LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wehkamp artikelen gratis

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
yvonne1970

Wehkamp artikelen gratis

Ongelezen bericht door yvonne1970 »

Begin deze week werden mijn dochter en ik erop gewezen dat er op de site van Wehkamp veel gratis dameskleding aangeboden werd. Bij de prijs stond dan echt 0.- euro. Dat is leuk dachten wij. Dus wij het een en ander besteld, en de volgende dag werd het ook bezorgd. Met een acceptgiro van 5.95 euro erbij, voor de verzendkosten. Die meteen betaald. En wij dachten "foutje...bedankt". Vanmorgen kreeg ik een mail van Wehkamp dat wij artikelen hadden ontvangen waar een verkeerde prijs bij stond. En dat de normale prijs nu in rekening gebracht zou worden.
Kunnen zij dit zomaar doen? ik vind dit pure misleiding... Natuurlijk geven ze niks gratis weg, dat weet ik ook wel. Maar dit is toch hun fout? Wat te doen? Vele mensen met mij hebben nu een heel groot probleem?!

Chocomelk

Re: Wehkamp artikelen gratis

Ongelezen bericht door Chocomelk »

yvonne1970 schreef:Begin deze week werden mijn dochter en ik erop gewezen dat er op de site van Wehkamp veel gratis dameskleding aangeboden werd. Bij de prijs stond dan echt 0.- euro. Dat is leuk dachten wij. Dus wij het een en ander besteld, en de volgende dag werd het ook bezorgd. Met een acceptgiro van 5.95 euro erbij, voor de verzendkosten. Die meteen betaald. En wij dachten "foutje...bedankt". Vanmorgen kreeg ik een mail van Wehkamp dat wij artikelen hadden ontvangen waar een verkeerde prijs bij stond. En dat de normale prijs nu in rekening gebracht zou worden.
Kunnen zij dit zomaar doen? ik vind dit pure misleiding... Natuurlijk geven ze niks gratis weg, dat weet ik ook wel. Maar dit is toch hun fout? Wat te doen? Vele mensen met mij hebben nu een heel groot probleem?!
Dit had je natuurlijk kunnen weten dat dit fout was zoals je zelf al schrijft dus dat mensen
nu een groot probleem hebben dat hebben ze zichzelf aan gedaan.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Natuurlijk geven ze niks gratis weg, dat weet ik ook wel. Maar dit is toch hun fout? Wat te doen? Vele mensen met mij hebben nu een heel groot probleem?!
Als u weet dat ze niet gratis weggeven en dat het een fout is, waarom bestelt u dan ?
Het probleem heeft u in deze zelf veroorzaakt.
Terugsturen is inderdaad een idee. De rechter heeft hier al eens uitspraak over gedaan.

Otto hoeft tv's niet te leveren

Uitgegeven: 31 januari 2007 10:10
Laatst gewijzigd: 31 januari 2007 11:06

BREDA - Postorderbedrijf Otto hoeft geen LCD-televisies te leveren voor 99 euro. Dat heeft de rechtbank in Breda woensdag beslist in het kort geding dat de stichting Postwanorder had aangespannen tegen het Tilburgse bedrijf.

Otto bood de tv's in oktober voor 99 euro aan op zijn website. 14.000 Klanten bestelden een televisie voor deze prijs, maar Otto weigerde te leveren. Volgens het bedrijf was er sprake van een systeemfout en wisten consumenten best dat het bedrag niet klopte.

Bijna duizend klanten sloten zich aan bij de stichting Postwanorder, die eiste dat het postorderbedrijf zijn belofte nakwam.

Vergissing

Volgens de rechter is het voldoende aannemelijk dat de prijs van 99 euro een vergissing was en geen publiciteitsstunt, zoals de stichting Postwanorder suggereerde.

Reële prijs

Verder is hij het met Otto eens dat de consumenten die een lcd-tv bestelden voor dit bedrag redelijkerwijs konden weten dat dit geen reële prijs was.

Dit geldt zeker voor degenen, die hun bestelling pas deden nadat op allerlei internetfora een hype was ontstaan rond de 'stuntaanbieding' van Otto.

Teleurstellend

Advocaat Dirk Schreuder van de stichting Postwanorder noemt het vonnis teleurstellend. "De rechter stelt wel vast dat Otto zijn automatiseringsproces niet op orde heeft, maar legt de verantwoordelijkheid toch bij de consument. Die had maar moeten ruiken dat het om een fout ging en niet om een prijsstunt."

Otto betreurt het dat deze situatie heeft kunnen ontstaan, maar denkt dat het goed is dat thuiswinkeliers "niet kunnen worden opgehangen aan evidente verschrijvingen". Volgens een woordvoerster van het postorderbedrijf wordt er gewerkt aan een noodplan, zodat fouten in de webwinkel voortaan eerder kunnen worden rechtgezet. De foutieve prijs voor de lcd-tv stond een week lang op het internet

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik weet niet of het zo simpel is als met de Otto tv's.
Immer de klant heeft iets besteld, het is geleverd met een rekening en de rekening is betaald.
Hiermee is dus de transactie afgehandeld.
Otto heeft de TV's nooit geleverd, dat is het verschil.

bprosman

Er zit ook wel een grote overeenkomst in :
Verder is hij het met Otto eens dat de consumenten die een lcd-tv bestelden voor dit bedrag redelijkerwijs konden weten dat dit geen reële prijs was.
Bovendien is de transactie nog niet helemaal afgehandeld. De klant kan binnen de bedenktijd gewoon de spullen terugsturen.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Dirkie schreef: Otto heeft de TV's nooit geleverd, dat is het verschil.
Enige verschil is dat webwinkel in dit geval pas in later stadium fout door had.
Klant had moeten weten dat foutieve prijs vermeld staat, juiste prijs dient alsnog betaald te worden, of terugsturen.

Dofolo

Ongelezen bericht door Dofolo »

Ozin,

Het mag dan duidelijk zijn dat het raar is dat er artikelen met 0 euro in een shop staan, als de artikelen vervolgens gewoon geleverd worden en er wel om 6 euro verzendkosten gevraagd wordt mag je wel aannemen dat het blijkbaar klopt. De webwinkel heeft meerdere controle momenten gehad. (order, order bevestiging, betaling, verpakking, verzending)

TS heeft neem ik aan ook gewoon een factuur gekregen met artikel X Y Z voor 0 euro, verzendkosten 6 euro, totaal 6 euro. Die is betaald.

De transactie is dus al helemaal afgehandeld, en dan wil de leverancier op de prijs terug komen? Ondernemersrisico noemen we dat (en een sukkel van een webshop designer//medewerker die dit toevoegt/toestaat)

bprosman

"De rechter stelt wel vast dat Otto zijn automatiseringsproces niet op orde heeft, maar legt de verantwoordelijkheid toch bij de consument. Die had maar moeten ruiken dat het om een fout ging en niet om een prijsstunt."

Sterker nog, TS geeft hier al toe dat ze al dacht dat het niet kon.

Ben toch bang dat als je naar de rechter gaat (indien Wehkamp er een incasso bureau op gaat zetten) dat je Otto hier gewoon door Wehkamp kunt vervangen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Natuurlijk geven ze niks gratis weg, dat weet ik ook wel. Maar dit is toch hun fout?
Jááááááhhh... Hun fout inderdaad. En dat wist je. Maar daarom kun je ze er toch niet aan ophangen? Trouwens... hun fout... het zou zomaar door een hacker gedaan kunnen zijn, om eens wat te noemen. Of een boze ex-medewerker.

Dirkie

bprosman schreef:Er zit ook wel een grote overeenkomst in :
Bovendien is de transactie nog niet helemaal afgehandeld. De klant kan binnen de bedenktijd gewoon de spullen terugsturen.
Voor beiden is de transactie wel degelijk afgehandeld. Alleen heeft de consument 7 dagen bedenk tijd bij koop op afstand, de leverancier heeft dit niet.
En ik denk dat deze consument zich niet bedenkt.
En Otto had er tenminste nog een controle tussen bestellen en leveren zitten. Wehkamp blijkbaar niet, jammer voor hun.

Dirkie

witte angora schreef:
Natuurlijk geven ze niks gratis weg, dat weet ik ook wel. Maar dit is toch hun fout?
Jááááááhhh... Hun fout inderdaad. En dat wist je. Maar daarom kun je ze er toch niet aan ophangen? Trouwens... hun fout... het zou zomaar door een hacker gedaan kunnen zijn, om eens wat te noemen. Of een boze ex-medewerker.
Zou beide heel goed kunnen, maar dan moeten ze dit wel heel goed kunnen aantonen en dan is het feitelijk nog steeds hun probleem, niet van de consument.
Het enige wat de consument heeft is een betaalde factuur en geleverde produkten. Wat wil je nog meer?

bprosman

Wat wil je nog meer?
Misschien in de toekomst nog eens bestellen bij Wehkamp :wink:
Ik kan me voorstellen dat als je willens en wetens spullen bestelt terwijl je weet dat het niet kan, TS geeft dat ook toe dat Wehkamp je op de "blacklist" gaat zetten.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Persoonlijk zou ik of terug dturen of betalrn,u geeft al aan,foutje bedankt.
Zo denken veel mensen hey kan pinnen maar wordt niet afgehouden kassa..not overal komen ze achter..

Ik zou het niet ver laten komen of met whekamp misschien deal proberen te sluiten???van ja maar u was ook fout...misschien krijg je korting.
Zo niet,deurwaarder alleen maar duurder...

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Natuurlijk hoeft de consument nu niet meer een andere koopprijs te betalen.

De regel, zoals die ook voor Otto geldt, is dat de verkoper niet hoeft te leveren voor de prijs die, als een kennelijke vergissing, ten onrechte aan de consument is getoond.

Als het een kennelijke vergissing was geweest ,dan had de verkoper, dit voor uitlevering dienen op te merken, en geen producten dienen te verzenden.

Nu is , zoals Dirkie terecht aangeeft, de transactie volledig afgerond, en kan de verkoper hier niet meer op terugkomen.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

De TS heeft op het Kassa forum al antwoord gehad van Wehkamp, gewoon zoals ze dat hier ook op de site doen. Dat terugsturen niet het eerste is wat in haar opkomt, dat begrijp ik dan weer niet. Want Wehkamp, net als alle andere bedrijven, is geen filantropische instelling. En waar mensen werken, worden fouten gemaakt. Dat is overduidelijk aan de hand.

@yvonne1970, heeft u ze al gemaild met uw klantnummer? Men zou het dan immers voor u uitzoeken?

bprosman

Als het een kennelijke vergissing was geweest ,dan had de verkoper, dit voor uitlevering dienen op te merken
Klein gokje dat er in de software nu ook wel eea aangepast zal worden,
"Verkoper" , ik denk niet dat ze iemand in dienst hebben die iedere dag met de hand al die facturen gaat controleren.
Dat terugsturen niet het eerste is wat in haar opkomt, dat begrijp ik dan weer niet.

Tja, dat is dan meer een kwestie van fatsoen dan "recht".
Ik ken ook mensen die er trots op gaan dat de cassiere "het kratje bier onderop de kar" niet opgemerkt hebben en "dat ze dan maar beter op had moeten letten".
In mijn tijd heette dat nog gewoon "jatten".
Jammer genoeg ben ik geen Wehkamp maar op deze klanten zou bij mij meteen een 'slot' gaan.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

yvonne1970 schreef: En wij dachten "foutje...bedankt". Vanmorgen kreeg ik een mail van Wehkamp dat wij artikelen hadden ontvangen waar een verkeerde prijs bij stond. En dat de normale prijs nu in rekening gebracht zou worden.
Misleiding?
Wehkamp zou die €5,95 verzendkosten wel terug moeten storten, want als je geweten had dat het toch niet gratis was, had je het niet besteld.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Natuurlijk geven ze niks gratis weg, dat weet ik ook wel. Maar dit is toch hun fout? Wat te doen? Vele mensen met mij hebben nu een heel groot probleem?!
Met dat vele mensen hebben nu een heel groot probleem, daar ga ik niet in mee; ik denk (en hoop) dat er vele mensen hun gezond verstand gebruiken en denken: dit is fout, ik stuur het terug of ik bel even en maak ze attent op hun fout, als ze dat al vergeten zouden zijn bij iemand.

't Is inderdaad wat bprosman schrijft: bijna 'trots' om met onbetaalde zaken de virtuele winkel uit te lopen. Die jurk zou mij letterlijk en figuurlijk 'niet passen'.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

En wat ik me nou afvraag... Stel dat het jurkje kapot is, of de schoenen zijn na twee weken versleten. Gaan dit soort jatmozen dan ook nog eens garantie claimen omdat het product non-conform is? :mrgreen:

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

witte angora schreef:En wat ik me nou afvraag... Stel dat het jurkje kapot is, of de schoenen zijn na twee weken versleten. Gaan dit soort jatmozen dan ook nog eens garantie claimen omdat het product non-conform is? :mrgreen:
Haha waarschijnlijk wel.

Gesloten