Positief blijven denken, moederslink. In principe ben je niet besmet en voor het geval je toch besmet bent, is de kans om ermee in het ziekenhuis terecht te komen, heel erg klein geworden. Instructies om dit thuis uit te zieken zijn t.o.v. maart flink verbeterd.
Nijogeth schreef: ↑26 aug 2020 10:35
Mijn werkgever (tot 1 september nog) stuurde pas opnieuw de eigen coronaregels door. Daarin stond letterlijk aangegeven dat, wanneer je in een gebied met oranje advies bent geweest, je verplicht 2 weken onbetaald in quarantaine moet blijven.
Dit is landelijk. Op mijn werk loopt een weddenschap (1 euro), dat dit is ingestoken vanuit de regering naar vno-ncw (werkgeversorganisatie) en van daaruit naar alle instellingen en organisaties. Weinig aan te doen, totdat een vakbond of individuele werknemer hier een rechtszaak over begint en die wint.
Overigens ben je als werknemer niet verplicht je werkgever te melden, wat je in je privéleven uitspookt of waarheen je reist (tenzij dit is afgestemd met de OR of in de reguliere arbeidsvoorwaarden is opgenomen). Het is genoeg als je zegt 'ik heb vakantie, tot over x weken' en bij terugkomst alleen zegt, dat de vakantie goed was. Daarna direct omschakelen en vragen wat er tijdens je afwezigheid is gebeurd. Dit is geen liegen, dit is simpelweg niet alles vertellen.
Let op bij het taalgebruik: hier en daar wordt 'salaris opgeschort' gebruikt en dan kan onbetaald verlof worden bedoeld of een schorsing. Mocht je vanwege een quarantaine geschorst worden, ga op zoek naar een andere baan, maar vergeet niet om vakbond of advocaat je toekomstige ex-werkgever duidelijk te laten maken dat opschorting van salaris niet is toegestaan en schorsing wegens quarantaine ook niet. Alleen onbetaald verlof is een optie, wanneer je te weinig verlofuren hebt.
Moneyman schreef: ↑26 aug 2020 13:55
ZeerPrivé schreef: ↑26 aug 2020 13:31
Ik vrees dat door Corona veel mensen de pineut zijn van een totaal verkeerde inschatting door de huisarts. Hup zal vermoedelijk wel Corona zijn.
Wat ik me dan afvraag: waarom is er in vredesnaam niet getest?
Telefonisch spreekuur, waarbij drie van de vijf zintuigen ongebruikt blijven en er en diagnose op afstand werd gesteld?
In maart heeft het bij ons gezondheidscentrum meerdere dagen geduurd, voordat ze ontdekten, dat beeldbellen veel praktischer is en niet ten koste gaat van de privacy. Twee weken geleden met de zorgverzekeraar gebeld en in het best vrolijke gesprek met de medewerkster dit meegenomen. Ze heeft het direct in de interne ideeënbus gedropt. In dit opzicht is de zorg best een langzame, stroperige wereld. Raar, want er zijn voldoende veilige applicaties voor beeldbellen.