Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

16again
Berichten: 16427
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

kuklos schreef:
20 dec 2021 19:21
Want:
Mensen met een booster shot, daarvan is 54,3% volledig gevaccineerd, boven de 65 jaar.
Dat klopt ook niet.
De figuur zegt: Van de gevaccineerden boven de 65, heeft 54% de booster gehad.

Mensen met booster shot zijn immers per definitie volledig gevaccineerd

16again
Berichten: 16427
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

Zonder verder in het artikel te duiken:
Die 95% uit die tabel betreft het percentage gevaccineerden in die leeftijdsgroep.

kuklos
Berichten: 10197
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door kuklos »

Jose2501 schreef:
20 dec 2021 19:33
@kuklos schrijft: ik denk, laat ik deze claim toch maar even controleren. En wat blijkt? Het klopt - uiteraard - weer niet.
Want:
Mensen met een booster shot, daarvan is 54,3% volledig gevaccineerd, boven de 65 jaar.
Kijk @kuklos: Als je mijn link aanklikt zie je dit: Onderaan in tabel: Population ≥ 65 Years of Age
56.225.030 People received a booster dose 95%


Total Vaccine Doses
Delivered
605.236.885
Administered
495.101.938
Learn more about the distribution of vaccines.

203.9M
People fully vaccinated

60.2M
People received a booster dose**

Vaccinated People
Count
Percent of US Population
Total
241.571.084
72,8%


Population ≥ 5 Years of Age
241.531.052
77,3%
Population ≥ 12 Years of Age
235.496.390
83,1%
Population ≥ 18 Years of Age
219.661.037
85,1%
Population ≥ 65 Years of Age
56.225.030
95%
The percent of the population coverage metrics are capped at 95%. Learn how CDC estimates vaccination coverage.
*For surveillance purposes, COVID Data Tracker counts people as being “fully vaccinated” if they received two doses on different days (regardless of time interval) of the two-dose mRNA series or received one dose of a single-dose vaccine.

**The count of people who received a booster dose includes anyone who is fully vaccinated and has received another dose of COVID-19 vaccine since August 13, 2021. This includes people who received booster doses and people who received additional doses.

***Some COVID-19 vaccine recipients are recommended to receive booster doses.
Dat is het percentage dat gevaccineerd is van de 65+ers. Je moet op de tab Booster Doses klikken om het percentage met een booster dose te zien.
Dus ik had gewoon gelijk toen ik schreef: "Het klopt - uiteraard - weer niet."

Techneut71
Berichten: 226
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Techneut71 »

Goed kijken, kuklos heeft gelijk.
In de tab "at least one dose" zie je in de groep 65+ inderdaad 95%
IN de tab "fully vaccinated" is het voor diezelfde groep 87.5%
en in de tab "booster" is het 54.3%

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

jose had blijkbaar mijn reactie niet gelezen. 😄😄, want daar komt geen commentaar op.

criticus2
Berichten: 1121
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door criticus2 »

angel1978 schreef:
20 dec 2021 14:42
we zijn het eens dat het zo goed als zeker is dat het klopt.
Nee, dat is totaal niet wat ik zeg..

Het KAN kloppen, maar voordat ik dat beaam of met je eens ben wil ik daar graag mijn eigen mening over vormen. Tot die tijd sluit ik het een niet uit, maar neem ik het ander ook niet zomaar aan.
precies het "poldermodel" waardoor onze overheid telkens te laat is met maatregelen (eerst moeten allerlei organen daar hun plasje over doen , wordt er gekneed tot er iets uit komt rollen wat de minste groeperingen kwaad doet, of ook niet).
Probleem bij dit virus is dat je dus, laat de omicron variant klip en klaar zien, eerst moet schieten en dan pas vragen stellen. Je kan niet alles wat je wilt weten vooraf weten.
Sterker nog, inmiddels is het duidelijk dat wat men dacht te weten toch met een nieuwe variant ineens anders is....dan kan je dus oeverloos gaan discussiëren wie er wellicht gelijk heeft (straks weten we waarschijnlijk dat dat toch weer heel anders blijkt te zijn en niemand gelijk had, maar tegen die tijd is ook de nieuwe variant er al weer...) maar ondertussen dient zich ook nog weer een nieuwe variant aan en blijk je nog erger achter feiten aan te lopen dan zelfs de negatief denkenden hadden kunnen bedenken ...
vaccineren beschermt tegen besmet worden? niet meer in ieder geval. tegen besmettelijk zijn? ook niet (meer.).. je wordt en nog wel minder ziek door, dat klopt nog steeds. tenzij je AZ of Jansen hebt want dat doet niets tegen omicron...

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus ergens lopen de besmettingen terug en ergens anders lopen ze weer op.

Wat wilt u daar nou weer mee zeggen?

En dan weer een volgende figuur die over verlies van kwaliteit en economische schade begint. Maar goed, hij vindt zichzelf heel intelligent.

Ik vraag me af wat het nut voor u is al die verhalen tot u te nemen. Het lijkt wel een obsessie.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Jose2501 schreef:
20 dec 2021 21:26
Rogier Rumke is gastauteur op het blog van Maurice. Vandaag plaatste hij een kritisch artikel over de lockdown en de maatregelen die nu gelden.
Punt voor punt analyseert hij de voorgestelde maatregelen. En dat is niet mis. In 1 maand lockdown een verlies van miljoenen Qualy's "kwaliteit van levensjaren" plus een enorme economische schade. 115 miljard euro.
Maar voor wie is geïnteresseerd lees maar: https://www.maurice.nl/2021/12/20/hoeve ... nnenstreek
Wat is de reden dat je keer op keer met hele stukken komt die wij dan kunnen lezen ( of misschien wel moeten lezen van je) ?
Ik ga er van uit dat we er zelf na bijna 2 jaar wel het nodige van weten of niet misschien.
Wat is je doel toch?
Waar wil je ons van overtuigen ? Over de ' kwalijke Corona aanpak ' hier in Nederland?
Zelf lees en volg ik nagenoeg alles en voor de rest gebruik ik mijn eigen hersens en mijn gezonde verstand.
De aanpak , waar dan ook en hoe dan ook en door wie dan ook , heeft op mij persoonlijk niet veel invloed. Ik vertrouw op mijn vaccinaties en mijn gezond gestel.

Maar jij bent er heel erg mee bezig, bijna obsessief idd.
Ik denk eerlijk gezegd dat het gros van de Radar bezoekers jouw stukken niet eens leest.
Niet l***lig bedoeld, maar het is steeds véél en van hetzelfde.
Wij wonen in Nederland en moeten het ( soms helaas) doen met ons beleid.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat is die Maurice toch een ouwe bedelaar. Elke keer dat ik op zo'n link van Jose2501 klik, wil hij centjes.

Nijogeth
Berichten: 10653
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik denk toch wel dat het fijn is dat de ziekenhuisopnames in de UK niet meelopen met de besmettingen, die blijven gelijk, net als de bezetting, terwijl de besmettingen dramatisch zijn toegenomen. Dat lijkt toch enigszins in te houden dat Omikron mogelijk zo snel mogelijk de overhand moet krijgen t.o.v. de Delta variant.

16again
Berichten: 16427
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

Bob Schurkjens schreef:
20 dec 2021 22:15
Wat is die Maurice toch een ouwe bedelaar. Elke keer dat ik op zo'n link van Jose2501 klik, wil hij centjes.
What's new? Besef dat de meeste links waar je op klikt, reclame centjes laten rollen naar de maker van die website.

Moneyman
Berichten: 31369
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Naast die bedelbanner staat ook nog “schrijf u in voor MDH-alerts”. Niet nodig - ik heb José :lol:

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
20 dec 2021 22:08
Jose2501 schreef:
20 dec 2021 21:26
Rogier Rumke is gastauteur op het blog van Maurice. Vandaag plaatste hij een kritisch artikel over de lockdown en de maatregelen die nu gelden.
Punt voor punt analyseert hij de voorgestelde maatregelen. En dat is niet mis. In 1 maand lockdown een verlies van miljoenen Qualy's "kwaliteit van levensjaren" plus een enorme economische schade. 115 miljard euro.
Maar voor wie is geïnteresseerd lees maar: https://www.maurice.nl/2021/12/20/hoeve ... nnenstreek
Wat is de reden dat je keer op keer met hele stukken komt die wij dan kunnen lezen ( of misschien wel moeten lezen van je) ?
Ik ga er van uit dat we er zelf na bijna 2 jaar wel het nodige van weten of niet misschien.
Wat is je doel toch?
Waar wil je ons van overtuigen ? Over de ' kwalijke Corona aanpak ' hier in Nederland?
Zelf lees en volg ik nagenoeg alles en voor de rest gebruik ik mijn eigen hersens en mijn gezonde verstand.
De aanpak , waar dan ook en hoe dan ook en door wie dan ook , heeft op mij persoonlijk niet veel invloed. Ik vertrouw op mijn vaccinaties en mijn gezond gestel.

Maar jij bent er heel erg mee bezig, bijna obsessief idd.
Ik denk eerlijk gezegd dat het gros van de Radar bezoekers jouw stukken niet eens leest.
Niet l***lig bedoeld, maar het is steeds véél en van hetzelfde.
Wij wonen in Nederland en moeten het ( soms helaas) doen met ons beleid.


Jeetje 😯 moederslink.

Laat je niet mee sleuren.

Moneyman
Berichten: 31369
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
20 dec 2021 22:50
Jeetje 😯 moederslink.

Laat je niet mee sleuren.
Jeetje :) Reggie.

Doe geen aannames.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

reggie2 schreef:
20 dec 2021 22:50
Jeetje 😯 moederslink.
Laat je niet mee sleuren.
Geen zorgen, Reggie, ik sta erg stevig op mijn pootjes 😉.
Alleen steeds opnieuw deze stukken van José onder ogen krijgen , en dan met name het aanprijzen van Maurice de Hond , valt mij niet mee.
Ik vraag me serieus af wie hij en waarom hij ons wil overtuigen van allerlei bevindingen van M de Hond.
Maurice is een opiniepeiler , geen viroloog, geen internist, geen intensivist, geen epidemioloog.

Ik lees ook kranten, volg ook alles en heb gelukkig mijn eigen realistische kijk op dit beleid en dit Coronagedoe en ben het zeker niet altijd 100 % eens met de Nederlandse aanpak.
Maar n.m.m helpt het niet echt om steeds te horen hoe andere landen het doen of hoe Maurice erover denkt.
Vandaar mijn vraag( vragen) aan José.

( ik denk dat José een ' hij ' is 😉 )

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien is Jose wel een het, of een letter uit die afkortingen, maar dat is compleet irrelevant.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sjohie »

Misschien moet de moderatie dit topic maar es sluiten, het gaat letterlijk nergens meer over, met al dit heen en weer gepingpong van selectieve cijfers en quotes, die voor leken sowieso niet fatsoenlijk te interpreteren of duiden zijn. Wat uiteraard geen enkele belemmering is om dit wél te doen.

Blijkbaar zijn veel mensen niet (meer) in staat om iets simpelweg niet te begrijpen, en verder te gaan met hun leven. Er móet krampachtig een verklaring komen, en liefst eentje waardoor enige vorm verantwoordelijkheid bij een ander, liefst een publiekelijk figuur als een OMT lid of politicus wordt gelegd.

witte angora
Berichten: 32136
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

sjohie schreef:
21 dec 2021 09:01
Blijkbaar zijn veel mensen niet (meer) in staat om iets simpelweg niet te begrijpen, en verder te gaan met hun leven.
Exact. Maar schrijf maar niet over de corona-gerelateerde dingen die je in het leven meemaakt, want gegarandeerd krijg je door de weinigen die het lezen bagger en/of verwijten over je heen. Terwijl het topic onder andere juist voor dat soort dingen bedoeld was.

Onkruid71
Berichten: 3030
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik hoorde op tv dat ze weer gaan kijken of het mogelijk is om prikplicht te realiseren. Omdat het anders allemaal te veel geld kost

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sjohie »

Onkruid71 schreef:
21 dec 2021 09:28
Ik hoorde op tv dat ze weer gaan kijken of het mogelijk is om prikplicht te realiseren. Omdat het anders allemaal te veel geld kost
Linkje naar zo'n zwaarbeladen onderwerp zou wel helpen, ipv zo'n losse kreet.

Gesloten