LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ah joh, maak je niet druk. Het is toch maar een griepje.

witte angora
Berichten: 32058
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

En er gaan er een paar eerder dood, so what. Gezondheidszorg overbelast, ja en?

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is groteske domheid, of provoceren zodat iemand die daar fel tegen in gaat een ban krijgt.

Missie geslaagd.

kuklos
Berichten: 10160
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door kuklos »

@Lady1234, of beiden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

kuklos schreef:
01 nov 2020 18:53
@tegen zoveel domheid kan ik niet op en ik geef het dan ook op.
Dat is het ook ....dom dom dom en je praat tegen dovemansoren.
Het is dom, egoïstisch, kortzichtig, niet empathisch, niet sociaal.
En dan jammeren dat ze op hun knieën moesten zitten, of op hun bips op het natte gras moesten wachten én een boete kregen daar in Maastricht. Ocherm..... :cry:
Maar nóg iets : waar zijn de ouders van dit jonge grut? Of weten ze misschien niet eens dat Pietje en Marietje .snachts niet in hun mandje lagen? :shock:

Nijogeth
Berichten: 10593
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

kuklos schreef:
01 nov 2020 18:53
@Jose2501, ook hier. Tegen zoveel domheid kan ik niet op en ik geef het dan ook op.

We leven in 2020, en nog gaan mensen vragen wat het verschil is tussen een pandemie en de gewone griepgolf. We leven in 2020 en weigeren te accepteren dat we nu weten hoe het virus verspreid wordt en de maatregelen te treffen om dit te voorkomen.
We leven in ****** 2020 en nog steeds zijn er mensen die zich gedragen alsof we qua kennis en wetenschap in de middeleeuwen leefden. Ik noem dat domheid en ik ben er klaar mee.
Blijkbaar wil een deel van de bevolking gewoon nog lang met deze maatregelen opgescheept zitten en wil datzelfde deel ook leven alsof het nog de middeleeuwen zijn toen we nog geen idee hadden hoe een pandemie bestreden moest worden.
En ik ben klaar met mensen die als een stel schapen achter de regering aanhobbelt, zonder zelf een mening te verkondigen, maar iedereen die het niet eens is met de maatregelen wel neersabelen. Er zijn hier mensen die tieners in elkaar willen trappen, omdat ze doen wat tieners doen, namelijk met hun vrienden plezier hebben. En die persoon heeft zelf 2 tieners, maar die luisteren volgens hem perfect (zou ik ook doen, als ik thuis in elkaar wordt getrapt als ik niet luister, of ja, ik zou zorgen dat ze thuis niet weten wat ik uitspookt).

Ook ben ik klaar met mensen die zeggen dat mensen die de regels overtreden ervoor zorgen dat de regels langer blijven. Onzin, die regels blijven er tot het virus weg is en dat virus gaat niet weg als we ons aan de regels houden, de regels nemen alleen de druk weg op het zorgstelsel. Wil je de druk op het zorgstelsel daadwerkelijk verder wegnemen, dan zou je direct ook alle scholen moeten sluiten, want van daaruit vindt de onzichtbare verspreiding van het virus plaats. Een andere manier om de druk op ons zorgstelsel voor langere tijd weg te nemen is door de mensen die die druk op het zorgstelsel veroorzaken zoveel mogelijk te isoleren.

En verder leven we hier in 2020, de jeugd is anders dan de meesten hier in hun jeugd hadden. Andere generatie, maar wel weer veroordeeld door de oudere generaties (die oudere generaties die op hun beurt ook weer niet deugden, aldus de nog oudere generaties). Accepteer dat nou en ga niet vergelijken met vorige generaties. We leven in het nu en de jeugd heeft behoefte aan sociale interactie. Dat blijkt wel uit het feit dat de GGZ aan de bel heeft getrokken. Maar dat is natuurlijk minder belangrijk, want dat zit niet bij de meesten hier in de buurt.

Iedereen snapt toch wel dat zo'n maatregelen een gigantische tol trekken op het psychisch welzijn van de mens en dit komt bij de jeugd nog harder aan. Dat terzijde zijn er vele levens ingestort van mensen, alleen door de maatregelen, niet door het virus. En het nut van de strenge maatregelen is vooralsnog onbewezen.

In mijn ogen wordt het tijd dat de regering op maat gemaakte maatregelen gaat nemen. Maatregelen die de verspreiding onder de risicogroepen tegen gaat, zodat de druk op het zorgstelsel afneemt, maatregelen die de economie op gang gaan brengen en maatregelen die ervoor zorgen dat de zorgen van de GGZ weg worden genomen. Zeker nu dadelijk ook het griepseizoen eraan gaat komen en daar ook weer duizenden mensen aan gaan sterven.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Inderdaad... Rijp voor de GGZ ben jij.

Nijogeth
Berichten: 10593
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Gelukkig jij ook, zo gestoord dat je tieners in elkaar wil trappen. Leuke vent moet je zijn.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lezen kan jij helaas nog steeds niet.

kuklos
Berichten: 10160
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door kuklos »

Nijogeth schreef:
01 nov 2020 19:54
En ik ben klaar met mensen die als een stel schapen achter de regering aanhobbelt,
Okee, okee, ik geef het toe. Ik behoor tot die Illuminati die Bill Gates naar voren hebben geschoven om te zorgen dat de wereldbevolking kleiner wordt en dit is een van de stappen in het implementeren van de Nieuwe Wereldorde die we voor ogen hebben.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gelukkig zijn wij reptielenmensen immuun en treft het alleen mensen. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Alsjeblieft, laten we nu niet elkaar gaan afsnauwen . Ik heb al eerder geschreven dat ik jonge mensen kan begrijpen, gezien hun puberbrein kun je het ze bij wijze van spreken niet eens kwalijk nemen. :(
Maar de ' volwassenen ' moeten wel hun verantwoordelijkheid nemen. Ook de ouderen, net zo goed.
Ik lees ook van alles dat de psychische gesteldheid achteruit kukelt , tóch moeten we volhouden en doorzetten.
Je moet iets doen met dat ' gebrek ' aan feestjes, losgaan en sociale contacten .
Je moet deze ' uitdaging ' anders benaderen , je er aan aanpassen en creatief zijn.
De oplossing zit hem niet in illegale zuipfestijnen waar de politie hun handen aan vol heeft.
Verdikkeme.....dit gaat heus geen 5 jaar duren hoor ! En de economie kan nog wel wat hebben.
We leven hier niet in een bananen republiek tenslotte. :!:

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat voel ik mij gezegend met drie kleinkinderen die gelukkig geen egocentrische oogkleppen op hebben. Die zich realiseren dat een aantal dingen nu niet kunnen, dat dat vervelend is, maar dat dat wel weer komt en zonder hulp van de GGZ.

Ook denk ik dat het aantal griepdoden dit seizoen waarschijnlijk zal “meevallen”, aangezien al zoveel zieken en zwakkeren overleden zijn, denk aan de verpleeghuizen. En ook hebben de maatregelen tegen corona een gunstig effect op het voorkomen van griep.

Die “jongeren” van 25/30 jaar die staan te dansen in het bos worden niet meer wijzer.

scharrelschipper
Berichten: 1886
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

reggie2 schreef:
01 nov 2020 18:44
Jose2501 schreef:
01 nov 2020 18:28
. Nu weet ik dat ik immuun ben maar zou dat niet meer mogen van jou? Als alleenstaande moet ik me alles wat het leven leuk maakt me maar ontzeggen?
Dat weet jij helemaal niet , je kan nog een keer besmet worden en wat heeft jouw seksleven met dit onderwerp te maken??

Mij boeit dat niet hoor. Hou je gewoon aan de regels. Zo simpel is het.
ik ben langzamerhand wel een beetje flauw van dat negatieve en beschuldigende gedoe.
In het begin ging men uit van groeps immuniteit,nu dus niet meer blijkbaar.
hoe willen we het dan onder de knie krijgen?
Nou,zeker niet met een vaccin n.m.i.
Het virus muteert, net als alle virussen dus dat gaat niet werken.
Zie de griep prik.
Zoals ik al eerder zei;het zal moeten uitwoeden.
Begrijp me goed:ik heb uiteraard de wijsheid niet in pacht,dus ik kan het mis hebben dus ik luister graag naar iemand die een beter verhaal heeft.
Wat ik wel zeker weet is dat als we zo doorgaan er steeds meer protest komt en dat men steeds meer aan de complot theorieen gaat geloven.
ik ben een redelijk gezagsgetrouw mens,maar er is een grens.
En voor mensen die op roepen tot het dood schoppen van andersdenkenden?
Denk even na voordat je zulke bedreigende en opruiende taal uit slaat.
Het lijkt mij dat tot zoiets oproepen strafbaar is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
01 nov 2020 20:17
Die “jongeren” van 25/30 jaar die staan te dansen in het bos worden niet meer wijzer.
Dit zijn gewoon volwassenen en net als dat hooligantuig gewoon zich nergens iets van aantrekken.
Daar valt gewoon niet tegen en niet met te praten , nu niet en over 10 jaar nog steeds niet.
Dat is een kansloze missie.

scharrelschipper
Berichten: 1886
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Wat een onzin!
Niks beters te zeggen Moederslink?
Valt me tegen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Mensen die nu 25-30 jaar zijn en dus hartstikke volwassen zijn en zich nergens iets van aantrekken , zullen dat ook niet over 10 jaar doen. Dan zit het in de aard vh beestje.
Dat kan iedereen wel snappen. Kijk naar ruzies op straat of bij de rijdende rechter, dit zijn en blijven mensen die zich niet fatsoenlijk kunnen gedragen. Of ze nu 30 of 75 zijn.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

scharrelschipper schreef:
01 nov 2020 20:55
Wat een onzin!
Niks beters te zeggen Moederslink?
Valt me tegen.
Vast lid van virus waanzin/waarheid?

Wat moederslink zegt klopt helemaal.
Inderdaad , kansloze missie.

By the way... Kapotschoppen is wat anders dan doodschoppen.
Dat maakt jij er van.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

scharrelschipper schreef:
01 nov 2020 20:55
Wat een onzin!
Niks beters te zeggen Moederslink?
Valt me tegen.
Géén onzin natuurlijk :evil: of zou je alle relschoppers en aso.s de hand boven het hoofd willen houden soms?
Het blijkt toch dat het kansloos is om er tegen op te treden , ze trekken zich van God noch verbod ook maar iets aan!

kuklos
Berichten: 10160
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door kuklos »

Jose2501 schreef:
01 nov 2020 20:38
En @kuklos iemand dom noemen als je geen argumenten meer hebt is niet echt sterk in een discussie.
Argumenten zat, maar dat is paarlen voor de zwijnen gooien. (en voordat mensen dit gaan melden, dit is een spreekwoord)

scharrelschipper
Berichten: 1886
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

reggie2 schreef:
01 nov 2020 21:03
scharrelschipper schreef:
01 nov 2020 20:55
Wat een onzin!
Niks beters te zeggen Moederslink?
Valt me tegen.
Vast lid van virus waanzin/waarheid?

Wat moederslink zegt klopt helemaal.
Inderdaad , kansloze missie.

By the way... Kapotschoppen is wat anders dan doodschoppen.
Dat maakt jij er van.
Geen overhaaste domme conclusies trekken of ik ergens "lid" van ben.
En ja, je hebt gelijk,kapotschoppen of doodschoppen is een groot verschil :lol:
Enneh..ik val niet in de door U genoemde leeftijds categorie;,de blijkbaar door U gehate jeugd.
Ben ruim 60+.
Maar ik relativeer en denk even na voor ik iets plaats.
Lukt me niet altijd,maar ik heb de indruk dat het U helemaal niet lukt.

Gesloten