Obelix1 schreef: ↑11 apr 2020 20:02
[...]
Ik wacht op de vaccin, kan mij niet bommen hoe lang ik moet wachten, maar ik wil niet ogenschijnlijk immuun worden en dan toch weer blijken van niet. Tja een keuze die niet gemakkelijk is, heb er soms ook hoofdpijn over, maar mijn gezondheid van mijn vrouw ga ik niet op het spel zetten. Russisch roulette.
Het is absoluut niet te vergelijken met elkaar, eilanden zijn zeer apart vandaar dat ik er voor heb gekozen om daar terug te trekken in de bergen. Ik begrijp dat veel Nederlanders daar wel moeite mee hebben, ze wonen nu eenmaal niet allemaal op Texel.
Het vaccin zal nooit 100% garantie geven, dat je niet ziek wordt. Net als het Influenzavirus is SARS-CoV-2 een RNA-Virus, dat muteert. Het verandert zich zelfs zo snel, dat in het laboratorium aangegeven kan worden via welke route je ongeveer besmet bent geraakt: direct uit China of via Noord-Italië of via Tirol.
De bergen zouden we graag heen willen. Weliswaar momenteel verplicht binnenblijven, alleen op vastgestelde momenten mag je naar een winkel, maar het is zoveel rustiger, dat het perfect is om bij te komen van alles. Helaas, we moeten wachten totdat alle grenzen weer open gaan.
Net het journaal teruggekeken.
1 De opening over de verdeling van de PBM. Daar miste ik de creatieve manieren om jezelf te beschermen. Plus iemand, die wat meer weet over de ziektecijfers in al die verzorgingsinstellingen. Of een directeur, die moedeloos in de camera kijkt, want hij krijgt geen PBM, terwijl de bewoners achter elkaar per ambulance of lijkwagen het gebouw verlaten.
2 De effecten van de IC. Met name depressieve klachten of angststoornissen zijn een direct gevolg van te langdurige, te hoge doses narcose, omdat narcosemiddelen juist op dat gebied in de hersenen inwerken en sporen nalaten. Dat is niets nieuws, al sinds de jaren zestig van de vorige eeuw bekend.
3 De brandstichtingen in de zendmasten. Sinds wanneer werkt de NOS mee aan het verspreiden van geruchten?
Dit is overigens redelijk gemiddeld voor de NOS. Journaal is steeds meer Hart van Nederland, meer emoties dan feiten.