Lady1234 schreef: ↑30 mei 2021 21:55
Misschien wonen die arbeidsmigranten wel met een groep samen in een aftandse caravan, als één huishouden.
Dat zijn eerder de mensen in de vleesverwerkende bedrijven of distributiecentra van grote internetbedrijven. Waar vorig jaar de grote Corona-uitbraken waren.
witte angora schreef: ↑30 mei 2021 21:38
De oplossing is dus 'integratie'. Zolang dat niet gebeurt zul je dit blijven houden. Maar er zijn er intussen wel zoveel die moeten integreren, stuk voor stuk met een achtergrond, een verhaal... Het openstellen voor andere culturen moet van twee kanten komen, en in mijn ervaring gaat het dus van twee kanten niet altijd even goed.
Eens.
Groep van gisteren had eerst niet door, dat wij alles verstaan, totdat één zo'n seksistische opmerking over de serveerster maakte, dat mijn man hem direct op zijn nummer zette. Daarna praatje gemaakt. De tegelzetter had het minste gedronken, maar sorry ... als je twee jaar in een ander land bent en nog geen stom woord van de andere taal hebt opgepakt, dan leef je naast de maatschappij. Die tegelzetter komt wel overal. Hij noemde een straat, die heb ik nagekeken en het zijn huurhuizen van een grote verhuurder, waar hij tegeltjes aan de muur plakt. Nog een keer sorry: zouden wij daar wonen, zouden wij hem niet binnen laten, omdat we er niet op kunnen vertrouwen, dat ook hij er alles aan doet om gezond te blijven.
Andersom vraag ik mij af of we nooit leren van eerdere fouten. Eerste generatie gastarbeiders heeft geen taalles gehad (omdat ze terug zouden gaan) en die zijn nu op de leeftijd, dat ze snel in het ziekenhuis terechtkomen na besmetting. De actuele cijfers geven aan, dat juist onder deze groep minder mensen een vaccin halen, omdat ze heel veel informatie missen, niet meekrijgen.
De arbeidsmigranten van nu begrijpen de hele uitnodiging niet of krijgen hem niet en dat met een virus, dat zich keurig aan artikel 1 van de grondwet houdt: het discrimineert niemand.