LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voordelengids.eu

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Cassa23
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2009 12:27

Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door Cassa23 »

Dit mailtje stuurde ik naar radar, maar ze zijn op vakantie dus ik zet hem maar even hier in de hoop dat ik hier hulp kan krijgen.

Moderators ik weet neit of ik in het juiste topic ben, en/of er al een voordelengids.eu topic bestaat, maar ik zet het hier maar even.

Hier is dus de brief.

Geachte heer/mevrouw,

Een tijd geleden heb ik via straatverkoop een abbonement genomen op de voordelenpas van voordelengids.eu . De verkoopster vertelde mij, dat ik er onder andere grote korting krijg bij alle rijscholen in Bergen op Zoom. Ik moet mijn rijbewijs nog halen, dus ik had daar wel oren naar. Daarnaast kreeg je voordeel op meerdere andere dingen, maar ik nam de pas toch vooral voor mijn rijbewijs. Afijn, de verkoopster vertelde mij hoe het zat met het abbonement en verlenging etc, dus ik besloot de pas aan te schaffen. Een ruime week daarna, besluit ik eens op de site van voordelengids.eu te kijken. Wat blijkt nu? De beloofde rijscholen die hier aan zouden meedoen stonden helemaal niet op de site. Ik ben toen langs de rijschool geweest waar ik van plan ben te rijden, maar daar hadden ze er ook niet van gehoord. De verkoopster had mij dus bedrogen. Nu was de pas voor mij helemaal niet meer interessant, dus wilde ik het abbonement opzeggen en eiste ik mijn geld terug (59,90). Ik nam contact op met de klantenservice, om melding hiervan te maken. Die verwezen mij naar de bon, waar de voorwaarden op stonden, en dat ik het binnen 8 dagen moest opzeggen. Ik had toen de situatie nog eens goed uitgelegd, maar ze weigeren mij het geld terug te geven en ze blijven steeds op die bon wijzen. Eveneens beweren ze dat mondelinge afspraken niet geldig zijn.

Maar als ik het goed heb, zijn mondelinge afspraken toch wel geldig? En heeft het feit dat ik belazerd ben toch helemaal niks te maken met de voorwaarden die op de bon staat.

Ik zou u raad en steun heel erg goed kunnen gebruiken, want als 19jarige student kan ik die 59,90 hard genoeg ergens anders voor gebruiken. Voordelengids.Eu is heel star en probeert mij te laten geloven dat ik mijn geld niet terug kan krijgen. Ik ben er van overtuigd dat dit wel kan, alleen weet niet precies op welk feit ik me daarbij moet baseren. Zouden jullie mij kunnen helpen?

Alvast Hartelijk dank,

Met vriendelijke groet,


Wie o wie kan mij helpen? Ik zou het echt enorm waarderen. Alvast Bedankt!


[/i]

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door mar42 »

Denk dat je weinig kunt doen, als ik op hun site kijk naar waar je de kaart voor kunt gebruiken, is dit niet veel en leverd weinig voordeel op.

Het is wel zo een modelinge overeenkomst is net zo geldig als iets anders, alleen kan je dit bereiken door tegen ze te gaan procederen en dat kost je nog meer.
Dus lijkt het mij verstandig dat je in ieder geval hun een brief aangetekend met bericht van ontvangts schrijft waarin je duidelijk vermeld dat je verder niet meer gebruik wilt maken van hun diensten en hierbij opzecht. En schrijf dat je hier een bevestiging van wilt hebben.
Krijg je die bevestiging niet, dan bewaar je bonnetje van aangetekend met bericht van ontvangst en de brief die je hebt geschreven aan ze.

Want als je dit niet zou doen dan zit je er volgend jaar weer aan vast. :wink:

FHessel
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 aug 2009 14:31

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door FHessel »

Bij het checken van de uitgaven van mijn vakantie afgelopen week kom ik doodleuk twee maal een afschrijving tegen van het bedrijf Voordelengids NL BV. Na heel hard nadenken moest ik toch echt toegeven nog nooit van dit bedrijf te hebben gehoord. De beschrijving van de "betaling" duidt erop dat ik niet eenmaal maar tweemaal een "2 6 Voordelenpas new NL" heb aangeschaft?!!! Terwijl ik dit helemaal niet gedaan heb. Ik ben erg zorgvuldig in het prive houden van bankgegevens en ben absoluut niet iemand die geinteresseerd zou zijn in voordeelpassen. Het bedrijf is morgenochtend pas weer telefonisch bereikbaar en ik ben heel erg benieuwd wat ze mij dan zullen vertellen.

Weet iemand hoe het kan dat er zomaar een automatische incasso (2maal!) kan worden toegepast terwijl ik geen toestemming heb verleend?

FHessel
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 aug 2009 14:31

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door FHessel »

weer iets geleerd: je kan automatische incasso's 30 dagen na afschrijving nog laten terugstorten. met dank aan de ING. ben benieuwd of het allemaal goed gaat maar heb nog steeds een naar gevoel door het feit dat iemand mijn bankgegevens heeft...

spazz
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2009 10:10

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door spazz »

Ik heb precies hetzelfde! Ook bij mij bleef de rijschool waar de verkoopster het over had helemaal niet in mijn woonplaats te liggen. Echt nep! Voel me heel stom dat ik er ingetrapt ben.
De telefoniste zei dat ik een brief moest sturen om mijn aanmelding te stoppen.
Ik ga nu een aangetekende brief op de post doen en hopen dat het goed komt :S
Heb jij al bericht gehad?

ab679195
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2009 20:27

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door ab679195 »

Ook ik ben er ingetrapt. Er kwam hier een verkoper aan de deur die zei dat ik in de winkels in mijn woonplaats korting zou krijgen. En in pretparken, autorijscholen enz. Toen ik twijfelde zei hij dat het niet erg was. Ik kon gerust tekenen want ik zou binnen 8 dagen een telefoontje krijgen van zijn werkgever. Dat was onderdeel van de procedure volgens de verkoper. Dan zou ik nog af kunnen zeggen als ik het toch niet wilde. Bij navraag bleek dat ik in mijn woonplaats nergens korting zou krijgen. En ook het telefoontje bleef uit. Ik heb gemailt naar de voordelengids dat ik het abonnement toch niet wilde maar kreeg geen reactie. Nu krijg ik inmiddels brieven van een incassobureau. Is er niet iets wat ik kan doen? Is dit niet duidelijk oplichting? Ja, ik heb getekend, maar onder valse voorwendselen. En zo te lezen zijn er meer die dit meemaken. Kunnen we misschien samenwerken? Als groep sta je sterker. Er bestaat toch ook vast wel een organisatie waar je deze misleidende verkooptechnieken kan melden? Heeft het zin als ik het toch op een rechtszaak laat aankomen?

Wie weet raad?

FHessel
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 aug 2009 14:31

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door FHessel »

Bij deze wil ik even melden dat ik mijn geld dus teruggestort heb gekregen (dankzij mijn bank) en dat Voordelengids.eu mij uit hun databank hebben verwijderd toen ik daar om vroeg. Het blijft een raadsel hoe ze aan mijn informatie zijn gekomen maar deze afhandeling ging vrij snel en netjes.

Dielis
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2009 09:18

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door Dielis »

Ook ik heb te maken gehad met 2 automatische incasso's a 29,95.
Omdat ik absoluut zeker weet dat deze ten onrechte zijn afgeschreven heb ik direct de incassoterug laten boeken. Dat gaat bij de postbank gelukkig heel handig volgens onderstaande procedure.

Vervolgens heb ik het bedrijf gebeld met de mededeling dat ik deze afschrijvingen heb laten herroepen, en gevraagd of zij mij even het bewijs kunnen overleggen dat ik een overeenkomst met ze ben aangegaan.

Toen kreeg ik een meneer aan de telefoon die een spraakwaterval van reden over mij heen storte wat er allemaal fout gegaan kon zijn.
Uiteindelijk was het zo volgens hem dat er een familie (met een exotische naam) een fout had gemaakt met de postcode. Op mijn vraag hoe hij dan wel aan mijn bankrekening kwam heb ik geen concreet antwoord gekregen, maar hij begon zich te verontschuldigen voor de gang van zaken.

Al met al een vreemde zaak, want zie je het te laat (na 30 dagen) kan je het niet zomaar terugdraaien, en heb je ook nog serieus de kans dat je aan een ongewild abonnement vastzit, want je hebt dan immers al een keer betaald.

[Adresgegevens verwijderd door de Moderator]

Zo boekt u een incasso terug:

Log in op Mijn ING
Ga naar ‘Betalen’
Klik in het linkermenu op ‘Overschrijven’ > ‘Incasso-opdrachten’
Er staat nu een overzicht van alle incasso's. Klik op het kruisje rechts van het incasso dat u wilt verwijderen
U ziet de details van de incasso-opdracht en u klikt op 'Incasso terugboeken’
Vervolgens kunt u een reden aangeven en klikt u op ‘Bevestigen’ om de incasso terug te boeken
Nu verschijnt de melding dat de opdracht is ontvangen, en dat deze binnen enkele dagen wordt verwerkt
Bij de ‘Terugboekstatus’ ziet u of de incasso is teruggeboekt (goedgekeurd - in behandeling – teruggeboekt)
Laatst gewijzigd door Radar op 24 jun 2014 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

Kimmetje88
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2009 17:03

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door Kimmetje88 »

ja, hier weer iemand die zich bedonderd voelt met de voordelen gids. Of zelfs 2, want ik heb samen met vriendin van mij dit aangeschaft. Wederom onder valse voorwaarden :(

Wij werden in de stad aangesproken, en het liefst loop ik dan door. Maar goed het ging over kortingen van dit en dat, nou ik kreeg wel intresse totdat ik hoorde dat wij daarvoor 2 passen moesten 'kopen'. Een abbonement dus, voor een jaar. Dus weer twijfel, twijfel en uiteindelijk haalde ze ons over, door over gratis hotel overnachtingen te beginnen, in nederland benelux enz. Wanneer je maar wilt, zovaak je maar wilt! Daarbij zou alleen ontbijt betaald moeten worden. Aangezien ik er wel graag even tussenuit ga, leek me dat erg interesant. Er waren absoluut geen extra kosten bla,bla.
Wat blijkt nou, na een maandje misschien 2maand zag eindelijk informatie over de overnachtingen, want daarvoor was het alleen 10% korting ontbijt, of gratis apperetief en verder niks (en ik had/heb de gids nog niet thuis).
Staat er laatst ineens op de site:
Hotelcheque t.w.v. €40,- voor €14.95
Ik dacht bij mezelf dat is raar, dus ik weer mailen. (had dat nl al een aantal keer gedaan)
Het blijkt dus wel dat dat de overnachting is, alleen is deze geldig voor maar 3 nachten exclusief verplicht ontbijt en diner!

En het lieft willen wij natuurlijk ons geld terug, alleen denk ik dat dat vrij moeiijk zal worden.
Maar daarnaast wil ik graag andere mensen hiervoor behoeden.
Want niemand verdiend het om onder valse informatie een abbonement aan te schaffen.


Hopelijk word dit bekend bij heel nederland, want na het lezen van andere reacties, vind ik dat het miste wat ik kan doen.
Mvg
Kim

ShipofRoses
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2009 15:40

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door ShipofRoses »

[Ongefundeerde beweringen verwijderd door de Moderator] Er is vooralsnog geen geld van mijn rekening gehaald. ik heb zojuist een aangetekende brief gestuurd. Was verdorie 9 euro.

voetbalsterke__
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 nov 2009 20:31

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door voetbalsterke__ »

Ook ik ben hierin getrapt.
een vrouw sprak mij aan in Hasselt,
ik heb ondertekend maar had mijn rekeningnummer niet bij dus zou de verkoopster mij de dag erna opbellen en omdat ik het nog even moest bespreken met mijn ouders moest ik de dag erna maar zeggen of ik akkoord ging zoniet zou ze mijn contract verwijderen.
de vrouw heeft mij niet gebeld gehad.
Bij mijn eerst rekening die ik ontvangde heb ik meteen via het contactformulier op de site gereageerd gehad dat ik geen lid wou worden, ook hierop Kreeg ik geen reactie.
Ongeveer een kleine week later kreeg ik weer een brief in de bus met weer hetzelfde een betaling, deze heb ik dan maar gewoon genegeerd gehad.
Weer een kleine week later kreeg ik ineens twee pasjes in de bus waarvoor ik helemaal niet betaald heb!
Ik heb deze nog steeds niet gebruikt gehad.
En snap dus totaal niet wat het probleem is, ik heb niks betaald dus waarom zo moeilijk doen?! Vanwege een handtekening? Als die verkoopster mij gecontacteerd had waren en geen problemen geweest! LOZE beloftes dus!

Ongeveer twee weken later kreeg ik een brief dat als ik de betaling niet doe ze genoodzaakt zijn de gerechtsdeurwaarder er bij te halen, nogmaals heb ik een mail gestuurd gehad, volledig mijn verhaal gedaan maar natuurlijk geen reactie gehad van voordelengids.eu

En nu twee weken verder (vandaag dus) heb ik een brief ontvangen van de gerechtsdeurwaarder dat ik het bedrag van 99.80 euro binnen de 15 dagen moet betalen.
Geen idee waar ze ineens 100euro vandaan halen maar ik WEIGER dit te betalen!

Dan maar via de rechtbank, maar ik ga dit absoluut niet betalen!
Als die vrouw mij gebeld had gelijk ze beloofd had had ik nu deze problemen niet gehad!

Sannemalee
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2009 12:44

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door Sannemalee »

Het is écht thuiskomen op deze site. Meer dan 4 weken geleden waren er twee mannen in Groningen op pad om deze voordelenkaart te verkopen.
Ik had natuurlijk nooit zo dom moeten zijn om ergens een handtekening te zetten, maar ik met mijn goede gedrag geloofde de man die vertelde dat er binnen 4 weken een pakket in de bus zou vallen met uitgebreide informatie, waarna ik pas écht hoefde te beslissen of ik lid wilde worden.

Zijn verhaal klonk mooi. Je kon bij wel 32.000 winkels in Nederland korting krijgen, waaronder de winkels die hij me toonde, zoals de Score. Hij vroeg me naar mijn interesses en de winkels waar ik vaak winkelde. We moesten natuurlijk zeker weten dat de kaart voor mij uit kon. Ik noemde de bekende winkels, zoals HEMA en V&D, en vertelde hem dat ik alleen als deze winkels ook mee deden ik er wel voordeel uit kon halen. JA dat was zeker het geval!

Bovendien vertelde hij me dat je per maand ongeveer 4 euro nog wat betaalt en dat je per maand kon opzeggen.

Na een lange periode van stilte, ontdekte ik een automatische incasso van voordelengids van de bekende 29.95 keer 2! Op de site had ik allang ontdekt dat winkels zoals de HEMA en V&D helemaal niet meededen, en ik was eigenlijk blij dat ik niets meer van ze hoorde. Helaas dus dat er nu opeens geld werd afgeschreven terwijl dit niet de afspraak was. Bovendien las ik op de site dat het abonnement voor een jaar is, en dat je minimaal 3 maanden van te voren op moet zeggen. Heel gek, dit was totaal niet wat de verkoper me vertelde.

Ik heb een boze, aangedane mail getypt en geëist dat vanwege de grote verschillen tussen wat mij verteld is en wat de werkelijkheid is, ik het geld terug gestort wil n mijn abonnement moet worden opgezegd. Tot grote verrassing kreeg ik een dag later (vandaag) al een mail terug met de excuses, dat ik tot niets meer verplicht ben en dat ik het bedrag terug mag boeken (op zich wel weer netjes).

Ik heb het gevoel dat al deze berichten op het forum hebben geholpen... Bedankt allemaal!

Ik zet nooit meer een handtekening ergens op, als men mij aan de deur of op straat aanspreekt, behalve dan misschien voor een Amnesty actie ;)

fauve
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2010 15:57

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door fauve »

Ook wij krijgen steeds rekeningen van voordelengids.eu een op naam van een bewoner de andere van een totaal onbekende.
Nu heb ik weer gekregen met de boodschap betalen binnen 7 dagen anders gaat het naar de deurwaarder.
Na een telefonisch onderhoud waarin ik aangaf dat het twee verschillende personen betreft, was het antwoord dat het gezinskaarten waren.
Mijn vraag wie dit gezin samensteld ik of voordelengids.eu werd ik nog enheus behandeld ook
Het gaat hier om iemand die we totaal niet kennen, en wij ook niemand met een dergelijke naam in onze familie/vriendenkring hebben.
Weet iemand of kan iemand mij zeggen wat ze eraan gedaan hebben zodat dit ophoud???
Alvast bedankt
Groet fauve

schoolbordje
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2010 20:30

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door schoolbordje »

Ook wij hebben vandaag te maken gehad met deze voordelengids.eu. Meteen het bedrijf gebeld en deze vrouw beweerde dat onze zoon op straat was aangesproken en zo zijn rekeningnummer had gegeven met handtekening, ze wisten zijn emailadres enz. Er klopte helemaal niets van. Op deze site gelezen dat e.e.a. terug te vorderen is. Toevallig is het bedrag aan het eind van deze middag afgeschreven. Het kan een paar werkdagen duren voordat dit afgehandeld is. Het bedrag bleek op 22 januari al te zijn ingeprogrammeerd. ING gebeld, onze bank en gevraagd of het bedrag -wanneer het bijv maandag afgeschreven zou worden toch nog kon worden teruggeboekt. Nu blijkt dat sinds 1 november 2009 de terugvordering van 30 dagen naar 56 dagen. 't Is maar dat iedereen dit weet! Verder kan een bank deze rekening markeren als niet gewenst, bel daarom altijd de bank en doe dit. Verder maakt ING hier een klacht van en bespreekt dit met andere banken; als er teveel klachten over een specifiek bedrijf binnenkomen, kunnen zij dit bedrijf weigeren. Want van deze manier vasn incasseren is de bank niet gediend en ook niet bij gebaat. Bel dus zoals gezegd altijd je bank en laat het ook als klacht noteren. Waarschijnlijk is bij ons de zaak met een sisser afgelopen al zegt de medewerkster dat we wel de rekening in de gaten moeten houden.

Cissy23
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 mar 2010 13:42

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door Cissy23 »

M'n vriend en ik werden een aantal weken geleden aangesproken in Breda door een meisje die leden werft voor de voordelenpas.
Omdat ze ons beloofde dat er diverse eetgelegenheden etc. in Breda en omgeving flinke korting geven met de pas en nog andere honderden bedrijven in Brabant, besloten we lid te worden.
Ook kregen we een bon waarmee we 3 weekenden in een hotel naar keuze gratis konden overnachten, met ontbijt.
Toen we pas geleden eens op de site gingen kijken, kwamen we erachter dat we goed beetgenomen zijn.
15 bedrijven in heel Brabant doen mee met de pas, en dan sommigen niet eens korting, maar bijv. een gratis nagellak bij je bestelling of nog mooier, de voordeelactie is niet bekend.
Geen restaurant in Breda of omgeving te vinden waar je korting kan krijgen.
Ook vertelde ze dat er allerlei elektronische artikelen en spelletjes en dvd's in hun eigen shop veel voordeliger zijn dan in de winkel. Leek me interessant, want ik wilde nog graag een camera hebben.
Ze hebben een besparingskabel te koop en de paar spelletjes die ze hebben zijn zeker niet goedkoper dan ergens anders.
Die bon voor hotelovernachtingen krijg je dus helemaal niet bij je abonnement, maar moet je erbij kopen.
Na 2 weken werd het geld afgeschreven en de pas kregen we pas 4 weken na de betaling. Terwijl het abonnement al loopt vanaf de aanvraag.
We hebben ons geld teruggevraagd, maar kregen als antwoord dat we binnen 8 dagen na de aanvraag dan hadden moeten annuleren.
Het abonnement is wel opgezegd.
Grote oplichters en zakkenvullers zijn het!

cyentje
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2010 15:15

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door cyentje »

Ow ow ow...
Wat moet ik nou doen.
Wij zijn er ook vet ingetrapt!
We zijn 1 dag te laat met afzeggen..
en nu kunnen we het niet meer afzeggen..
Er moet toch een manier zijn om het af te zeggen ??
Want het zijn echt een paar stelletjes leugenaars/oplichters
weet iemand wat wij kunnen doen ??

sander91
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2010 19:08

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door sander91 »

ik heb precies het zelfde als jullie alle maal
ik liep in breda met een paar vrienden en kwamen ook 2 van die vrouwkes naar me toe ja wie is er 18 ja iedereen wees naar mij en ja wie heeft er nou geen oren naar korting !!! dus toch maar luisteren en waar je normaal bij doorloopt bleef ik nou staan :S en toen kwam het vroeg ze mijn rekening nummer ik dacht ja daag die krijg je niet eerst maar eens goed over naa denken dus ook dan bel ik ja vanavond wel op dus zo doende belde ze maar ik nam niet op want wilde langer de tijd hebben toen kreeg ik naa 2 weken een acceptgiro thuis die heb ik gelijk weg gegooid en nu krijg ik er weer een ze beloven allemaal veel korting maar je krijgt uiteindelijk helemaal niets
dus als iemand deze mensen ziet gelijk doorlopen

mvg sander

CDJRAS
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 apr 2010 09:33

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door CDJRAS »

Ongelofelijk. Ik ook! Ik wil er wel graag wat tegen doen. Als iemand een oplossing vindt dan hoor ik het graag. Ik baal hier echt van.

Alvast bedankt!

MVG CDJ

Duuk
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2010 11:47

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door Duuk »

Hallo,

Twee dagen geleden ontving ik van Voordelengids.eu twee brieven met daarin een acceptgiro à 39,90. Dit was een laatste kans om te betalen voor de voordelenpas voordat deze betaling overgedragen zou worden aan een deurwaarder. Het vreemde is echter dat ik nog nooit van deze pas gehoord heb, me er al zeker nooit voor opgegeven heb en bovendien stonden deze twee brieven ook nog eens op verschillende namen (en beiden niet de mijne). Het telefoonnummer op de brief is niet te bereiken (de telefoon gaat niet eens over).
Hoe kan ik dit oplossen?

WK2010
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 apr 2010 19:05

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door WK2010 »

Wat voor voordeel biedt deze gids ?

Gesloten