LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

D34M0N

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door D34M0N »

moederslink schreef:
25 nov 2020 00:26
Nee dat zegt dit beeld niet , ik zie dat anders:
dit beeld geeft een stuk solidariteit weer op dat specifieke moment, het geeft nl nergens aan :
" kijk wij dragen een mondkapje en het kapje beschermt ons wel .....terwijl we elkaars hand vasthouden " .
Dat het niet slim is is evident!
Dat zegt dit beeld wel. Waarom zouden ze anders de moeite nemen om een mondkapje op te doen?
Maar bij de massale protesten wereldwijd zie je het wel: wel een mondkapje dragen maar met duizenden tegelijk dicht op elkaar lopen.
Zouden die lui dan allemaal denken : ik draag een mondkapje dus ik ben beschermd ?
Vast wel. Waarom zouden ze anders zo dom bezig zijn?
Hoe dom ben je dan bezig wanneer je daar tussen loopt :roll: .
Die relschoppers zijn vooral beroepswerklozen die niets nuttigs in hun leven te doen hebben en scholieren en studenten die het zien als een goed excuus om te spijbelen. Er zitten meestal weinig mensen tussen die niet compleet achterlijk zijn. Is allemaal tuig van de richel dat het leuk vindt om andermans eigendommen te slopen of te stelen.

Dus ja, ik denk dat die mentaal uitgedaagde typetjes in de waan zijn dat mondkapjes wel bescherming bieden.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De gevolgen van de maatregelen zijn ondertussen steeds beter zichtbaar. Brandstichting, rellen, vernielingen. Niet de manier om af te dwingen dat de maatregelen verdwijnen, maar dit zal alleen maar erger gaan worden, verwacht ik zomaar. Misschien toch maar eens een luisterend oor houden richting de mensen die bij al die ongein betrokken is en kijken hoe we weer richting normaal kunnen gaan, zonder dat de ziekenhuizen vol lopen?

Overigens denk ik dat het plan om mensen buiten de maatschappij te zetten als ze zich niet laten vaccineren hetzelfde effect gaat hebben. De angst voor corona is er namelijk niet in bepaalde groepen, omdat de kans gewoon extreem klein is dat er daadwerkelijk wat met ze gebeurt.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
26 nov 2020 10:44
De gevolgen van de maatregelen zijn ondertussen steeds beter zichtbaar. Brandstichting, rellen, vernielingen. Niet de manier om af te dwingen dat de maatregelen verdwijnen, maar dit zal alleen maar erger gaan worden, verwacht ik zomaar. Misschien toch maar eens een luisterend oor houden richting de mensen die bij al die ongein betrokken is en kijken hoe we weer richting normaal kunnen gaan, zonder dat de ziekenhuizen vol lopen?

Overigens denk ik dat het plan om mensen buiten de maatschappij te zetten als ze zich niet laten vaccineren hetzelfde effect gaat hebben. De angst voor corona is er namelijk niet in bepaalde groepen, omdat de kans gewoon extreem klein is dat er daadwerkelijk wat met ze gebeurt.
Je plot nu de onlusten en redenen om maar even lekker te rellen voor het gemak maar even op de maatregelen tegen Corona..
Lekker makkelijk, maar onterecht in mijn ogen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
26 nov 2020 10:44
De gevolgen van de maatregelen zijn ondertussen steeds beter zichtbaar. Brandstichting, rellen, vernielingen.
Ik weet niet of je zo makkelijk kunt zeggen dat het een gevolg van de (Corona)maatregelen is (ik denk van niet), maar... als ik dit soort berichten lees, wordt ik toch wel heel erg verdrietig. Die kinderen zijn compleet kansloos...
"Gooi vuurwerk naar die kutmongolen", hoorde burgemeester Ahmed Marcouch vaders deze week tegen hun kinderen zeggen over de politie tijdens de ongeregeldheden in de Geitenkamp.
"Ik zie volwassen mannen die hun kinderen meenemen en zelfs aanmoedigen. Ik zie moeders met kinderwagens in de menigte staan. Dan denk ik: wat brengt jou hier, ga toch naar huis. Deze ouders hebben zelf opvoeding nodig."

angel1978

Je hebt hier te maken met jongeren die vertier zoeken ( helaas op de verkeerde manier ) en het vuurwerkverbod ( dat al speelde voor Corona en hier enkel wat versneld komt ) aangrijpen om eens lekker los te gaan.
En zoals Moneyman aangeeft volwassenen die een stuk(je) opvoeding missen in wijken die toch al niet bol staan van 'begrip' en 'verstand'

Nijogeth

Ja, maar normaal gesproken hadden die mensen met een groep bij elkaar kunnen zitten, de hele familie over de vloer kunnen hebben en dat soort dingen.

Dat mag nu niet, maar men wordt totaal niet (echt totaal niet!) gehoord in hun verlangen de samenleving naar normaal te laten gaan. Ergens zitten grenzen aan hoe lang je mensen kunt controleren als zijnde in een politiestaat. Dat kan pas langer duren als mensen daadwerkelijk in zo'n situatie zijn opgegroeid of door middel van militaire onderdrukking waarin je het verlies van mensenlevens niet schuwt.

Het geven van enige hoop was wel het minste wat de regering had kunnen doen.
Bijvoorbeeld:
'Zodra we gaan vaccineren, gaan we proberen iedereen boven de 50 en risicogroepen in een week te doen, waarna we de samenleving weer helemaal open gaan gooien, omdat dan de kans dat de ziekenhuizen vol lopen een stuk kleiner is'

Maar noem in ieder geval een datum, want mensen willen vooruit. Als een kleinere groep ontevreden is over zwarte Piet, dan gaan ze overstag, maar bij een grotere groep die ontevreden is over vrijheidsberovende maatregelen wordt er niets eens over gepraat.

Ik snap de hele onvrede wel, want ik ben het er volledig mee eens. Ik ken ondertussen zoveel verschillende mensen die het virus al hebben gehad, maar ik ken er maar 1 die daadwerkelijk in het ziekenhuis heeft gelegen. Dat heeft dan vooral te maken met de groepen waar je mee omgaat. En dan denk ik dus dat je die groepen hun vrijheid kunt geven, als je andere groepen wat meer in bescherming kunt nemen.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

“Het geven van enige hoop was wel het minste wat de regering had kunnen doen.
Bijvoorbeeld:
'Zodra we gaan vaccineren, gaan we proberen iedereen boven de 50 en risicogroepen in een week te doen, waarna we de samenleving weer helemaal open gaan gooien, omdat dan de kans dat de ziekenhuizen vol lopen een stuk kleiner is' “

Dat zou natuurlijk iedereen graag willen. Maar ja, u kent het gezegde wel: veel beloven en niets geven.....

Zo eenvoudig is het natuurlijk allemaal niet. Zoals het er nu naar uit ziet, moeten we 2 x gevaccineerd worden met een tussentijd van 3 weken en dan nog weten we niet of het vaccin wel werkt voor mensen met onderliggende kwalen.
En we weten helemaal niet hoe lang het vaccin werkt, daar is gewoon nog geen tijd voor geweest.
Dus, of de samenleving open gegooid kan worden na die vaccinaties? U mag het zeggen.

Nijogeth

Van mij had het gewoon open mogen blijven en de maatregelen focussen op de risicogroepen. Dat zou genoeg moeten zijn om de ziekenhuizen niet vol te laten lopen.

Maarja, onze regering is nu niet echt goed in maatwerk, dat is in veel gevallen wel gebleken. Mensen die afwijken van de standaard, hebben in het verleden al vaker problemen gehad.

Lowieze

Nijogeth schreef:
26 nov 2020 11:45
Van mij had het gewoon open mogen blijven en de maatregelen focussen op de risicogroepen. Dat zou genoeg moeten zijn om de ziekenhuizen niet vol te laten lopen.

Maarja, onze regering is nu niet echt goed in maatwerk, dat is in veel gevallen wel gebleken. Mensen die afwijken van de standaard, hebben in het verleden al vaker problemen gehad.
Noemt u eens een land, vergelijkbaar met Nederland, dat het wel goed heeft gedaan?

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
26 nov 2020 10:46
"Gooi vuurwerk naar die kutmongolen", hoorde burgemeester Ahmed Marcouch vaders deze week tegen hun kinderen zeggen over de politie tijdens de ongeregeldheden in de Geitenkamp.
"Ik zie volwassen mannen die hun kinderen meenemen en zelfs aanmoedigen. Ik zie moeders met kinderwagens in de menigte staan. Dan denk ik: wat brengt jou hier, ga toch naar huis. Deze ouders hebben zelf opvoeding nodig."
Het is diep-en dieptriest! Ik ken die Geitenkamp wel ( Vogelaarwijk) .
Dat rellen om te rellen heeft n.m.m niet zozeer alleen te maken met Corona , dit is onbeheerst, totaal respectloos je woede uiten , omdat ze het ' regime' beu zijn of omdat ze gefrustreerd zijn om andere redenen.
Alles , maar dan ook alles wordt aangegrepen om tekeer te gaan.
Of ze komen de meester of de juffrouw een beuk geven of ze slaan een andere automobilist neer.
Dat zijn hooligans, tuig .
Gisteren in de krant : een voorbijganger zei iets over de snelheid vd automobilist, deze man viel en er werd over hem heengereden tot tweemaal toe :shock:

Maar het gaat in de hele wereld los , er is totaal geen respect meer, geen mededogen.
Wat een enge, doodenge wereld wordt het zo.
Wat heeft dit met Corona te maken? Toch niets in feite?
Het is een aaneenschakeling van onlusten en onlusten en al jarenlang!
Mensen zijn van het padje af.

Lowieze

“Maar het gaat in de hele wereld los , er is totaal geen respect meer, geen mededogen.”

Probeer ook eens naar de positieve bijdragen van anderen te kijken in deze tijd. Niet alles en iedereen is negatief of agressief.
En respect is er zeker nog wel, maar als je alleen maar naar het negatieve kijkt..... dan zie je dat ook alleen maar.

angel1978

Lowieze schreef:
26 nov 2020 12:25
“Maar het gaat in de hele wereld los , er is totaal geen respect meer, geen mededogen.”

Probeer ook eens naar de positieve bijdragen van anderen te kijken in deze tijd. Niet alles en iedereen is negatief of agressief.
En respect is er zeker nog wel, maar als je alleen maar naar het negatieve kijkt..... dan zie je dat ook alleen maar.
Als je de bijdragen van moederslink leest dan is dit een terugkerend thema en ook een leus die altijd waar is als je tijdsspanne en omgeving waarnaar je kijkt maar groot genoeg is ;)
Het is een beetje het 'vroeger was alles beter' verhaal :)

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Klopt, Angel , het is een terugkerend issue voor mij . :(
Ik kan er niet genoeg over uit hoe de wereld aan het kapot gaan is .
De natuur, het uitsterven van bepaalde diersoorten en het vreselijke respectloze gedrag vd mensheid en hoe er met Moeder Aarde wordt omgegaan .
Het is echt niet zo dat vroeger echt alles beter was , maar naar mijn gevoel zitten we nu wel op een afglijdend niveau.

Nijogeth

moederslink schreef:
26 nov 2020 12:39
De natuur, het uitsterven van bepaalde diersoorten en het vreselijke respectloze gedrag vd mensheid en hoe er met Moeder Aarde wordt omgegaan .
Dit was vroeger toch ook. Vroeger veranderde het klimaat ook steeds, alleen nu vinden we dat het dat niet meer mag doen. In mijn ogen moeten we als mensen niet proberen het klimaat te beïnvloeden, als in 'zoals het nu is, moet het blijven'. Eigen vervuiling tegen gaan, daar kan ik nog mee leven.

Qua dieren, die sterven nu toch veel minder uit dan vroeger? De mens zorgt er wel voor dat dieren zonder bestaansrecht toch blijven bestaan. Op zich goed, maar ook niet realistisch. We accepteren evolutie toch ondertussen wel? Diersoorten verdwijnen en nieuwe diersoorten ontstaan, zo gaat het nu eenmaal. Dit ook mede doordat het klimaat door de eeuwen heen anders is.

Ik denk dat we wat dat betreft als mensheid dan ook verkeerd bezig zijn en evolutie tegenhouden.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
26 nov 2020 12:21

Maar het gaat in de hele wereld los , er is totaal geen respect meer, geen mededogen.
Wat een enge, doodenge wereld wordt het zo.
Wat heeft dit met Corona te maken? Toch niets in feite?
Het is een aaneenschakeling van onlusten en onlusten en al jarenlang!
Mensen zijn van het padje af.
Helemaal niks heeft het met corona te maken, ze gaan gewoon helemaal los, alle agressie krijgt bij dat volk een vrijbrief.

Ze maken het alleen maar erger want wat ik over die burgemeester lees, wat Moneyman schreef, laat die niet over zich lopen.

Vraag mij af of ze wel beseffen dat je zo het virus nooit onder controle krijgt.

Lowieze

Jose2501 schreef:
26 nov 2020 16:31
Sanquin zegt dat minimaal 90 procent van de mensen die een keer besmet waren sterke antistoffen (IgA) opbouwen en immuun blijken te zijn voor nieuwe besmetting.
Herbesmettingen zijn zeldzaam.

Weer een argument erbij om niet te vaccineren voor gezonde mensen. Zou RIVM toch voor groepsimmuniteit gaan pleiten?
Interessante ontwikkelingen.
Ik lees het iets anders:
“Bij ruim 90% van de mensen bij wie antistoffen tegen SARS severe acute respiratory syndrome -CoV coronavirus -2 in het bloed zitten, zijn ruim 6 maanden later nog steeds antistoffen in het bloed aanwezig. In deze 6 maanden zijn de antistoffen bovendien sterker geworden.”

Dus niet bij ruim 90% van de mensen die besmet waren, maar bij ruim 90% van de mensen die antistoffen hadden opgebouwd. Dat is toch wat anders.
Bron: https://www.rivm.nl/nieuws/antistoffen- ... antoonbaar

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus omdat tuig van de richel zich gedraagt, zoals ze dat altijd al doen, de boel versjteren en vernielen, moet de regering een datum prikken, zodat die ellendelingen eerst thuis gezellig met de familie kan gaan zitten en dan weer lekker losgaan?

Er staan genoeg bajes leeg, sluit ze daar maar een poosje in op.

Nijogeth

Denk je niet dat je met die laatste maatregel een hoop anderen over de streep trekt om zich te laten gelden? Een heleboel mensen voelen zich niet gehoord, maar doen daar niets mee. Als nu mensen die erop aandringen gehoord te worden met de harde hand worden aangepakt, dan bevestigt dat voor velen wel het beeld dat de regering ze helemaal links laat liggen en zullen er echt opstanden kunnen komen.

Met de harde hand aanpakken is makkelijk gezegd, maar hoe vaak heeft die aanpak nu daadwerkelijk gewerkt en niet averechts?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat tuig wil helemaal niet “gehoord” worden, ze willen alleen maar rellen, vernielen en slopen.

Net zoals wanneer er plunderingen zijn van winkels, dan wordt niet het brood, groente of vlees meegenomen, maar de drank of de sigaretten, tv’s en koelkasten.

Nijogeth

Dit tuig niet, maar dit is wel een voorbode voor een hele grote groep ontevreden mensen. De geschiedenis bewijst dat het tuig als eerste de grenzen over gaat in tijden van massale ontevredenheid, als daar dan met harde hand op gereageerd wordt door overheden, dan komen er opstanden. Alleen in de laatste 25 jaar zijn er meerdere opstanden in verschillende landen geweest, waarbij vrijwel altijd dezelfde volgorde aan te wijzen is. Sommigen met oorlogen tot gevolg (zoals bijvoorbeeld Oekraïne). Juist de dialoog lijkt me dan de juiste weg te zijn, om zulke toestanden te voorkomen, want ik heb daar geen zin in. De meeste hier niet, denk ik.

En bij die dialoog hoort ook meedenken en maatregelen terugdraaien en alternatieven bedenken. Want hoe je het ook wendt of keert, de maatregelen hebben levens kapot gemaakt, bedrijven kapot gemaakt, mensen geestelijk kapot gemaakt en de economie kapot gemaakt en ja, dat wekt wrevel. Zeker omdat mensen geen keus hadden en maar moesten luisteren, alsof we in een politiestaat leefden. Nergens is geluisterd naar opmerkingen om maatwerk te leveren, bijvoorbeeld door de risicogroepen te isoleren, bijvoorbeeld door vast te houden aan samen en niet de scholen of kerken buiten dat samen te plaatsen.

Het enige waar de regering mee kwam is een maatregel die 100 jaar geleden ook niet hielp, namelijk de lockdown, wat nu ook al niet werkt, getuige het feit dat het virus er nog steeds in grote getale is en ons leven al 9 maanden beïnvloedt.

Ja, ik kan wel zeggen dat ik de ontevredenheid snap, zeker onder de groep die zelf amper iets van het virus merkt, maar wel hun hele leven erdoor ziet veranderen.

Gesloten