reggie2 schreef: ↑10 jan 2021 15:00
jij boeit mij niet. Als jij je eigen teksten eens naleest ken je het antwoord. Boel tekst....weinig inhoud.
Ik heb je geprikkeld om met meer quotes te komen en dit is alles? Ik kan jouw reacties - ze zijn erg voorspelbaar - zo samenvatten: een snelle, goedkope mening en een ander heeft het altijd gedaan.
Kort de dag doorlopen
PeterPeters1966 schreef: ↑11 jan 2021 19:21
En de overheid sluit bedrijven niet omdat ze die bedrijven kapot willen maken, maar omdat beperken van bewegingen de enige manier is om de coronacrisis te verminderen. Als je dat nu negeert komt het later nog veel harder terug.
Natuurlijk. Duitsland heeft in november de complete horeca gesloten en de compensatie is 75% van de omzet uit november 2019. Na aanscherping van de maatregelen wordt overlegd over een vergelijkbare regeling voor andere sectoren, gaat traag vanwege de federale structuur van het land, maar er is vanaf dag 1 van de sluitingen wel aandacht voor de situatie van ondernemers.
Nederland sluit alles en pas nadat het halve land begint te snotteren, te brommen, te piepen, te hijgen - allemaal Covid19-syptomen, maar dit terzijde - begint het tot de overheid door te dringen dat er een probleem is gecreëerd en iets meer compensatie netjes zou zijn.
witte angora schreef: ↑10 jan 2021 17:59
Wat je nu ziet lijkt in de verste verte niet meer op een lock-down.
Het kan steviger.
Alle bedrijven dicht => ook wie niet thuis kan werken, moet zo thuisblijven.
Avondklok (van 20 tot 5 uur) => 's avonds geen bezoek meer. Grafschaft Bentheim heeft dit sinds 23 december; besmettingen per 100.000 inwoners zijn van 250 (22 december) naar 120 (vandaag) gedaald.
Reisverboden => houdt het virus binnen de eigen gemeente, regio, land.
Venstertijden wie wanneer naar buiten mag => Minder spontane ontmoetingen op straat.
(Kappers open => Haarlak is lijm voor virussen en bacteriën, Föhn verbrandt dit soort kleine dingetjes)
moederslink schreef: ↑10 jan 2021 19:37
... Een avondklok zou kunnen mee helpen . Je hond uitlaten moet natuurlijk nog wél kunnen. En het eerder vaccineren van bv huisartsen zit er ook niet in. Onbegrijpelijk!
Tja, dan maar een hondentoilet in de gang. Met het wie-wanneer vaccineren heb ik zo mijn gedachten, maar momenteel gaat het toch naar voorraad en doelgroep. Huisartsen zullen niet sneller kunnen dan het nu gaat.
moederslink schreef: ↑10 jan 2021 22:04
Overigens : het huiselijk geweld is flink toegenomen. Méér dan ooit zitten jonge kinderen in een onveilige thuissituatie , het weer opengaan van de lagere school zou voor deze kinderen dus een uitkomst zijn. Treurig.
Waar was dit in het nieuws?
witte angora schreef: ↑10 jan 2021 22:08
Heel misschien dat basisscholen eerder open kunnen, maar dan nog. De eerstkomende vier weken zitten kinderen dus sowieso nog thuis.
Dat verklaart de drukte overdag. Opa en oma komen langs om op te passen.
Nijogeth schreef: ↑10 jan 2021 23:09
En daarbij, onderwijs is tegenwoordig makkelijk vanuit huis te doen.
16again schreef: ↑11 jan 2021 09:20
Dat valt juist tegen aan de onderkant van de maatschappij, waar onderwijs het hardst nodig is: Klein behuisd en daardoor geen rustige omgeving, minder digitale middelen.
Het is niet voor niets, dat school van zoon wel open is voor wie thuis geen rust of plek heeft om te werken. Deels vanwege de redenen van 16Again, deels omdat het jongeren zijn, die juist mensen om zich heen nodig hebben om vooruit te komen.
De scholen zouden open kunnen, wanneer het lukt om de basismaatregelen te volgen. De meeste scholen hebben vertrouwd op de richtlijnen vanuit de overheid of de onderwijsraden, maar die bieden alleen symptoombestrijding en als een regel lastig is, wordt die opgeheven voor scholieren. Er is niet ingezet op aanpassing van de lestijden, de leslocaties, ervoor zorgen dat ook op school iedereen zo min mogelijk contact met anderen heeft en dat lijkt mij een basisvoorwaarde om weer normaal open te gaan.
Ook op basisscholen kan dit. Je kunt per 1 of 2 groepen andere begin-, pauze- en eindtijden aanhouden. Je kunt de lesdagen langer maken, zodat een deel van de leerlingen 's morgens en een ander deel 's middags les (bezigheidstherapie) heeft, als de lokalen echt te klein zijn. Dat is het enige voordeel voor de basisschoolleeftijd; ze zijn niet zo groot, daarom is anderhalve meter tussen elk kind overdreven. Een meter zal het ook doen.