LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

ZeerPrivé
Berichten: 6067
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Gelukkig hoef ik niet naarstig op zoek naar oplossingen, want ik eet nooit piepers. Aardappels ook niet trouwens...

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Geforceerd naar lichtpuntjes zoeken?

U hebt uw inkomen, U hebt geen bedrijf wat op failliet gaan staat, u hebt een huis, u hebt een auto waarmee u uw vader kunt bezoeken. U kunt wandelingen maken waar geen hond komt.

Hoeft u dus niet naar te zoeken, staan voor uw neus.

Dat ongetwijfeld voor iedereen de economische situatie slechter zal worden, is zeker, maar voor sommigen veel en veel slechter dan voor u. En ook voor mij trouwens.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Niet iedereen gaat even makkelijk om met veranderingen/aanpassingen.
En het zíjn enorme aanpassingen en veranderingen tenslotte.

Voor iemand als bv WA kost dit misschien méér moeite, daar kun je iemand niet op pakken , probeer er gewoon wat begrip voor te kweken en besef dat deze mensen het gewoon moeilijker hebben!
Ook mijn zoon heeft structuur en duidelijkheid nodig en geen vaagheden waar je meerdere kanten mee op kunt.

Ik heb er zelf geen last van , maar kan het zéér wél invoelen.

Dit is verwarrend , de regels zijn ook niet eenduidig uit te leggen. Het is niet allemaal even duidelijk, écht niet!
Hij ging vandaag nd kapper , er lagen mondkapjes en desinfectiegel voor wie dat wilde, maar niemand vh personeel droeg een mondkapje. :roll:

Ik was vanmiddag in het winkelcentrum en iedereen liep kris kras door elkaar.
Er waren pijlen aangebracht, maar het werkt niet!

Mensen die bij elkaar zitten, gepland, krijgen een boete , maar schuif je ff aan op 1.5 meter afstand in het park, krijg je geen boete.
De ene BOA deelt gelijk boetes uit, de ander waarschuwt.
Gisteren op TV hoorde ik BOA.s klagen hierover, het is dus niét duidelijk!

Jongeren die gewend waren aan lekker gaan stappen, dat kán dus niet.
Ouderen die geknuffeld werden door hun kinderen en kleinkinderen, dat kán dus niet.
Werkenden die hun collega.s en de structuur missen.
Sporters die niet nd sportschool kunnen.
Dramatische verliezen van inkomen .
De angst om iemand te besmetten of zelf besmet te worden of dood te gaan.
Etc etc etc .

Het zijn bar onzekere akelige tijden en het eind is nog lang niet in zicht!
Het wordt bittere armoede, honger, rebellie, geen toegang tot zorg, scheidingen, dakloos worden, suïcide, geweld en protesten bij héél velen , wereldwijd , en dát wordt realiteit, deze groep ziet beslist geen énkel lichtpuntje.

Voor mij is er nauwelijks iets veranderd, ik leefde al bedaard en rustig en mijn geld krijg ik toch wel. Ik heb eten , drinken, zorg en een dak boven mijn hoofd.
Ergo...ik merk er amper iets van, dus ik mauw niet.
Maar mensen die wel mauwen, terecht of niet , serveer ze niet af, maar verplaats je er eens in.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Als ik het in deze tijd even wat minder zie zitten, en op zoek ben naar 'lichtpuntjes', dan kom ik hier om de bijdragen van Moederslink te lezen ;)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik ben een positief ingesteld mens , maar dit virus is een RAMP voor miljoenen en miljoenen . Maatschappelijk, mentaal, psychisch en economisch.
Nog afgezien vd vele zieken en doden hou ik momenteel idd mijn hart vast vwb deze gevolgen. Het zal , uiteindelijk , wel weer goed/beter worden , maar dat gaat nog wel ff duren.
Hou de moed er maar in.

Erthanax
Berichten: 10066
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Mocht het onverhoopt zo ver komen dat er om wat voor reden dan ook geen aardappelen meer geïmporteerd mogen of kunnen worden, dan ligt de oplossing dus al klaar in de vorm van een miljard kilo (een miljoen ton) prima aardappelen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

tttlocke schreef:
16 mei 2020 21:31
Als ik het in deze tijd even wat minder zie zitten, en op zoek ben naar 'lichtpuntjes', dan kom ik hier om de bijdragen van Moederslink te lezen ;)
Lichtpuntjes heb ik vaak zat gegeven, maar over deze Coronatijd valt weinig positiefs te melden op dit moment.
De gevolgen worden steeds meer zichtbaar en meetbaar en daar word je toch niet blij van?
Ik vind het knap hoe creatief en innovatief mensen zijn om oplossingen voor hun nering te bedenken of om ouderen toe te zingen op een hoogwerker, maar wat is er aan lichtpuntjes nu? Dat de curve afvlakt? Er saamhorigheid was ? ( hoewel dat ook alweer wegebt ..)
En wat nog meer?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Misschien over een jaar na de landing op Majorca klappen voor de piloot?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Eigen aardappels eerst! Neem de Agria, een ras dat te boek staat als frietaardappel. Maar wat kun je daar een goede puree van maken. En zo zijn er wel meer frietaardappelrassen die uitstekend geschikt zijn voor de gewone keuken. We zitten nu met die aardappelberg maar dat kan voor het volgende jaar anders.

witte angora
Berichten: 31996
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Die frietaardappelen worden dus aan de koeien gegeven. Er is subsidie voor gegeven, iets van 6 cent per kilo, dus verkopen mag niet meer. Met die aardappelberg wordt dus, op veevoer na, weinig zinnigs gedaan.

Juist als we met zijn allen stoppen met deze economische waanzin, en de buitenlandse piepers laten waar ze vandaan komen of naar elders laten vliegen waar ze hard nodig zijn, en hier gewoon die van het eigen land opmaken, help je met elkaar de hongersnood elders te lenigen. Maar niks, economie, subsidie, broek ophouden, prijsafspraken, noem maar op... juist dat is de pest.

witte angora
Berichten: 31996
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:
16 mei 2020 21:23
Werkenden die hun collega.s en de structuur missen.
Nog eentje: gisteravond laat kreeg ik bericht dat één van de vrijwilligerscollega's onverwachts is overleden. Niet aan Corona, iets anders. Iedereen is van slag af, maar met wie moet je er over praten? Voorlopig kun je elkaar niet zien, dus het is een kwestie van sms-jes sturen. Fysiek is geen optie, terwijl je juist daar behoefte aan hebt. Naar de begrafenis/crematie gaat niet lukken, want: een beperkt aantal aanwezigen. Partners hebben de man niet gekend, dus daar valt weinig mee te delen. Familie in Nederland heeft hij niet, dus dat is ook lastig.

Dan moet over een paar maanden de boel opgestart worden, en dan mis je ineens iemand, nota bene degene op wie het hele project draaide. Moet je het alsnog een plekje geven. Tot die tijd blijft het dus 'hangen'.

Maar goed, we moeten lichtpuntjes zien, joepiejee, de bieb is weer open, als je lid bent mag je weer boeken halen en brengen, en als je geen lid bent heb je er niks te zoeken. Een kop koffie en een krantje lezen mag daar nog lang niet, daarvoor ga je vanaf 1 juni maar naar het café, wel op afspraak. Je mag in de bieb ook niet naar de wc, dat kun je in het café doen, en met hoge nood kun je ook in het zwembad terecht, maar daar hebben ze liever dat je het eerst thuis doet, daarna kun je er alsnog terecht voor je plasje. Wat in het café weer niet nodig is, als je de pijltjes volgt en binnen de lijntjes blijft mag je net zo vaak als je wil. Maar nee, het is niet verwarrend, absoluut niet. WA is als enige gewoon een beetje niet goed bij zijn hoofd met zijn autisme. Toch?

En ja, als WA als enige braaf de pijlen volgt is hij rechtlijnig en zwart-wit. Pijlen en maatregelen zijn er om te negeren, maar als WA vrijheid vind binnen de maatregelen wordt hij afgebrand omdat hij niet braaf doet wat anderen vinden hoe de regeltjes moeten worden uitgelegd. Inmiddels zit WA in de weekenden thuis, zich verbazend dat er vorig weekend ineens wel heel veel mensen in Zandvoort schenen te werken, blijkens het feit dat sommige treinen veel te vol waren.

Wat een idioot toch, die WA. En dan klaagt hij ook nog dat het allemaal zo verwarrend is. Gelukkig is er hier dus een negeerlijstje, en kent facebook een knop als: 'deze groep niet meer volgen'.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ben benieuwd hoe de "aardappelsituatie" volgend jaar is. Maar ik hoop dat we dit niet meer gaan meemaken: https://www.nieuweoogst.nl/nieuws/2020/ ... bert-heijn

Je eigen piepers aan de koeien voeren om ze vervolgens uit Israël te halen. Een gotspe.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij is het heel simpel om lid te worden van de bibliotheek.

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Kees2850 schreef:
16 mei 2020 19:58
"Ik zit al twintig jaar in het vak, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt", zegt Margot van der Velden. "Door de coronacrisis dreigt een wereldwijd voedselprobleem van ongekende proporties." Bron: Nos.nl: https://nos.nl/artikel/2334114-hongerpa ... ffers.html
Deze zin maakte meeste indruk:
Als de voedseldistributie door lockdowns, dichte grenzen en protectionistische maatregelen verstoord blijft, verwacht het WFP (World Food Programme) dat er komende maanden 300.000 mensen per dag zullen sterven van de honger.
Zeker als je dat afzet tegen het totaal aantal dodelijke slachtoffers wereldwijd tengevolge van coronabesmetting tot nu toe:
Ook zo'n 300.000 slachtoffers , maar wel in een periode van meerdere maanden ipv 1 dag.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
16 mei 2020 22:30
Gelukkig is er hier dus een negeerlijstje, en kent facebook een knop als: 'deze groep niet meer volgen'.
Op Facebook zit ik niet en heb daar ook nooit op gezeten trouwens, vind het helemaal niks.
En een negeerlijstje heb ik ook niet, ik lees toch wel graag ieders bijdrage.
Het is helemaal niet verkeerd om iets van jezelf te laten zien .

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het ene is het gevolg van het andere, dat was in de oorlog ook een van de grootste problemen. Er werd ook getrouwd, er kwamen ook kinderen maar de hongerwinter was ook gewoon het gevolg van de oorlog. Als er medicatie is kunnen we alles weer opnieuw opbouwen. Tot die tijd blijven we thuis, een keer per week naar de supermarkt voor de belangrijkste zaken.

witte angora
Berichten: 31996
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
16 mei 2020 22:43
Volgens mij is het heel simpel om lid te worden van de bibliotheek.
Wat zit je nu weer onzin te kletsen? Ik heb geen enkele behoefte om lid te worden van de bieb. Waarom zou ik? En dacht je nu echt dat ik dat zelf niet kon bedenken? Met die opmerking kan ik dus helemaal niets. Krantjes lezen is gratis, maar dat mag dus voorlopig nog niet.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

witte angora schreef:
16 mei 2020 23:19
Lady1234 schreef:
16 mei 2020 22:43
Volgens mij is het heel simpel om lid te worden van de bibliotheek.
Wat zit je nu weer onzin te kletsen? Ik heb geen enkele behoefte om lid te worden van de bieb. Waarom zou ik? En dacht je nu echt dat ik dat zelf niet kon bedenken? Met die opmerking kan ik dus helemaal niets. Krantjes lezen is gratis, maar dat mag dus voorlopig nog niet.
U haalde de bieb aan. U kunt ook een abonnement op de krant nemen. Digitaal of oppapier.


“Maar goed, we moeten lichtpuntjes zien, joepiejee, de bieb is weer open, als je lid bent mag je weer boeken halen en brengen, en als je geen lid bent heb je er niks te zoeken
.”

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Met die 'negeerlijstjes' moet je wel oppassen. Voor je het weet zie je straks alleen nog je eigen berichten.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

tttlocke schreef:
16 mei 2020 15:01
witte angora schreef:
15 mei 2020 22:24
Je bent de tijd, de moeite en de energie niet waard.
Bekende zin.
Persoonlijk vind ik het één van de meest respectloze teksten om een mede-forumlid te bejegenen. Te 'vertrappen' in feite.
Hoewel zo iets overduidelijk is strijd is met de forumregels, melden zal ik het bericht niet.

Op dit inhoud is er volgens mij weinig mis met de reactie waar je kennelijk aanstoot aan neemt: iemand probeert jou een alternatieve verklaring aan te reiken voor het feit dat exact dezelfde voorgestelde regels of berichtgeving door verschillende personen zo anders wordt ervaren. Een plausibele verklaring bovendien.

Voorgestelde versoepelingen kunnen immers tegelijkertijd niet in steen gebeiteld zijn/niet voorzien zijn van een vaste datum/tijd terwijl ze wél volstrekt duidelijk en niet verwarrend zijn. Die twee zaken zijn gewoon niet per definitie met elkaar in strijd.

Ik ga het ook niet melden. Maar het lijkt me inmiddels wel duidelijk dat diegene die klaagt over persoonlijke aanvallen ( onterecht ) zelf de grootste aanvaller is.

Gesloten