LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Weer een lokkertje
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 21 jun 2006 14:06
Weer een lokkertje
Aanbiedingsfolder 19 juni Karwei bouwmarkt. Huis-aan-huis- verspreid in Nrd en Zd Holland en Utrecht.
Goedkope aanbieding van accuboormachine. Auto gepakt, 6 km gereden. Jammer mijnheer, artikel niet verkrijgbaar want leverancier blijft in gebreke. Weer 6 km terug.
Wat zijn dat toch voor neppers. Voor je naar Karwei gaat beter eerst even bellen of nooit meer naar toe gaan.[/b]
Goedkope aanbieding van accuboormachine. Auto gepakt, 6 km gereden. Jammer mijnheer, artikel niet verkrijgbaar want leverancier blijft in gebreke. Weer 6 km terug.
Wat zijn dat toch voor neppers. Voor je naar Karwei gaat beter eerst even bellen of nooit meer naar toe gaan.[/b]
Re: Weer een lokkertje
Waarom is dat een lokkertje? Karwei drukt die folder op basis van gegevens van de leveranciers. Als die in gebreke blijven is dat heel jammer, maar daar kan karwei weinig aan doen.
Kortom, niet meteen gaan schelden, het kan ook ergens anders aan liggen.
Kortom, niet meteen gaan schelden, het kan ook ergens anders aan liggen.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 21 jun 2006 14:06
Re: Weer een lokkertje
Ja, Dilbert, zo lust ik er nog wel een. Je zou dus een folder kunnen maken waarin lokkertjes staan die allemaal niet geleverd hoeven te worden. Kom man, get a life!
Re: Weer een lokkertje
Je had beter een telefoon kunnen kopen.Auto gepakt, 6 km gereden. Jammer mijnheer, artikel niet verkrijgbaar want leverancier blijft in gebreke. Weer 6 km terug.
Re: Weer een lokkertje
Ja dat zou je kunnen doen, maar dat is niet wat ik bedoelde.Ja, Dilbert, zo lust ik er nog wel een. Je zou dus een folder kunnen maken waarin lokkertjes staan die allemaal niet geleverd hoeven te worden. Kom man, get a life!
Als de Karwei een folder drukt neem ik aan dat ze van tevoren aan de leverancier vragen wat er geleverd gaat worden. Op basis daarvan bepaalt men de inhoud van de folder.
Als de folder dan gedrukt is en de fabrikant zegt op dat moment niet te kunnen leveren, dan kan de folder niet meer veranderd worden en zal dus verspreid worden met het niet te leveren apparaat erin.
Heel jammer, maar zoals ik zei, daar kan Karwei niets aan doen. Die zijn ook afhankelijk van de leveranciers.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 21 jun 2006 14:06
Re: Weer een lokkertje
Dilbert. Tjonge, tjonge, wat ga je toch makkelijk om met de verantwoordelijkheid. Als het een aankoop was geweest dan lag de volle aansprakelijkheid bij de winkel en NIET bij de leverancier .
Makkelijk hé, de zaak afschuiven naar de leverancier.
Ik heb zelf 25 jaar in het marketingvak gezeten van een zeer grote filiaalketen, maar daar kwamen geen artikelen in een folder als die artikelen niet eerst op voorraad waren. Welke eikel gaat nu een folder maken als hij slechts een vage toezegging van een leverancier ( China, Bangladesh o.i.d.?) heeft gekregen.
Overigens, de machine was een KBM machine. een KBM dus meer kopen.
Makkelijk hé, de zaak afschuiven naar de leverancier.
Ik heb zelf 25 jaar in het marketingvak gezeten van een zeer grote filiaalketen, maar daar kwamen geen artikelen in een folder als die artikelen niet eerst op voorraad waren. Welke eikel gaat nu een folder maken als hij slechts een vage toezegging van een leverancier ( China, Bangladesh o.i.d.?) heeft gekregen.
Overigens, de machine was een KBM machine. een KBM dus meer kopen.
Re: Weer een lokkertje
Tsja ik ga het geen derde keer uitleggen, sommige mensen willen het niet snappen.
-
- Berichten: 410
- Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24
Re: Weer een lokkertje
Ik ben het wel enigszins met Dilbert eens. Karwei gaat echt niet mensen lokken met apparaten die ze niet hebben. Daar krijgen ze alleen maar boze klanten door.
Ik heb zelf voor een keten gewerkt en in die tijd hebben we 1 keer een probleem gehad met de levering voor een actie.
Wat dan wel zo netjes is is om uit jezelf (als winkelpersoneel) de klant een alternatief te bieden of even naam en telefoonnummer noteren om de klant in te lichten wanneer ze wel binnen zijn (en er dan ook één reserveren natuurlijk).
Maar om met één incident meteen een hele keten te boycotten....
Ik heb zelf voor een keten gewerkt en in die tijd hebben we 1 keer een probleem gehad met de levering voor een actie.
Wat dan wel zo netjes is is om uit jezelf (als winkelpersoneel) de klant een alternatief te bieden of even naam en telefoonnummer noteren om de klant in te lichten wanneer ze wel binnen zijn (en er dan ook één reserveren natuurlijk).
Maar om met één incident meteen een hele keten te boycotten....
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 21 jun 2006 14:06
Re: Weer een lokkertje
Dilbert,
Natuurlijk hoef je het niet uit te leggen, want je argument is niet valide. Overigens zit je zeker graag op allerlei forums, want jouw naam komt vrij veel voor.
Natuurlijk hoef je het niet uit te leggen, want je argument is niet valide. Overigens zit je zeker graag op allerlei forums, want jouw naam komt vrij veel voor.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 21 jun 2006 14:06
Re: Weer een lokkertje
Daar heb je gelijk in. Daarom belde ik het hoofdkantoor om te vragen er een te reserveren. Welnu dat kon niet want de leverancier bleef en blijft in gebreke. Ook een alternatief was niet voorhanden.
Re: Weer een lokkertje
jij vind mijn argument niet valide, dat is wat anders.Natuurlijk hoef je het niet uit te leggen, want je argument is niet valide. Overigens zit je zeker graag op allerlei forums, want jouw naam komt vrij veel voor.
Gezien deze reactie ben ik niet de enige die het op die manier ziet. Mijn argument(en) is/zijn dus wel degelijk valide, jij wilt het gewoon niet snappen.Ik ben het wel enigszins met Dilbert eens. Karwei gaat echt niet mensen lokken met apparaten die ze niet hebben. Daar krijgen ze alleen maar boze klanten door.
Ik heb zelf voor een keten gewerkt en in die tijd hebben we 1 keer een probleem gehad met de levering voor een actie.
Wat dan wel zo netjes is is om uit jezelf (als winkelpersoneel) de klant een alternatief te bieden of even naam en telefoonnummer noteren om de klant in te lichten wanneer ze wel binnen zijn (en er dan ook één reserveren natuurlijk).
Maar om met één incident meteen een hele keten te boycotten....
Re: Weer een lokkertje
En als je dan net zo weinig open stond voor de mening van een ander..............Ik heb zelf 25 jaar in het marketingvak gezeten van een zeer grote filiaalketen,
Re: Weer een lokkertje
Dit behoord tot de buitengewone omstandigheden.
Wel ben ik van mening dat er een vervangende boormachine had moeten aangeboden worden.
Kan me in de gedachte van de topic starter heel goed inleven.
T riekt wel een beetje zo`n aktie
Wel ben ik van mening dat er een vervangende boormachine had moeten aangeboden worden.
Kan me in de gedachte van de topic starter heel goed inleven.
T riekt wel een beetje zo`n aktie
Re: Weer een lokkertje
ja zo heb je nog meer zaken, nee mevrouw nog niet geleverd, of als het er niet bij staat is het op, of nee is nu al uitverkocht 1e dag van verkoop en je bent eenigste eerste klant. hoe verklaar je dat???
Re: Weer een lokkertje
Even voor alle duidelijkheid: Dit is waarschijnlijk niet de schuld van Karwei.
Folders geef je meestal een week of 4-6 vantevoren op. Op dat moment wordt met de leveranciers overlegd of het produkt geleverd kan worden, en tegen welke prijs. Daarop baseer je heel je folder.
Vervolgens kan het voorkomen dat er een container bij de douane wordt vastgezet, of een grondstof voor een onderdeel van het produkt wordt te duur, waardoor de leverancier zelf een conflict heeft met de fabrikant. Er zijn honderden redenen waarom een produkt niet op tijd geleverd kan worden, of slechts in een beperkt aantal. En daar is de winkel, in dit geval Karwei, dan net zo goed de dupe van als dat de klant dat is. De winkel loopt net zo goed omzet mis. Om dan meteen de winkel de schuld te geven...
Bovendien heb je naar eigen zeggen 25 jaar in het vak gezeten. dan weet je ook nog eens dat je nooit vantevoren kunt voorspellen hoe een produkt gaat lopen. Als je 100 boormachines op voorraad hebt en je verkoopt er 110, heb je dan ook die 10 klanten gelokt? Je moet gewoon ergens een grens trekken. Als je 1000 boormachines had staan en er worden er 110 verkocht, dan zit je als winkel ook met een strop.
Er zijn gewoon zoveel zaken waar je rekening mee moet houden... Dat jij als klant het produkt niet hebt is jammer, maar daar houdt het ook mee op.
Folders geef je meestal een week of 4-6 vantevoren op. Op dat moment wordt met de leveranciers overlegd of het produkt geleverd kan worden, en tegen welke prijs. Daarop baseer je heel je folder.
Vervolgens kan het voorkomen dat er een container bij de douane wordt vastgezet, of een grondstof voor een onderdeel van het produkt wordt te duur, waardoor de leverancier zelf een conflict heeft met de fabrikant. Er zijn honderden redenen waarom een produkt niet op tijd geleverd kan worden, of slechts in een beperkt aantal. En daar is de winkel, in dit geval Karwei, dan net zo goed de dupe van als dat de klant dat is. De winkel loopt net zo goed omzet mis. Om dan meteen de winkel de schuld te geven...
Bovendien heb je naar eigen zeggen 25 jaar in het vak gezeten. dan weet je ook nog eens dat je nooit vantevoren kunt voorspellen hoe een produkt gaat lopen. Als je 100 boormachines op voorraad hebt en je verkoopt er 110, heb je dan ook die 10 klanten gelokt? Je moet gewoon ergens een grens trekken. Als je 1000 boormachines had staan en er worden er 110 verkocht, dan zit je als winkel ook met een strop.
Er zijn gewoon zoveel zaken waar je rekening mee moet houden... Dat jij als klant het produkt niet hebt is jammer, maar daar houdt het ook mee op.
Re: Weer een lokkertje
En als dit bij karwei nu elke week zou gebeuren, dan moeten ze inderdaad misschien wat aan hun folderbeleid doen. Maar uit jouw verhaal kan ik dat niet echt opmaken.
Dames en heren, de wereld wordt zoveel mooier met een beetje meer begrip voor elkaar!
Dames en heren, de wereld wordt zoveel mooier met een beetje meer begrip voor elkaar!
Re: Weer een lokkertje
Geen folders meer in de bus. Probleem opgelost.
Re: Weer een lokkertje
opdetelevisieheeftkarweinogveelmeerlokkertjeswatineenademgezegdwordtenwaariksomsgeentouwaankanvastknopenzosnelmoethijdelaatstezinzeggenandersredhijhetnietmeer.hijg-hijg-hijg.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 21 jun 2006 14:06
Re: Weer een lokkertje
Voor Magel
Natuurlijk kun je niet exact van tevoren inschatten hoe een aktie gaat lopen maar het feit dat de filiaalverkoper mij vertelde dat ze maar 5 boormachines hadden gekregen zegt al meer dan genoeg.
Het is en blijft sdus een lokkertje.
Natuurlijk kun je niet exact van tevoren inschatten hoe een aktie gaat lopen maar het feit dat de filiaalverkoper mij vertelde dat ze maar 5 boormachines hadden gekregen zegt al meer dan genoeg.
Het is en blijft sdus een lokkertje.
Re: Weer een lokkertje
Sorry hoor, maar dat zegt nog steeds helemaal niets. Als een leverancier door omstandigheden maar 100 boormachines krijgt, en die moet hij verdelen over het hele land, dan krijgt deze vestiging er toevallig 5. Dan liever 5 dan helemaal geen enkele. Het is dan helemaal geen lokkertje, maar dat wil er niet echt in geloof ik. Jij hebt je boormachine niet en wil daar koste wat kost de winkel de schuld van geven.
Karwei heeft weer een ontevreden klant minder.
Karwei heeft weer een ontevreden klant minder.