpakket neemt, je meteen vast zit aan een abonnement? Dat is dan toch geen proefpakket? Hoe noem je zoiets dan? Misleidende reclame?
-
Ik heb daar toch iets anders over te melden. Vorig jaar zo'n proefpakketje besteld en alles stopgezet. Wie schetst mijn verbazing dat er gisteravond alsnog een pakket bij mij bezorgd wordt. Stoom uit mijn oren, want ik voelde de bui al hangen.
Vandaag het bedrijf gebeld, en wat schetst mijn verbazing. Ondanks het feit dat ik bepaald onvriendelijk was, kreeg ik netjes een retouradres en de verzekering dat ik nu echt was uitgeschreven. Ik moet dan weliswaar dat pakketje terugsturen en de portokosten voldoen (is dat eigenlijk zo?) Maar zit nergens meer aan vast. Ik heb mijn liefhebbende eega verzocht met die flauwekul te stopen, want dat gaat natuurlijk een keer hopeloos mis. En ik heb weinig zin daar lijdend onderwerp van te worden.
Ik wil hierbij zeggen dat een zwaluw geen zomer maakt, dus begin er niet aan, dit soort acties. Je wordt bedonderd waar je bij staat.
Vandaag het bedrijf gebeld, en wat schetst mijn verbazing. Ondanks het feit dat ik bepaald onvriendelijk was, kreeg ik netjes een retouradres en de verzekering dat ik nu echt was uitgeschreven. Ik moet dan weliswaar dat pakketje terugsturen en de portokosten voldoen (is dat eigenlijk zo?) Maar zit nergens meer aan vast. Ik heb mijn liefhebbende eega verzocht met die flauwekul te stopen, want dat gaat natuurlijk een keer hopeloos mis. En ik heb weinig zin daar lijdend onderwerp van te worden.
Ik wil hierbij zeggen dat een zwaluw geen zomer maakt, dus begin er niet aan, dit soort acties. Je wordt bedonderd waar je bij staat.
ik heb ook vitaessent groene thee pillen aangevraagd, en meteen een mailtje gestuurd om me weer uit te schrijven, en heb ook een bevestigings mail gekregen dat mij abonement weer opgezegd is. dus ik hoop dat ik er nu niet meer aan vast zit. ik heb de mail bewaard dus.
waar kan ik het mail adres vinden van VITAESSENT.
wil graag van deze abonemt af, maar tot nu toe lukt mij dat niet echt.
gr
wil graag van deze abonemt af, maar tot nu toe lukt mij dat niet echt.
gr
wie o wie kan mijn aan het adres helpen waar het groene thee pakketje naar retour gestuurt kan worden.
ik heb geen abonnement afgesloten en geen automatische incaso af gegeven maar krijg dit ongevraagt thuis gestuurt heb een proef pakket aangevraagt voor iemand en krijg een abonnement aan mijn adres .
je krijgt alleen een email adres waarschijnlijk bewust .dus help mijn aan het adres .
59.95 voor een paar nep pillen naar mijn inziens ben vreselijk boos dat dit nog kan en mag :
ik heb geen abonnement afgesloten en geen automatische incaso af gegeven maar krijg dit ongevraagt thuis gestuurt heb een proef pakket aangevraagt voor iemand en krijg een abonnement aan mijn adres .
je krijgt alleen een email adres waarschijnlijk bewust .dus help mijn aan het adres .
59.95 voor een paar nep pillen naar mijn inziens ben vreselijk boos dat dit nog kan en mag :
als u een emailadres hebt van de leverancier, kunt u de thee misschien versturen als bijlage?DE Vos schreef:wie o wie kan mijn aan het adres helpen waar het groene thee pakketje naar retour gestuurt kan worden.
Aan allen die zijn misleid of zich misleid voelen.
Ik heb vandaag telefonisch contact gehad en daarbij een adres gekregen waar het ongewenste pakketje naar retour gestuurd kan worden. Als u de folie om het pakketje verwijderd heeft, wordt u verzocht het pakketje op een goede manier te dichten en uw klantnummer (staat op de adres sticker) te onderstrepen.
Retour Adres:
Centraal Magazijn
Afdeling Groene Thee
Postbus 169
3960BD Wijk bij Duurstede
Met vriendelijke groet,
Ik heb vandaag telefonisch contact gehad en daarbij een adres gekregen waar het ongewenste pakketje naar retour gestuurd kan worden. Als u de folie om het pakketje verwijderd heeft, wordt u verzocht het pakketje op een goede manier te dichten en uw klantnummer (staat op de adres sticker) te onderstrepen.
Retour Adres:
Centraal Magazijn
Afdeling Groene Thee
Postbus 169
3960BD Wijk bij Duurstede
Met vriendelijke groet,
DE Vos schreef:wie o wie kan mijn aan het adres helpen waar het groene thee pakketje naar retour gestuurt kan worden.
Hier is iemand die juist het emailadres zoekt: https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... t#p1755687
Als je zoekt op deze site kun je een ander topic vinden over Vitaessent.
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 5#p1756635
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 5#p1756635
-
Artikelen die ongevraagd worden opgestuurd, mag je houden zonder te betalen. Maak je dus niet dik. Anders moet je weer zo ontzettend veel van die afslankthee gaan drinken.
http://www.consuwijzer.nl/thema/ongevraagde-toezending
http://www.consuwijzer.nl/thema/ongevraagde-toezending
Kon je het wel uitvinken?IvdVMB schreef:Bij VITAEssent-acties waar je slechts een gratis proefpakket besteld zit je automatisch vast aan een 3-maandelijks abonnement wat je NIET hebt aangevinkt maar wat het softwareprogramma automatisch doet.
Ook ik ben er ingestonken. Kreeg vorige week een pakje van ze en dacht wat is dit. Ik had alleen een proefverpakking besteld van 4,00 euro. Wat zie ik op mn rekening hebben ze gewoon 60 euro afgeschreven wat niet de bedoeling was. Ik vind oplichterij!!
Hoe kan ik hier vanaf komen??
Hoe kan ik hier vanaf komen??
Helaas ben ik er ook in gestonken in die pillen over groene thee v2 Eerst krijg je een proefpakket en dan zit je er aan vast. Weer net een bedrag van mijn rekening afgehaald en dan krijg je die pillen waar ik helemaal niet om gevraagd had. Die pillen doen helemaal niets. Ik na de bank om het bedrag weer terug te laten storten, nee, dat kan niet want het is een incasso. Ik moest zelf een brief schrijven om het te stoppen. Nu als ik geen adres weet dan gaat dat moeilijk. Het adres staat niet op de verpakking, ik kan het nergens vinden.
Weet iemand anders misschien een adres?
Weet iemand anders misschien een adres?