Ik denk dat je dat nog even tegen een flink aantal Woonzorgcomplexen zult moeten gaan vertellen, want daar zijn ze daar nog niet van op de hoogte.. Die beste mensen werken (werknemers) en wonen (bewoners) daar nog steeds ondanks dat ze niet meer bestaan.Een actueel voorbeeld: door het beleid dat ouderen zo lang mogelijk thuis moeten blijven wonen zijn verzorgingshuizen afgeschaft.
Geld speelt een heel belangrijke rol. Maar dat heeft niet zozeer met een 'rechtse' regering te maken, maar veel meer met wat de maatschappij (wij dus) bereid zijn om hiervoor op te brengen.Of over het leven op bijstandsniveau en daardoor bepaalde tandartsbehandelingen niet of nauwelijks kunnen betalen. Gelukkig heb ik nog een beetje spaargeld maar niet iedereen heeft dat. Geld speelt bij bepaalde zorg dus wel degelijk een rol. Daar worden dan wel weer petities en brandbrieven voor opgesteld maar echte verandering komt er waarschijnlijk pas bij een minder rechtse regering.
Als ik zie wat wij als maatschappij in ons gedrag al niet eens zijn bereid op te brengen, vrees ik het ergste voor datgene wat ons serieus geld gaat kosten.