LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Lowieze

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
26 aug 2020 12:51
Overigens is één van mijn buren recent overleden aan een hartstilstand (nog geen 50) door een miskleun van zijn huisarts. Hij moest maar in quarantaine, want hij hoestte en was erg kortademig, dus zal wel Corona zijn. Foutje, bedankt.
Is ontzettend slordig van zo’n huisarts.
Hier soort zelfde verhaal gehoord, huisarts dacht dat het Corona was maar niet getest. Uiteindelijk naar ziekenhuis vervoerd, bleek een tumor in de longen te zijn. Veel te lang mee laten lopen. 4 weken na de juiste diagnose overleden.
Blijkt maar weer dat mondig zijn soms heel erg nodig is.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik vrees dat door Corona veel mensen de pineut zijn van een totaal verkeerde inschatting door de huisarts. Hup zal vermoedelijk wel Corona zijn.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
26 aug 2020 12:23
@moneyman

Dat Nijogeth dat niet als zijn keuze ziet, is uw mening.
Feit is dat hij niet zegt dat het zijn handelswijze is. Dan moet je hem daar simpelweg ook niet op aanvallen.

Moneyman

ZeerPrivé schreef:
26 aug 2020 13:31
Ik vrees dat door Corona veel mensen de pineut zijn van een totaal verkeerde inschatting door de huisarts. Hup zal vermoedelijk wel Corona zijn.
Wat ik me dan afvraag: waarom is er in vredesnaam niet getest?

ZeerPrivé

Moneyman schreef:
26 aug 2020 13:55
ZeerPrivé schreef:

Hij kan het me helaas niet meer vertellen. Misschien omdat hij voor een test met het OV had gemoeten? Ik weet het niet.

Jasper45

Ongelezen bericht door Jasper45 »

ZeerPrivé schreef:
Bestaat niet meer; althans niet meer als onafhankelijk geneesheer (m/v); wordt in een keurslijf geperst door de overheid, net als een boer met een veestapel, die ook dag in dag uit wordt bestookt met steeds andere regels.

hebra98

Ongelezen bericht door hebra98 »

Het verbaasd mij dat ik eigenlijk nog niemand heb horen klagen over de manier dat we elkaar nu groeten...

Elleboog(je) tegen elkaar...

Is dat voor de positieve overdracht?

Want we niesen en hoesten toch allemaal....... In de elleboog?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik begroet zo niemand en ik nies in een zakdoek.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

hebra98 schreef:
26 aug 2020 14:48
Het verbaasd mij dat ik eigenlijk nog niemand heb horen klagen over de manier dat we elkaar nu groeten...

Elleboog(je) tegen elkaar...

Is dat voor de positieve overdracht?

Want we niesen en hoesten toch allemaal....... In de elleboog?
Ik heb al eens geprobeerd om naar de buitenkant van mijn elleboog te niezen, maar dat was nog best een klus moet ik zeggen. Het werd pas echt ingewikkeld toen ik iemand een elleboog wilde geven en we dit beiden met de binnenkant van de elleboog probeerden...

Moneyman

hahaha ik ben een beelddenker - ik zie je tobben Angel!

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Tijdens mijn uitje vd week heb ik toch bizarre dingen gezien vwb Corona,
vrijdag in een snikhete bus ( 29 • :( ) zaten we dicht op elkaar geplakt met zweterige armen, maar wél mondkapje :roll: .
Duwen en trekken bij het instappen en mondkapjes op half 11 .
Er werd ook geknuffeld op perrons . Nu maar hopen dat ik niet besmet ben geraakt.
Ik heb mijn uiterste best gedaan , maar dit had ik niet voorzien.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Positief blijven denken, moederslink. In principe ben je niet besmet en voor het geval je toch besmet bent, is de kans om ermee in het ziekenhuis terecht te komen, heel erg klein geworden. Instructies om dit thuis uit te zieken zijn t.o.v. maart flink verbeterd.
Nijogeth schreef:
26 aug 2020 10:35
Mijn werkgever (tot 1 september nog) stuurde pas opnieuw de eigen coronaregels door. Daarin stond letterlijk aangegeven dat, wanneer je in een gebied met oranje advies bent geweest, je verplicht 2 weken onbetaald in quarantaine moet blijven.
Dit is landelijk. Op mijn werk loopt een weddenschap (1 euro), dat dit is ingestoken vanuit de regering naar vno-ncw (werkgeversorganisatie) en van daaruit naar alle instellingen en organisaties. Weinig aan te doen, totdat een vakbond of individuele werknemer hier een rechtszaak over begint en die wint.

Overigens ben je als werknemer niet verplicht je werkgever te melden, wat je in je privéleven uitspookt of waarheen je reist (tenzij dit is afgestemd met de OR of in de reguliere arbeidsvoorwaarden is opgenomen). Het is genoeg als je zegt 'ik heb vakantie, tot over x weken' en bij terugkomst alleen zegt, dat de vakantie goed was. Daarna direct omschakelen en vragen wat er tijdens je afwezigheid is gebeurd. Dit is geen liegen, dit is simpelweg niet alles vertellen. :wink:

Let op bij het taalgebruik: hier en daar wordt 'salaris opgeschort' gebruikt en dan kan onbetaald verlof worden bedoeld of een schorsing. Mocht je vanwege een quarantaine geschorst worden, ga op zoek naar een andere baan, maar vergeet niet om vakbond of advocaat je toekomstige ex-werkgever duidelijk te laten maken dat opschorting van salaris niet is toegestaan en schorsing wegens quarantaine ook niet. Alleen onbetaald verlof is een optie, wanneer je te weinig verlofuren hebt.
Moneyman schreef:
26 aug 2020 13:55
ZeerPrivé schreef:
Telefonisch spreekuur, waarbij drie van de vijf zintuigen ongebruikt blijven en er en diagnose op afstand werd gesteld?

In maart heeft het bij ons gezondheidscentrum meerdere dagen geduurd, voordat ze ontdekten, dat beeldbellen veel praktischer is en niet ten koste gaat van de privacy. Twee weken geleden met de zorgverzekeraar gebeld en in het best vrolijke gesprek met de medewerkster dit meegenomen. Ze heeft het direct in de interne ideeënbus gedropt. In dit opzicht is de zorg best een langzame, stroperige wereld. Raar, want er zijn voldoende veilige applicaties voor beeldbellen.

Moneyman

Voor degenen die het interessant vinden: via deze overzichtpagina van Dirkzwager Advocaten (een toonaangevend advocatenkantoor, met zeer veel hoogstaande publicaties op naam) is voor heel veel rechts- en kennisgebieden in kaart gebracht welke gevolgen Corona heeft.

Rechts op de pagina zie je alle kennisgebieden. Als je daarop klikt, krijg je de specifieke pagina, met onderaan de aan dat rechtsgebied gerelateerde blogs.

Wellicht voor jullie ook handig, zeker gezien het grote aantal kennisgebieden.
KENNISGEBIEDEN
Arbeids- & pensioenrecht | het coronavirus
IT-, IE- en privacy | het coronavirus
Ondernemingsrecht | het coronavirus
Fiscaal advies | het coronavirus
Overheid & Vastgoed | het coronavirus
Notarieel vastgoed | het coronavirus
Insolventie | het coronavirus
Gezondheidszorg | het coronavirus
Banking & Finance | het coronavirus
Contractenrecht | het coronavirus
Schade & verzekering | het coronavirus
Personen- en familierecht | het coronavirus

Lady1234

Maar heel veel mensen stellen juist hun klachten bij de dokter of aan de telefoon veel te mild voor. Zou ik denk ik zelf ook gedaan hebben, als ik zelf had gebeld.

Ik heb de afgelopen maanden een dokter thuis aan mijn bed gehad, die een opname adviseerde, wat ook gebeurd is en waar de ambulance voor kwam. Daarna ben ik nog twee keer ‘s nachts bij de huisartsenpost geweest en al drie keer gewoon bij de huisarts, waar ik alle keren een afspraak kon maken.

ZeerPrivé

Dat heb je al vaker gemeld. Maar dat het bij jou zo gaat, betekent zeker niet dat het bij anderen ook zo gaat. Ik neem al jaren de moeite niet meer om de nacht- of weekenddienst te bellen, ik bel gewoon 112.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

scharrelschipper schreef:
26 aug 2020 09:10
Groen betekent in Frankrijk "une faible circulation du virus" Zwak dus.
Als je verder leest zie je wat je wel en niet mag i.v.m. afstand houden en mondkapjes etc.
En de andere kleur is niet oranje maar rood.
Geen enkel departement is rood.
ik blijf dat vreemd vinden omdat b.v. in Marseille er weer een flinke toename schijnt te zijn.
Het zou wel handig zijn als de verschillende landen een zelfde systeem zouden gebruiken.
Landen kunnen best zelf bepalen welk systeem ze waarvoor willen gebruiken.
Het Nederlandse systeem voor Frankrijk gaat over reisadvies. Natuurlijk is er een verband tussen een reisadvies en de COVID19-stand-van-zaken in Frankrijk, Maar het zijn twee verschillende zaken. Dus verschillende 'systemen'.

Ik kom overigens wel degelijk informatie tegen op een paar Franse websites die toch ook andere kleuren dan groen geven voor sommige departementen. Die lijst heeft dan weer een zekere overlap met de departementen waarnaar reizen door de Nederlandse overheid wordt afgeraden:
https://www.sortiraparis.com/actualites ... ituation-

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

tttlocke schreef:
26 aug 2020 23:25
scharrelschipper schreef:
26 aug 2020 09:10
Groen betekent in Frankrijk "une faible circulation du virus" Zwak dus.
Als je verder leest zie je wat je wel en niet mag i.v.m. afstand houden en mondkapjes etc.
En de andere kleur is niet oranje maar rood.
Geen enkel departement is rood.
ik blijf dat vreemd vinden omdat b.v. in Marseille er weer een flinke toename schijnt te zijn.
Het zou wel handig zijn als de verschillende landen een zelfde systeem zouden gebruiken.
Landen kunnen best zelf bepalen welk systeem ze waarvoor willen gebruiken.
Het Nederlandse systeem voor Frankrijk gaat over reisadvies. Natuurlijk is er een verband tussen een reisadvies en de COVID19-stand-van-zaken in Frankrijk, Maar het zijn twee verschillende zaken. Dus verschillende 'systemen'.

Ik kom overigens wel degelijk informatie tegen op een paar Franse websites die toch ook andere kleuren dan groen geven voor sommige departementen. Die lijst heeft dan weer een zekere overlap met de departementen waarnaar reizen door de Nederlandse overheid wordt afgeraden:
https://www.sortiraparis.com/actualites ... ituation-
Ja,dat van die verschillende systemen was me ondertussen duidelijk geworden.
En ik heb nog niet verder gekeken dan de "staats"site en een paar van steden waar ik in de buurt was of door kwam.
En ik ging er vanuit dat die site`s betrouwbaar waren,maar daar twijfel ik nu wel aan.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Dank,tttlocke,deze site is wat uitgebreider en duidelijker.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Tweede besmettingen
Moneyman schreef:
26 aug 2020 09:00
Haha ja, ik ook, toen ik de nieuwsberichten zag. Had alleen nog geen zin gehad de eerdere berichten op te zoeken :wink:
Ondertussen nog bij de artsen nagevraagd, want zoon schoot compleet in de stress van alleen al het idee opnieuw ziek te worden. Geruststelling. Ze hadden alle vakinfo al compleet doorgenomen en geven hem (ons) een kans van 0,00001% om met een nieuwe variant van Sars-CoV2 ziek te worden, want 'je immuunsysteem staat op scherp'. Die kans is het grootst bij dubbelzinnige testresultaten, een slapend immuunsysteem of een mutatie met Sars3 in de naam.

Van het slapende immuunsysteem keek ik wel op. Leven we nu echt zo hygiënisch of veilig, dat het immuunsysteem onvoldoende geprikkeld wordt en daarom een overreactie geeft bij een nieuw virus uit de groep 'Verkoudheidsvirussen'?

Lady1234

Was het geen 0,000001%?

Gesloten