LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic
Re: Coronavirus - algemeen topic
Maar die twee zijn al over de zestig, dus die willen zelf de pil van Drion, want die vinden zich straks ook een rem voor de “economie”.
Maar waarom wordt er eigenlijk zo veel gedaan aan andere ziekten? Vinden jullie blijkbaar ook zondegeld.
Maar waarom wordt er eigenlijk zo veel gedaan aan andere ziekten? Vinden jullie blijkbaar ook zondegeld.
Dat zijn wel al de mensen met een lage levensverwachting. En ja, dood gaan hoort bij het levensylvesterb schreef: ↑24 okt 2020 09:36Maar bij deze gedachte ga je voorbij aan het feit dat niets doen betekend dat ons zorgstelsel in elkaar klapt dat je dus bewust kiest om mensen te laten sterven die een grote kans hadden om te overleven.
Dat gebeurt nu juist ook. Net als in het voorjaar is reguliere zorg flink terug geschaald.sylvesterb schreef: ↑24 okt 2020 09:36Dat niet Corona patiënten ook overleiden omdat het ziekenhuis vol zit.
Erger, die optie is niet eens overwogen. Waardoor we nooit hebben afgewogen, waar de corona pijn terecht gaat komen. En voor die afweging is meer nodig dan alleen het OMT, die eigenlijk alleen gefocust is op aantallen besmettingen/ziekenhuis opnames/doden, en niet naar maatschappelijke kosten.
-
Allemaal makkelijk praten totdat het een dierbare uit je eigen omgeving betreft. En dan heb ik het niet over iemand die toch al op omvallen stond.
Het lijkt wel of hier alleen keuze is tussrn het eindeloos doorbehandelen van toch al ten dode opgeschrevenen en de pil van drion voor vitale ouderen want die ouderen zijn duur.
Het lijkt wel of hier alleen keuze is tussrn het eindeloos doorbehandelen van toch al ten dode opgeschrevenen en de pil van drion voor vitale ouderen want die ouderen zijn duur.
Die dierbare kan evengoed in het verkeer omkomen. Zullen we ook het gemotoriseerd verkeer maar geheel plat leggen?J. Deltoer schreef: ↑24 okt 2020 11:38Allemaal makkelijk praten totdat het een dierbare uit je eigen omgeving betreft. En dan heb ik het niet over iemand die toch al op omvallen stond.
Er zijn dit jaar meer jongeren omgekomen in het verkeer dan door Corona
Omdat die andere ziekten niet zo veel kosten om te behandelen. Corona kost al gauw miljoenen per behandeling.
Ziek worden door corona is net zo goed 'het noodlot'.
Bovendien vinden veel van die aanrijdingen plaats doordat mensen zich niet aan 'de regels' houden. Evengoed is hier een flink deel van te voorkomen.
Daarbij betekent elke vorm van vervoer op hoge snelheid dat de impact van een ongeluk erg groot is en dus een ernstig gevaar voor de volksgezondheid vormt, want vrijwel iedereen neemt deel aan het verkeer.
Je praat tenslotte wel anders als het een naaste van je is, die door zo'n ongeluk om het leven komt.
Omdat u het belang van een mensenleven zo hoog stelt, had ik op zijn minst verwacht dat u alle mogelijkheden van vervoer, de benenwagen uitgezonderd, zou willen verbieden. Of is het middel dan erger dan de kwaal?
Jablan
vindt dit leuk
Bij mij is een mensenleven inderdaad het belangrijkste, houdt niet in dat jij uit je nek moet zwetsen.
Corona is niet in alle gevallen het noodlot, vaak...... is het opgezocht door jawel...... de jongeren die zich niet aan de regels houden. Op enkele ouderen na dan.
Hou je bij de feiten.
Nou, de maatregelen tegen Corona in Nederland kosten honderden miljarden. Deel dat door het aantal behandelingen in het ziekenhuis sinds het begin en je hebt een schatting.Lady1234 schreef: ↑24 okt 2020 12:34Miljoenen per behandeling? Hoe komt u op het idee. Maar wat dacht u van chemokuren en/of operaties? Allemaal een koopje?
reggie2 schreef: ↑24 okt 2020 12:55Bij mij is een mensenleven inderdaad het belangrijkste, houdt niet in dat jij uit je nek moet zwetsen.
Corona is niet in alle gevallen het noodlot, vaak...... is het opgezocht door jawel...... de jongeren die zich niet aan de regels houden. Op enkele ouderen na dan.
Hou je bij de feiten.
Ik zwets zeker niet uit mijn nek. Ik gebruik uw eigen woorden, alleen maar om bij u het besef te kweken dat u steeds met twee maten meet.
In een eerder bericht van u (p. 418) zouden mensen die zich niet aan de coronaregels houden, geen recht hebben op zorg. In het geval van andere regels maakte het dan weer niet uit.
Een mensenleven is in geval van corona belangrijker dan de economie, en dus moet er maar een lockdown komen. Maar in alle andere situaties doet het er niet toe, dan is het 'het noodlot'.
Uw stellingen kloppen gewoon van geen kant. Een mensenleven is óf belangrijk, óf het is dat niet. Het kan niet zo zijn dat regels in de ene situatie van belang zijn en in de andere situatie niet.
De ene keer roept u dat ik dingen niet serieus neem, nu zwets ik uit mijn nek. Zeer overtuigend beargumenteerd....
Corona lijkt mij daarbij niet opgezocht te zijn door de jongeren. Deze situatie overkomt hen net als iedereen. De gedachte dat het alleen de jongeren zijn die zich niet aan de regels houden, vind ik daarbij wijzen op een zekere kokervisie. In elke leeftijdsgroep zijn er mensen die zich aan de regels houden, en even zoveel mensen die dat niet doen. Persoonlijk zie ik zeker ook veel ouderen die er een potje van maken. Een groep op deze manier aanwijzen als schuldigen vind ik daarnaast ook nog eens zeer respectloos.
Nijogeth
, eetcafe
, Jablan
en scharrelschipper
vinden dit leuk
@nijogeth
“ Nou, de maatregelen tegen Corona in Nederland kosten honderden miljarden. Deel dat door het aantal behandelingen in het ziekenhuis sinds het begin en je hebt een schatting.”
Hebt u dat sommetje ook nog voor andere ziekten gemaakt?
“ Nou, de maatregelen tegen Corona in Nederland kosten honderden miljarden. Deel dat door het aantal behandelingen in het ziekenhuis sinds het begin en je hebt een schatting.”
Hebt u dat sommetje ook nog voor andere ziekten gemaakt?
Ik wil niet speciaal steeds een specifiek iemand moeten corrigeren, maar wat iemand individueel doet of zelfs alleen maar aangeeft te doen (wij weten niet eens of hij daadwerkelijk doet wat hij schrijft) kun je niet als zijnde een feit projecteren op een bepaalde leeftijdsgroep.
Ik vermoed dat mijn 'gezwets', dat dit gedrag in iedere leeftijdsgroep wel terug te vinden is, dichter bij de waarheid komt.
Ik ben er zelf bovendien erg voor, om elkaar in waarde te laten en te respecteren. Dat zie ik in uw taalgebruik tegenover mij helaas niet terug. Vandaar dat ik u vanaf nu zal negeren. Een normale discussie behoort helaas niet tot de mogelijkheden.
Laatst gewijzigd door mh73 op 24 okt 2020 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Welke andere ziekten hebben tot een lockdown geleid?
Ondertussen in Breda. Wat een treurigheid.
moederslink
, reggie2
en Lady1234
vinden dit leuk
-
Ik ' like' dit wel, maar wat een idioterie , dit is niet leuk!
reggie2
en scharrelschipper
vinden dit leuk
Dat soort mensen aanpakken en insluiten. Een half jaartje cel zou ze geen kwaad doen. Idioten
Lady1234
, kuklos
en moederslink
vinden dit leuk
reggie2
, kuklos
en moederslink
vinden dit leuk
-
Mensen zijn van het padje af. Kijk het nieuws!
Compleet aan het doordraaien , wat zijn dit voor lui??
Compleet aan het doordraaien , wat zijn dit voor lui??